Deleted
•
Post by Deleted on Aug 25, 2019 14:14:24 GMT
@madeleine Middagstid
Morpheus havde haft nok at se til, siden han var flyttet/flygtet hertil sammen med Maddie. Arbejde var der nok af, og det var desværre gået ud over hans forhold til hans kære søster, som han næsten aldrig fik en chance for at snakke sammen med. Han havde været mindre kontrollerende over for hende her på det sidste, fordi han ærligt talt ikke havde haft overskuddet til at kunne være det.
Men han blev nødt til at passe på hende. Det var usikkert at vide, hvornår de ville møde problemer - enten fordi loven var efter dem, eller også fordi der var kriminelle, der ville have fingrene i dem. Dette vidste Maddie ikke noget om - i hvert fald undlod han at fortælle hende om en hel del detaljer, for hendes eget bedste. Jo mindre hun vidste, jo bedre for hende selv.
I dag skulle det alvorlige dog skubbes til siden, og de skulle hygge sig i zoologisk have sammen. Han havde aftalt at mødes med hende foran indgangen, da han ville tage herhen direkte efter arbejde, i stedet for at tage hjem og hente hende først. Jo, han havde rent faktisk stolet nok på hende til at lade hende tage helt hertil alene.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 1, 2019 15:22:31 GMT
Maddie havde netop fået fri fra arbejde, som hun havde taget susenetværket ind til London. Vejret var skønt, som solen stod højt her midt på dagen og det var en glad, om end lidt træt Maddie, der således mødte op ude foran zoologisk haves hovedindgang, hvor hun syntes at kunne spotte sin bror i mængden af mennesker. Han ragede højt op over en del af de enlige mødre, der syntes at have taget deres børn med ud i det gode vejr, med alle deres klapvogne og med sit lange hår og skæg, skildte han sig også ud på lidt pudsig vis. Med et bredt smil på læben, sneg hun sig så lettere drilagtigt ind på ham bagfra, blot for at lægge to hænder over hans øjne bagfra. ”Gæt hvem.”; Bad hun derefter, med lettere forvrænget stemme.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 1, 2019 16:07:14 GMT
Fanget i sine egne tanker om det møde han havde haft tidligere på dagen, havde han slet ikke opfattet at Maddie var kommet snigende bagved ham. Derfor blev han noget overrasket over at lyset så pludseligt gik ud for ham. Så snart han hørte hendes stemme, og sikkert også lidt inden, grinte han dog, fordi han kunne regne ud at det var hans søster, der havde fanget ham i at stå i sine egne tanker.
Morpheus lagde sine hænder ovenpå hendes, fjernede dem fra sine øjne og vendte sig om mod hende, mens han smilende sagde “Hvem ud over dig, kunne finde på at skræmme livet af mig?” spurgte han hende i en underholdt stemme. Hendes drilske smil fik ham til at puffe kort til hende, fordi hun havde været så fræk at overraske ham.
“Du må undskylde at det blev helt i London… Men jeg havde en aftale her i byen tidligere.” han kløede kort sin pande og så på sin søster, som om han bad om tilgivelse. Han brød sig ikke om at få hende til at rejse så langt, uden en ledsager.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 1, 2019 16:28:34 GMT
Maddie lagde hovedet svagt på sned, som Morpheus flyttede hendes hænder og puffede til hende. En klukken forlod hende, før hun rystede på hovedet af hans undskyldning og stille, hankede hun en smule op i sin taske, før hun førte en af de mørke lokker om bag øret, så godt det nu lod sig gøre. Hun havde eftermiddagen forinden været inde for at få klippet nogle af de lange lokker af, mens Morpheus havde været på arbejde og hun håbede for øjeblikket blot, at han ville syntes det var pænt. – Større forandringer, havde trods alt aldrig ladet til at være hendes brors ting, medmindre det var ham der tog beslutningerne. Han havde aldrig brudt sig om at hun gik ud alene…Eller at hun for den sags skyld også lod til at vokse og blive mere moden med årene…Men sådan var det nu engang..Og Maddie var overbevist om at små steps var vejen frem. ”Det er fint..London er hyggelig. – Jeg har taget frokost med fra kroen.” Svarede hun, som hun nikkede lidt imod tasken.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 1, 2019 17:04:13 GMT
Da han nu havde vendt sig om, lagde Morpheus hurtigt mærke til at noget var helt anderledes ved hende. Blikket undersøgte nøje, før øjnene blev en smule store ”Maddie.... du har snart kortere hår end mig...” han prøvede at række ud efter en af hendes ikke-længere-eksisterende lokker. De var væk. Han stod i et øjeblik og overvejede hvad han skulle føle... Morpheus havde bestemt aldrig været den bedste til så markante forandringer, som denne.
