Deleted
•
Post by Deleted on Aug 24, 2019 16:49:00 GMT
@corbin - formiddag, Madam Malkin.
Med en liste i hånden var Selene begivet sig til Diagonalstræden, så hun kunne forberede sig på det kommende år på Hogwarts. Hun havde allerede købt sine bøger og stod nu i Madam Malkins butik for at finde en ny kappe, samt en skjorte. Det var ikke fordi der var et stort udvalg, men dette år havde Selene da råd til noget af lidt bedre kvalitet end hvad hun havde sidste år.
Hun var kommet her en dag før Hogwarts startede, da hun ikke orkede at være her i myldretiden. Det var smartere at komme dagen inden, købe det nødvændige, og så komme tilbage i morgen, blot for at være social. Alligevel havde hun allerede mødt et par elever, der havde haft samme idé som hende. Selene stod nu med en kappe i sin hånd og kiggede på den, som om hun havde evnerne til at gennemskue om den var af bedre kvalitet end hendes gamle kappe.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 24, 2019 17:13:51 GMT
PåklædningCorbin trissede rundt i Diagonalstrædet og nød egentlig bare den sidste ferie dag. Han havde fået købt det han skulle have med på skolen, men derfor kunne det jo godt være der lige var et eller andet han kunne bruge penge på. Hans blik fangede Madam Malkins butik og konkluderede han da lige kunne kigge om de havde fået nye gallakapper. Han havde en, men han kunne godt tænke sig en mere, måske i violet. Det blev dermed besluttet at han skulle ind i butikken. En klase af klokker afslørede den unge troldmands entre ind i butikken og her stod han så og så rundt. et sted i butikken fik han øje på en af pigerne fra skolen, hvilket fik ham til at smile stort. Måske var han heldig i dag. Pigen stod og kiggede lidt skeptisk ned på sin kappe, hvilket gav Corbin en anledning til at gå hen til hende. "Er du bange for den bider dig? eller falder fra hinanden?" Spurgte han grindende. med et glimt i øjet.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 24, 2019 18:11:33 GMT
Selene havde været meget optaget af kappen i sine hænder, så det var kommet bag på hende, da hun hørte en stemme henvende sig til hende. Hun vendte sig en smule overrasket, men da hun så ham smile, smilede hun tilbage.
“Tror du de kan det? Bide en? Det ville faktisk ikke undre mig, hvis nogen fandt på at designe en kappe med tænder på. Det kunne faktisk være ret praktisk.” Selene genkendte med det samme Corbin. De fleste, der kiggede troldmandsmode kendte Peverell familien - i hvert fald den her side af Peverell familien… Corbin var søn af Dahlia.
"Hmm, men nej, jeg tror ikke den her kan bide... Så den er nok ikke pengene værd." Hun lagde kappen tilbage på sin plads igen.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 24, 2019 18:28:26 GMT
Corbin smilede og kørte fingrene igennem håret. Det her skulle gøres rigtigt, så havde han måske en mulighed for at få en kæreste inden skolestart. Det ville han gerne kunne prale med til @finn. "En kappe der bider? Det burde være muligt. en mosnterkappe må det være så. Men hvorfor skulle den bide?" Corbin tog det hele lidt for alvorligt, frem for bare at holde det som en joke. Det kunne jo være der faktisk var et marked i det? Det var ikke til at sige. Det var ikke lige den slags tøj dog han ville lave.
Corbin hævede et bryn som hun snakkede om at kappen ikke var pengene værd. Den sag hun stod med i hænderne kunne umuligt koste så meget. Der var ikke noget særligt stof, så ikke slidstærkt ud eller noget, faktisk ikke noget særlig godt køb, hvis man spurgte ham. "DE kan da ikke kræve meget af den der?" Nikkede han imod kappen. Det var nok meget godt den ikke havde tænder og kunne bide.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 24, 2019 18:50:23 GMT
“Hmm, måske ville det lære nogle folk at tænke sig om en ekstra gang, før de rækker ud efter en anden person? Eller måske bider den, hvis man prøver at kilde personen, der har den på?” idéer havde hun nok af. Hun kunne godt se at han ikke tog det som en joke, og det føltes faktisk rart, for Selene oplevede tit at folk straks grinte af hendes lidt originale idéer, i stedet for at overveje mulighederne i disse idéer.
