Deleted
•
Post by Deleted on Jul 21, 2019 13:36:28 GMT
Mattheus (SLÆGT FJERNET) Kl. 20.00. den utætte kedel Mattheus havde brug for bare lige at have en dag for sig selv, eller han burde måske nok sige endnu en dag for sig selv. Ingen tvivl om at Mattheus var den af hans søskende der var mest afslappet omkring tingene. Hvis han kunne vælge så ville han faktisk hellere bare være gartner eller noget i den stil og bo i en helt almindelig familie. Han arbejdede bare med at hente penge når Judas havde brug for det. Det var det eneste han kunne finde ud af i følge sin far. Det passede ham fint, han ville helst ikke have med hverken prostituerede at gøre, stoffer, våben eller noget som helst andet. Han ville egentligt bare gerne gå og passe sig selv lidt. Det gjorde han så også, han havde endeligt fået sin egen lejlighed og han brugte utroligt mange timer på bare at læse bøger og slappe af, det var det han helst bare ville her i livet. Være inde i sit eget hoved. han trådte ind på de tre koste og fandt hurtigt en plads ved baren, sådan en onsdag var det jo ikke fordi der var super mange mennesker til stede: "Kan jeg ikke bare få en græskarjuice?" sagde han, Mattheus drak sjældent alkohol.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 22, 2019 6:17:59 GMT
Millie havde en aftenvagt denne onsdag. Det var sådan set fik nok, det var ikke fordi der skete så meget og hun havde derfor mulighed for bare at slappe af og høre lidt musik. Hun var igang med at tørre glas af, det kunne man næsten altid bruge tid på, da døren gik op og en ung fyr kom inden for, hun smilede nikkende til ham og ventede så ellers for at se om han ville komme op i baren. Som han gjorde det, lagde hun kluden fra sig, efter at have tæret sine hænder og sendte ham et smil. “En græskarjuice? Jo selvfølgelig.” Venlige øjne (de øjne der mindede en del om Judas’, skønt hendes sikkert var noget venligere) hvilede på fyren, det var ikke ofte at en mand spurgte efter noget uden alkohol, men hun skulle ikke være den der dømte.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 22, 2019 19:30:34 GMT
Han smilede i mod hende, som hun serverede det han havde bedt om. Det var da ikke fordi at Mattheus aldrig havde været fuld eller noget i den stil, men han var på ingen måde en lige så stor festabe som Darko, Abel og Aviva som var en del af den indercirkel Judas virkeligt kræsede omkring. Det var jo nok fordi at de var de fire ældste børn, alle de andre var jo stadig under 14 og ikke rigtigt in action endnu. Mattheus savnede nok bare at gå i skole, så han var fri for alt det pres som mafiaen gav.
"Der er ret stille i dag" sagde han og smilede til hende. Der var noget velkendt over hende, men ikke noget han bed yderligere mærke i, han var trods alt en fyr som så utroligt mange mennesker hele tiden, så han kunne jo ikke udelukke at han havde set hende før.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 22, 2019 20:23:39 GMT
Det virkede til at være en sød ung mand, der var kommet ind på kedlen her til aften og Millie smilede da derfor måske også lidt ekstra til ham. Ikke fordi hun var ude på at score ham, men snare fordi det bare var virkelig rart med en venlig sjæl, som ikke havde alle mulige bagtanker. Hun rakte ned efter en juice til ham, som stod på køl bag disken, og som hun rejste sig op igen, faldt hendes halskæde med sin families ring sneget sig ud over blusen så den nu hang synligt til skue. Det var egentlig som sådan ikke noget Millie lagde mærke til før efter hun havde serveret juicen. Her begyndte hun nemlig så at fingere ved guldringen og tage den på fingrene. Den var alt for stor, så det var ikke noget problem, selvom den var i kæde. Som den unge fyr begyndte at snakke igen, fik han dog hendes fulde opmærksomhed. "Lige nu er her hvert fald ganske stille, men det er også fint nok. Det er rart engang imellem"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 25, 2019 20:12:44 GMT
Mattheus havde bare brug for at få ro i hovedet. Han var så skide træt af lugten af sprut, høj musik og mennesker der selv syntes de var åh så seje. Selv at Mattheus en fyr der bare drømte om at leve et ganske normalt og roligt liv, og der var ingen tvivl om at han generelt var meget anderledes end både Darko og Abel. Men på den anden side så vidste han godt at det bare var det lod han havde trukket i livet: "Ja, jeg er glad for her er lidt stille i dag" sagde han i et dybt suk og tog en tår af sin græskarjuice, han havde brug for ro i hovedet.
Han smilede let. "Hvad er det?" spurgte han nysgerrigt og kiggede i mod ringen , som han fandt en smule bekendt uden at være helt sikker på hvor han havde set den før, derudover satte han også bare pris på lidt rolig samtale. Og det var jo en flot ring, trods alt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 29, 2019 7:07:15 GMT
Millie kom til at smile af fyren, han var ikke som andre der ofte kom herind, men det var også fint nok. Det var hyggeligt med lidt adspredelse og det var ganske rart med en der faktisk tænkte på andet end alkohol og kvinder. Det virkede ellers til at være det helt store hit, når Millie var på arbejde. "Stilheden vare sjældent længe her på stedet." Kom det fra hende med et smil før hun så på fyren mere indgående. "Hvis du søger stilhed, hvorfor så vælge en kro? Du ved godt folk oftest kommer her og drikker en masse ikke?" Den slags gik aldrig roligt for sig. Særligt ikke for mange af stamgæsterne. Men hvem var hun at dømme, det var rar alligevel med et civiliseret menneske, som ikke bare ville drikke hjernen ud.