Først så han alvorlig ud, men så begyndte smilet ellers at komme op over hans læber igen. ”Det klæder dig, søster”-“kan du selv lide det? Er du tilfreds?” det var en stor forandring, som han var bange for at hun fortrød. Morpheus vidste hvad han selv følte for sit eget hår og skæg, og han vidste at han ville fortryde det, hvis det var hans eget der var røget. Der blev slet ikke svaret på hendes kommentar om kromad. Lige nu stod håret i første række.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 1, 2019 18:50:28 GMT
Maddie blev stående lidt i tavshed, som hun tydeligt mærkede Morpheus’ øjne granske hende. Læberne krummede sig let i et smalt smil og afventende, lagde hun hovedet lidt på skrå, som han rakte ud for at røre ved hendes hår. Hun nikkede lettere ivrigt over hans spørgsmål og glad, rankede hun sig en smule, før hun selv rørte lidt ved en af de forreste korte lokker. ”Mhmmm...Jeg syntes det er forfriskende…Ikke så tungt…Knap så…Piget…Jeg føler mig lidt mere kvindelig…vovet, på en eller anden måde..” Forklarede hun, efter lidt betænkningstid. – HVOR kvindelig og vovet hun var blevet på det sidste, syntes hun dog ikke nødvendigvis at han behøvede at vide helt til detaljerne. – Nej…Body-tequila på den blinddate @jayla havde arrangeret for hende med @levi1....Nej. Morpheus ville garanteret låse hende inde på livstid, skulle det være komem tham for øre…Og for nu, behøvede han ikke at vide, at hun havde en lille flirt kørende. – Om Levi så ville kunne lide det, måtte så blive det store spørgsmål.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 2, 2019 10:32:14 GMT
Det var helt sikkert noget Morpheus skulle vænne sig til, og han var bekymret for at det ville gøre det sværere for ham at identificere hende, hvis hun eventuelt skulle blive væk i menneskemængden, når de nu skulle i zoo sammen lige om lidt. Han skulle bruge noget tid til at huske, hvordan hun så ud, med kort hår.
”For at være helt ærlig, så kender du mig Maddie, og du ved at jeg nok lige skal vænne mig til din nye frisure”...”men når det så er sagt, så synes jeg det ser godt ud, og du minder mig lidt om en kvinde fra tyverne. Det er smukt.” Han smilede forsigtigt til hende, inden han så bad om to billetter til haven. Han ville gerne ind og se på nogle dyr, før det blev for sent.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 5, 2019 5:14:58 GMT
“Mhmm….Jeg forstår..” Maddie nikkede lidt og som hun stod der, smilede hun ganske let op imod sin storebror, som han betalte for deres billetter. Hun tog imod sin egen, fulgte med ham ind i haven og stille og roligt, begyndte hun så ellers at bevæge sig ned af en af stierne, for forhåbentligvis at finde nogle dyr. - Ærligt, syntes tankerne hos Maddie dog at være helt andetsteds, som hun for sig selv ikke helt kunne lade være med at spekulere over, at hun vitterlig syntes at komme alt for lidt ud, i forhold til så mange andre unge mennesker. Hun savnede at se…nogle andre mennesker. At have veninder. “Morpheus? Syntes du egentlig…Syntes du jeg er kedelig?” Spurgte hun så en smule prøvende.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 7, 2019 23:29:27 GMT
Morpheus befandt sig ligesom Maddie helt andetsteds. Lige nu, var det som om at Morpheus var tilbage i den lille urteshop, hvor han havde set Alfreda, og han vidste at han måtte se hende igen... nu begyndte hans hjerne nærmest manisk at gå igennem de forskellige scenarier og muligheder for at de igen kunne ses. Dog blev han revet ud af den romantiske tankestrøm, da han fik øje på Maddie, som så omtrent lige så væk ud, som ham.
Hun stillede ham et spørgsmål og det fik ham til at holde en pause ved det første hegn han fandt, ved gorillaerne. Morpheus kiggede over på sin søster, mens han kort kløede sig i skægget over hendes spørgsmål. Hans smil var en smule underholdt, ”Maddie, når du stiller sådan nogle spørgsmål, så tror jeg bestemt ikke du kan få lov til at overveje om du er kedelig.”...”Hvorfor spørger du?” Det var tydeligt for ham at se at hun ikke var helt tilpas, så det gjorde ham nysgerrig. Var der nogen, der havde kaldt hende kedelig?