“13 Galleoner… Jeg har råd til det, men for den pris vil jeg også gerne have en bedre kvalitet end den kappe jeg har i forvejen.” Hun korsede armene over sit bryst og sendte ham et smil, “Men hvad laver du her, Corbin?” hun kendte hans navn, da de trods alt havde haft undervisning sammen… og hans navn var ikke helt ukendt i troldmandsverden.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 24, 2019 19:20:37 GMT
Det var sjældent, at Corbin faktisk følte folk lyttede til hans ideer om tøj, så at hun gjorde det overraskede ham en hel del. Hun kom også selv med flere ideer og ideer der byggede på det han netop havde sagt. Corbin tog sig i at kigge rundt i butikken for at se om det var nogen der prankede ham, men han kunne ikke lige få øje på nogen. "Du har gode ideer, selvom.. Altså set fra en fyrs synspunkt, så er det ret ærgerligt ikke at kunne kilde." Grinede han lidt flabet, men glad til hende. Han kunne lige forestille sig det at man ville kilde en pige man var lidt lun på og så... HAPS!
Han skævede ned til kappen hun stod med. "13 Galleoner?! Det må have spist søm! Det stof er maks 7 galleoner værd. Den skal du ikke købe søde. Find noget i ordentlig kvalitet i det mindste." Penge var ikke som sådan et problem for Corbin og dermed tænkte han slet ikke over at hun kunne have valgt netop denne kappe grundet prisen. Han fandt frem til nogle lækre slidstærke kapper som han så viste hende. "25 Galleoner og langt bedre kvalitet. Jeg leder selv efter en ny gallakappe. Jeg håbede på de havde en i violet"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 24, 2019 19:32:17 GMT
Selene sendte ham et skævt smil, før hun gik et halvt skridt tættere på ham, “Så må man jo prøve at se om man ikke kan få hende til at smide kappen, så man kan komme til det…” det var sagt med stor selvsikkerhed. Hun havde sørget for at de stod en smule tættere på hinanden, da hun elskede at gå over folks personlige grænser… og hun var usikker på hvor hans var.
Det overraskede hende, at han så hurtigt kunne spottet stoffets kvalitet og det fik hende til at smile stort. “Wow, det er vist dig man skal have med ud og shoppe, hvis man ikke vil snydes…” lo hun, før hun smed kappen fra sig, hurtigt. Den hang nu henover de andre kapper, og hun havde ikke tænkt sig at gøre noget ved det. Hun skulle ikke i nærheden af det farlige dårlige kvalitet, som han havde advaret hende imod.
Hun tog i stedet imod en af de kapper, han havde vist hende hen til, som var langt billigere og efter hans mening skulle de være af bedre kvalitet for pengene. Mens hun fandt frem til en kappe i egen størrelse, lyttede hun til ham snakke om gallakapper. “Violet… Det er en modig farve. Det er ikke alle der kan bære den… Men jeg kunne godt forestille mig at den ville klæde dig.” hun vendte blikket mod ham og lod det glide vurderende op og ned ad ham. Sød.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 24, 2019 19:43:00 GMT
Hvem var denne pige? Hvorfor var han aldrig stødt på hende før? Finn ville aldrig tro på at hun.. FLirtede med ham. Hun flirtede faktisk med ham! OG han havde nærmest ikke gjort noget endnu. Hvor heldig havde man lov at være? Han takkede sin mors mode-gener over at have trukket ham ind i butikken netop som hun var der. Han smilede bare, som hun kom tættere på. Det var jo helt Surrealistisk hvad der foregik. Ingen af drengene på sovesalen ville tro ham, når han i morgen fortalte om det."Du siger noget. Men så det stadig ikke et overraskelsesangreb." Hvilket han gerne så at det var. Han grinede lidt og førte igen fingrene igennem sit hår, som hun gav ham et kompliment. "Ja, det kunne da være en fin date. lidt shopping og så kunne vi finde et sted og spise bagefter." Foreslog han så selvsikkert. Hun havde jo selv lagt op til det, så denne gang måtte det da for pokkers lykkes at få en på krogen. AT farven var vovet gjorde ham intet han kendte sin mode og sin krop. "Violet bliver mode til vinter, så at have violet på til juleballet er ikke dumt tænker jeg."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 24, 2019 19:55:39 GMT
Hun vippede kort med brynene, da han nævnte muligheden for at overraskelsesangreb. Selv brød hun sig ikke om at fyre overraskede en med at kilde en, men hun vidste at nogen piger faldt for det, og at det var en god undskyldning for at få lov til at røre ved hinanden, mens man holdte det uskyldigt. “Overrasker du mange piger?” spurgte hun ham, da han næsten lød som en ekspert på det område… kildeområdet. Hun iagttog ham, mens hun begyndte at gå gennem butikken, så de kunne se på noget gallatøj.
