Alfred "Alfie" Weasley
•
Elev
Fødselsdag: 14.05.2041
Blodstatus: Fuldblod
Magisk niveau: Middel
Status: Willieblod
Seksualitet: Heteroseksuel
Civilstatus: Single
Oprindelse: Britisk og Fransk
Bosat: England
Skole: Hogwarts
Kollegium: Gryffindor
Årgang: 6. årgang
Fritidsjob: Vejleder
|
Post by Alfred "Alfie" Weasley on Aug 31, 2019 12:22:29 GMT
@themadhatterwasher31 Udendørsarealerne - Hogwarts September - 2056 - Kl. 16 -ish
Solen stod stadigvæk højt op himlen og varmede dejligt denne fredag eftermiddag. Alfie havde placeret sig selv nede på en af plænerne med udsigt over søen i det fjerne. Han havde ryggen lænet imod et stort egetræ bag sig, på den ene side af ham lå den bog han var igang med at læse og på den anden side havde han et mindre forråd af slik og lækkerier. Han var egenligt ikke den store slikmund, men lige i dag havde han haft lyst til næsten alt der indeholdt sukker. Det var forfærdeligt. Han satte sig lidt bedre til rette ved at glide en smule ned af stammen så han nu næsten lå på ryggen i græsset og stirrede op i træet prægtige trækrone. Der var noget næsten hypnotiserende i at betragte bladende bevæge sig i vinden. Så kunne man også bedre lige lade tankerne løbe lidt og bare nyde at ligge og spekulerer lidt på alt og intet.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 31, 2019 12:49:14 GMT
Sairose gik ud af slottet. Hun havde en bog knuet til brystet, mens hun holdt blikket nede. Hun kunne ikke lide, nej HADEDE, at være den nye pige på en skole, hvor alle kendte alle - med undtagelse af førsteårseleverne selvføgelig.
Hun synes det var forfærdeligt at være 'den nye pige', og alle drengene kigge så underligt(?) på hende? Hun var ikke sikker på, hvad de ville hende, men det var som om de nærmest faldt over hinanden, for at hjælpe hende. Det var lidt uhyggeligt, synes hun, så hun sagde 'nej tak' til hjælpen og skyndte sig ud af slottet, for at finde et sted med fred og ro.
Så nu var hun altså på vej ud på udendørsarealerne. Hun så sig om, og fandt det mindst befolkede sted. Hun endte med at sætte sig ikke ret langt fra et træ, faktisk helt op af det. Hun havde ikke lagt mærke til, at en rødhåret dreng lå op af dens stamme, da hun satte sig op af træet på dne anden side. ♡
|
|
|
Alfred "Alfie" Weasley
•
Elev
|
Post by Alfred "Alfie" Weasley on Sept 3, 2019 16:43:43 GMT
Alfie lå nok lidt i sin egen verden og bare stirrede op i træets imponernede trækrone. Han var godt tilfreds med at være tilbage på Hogwarts, han elskede skolen, men han glædede sig også allerede til efterårsferien som han skulle tilbringe i Paris. Et smil sneg sig frem på hans læber. I det samme hørte han lyden fra en som satte sig ned på den anden side af træet. Han kunne i hvert fald høre den ru lyd af noget der gled ned over barken på træet. Den rødhårede dreng rettede sig op, og stak hovedet frem fra træstammen. En ung pige havde slået sig ned på modsatte side af den tykke stamme. Alfie genkendte hende ikke lige umiddelbart, ikke at han kendte hver eneste elev der satte sin fod på skolen, men han var da rimelig god til at huske ansigter og han snakkede tit med mange forskelllige, eftersom han egentlig var ret udadvendt. "Halløjsa," hilste han i en munter tone. Hvis ikke hun var interesseret i selskab måtte hun jo bare sige fra.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 4, 2019 15:13:00 GMT
Sairose gled ned af træets bak, for så at sætte sig tilrette, og kigge ned i sin bog. Hun begyndte tavst at læse og memorere, uden rigtigt at lægge mærke til omgivelserne. Men hun kunne ikke undgå at lægge mærke til den rødhårede dreng, som stak hovedet frem fra den anden side af træet.
Hun smilede genert til ham, og lod den ene hånd løbe igennem spidserne af sit hår.