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 20, 2019 5:54:19 GMT
Maddie blev tavst stående lidt ved hegnet de havde nået, som hun lidt usikkert var stoppet op. De mørke øjne flakkede en smule, som hun spekulerede for sig selv og stille trak hun lidt på skuldrene af sin brors spørgsmål, før hun atter vendte sig imod ham og gav ham sin fulde opmærksomhed. Ikke direkte…Det er nok bare…”Hun stoppede, som hun kløede sig lidt i nakken og en smule dybt sukkede hun, som hun gjorde et vip med hovedet. ”Jeg keder mig…Jeg har ikke noget…Eller nogen her…” Forklarede hun prøvende.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 21, 2019 17:08:24 GMT
"Keder dig? Jamen... vi er i zoo?" svarede han hende forvirret og kiggede rundt i deres omgivelser. Det var selvfølgelig ikke det hun mente, og han vidste det jo godt. Det var bare svært at hjælpe hende med hendes kedsomhed, når han ikke ønskede at hun skulle forlade huset alt for ofte. "Hvad med dine kollegaer? Er der ikke nogen af dem, du snakker med?" spurgte han hende og puffede kærligt til hendes side, med et venligt smil på sine læber. Hun skulle selvfølgelig have nogen at snakke med, der ikke var ham, for ellers gik hun nok fra forstanden. Mens han ventede på hendes svar, overvejede han allerede en løsning... Der måtte vel være en eller anden måde, hvorpå Madeleine kunne leve et normalt liv her? Der var desuden gået noget tid, hvor de havde levet her, uden Morpheus havde fornemmet nogen faresignaler.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 5, 2019 19:51:09 GMT
Lidt utilfredst rynkede Madeleine atter på næsen. Morpheus vidste godt hvad hun havde ment. Der var hun overbevist om…Og således gik det hende også en smule på at han valsede omkring emnet, som hun endnu engang havde bragt det op. Denne gang lidt mere åbent. Hun sendte ham et skævt, men halvhjertet smil, som han puffede til hende og lidt eftertænksomt, trak hun på skuldrene. ”Det tror jeg ikke man kan sige..” Mumlede hun så.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 5, 2019 20:04:24 GMT
Morpheus tog sig en dyb indånding, da han bemærkede at Maddie bestemt ikke virkede underholdt af hvad han lige havde sagt. Slet ikke. Han måtte hellere tage sig sammen og prøve på at være lidt mere... følsom med hende. Forsigtig. Hvis han ikke havde frygtet at noget kunne ske med hende, havde han måske sagt at en ferie ville være godt - at hun kunne tage ud og rejse og få sig en sommerflirt. Men det var svært, når han ikke ønskede at hun skulle forlade hans side. ”damn...” mumlede han, og bed sig i kinden over at have bandet ”Maddie, jeg er ked af at du har svært ved at finde nogen her. Jeg ville ønske jeg kunne gøre noget.” sukkede han dybt, mens han gnubbede sin ene kind med den ene hånd, en anelse frustreret over ikke at kunne hjælpe hende mere end dette.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 5, 2019 22:05:33 GMT
Maddie rynkede lidt på næsen, som hun stod og betragtede gorillaerne lidt. Stille og roligt, stod hun og lænede sig lidt op af en af barrerne foran glasruden og eftertænksomt, fugtede hun læberne en smule. ”Det kan du jo ikke gøre noget ved…Du har jo også dit eget at se til.” Erklærede hun stille, før hun atter rettede sig en smule op, velvidende om at Morpheus tydeligvis også havde travlt med andre ting, som han ikke nødvendigvis gad fortælle hende om. At han ikke selv delte hele sit liv med hende, som hun indimellem følte sig tvunget til at dele alt med ham. – Det vil sige…alt bortset fra den aften, hvor hun havde nydt @levi1 ’s selskab på en af de mange barer i London, hvor en bekendt havde sat dem op på hvad man vist kunne kalde en blinddate. ”Måske skulle jeg bare gå hen og lave noget striptease på et af Londons diskoteker..” Jokede hun køligt. Minen blev dog derefter lidt mere alvorlig. "Ej...Morpheus...Jeg...Jeg har faktisk noget jeg skal fortælle dig." Fortsatte hun så. "Og du...Vil nok ikke bryde dig om det."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 6, 2019 8:24:47 GMT
"Det... det har du ret i, men du er stadigvæk mit ansvar og jeg er nødt til at sørge for at du har det godt. Hvis ikke du har det godt hér, så må vi gøre noget ved det." Morpheus ønskede bestemt ikke at flytte, især nu hvor han lige havde fundet ud af at Alfreda befandt sig i nabolaget - men han ville heller ikke se sin søster falme, bare fordi han jagtede en gammel romantisk drøm. Han sukkede og lænede sig ligesom hende op ad en af barrerne, samtidigt med at han foldede armene under brystet på sig selv. De var kommet for at se på dyr, men faktisk følte Morpheus bare at det var en undskyldning for at de kunne komme ud og tale lidt sammen - tale om det usagte og finde ud af hvordan de kunne få deres hverdag til at køre. Hans blik blev forskrækket kastet over på hende, da han hørte hende sige at hun ville begynde at strippe på Londons diskoteker - det var i hvert fald ikke sådan hun skulle skaffe sig venner. Broderen kiggede enormt skeptisk og forfærdet på sin søster, indtil hun indrømmede at det bare var en joke, men at der faktisk var noget hun ville fortælle. "Åh nej... Maddie sig ikke du er gravid..." sukkede han og gjorde sig klar til at regne på hvor meget det ville koste dem, hvis de skulle have endnu et familiemedlem, som også skulle med på flugt.
|
|
|