Deleted
•
Post by Deleted on Aug 12, 2019 11:41:26 GMT
Millie begyndte at føle sig skidt tilpas. Det her var underligt og hun begyndte at frygte sandheden. Hun kunne da ikke være.... Hun kiggede på fyren foran hende. Var han så hendes familie? og i så fald , hvilken form for familie? Det føltes som om hende hjerte dunkede afsted i brystet på hende, så højt at det gav ekko i ørerne. "Du siger altså.... Er du sikker? Judas har en ring magen til den min mor lagde hos mig, da hun afleverede mig ved et børnehjem?" Hun så skeptisk på ham med brynene hævet. Han måtte da kunne høre, hvordan det lød? Usikket greb Millie fat i bordpladen og stod så der blot og stirede på Mattheus. Hvad skulle hun gøre? Hvad skulle hun sige? Hvad skulle hun.... Hun kiggede på Mattheus med et alvorligt blik. "Jeg giver dig øllen gratis, hvis du vil sørge for at Judas kommer og taler med mig en dag.. Alene." Hun himlede lidt med øjnene, det ville han jo aldrig gå med til. "Så alene som han nu er tryg ved, eller hvordan han vil formulere det. Men skaf mig et møde med ham... Gider du?"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 12, 2019 15:18:23 GMT
Mattheus kiggede i mod hende. "Din mor hvad? Sorry du tabte mig" sagde han som samtalen pludseligt gik lidt hurtigt. Han kunne godt se at det virkede som om dette her betød meget for hende, men det betød som sådan ikke meget for ham. Det var ganske fredeligt og han hyggede sig faktisk bare fordi at der ikke var nogen i nærheden, men selv i dag hvor han ikke prøvede at tænke på sin far, sad de alligevel og snakkede om ham. Det var som om at Judas aldrig rigtigt slap ud af hans hoved.
"Judas? alene... Jeg tror altså ikke du har lyst til at tale med ham alene" tilføjede Mattheus. "Hvis det ikke er gået op for dig endnu, så er han faktisk ikke særlig behagelig at være omkring" sagde han i et roligt smil, og forstod ikke helt hvorfor hun pludseligt ville sidde og tale med ham.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 12, 2019 16:57:24 GMT
Hun tog sig til hovedet og prøvede at tænke det hele igennem. Var hun forkert på den? Havde hun taget fejl af noget? var det bare hendes brændende ønske om at finde ud af hvem hun var, der nu spillede hende et pus? Hun kunne godt se på ham, at han ikke helt var med endnu, og måtte derforsynke engang og prøve igen. "Altså... jeg blev efterladt på et børnhjem da jeg var spæd. Alt til at fortælle noget om hvem jeg var, er den her ring" Hun tog den op mellem fingrene og viste ham den. "Den og så kravet om at jeg skulle have efternavnet Mayflower. I Ringen står der C.O'C, Judas har en ring magen til med initialerne J.O'C. Du må være M.O'C og der er en en A.O'C og en D. O'C." Hun holdt en pause for at han lige kunne indhente hende i alt det hun havde sagt. Kort efter fortatte hun. "Judas ejer en bygning, der hedder Mayflower... DEt synes du ikke er mærkeligt? og en eller anden Dakota Dracia Azalera Azrael bliver ved med at kalde mig O'conall og sige noget om mine øjne...." Hun følte sig næsten helt syg.. dårligere end under smitten. Det kunne ikke passe.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 12, 2019 20:31:09 GMT
"Altså jeg har ikke nogen ring... Men min far har et bordel der hedder Mayflower" sagde han og trak på skuldrene. Mattheus kunne da godt se at der så ud til at være en sammenhæng, men han måtte dog indrømme at han ikke rigtigt var sikker på hvad den var - han var nok bare ikke altid så skrap, og lige nu prøvede han jo også at slappe lidt af i hovedet. "Men ja, jeg kan da godt se at det er meget tilfældigt" sagde han blot, han var dog ikke sikker på at Judas ville se det som en lige så positiv ting, han havde jo oftest nogen underlige holdninger til livet.