"Hej," sagde hun stille, og forsøgte at være venlig. Hun ville jo gerne lære nogen at kende, og det gjorde man altså ikke med næsen nede i en bog. Ikke hele tiden i hvert fald. ♡
|
|
|
Alfred "Alfie" Weasley
•
Elev
|
Post by Alfred "Alfie" Weasley on Sept 5, 2019 21:10:36 GMT
Det lille smil var nok til at få den rødhårede dreng til at lyse endnu mere op end før. "Jeg synes ikke jeg har set dig her før...er du ny?" Spurgte han nysgerrigt ind og rejste sig for at komme om på hendes side af træet. Igen var han ikke sikker på om hun var interesseret i hans selskab, men hun kunne jo altid sige fra hvis det blev for meget. Han slog sig ned ved siden af hende og kiggede nysgerrigt imod bogen hun sad med. "Hvad læser du?" Spurgte han ind. Han var selv mega fan af at læse, så måske det var noget godt hun kunne anbefale.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 15, 2019 15:16:26 GMT
Sairose smilede akavet til ham, og drejede hovedet mod ham igen, som han talte til hende, igen. Hun skulle til at sige noget, men kløjsede i sit eget spyt, og måtte lige hoste lidt.
"Øh, sorry. Nej, jeg er ny. Jeg hedder Sairose, forresten." Hun rakte en hånd frem imod den rødhårede dreng, men smilede stadigvæk lidt genert.
Hun satte sig da tilrette igen, og læste videre, men så sad han pludselig ved siden af hende, og spurgte hvad hun læste. Hun så da op, og løftede et øjenbryn, hvorefter hun svarede: "Bare lektier. Jeg forsøger at forstå den her tekst fra timerne i Forsvar mod Mørkets Kræfter." ♡
|
|
|
Alfred "Alfie" Weasley
•
Elev
|
Post by Alfred "Alfie" Weasley on Sept 22, 2019 20:39:09 GMT
Alfie skar en grimasse ved hendes hysteri, "hold da op, er du okay?" Spurgte han da hun igen havde fået vejret. Herefter smilede venligt til hende og tog hendes hånd da hun rakte den frem imod ham. "Alfie," præsenterede han sig muntert, "eller jeg hedder egentlig Alfred, men jeg fortrækker Alfie." Rettede han sig, som var det en vigtig detalje der ikke kunne undlades. Han så ned på hendes bog og håbede ikke at han overskred hendes grænser eller var for anmassende. "Åh okay, hvad handler den om? Måske jeg kan hjælpe." Sagde han venligt. Han ville hellere end gerne hjælpe hvor han kunne, og nu hvor han var blevet vejleder var der bare lidt mere prestige i det somehow. "Hvor kommer du ellers fra?" Han kunne nok godt være lidt for nysgerrig sommetider, men hvis ikke man spurgte fik man jo heller ikke noget at vide.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 27, 2019 15:47:09 GMT
Sairose hostede en sidste gang, og mærkede en varme stige op i sine kinder. Ih hvor var det her altså pinligt! Hun blev meget pinligt berørt over små ting i dag, åbenbart. Guderne måtte vide hvorfor. Måske fordi fyren så sød ud? Fordi han var en fyr? Hun vidste det ærlig talt ikke.
"Helt ok," kvækkede hun hæst, og holdt med flad hånd over sit bryst, for at få vejret igen, mens hun lavede et ok-tegn med den anden.
"'yggeligt at møde dig, Alfie," svarede hun og trykkede hans hånd med et delikat, lille tryk.
"Det handler om 'inkypunker, og må jeg være ærlig? Jeg har aldrig 'ørt om dem før," sagde hun og rødmede igen, dog ikke helt så dybt. Der var noget fransk over måden hun udtalte, eller snare ikke udtalte, h'erne.