“Åh, er det her en date? Jeg synes ikke at jeg fik nogen invitation,” lo hun, da han begyndte at tale om en date, hvor de kunne spise og shoppe. Hun var selvfølgelig med på idéen, lige meget hvad daten kom til at inkludere, men hun kunne godt lide at drille.
“Wow, det havde jeg ikke forudset..” hun smilede over det, da han nævnte at violet ville komme på mode. Hun havde lyst til at grine over sin egen joke, men holdte igen - det var alligevel alt for kompliceret at forklare joken… Det var svært at snakke med folk om hele seer-delen af hendes liv, så hun holdte det let og elegant for sig selv.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 24, 2019 20:13:48 GMT
Det lød en smule beskyldende hendes spørgsmål om han overraskede mange, men det rørte ham nu ikke så voldsomt. Han trak bare på skuldrene og kiggede på hende med et let blik i øjnene. "Det sker da, at jeg gør det. Det kommer lidt an på situationen tror jeg." Han ville jo fx ikke gøre det her, så hvis hun troede det, måtte han desværre skuffe hende. Noget i ham sagde dog alligevel at det ikke helt var det der var tilfældet, men man kunne da aldrig vide. Han kom dog til at grine lidt af hendes næste konklussion. At dette here skule være en date. Nej, det var det ikke. Der måtte han alligevel skuffe hende. "Sel, hvis det her havde været en date, så havde du vidst det. Jeg ville have tilbudt at holde din kappe. - Sådan her." Han tog kappen fra hende, og lod den hænge ned over armen. "Jeg ville have fortalt at du så godt ud i den og så havde jeg holdt døren for dig, både ind og ud. Nu må jeg nøjes med ud. Ja, det da hvis du bliveer hos mig mens jeg finder en kappe til galla." Forklarede han så ganske alvorligt men med smilet på læben som fortalte at han var kongen af verden. Nogen ville finde ham en anelse plat, Hvad Selene Ville mener om det, vidste han faktisk ikke endnu.
"Jo Violet skulle blive det helt store. Det siger min mor hvert fald" Og alt hans mor sagde om mode, det kunne man stole 110% på, det vidste han hvert fald. Så selvfølgelig ville modefarven blive violet til vinter.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 25, 2019 9:52:38 GMT
Selene smilede bare over hans svar. Hun havde ikke været ude på at gøre ham forlegen, hvis det var det han var lige nu. Han virkede i hvert fald ikke helt vild med spørgsmålet. Derfor valgte hun ikke at stikke mere til ham.
Nu blev det i stedet hans tur til at stikke til hende, hvorpå hun lukkede et halvkvalt grin ud mellem sine læber. Han var ikke dårlig til at redde sig ud af situationen, og hun nikkede derfor til hans svar, indtil han tog kappen fra hende og hængte den over hans arm. Hun hævede imponeret sine bryn over hans galante opførsel. “Wow, Corbin… Har du taget et kursus over sommeren i at imponere damer?” hun var godt underholdt af ham, “Det klæder dig…” hun anede ikke om han var sådan her over for andre piger hver dag, men hun havde aldrig mærket det på sig selv før. “Og ja, jeg bliver hos dig, mens du finder en kappe til galla,” svarede hun ham så endelig, mens hun begyndte at kigge noget tøj igennem, som hang på et stativ.