"Jo det lyder ret underligt... Altså jeg kan godt spørge ham, men han plejer altså ikke at være super venlig" sagde han og skar en grimasse. Han vidste jo godt at hans far ikke altid var det mest positive menneske i verden, men han kunne jo ikke rigtigt gøre andet end forsøge at hjælpe hende så godt som han nu engang kunne.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 15, 2019 4:14:14 GMT
Der var for mange ligheder til at hun bare kunne lade det slippe. Hun måtte snakke med Judas og det skulle være på hendes præmisser. Hvor denne nye udspekulerethed kom fra vidste hun ikke, men det føltes pludselig ligesom at spille skak med Judas som modstander. Der var vigtige ting på spil, og hun måtte vælge sine træk med omhu for ikke at ende ud i skakmat. I hovedet gennemgik hun hurtigt hvad hun allerede vidste om Judas: 1. Han var en total opblæst nar... Det kunne hun ikke bruge til så meget. 2. Han nød at drikke alkohol, men havde allerede fortalt hende en gang, at han ikke havde svært ved at få det selv. Det kunne hun altså heller ikke bruge. 3. Han Havde tilbudt hende et arbejde for sig... Det ville aldrig komme på tale. 4. Han havde krævet 100 galleoner for at fortælle om C.O'C, men kunne hun stole på at han ville have fortalt hende noget, hvis hun havde betalt det. Millie kløede sig lidt ved tindingen, mens hun tænkte, så gik det op for hende, hvad Judas da hvert fald elskede... Magt. Hvis bare... Hun så hen på Mattheus. "Fint. Sig til Judas at jeg kender til en af hans dybeste hemmeligheder, og at han har en uge til at opsøge mig her på Kedlen, for jeg går til andre med den." Hun håbede på at hun havde ret i sine tanker, men Adrian Russo havde jo selv virket meget interesseret i den ring, så der måtte være noget om det.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 16, 2019 10:50:07 GMT
Mattheus kiggede undrende i mod hende. "Altså bare en anbefaling.. Pas på med at true ham" sagde han i en rolig stemme, men nikkede dog alligevel: "Men jeg skal nok sige det til ham" tilføjede han i en rolig stemme og smilede så til hende.
Han var ikke sikker på hvorfor det var så vigtigt for hende, men på den anden side så ville han ikke stille spørgsmål ved det, hvis det var noget hun havde brug for at gøre i sit liv, så var det nok bedst at hun bare gjorde det. "Men altså lad os se..." sagde han i en rolig stemme: "Men jeg siger bare at min far ikke altid er en super behagelig mand, altså der er en grund af at jeg er her uden ham i dag" sagde han i et suk., Det var mærkeligt at være vokset op i en flok af mennesker man følte sig så forskellig fra.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 18, 2019 13:27:31 GMT
Millie så overrasket på ham og mærkede uroen i maven på sig. Det havde jo ikke være meningen sådan rigtig at true ham, men hun kunne egentlig godt høre hvordan det lød. Hun rømmede sig derfor lidt og kiggede usikkert på ham. "Altså det jo ikke en sådan rigtig trussel. Jeg vil bare virkelig gerne tale med ham om det her. Og jeg har ikke rigtig andet at tilbyde." Det var virkelig en mærkelig samtale at have og taget i betragtning at hun først lige havde mødt Mattheus blev det bare ikke nemmere. Han virkede dog flink og det måtte være hvad hun arbejdede ud fra. Hun måtte stole på at han leverede beskeden til Judas og eller måtte hun tage den derfra. "Bare du siger det til ham, så skal jeg nok tage mig af det andet. Jeg kræver kun han lytter på mig i 10 minutter." Forklarede hun så uddybende. og trommede lidt usikkert i bordet med sine fingre, hvilket nok afslørede hvor utryg hun egentlig var ved det hun havde gang i. "JEg tror jeg har et ret godt sandfærdigt billede af din far. men tak for infoen."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 18, 2019 19:18:24 GMT
Han smilede blot og drak så ud af sin juice. Han skulle nok videregive beskeden til Judas, selvom han nok ikke havd tænkt sig at sige den præcist som hun gjorde, bare fordi han ikke ønskede at pisse sin far af eller noget i den stil. Mattheus havde utroligt meget respekt for sin far, for han vidste at opførte man sig ikke ordneligt så fik man bare et slag eller to. Han sukkede og nikkede så let: "Nåh jeg må hellere komme videre, men jeg skal nok sige det til ham" sagde han roligt.
Han var glad for at han i det mindste havde haft en aften til at slappe af, også selvom de jo var endt med at snakke lidt om Judas alligevel. Men Judas kom nok bare aldrig rigtigt ud af hans liv, ligegyldigt hvor han var. Han rejste sig roligt op for at gå ud af kroen. Han måtte hellere komme hjem i seng.
//out
|
|
|