"Jeg er fra Frankrig. Så 'vis mit engelsk ikke er 'elt klart, så er det derfor. Jeg har gået på Beauxbatons indtil i år. Min far er fransk, muggler." ♡
|
|
|
Alfred "Alfie" Weasley
•
Elev
|
Post by Alfred "Alfie" Weasley on Oct 10, 2019 21:52:50 GMT
Han modstod trangen til at dunke hende let i ryggen. Egentlig underligt at de var blevet en ting man regnede med ville virke. Det gjorde det måske i nogle tilfælde, men det var vidst langt fra hver gang. Han bemærkede godt hendes rødmen, men antog at det måtte være fra hendes hosteri. Som hun atter lod til at have fået sig selv under kontrol, rettede han ryggen en smule og smilede varmt som deres hænder blev trykket mod hinanden i en hilsen. ”I lige måde,” de honningbrune øjne havde et venligt skært. Han kunne godt lide måde hun snakkede på, tydeligt med fransk dialekt. Nu havde han også selv opholdt sig en del i Frankring gennem årerne grundet hans farmor og farfar boede i Frankrig og han arbejdede sågar i en fransk forlystelsespark, så han snakkede faktisk en del fransk selv. ”Virkelig, jamen der kan jeg sagtens hjælpe,” svarede han energisk og folede benene sammen så han sad i skrædderstilling. ”Det er nogle små luskede skabninger, som egentlig har en lidt udefinerbar form, lidt ala røg. De har et ”ben” om man så kan sige og bær ofte på en lanterne som de bruger til at lokke folk ud i sumpede områder.” Forklarede han i en lettere alvorlig mine. Blikket lyste atter op da hun undskyldte for sit sprog, ”det gør ingenting, min bedstemor er fransk og bor i Frankring sammen med min bedstefar, jeg er ofte i Frankrig flere gange om året.” Han skar en lille grimasse. ”Det er et dejligt land!” Roste han, som var det hendes egen opfindelse.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2019 13:10:16 GMT
Sairose smilede og trykkede hans hånd. Hun var glad for endelig at møde en, som bare virkede venlig. Og som ikke var interesseret i at komme i bukserne på hende. Det var i hvert fald det indtryk hun havde fået fra de andre drenge hun havde mødt, men hun kunne selvfølgelig godt tage fejl -både når det gjaldt de andre drenge, og så Alfie.
"Fedt," sagde hun og lyttede interesseret til ham.
Hun vidste virkelig ingenting om Hinkypunker. De fandtes ikke rigtig i hendes område, og var ikke noget hun havde lært om i skolen - på Beauxbatons - heller. Hun kneb dog øjnene sammen og lagde hovedet på skrå i forvirring.
"Et ben? 'vordan går de så? De ø... 'vad 'edder det... 'inker?" spurgte hun stadigvæk lidt forvirret.
Hvordan et væsen med et ben kunne fungere, havde hun svært ved at forestille sig. Især hvis de konstant hinkede for at bevæge sig. Det måtte da være sindssygt upraktisk - hvis man altså spurgte Sairose.
"'un er? Virkelig? Jamen jeg er bare glad for, at du kan forstå mig. Selvom jeg er sådan lidt, 'vad kalder man det, gebrokken?" kom det begejstret fra hende.
Måske hun kendte hans bedsteforældre? Selvom hun vidste, at Frankrig var et stort land, så kunne det jo være. Hun spurgte dog ikke.
"Ja, det er det." Hun nikkede enigt. ♡
|
|
|
Alfred "Alfie" Weasley
•
Elev
|
Post by Alfred "Alfie" Weasley on Oct 16, 2019 22:03:00 GMT
Han smilede lidt over hendes fejludtalelser, men diskret nok til at hun ikke skulle få det forkerte indtryk at han grinede af hende, for det gjorde han ikke. Han tænkte sig kort om som han forsøgte at huske hvad han havde læst om væsnet, ”så vidt jeg husker kan de vidste også svæve. Sådan lidt.” Erindrede han uden at være helt sikker, ”men ja, eller hinker de vel.” han trak kort på skuldrene. Alfie nikkede bekræftende på hovedet. ”Ja, hun gik også på Beauxbatons.” Forklarede han venligt. Et nyt varmt smil fik de honningbrune øjne til at lyse helt op, ”det skal du ikke tænke på, jeg er sikker på at du nok skal lære det.” Svarede han opmuntrende. ”Er dine forældre flyttet til Storbritannien siden du er startet her på Hogwarts?” Spurgte han nysgerrigt ind. ”Det er da i hvert fald en del varmere og mere solrigt end Skotland og England,” han lo kort. Nu havde Storbritannien generelt ikke ligefrem ry for at være det mest solrige land på planeten.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 21, 2019 13:30:36 GMT
Sairose noterede ned på det stykke pergament, som hun havde med noter. Hun havde lagt det ovenpå bogen, så hun kunne skrive mere gnidningsfridt. De 'inker og svæver lidt: Skrev hun med svungne bogstaver.