“Violet… Det er også en vidunderlig farve, synes du ikke?” der var noget magisk over farven. Violet og blå var nok hendes yndlings farver.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 25, 2019 18:24:14 GMT
Det overraskede Corbin at det var den reaktion hun kom med, og lidt ubevidst trådte han et skridt baglæns. Det var ikke ligefrem sådan det plejede at fungere når han snakkede med piger, måske det var fordi det var sommer og de ikke var på skolen, hvor pigerne ofte gik i små klynger hver gang de skulle noget. Hvad nu hvis han faktisk havde kunnet få mere ud af det, hvis han havde snakket med pigerne enkeltvis? Han måtte ryste tankerne ud af hovedet og prøve at fokusere på Selene igen."Nææh Jeg ved bare hvordan piger gerne vil have det." lød det selvsikkert fra ham. Det var allerede steget ham til hovedet at hun virkede imponeret af ham, og den fik bestemt ikke for lidt. Hvordan det pludselig lykkedes for ham vidste han ikke men det var en virkelig fed følelse. "Lækkert, så giver jeg is når vi er færdige her."
De fandt galla afdelingen og han gik længe og kiggede på forskellige kapper. Det var tydeligt at det for ham var en vigtig proces. Nogle kapper blev taget ud, og nogen blev så også hængt ind igen. "Hvad synes du om denne?" Han holdt en kappe frem så hun kunne se den. Den havde en varm violet farve og nogle pæne guldknapper. Den så dyr ud, men det var ikke rigtig noget problem for Corbin. "Violet er desuden en skøn farve, sammen med en mørk marineblå"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 25, 2019 19:35:28 GMT
Det var sjovt at høre ham være så selvsikker, og hun var sikker på at han nok skulle blive sjov at tilbringe dagen sammen med, hvis han fortsatte med den selvtillid. ”Mmmm, is ville være lækkert... har du nogen planer om hvornår du skal være hjemme igen?” hun kiggede nysgerrigt på ham, og hun havde helt sikkert nogle lidt beskidte intentioner på hjernen. Som hun spurgte ham, viste han hende også en kappe. Hun trådte over til ham for at mærke stoffet på kappen, og hun mærkede at stoffet var blødt ”Hvis jeg havde din krop, så ville jeg vælge en kappe i det her stof... den kan man næsten bruge som pyjamas, når man er færdig med den.” hun kiggede betaget på kappen, som var meget fin... men der var rigtig mange fine kapper her inde. Hun vendte sit blik mod ham og smilede let, da han snakkede om farver ”Wow, to af mine yndlingsfarver...”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 26, 2019 13:29:11 GMT
Det måtte simpelthen være hans lukkedag i dag. Hvordan det var sket anede han ikke, men det skete altså! “Hmm hjem? Når jeg ikke gider være her mere tror jeg” derpå trak han lidt på skuldrene og smilede til hende. Hun var faktisk ganske pæn. Han var ikke kræsen, så hun kunne helt sikkert du. “Min krop? Hvad kan du da godt lide ved min krop?” Det var simpelthen en alt for god mulighed til bare at lade det passere.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 26, 2019 13:42:00 GMT
“Fedt… Jeg tror ikke mine forældre forventer at jeg kommer hjem før engang sent i aften, så det ville give os nok tid til at være lidt uartige,” hun smilede hemmelighedsfuldt og vendte blikket mod ham. Han spurgte hende hvad han kunne lide ved hans krop - hun havde nu aldrig nævnt at hun kunne lide den, blot hvad hun ville gøre, hvis hun havde hans krop. Det gjorde det smilet til et mere skævt og overvejende et.
“Hmm, selvom jeg nu aldrig nævnte at jeg kunne lide den…” det kunne hun så heldigvis. Hun kiggede op og ned ad ham, “Jeg tror godt jeg kan lide at du er mere ranglet end du er muskuløs… Du ligner en der kan bevæge dig hurtigt - og du ser fleksibel ud.” hendes øjne fandt hans, “tror du at du køber kappen?” hun hentød selvfølgelig til den de havde haft talt om før.
|
|
|