"A', okay. Det lyder mærkeligt egentlig," sagde hun langsomt, mens hun skrev.
Hun smilede lidt, da hun lyttede til ham fortælle, at hun have gået på Beauxbatons. Så havde hun måske alligevel landsmænd her i Storbritannien? Også selvom Alfie ikke var sådan en, så følte hun sig på en eller anden måde lidt hjemme sammen med ham.
"Ja, vi flyttede til London for ikke så længe siden." Hun kneb kort øjnene sammen, og tørrede dem så, fordi de var begyndt at blive vandede, fordi hun ikke var helt så vant til sine kontaktlinser endnu.
"A', mine kontaktlinser," kommenterede hun, så han ikke troede, at hun sad og tudede.
"Ja, det kan jeg forestille mig. Her er lidt koldt i forhold til Paris på den her tid af året i 'vert fald," lød det fra Sairose med et lille nik. ♡
|
|
|
Alfred "Alfie" Weasley
•
Elev
|
Post by Alfred "Alfie" Weasley on Oct 23, 2019 23:03:45 GMT
Han så mod pergamentet uden at gøre det for åbenlyst da hun noterede. Det var egentlig ikke fordi han ville læse hende over skulderen, men mere for at sikre sig at det hun skrev var rigtigt. ”Ja faktisk,” kommenterede han enigt. Det var nogle sære væsner, men dem var der jo så mange af. Futskolpendere for at nævne en anden. De skabninger var virkelig creepy. Han lyttede som hun fortalte og lagde benene over kors, hænderne hvilede i skødet. ”Det må være lidt af en omvæltning?” Halvvejs konstaterede, halvvejs spurgte han hende. Det ville han da i hvert fald synes hvis det var ham. Som hun frygtede troede han først at hun blev lidt følelsesladet af at tænke på Frankrig, men så slog hun fast at det var kontaktlinserne der drillede. ”Nåh, okay.” Svarede han stadigvæk uden at være helt sikker på om det bare var en undskyldning. Han nikkede smilende, ”det må siges, men man vender sig til det,” forsikrede han hende så.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 2, 2019 20:30:03 GMT
Sairose noterede kvikt ned, og lagde slet ikke mærke til, at han diskret kiggede på pergamentet fordi han var ja, diskret. Så så hun op og smilede venligt til ham.
"I 'ar nogle sære væsner 'er i England," kommenterede hun konverserende, mens hun satte sin signatur i bunden af pergamentet, bare så man vidste det var hendes.
"Bestemt," svarede hun kort, men fortsatte så lidt efter: "Der er mange ting der er så anderledes 'er. Vejret er bare en af dem. Sproget en anden, jeg 'ar lidt svært ved det, synes jeg. Faktisk skriver jeg mine lektier på Fransk, som kladde, og så oversætter jeg det til engelsk." Det indrømmede hun næsten skamfuldt, men hun følte, at hun godt kunne sige det til ham.
"Ja, koldt er her i 'vert fald," samtykkede hun med et nik.
|
|
|
Alfred "Alfie" Weasley
•
Elev
|
Post by Alfred "Alfie" Weasley on Dec 6, 2019 22:10:15 GMT
Den rødhårede Weasley-dreng smilede stort til hende. ”Altså hvis du får brug for hjælp med at oversætte, så må du sige til.” Sagde han i en imødekommende tone. Han var selv ret så god til fransk og engelsk var han jo ligesom født ind i, men han vidste at skolerne i Frankrig ikke lærte eleverne engelsk, så der var virkelig ikke mange franskere der kunne tale engelsk. Han var dog ikke helt sikker på om de lærte det på Beauxbatons. Han skar en mild grimasse og nikkede så. ”Jah...” svarede han en kende tøvende, her er dog lidt varmere i sommermånederne. Storbritannien var dog ikke ligefrem kendt for deres prægtige somre måtte han desværre erkende. ”Er du ellers blevet taget godt imod her på skolen?” Spurgte han videre ind for at holde samtalen lidt igang.
|
|
|