Millie så ned på ringen som hun havde i fingrene, da fyren spurgte til den. "Hmm... Denne her? Det en lang historie, og sikkert kedelig. Den korte version er at det nok er min fars ring" Det ville være voldsomt at overhælde ham med historien om hele sit liv. Den kunne han vel sikkert ikke være interesseret i. kunne han?
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 1, 2019 19:53:51 GMT
Han smilede: "Ja det må være stressende at arbejde sådan et sted engang imellem, men altså hvis man kan lide gang i den så er det sikkert hyggeligt" sagde han og smilede i mod hende, Mattheus var selv en ret rolig person, måske endda endelig til tider var der nok nogen der ville mene. Men han kunne bare godt lide at slappe af og tage en lidt med ro engang imellem: "Jo jo det ved jeg godt, men der er lidt mere larm hvor jeg bor lige nu. Også kan jeg godt lide selskab" påpegede han. Selvom larm ikke var hans favorit ting, så var han et ganske socialt menneske.
"Arh..." sagde han og nikkede som han kiggede på ringen uden at sige noget. Han syntes bare at han havde set den før, men han var ikke helt sikker nu hvor han så den lidt på afstand, også kunne han jo ikke rigtigt blande sig i had hun gik med. De kendte jo slet ikke hinanden. Så han tog en tår af sin juice i stedet.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 1, 2019 20:21:53 GMT
Millie trak lidt på skuldrene, jo der var da larm, men omvendt så skete der altid noget og egentlig kunne hun godt lide at dagene ikke lignede hinanden. "Faktisk så valgte jeg mest jobbet, fordi kedlen ligger lige mellem de to verdener. Hvilket er hvor jeg føler jeg befinder mig." Hun følte sig ikke helt hjemme i den magiske verden, men hun vidste jo også godt, at hun ikke var en muggler. Nu var det også blevet bekræftet at hendes forældre nok var magiske. Hmm... Det var altså mærkeligt. "Jeg sørger gerne for selskab her, når bare jeg kan passe mit job imens." Hun havde endnu ikke glemt, det blik han havde sendt hendes ring og derfor måtte hun også lige overveje lidt, hvad hun gjorde nu. Måske... hvis nu hun spurgte... Det kunne jo være der var andre end Judas, der kendte noget til navnet. "Har du set ringen før? Du kender måske C.O'C?" tænk hvis det faktisk var det! Tænk hvis han genkendte ringen et sted fra. Han havde hvert fald kigget længe på den.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 4, 2019 10:10:05 GMT
Han lagde hovedet let på skrå: "Arhhh er du ud af en fuldblod og en muggler?" spurgte ham, det var lige umiddelbart det der gik igennem hans hoved da hun talte om at være fanget imellem to verdener. Mattheus var bare vant til at begå sig i begge verdener, fordi at hans far jo arbejdede lidt over det hele, det smarte ved at være søn af Judas var jo at man ikke behøvede at tænke på noget som helst selv, man kunne bare høre efter og gøre som der blev sagt. "Det er da også hyggeligt" sagde han i et smil, han kunne slet ikke forestille sig hvordan det mon var at have et almindeligt arbejde.
"Ehm ja altså den ligner en min far har... Der står bare noget andet i hans" sagde han og kiggede stadig i mod den, selvom han ikke helt kunne se hvad der stod, han vidste jo ikke om det var et almindeligt mærke. Faktisk så havde de aldrig rigtigt snakket om ringen.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 5, 2019 4:16:22 GMT
Millie rystede langsomt på hovedet for at vise at hans antagelse var forkert. Eller det ville sige, det vidste hun jo faktisk ikke om den var, hun kendte stadig ikke historien om sin familie. “Jeg har aldrig kendt mine forældre. Jeg blev afsat på et børnehjem, da jeg var under et halvt år gammel. Så ja... jeg skal ikke byde dig min kedelige livs historie, men altså jeg kendte ikke til den magiske verden før Hogwarts.” Forklarede hun så og tog en slurk af sin juice, som stod bag hende. Man måtte altid gerne drikke lidt på arbejde, så længe det var uden alkohol.
Millie blev noget overrasket, da han fortalte, at hans far havde en lignende ring. Måske det kunne være et spor? “Virkelig?! Hvad står der i hans?”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 5, 2019 7:45:48 GMT
Han nikkede blot: "Arh... Men altså hvis de ikke var super gode forældre, er det måske okay" sagde han og trak på skuldrene. Nogengange ville han da næsten ønske at han var blevet sat af på et børnehjem som lille, det var måske bedre end at vokse op med Judas og alle de andre psykopater: "Men det er jeg da ked af at høre" påpegede han dog. Bare fordi at han nogengange var træt af sine forældre, så var det jo ikke det samme som at hun måske ikke drømte om at møde sine, Mattheus havde nok bare fået nok af hele denne her branche efter han var stoppet på Hogwarts.
"J.O.C" påpegede han. "Altså fordi at han hedder Judas, jeg tror det var en han fik af sin far i konfirmations gave" sagde han i en rolig stemme og regnede ikke med at det var noget super vigtigt de snakkede om, det var nok også derfor han fortsatte samtalen.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 5, 2019 11:30:21 GMT
Millie trak bare på skuldrene. Hun anede ikke om de havde været gode eller dårlige, men hun havde svært ved at forestille sig, at de var værre end forstanderinden på børnehjemmet. “Hvem ved? Uanset, så håber jeg de havde en god grund til at aflevere mig der. Men nå det også lige meget. Det skal jeg ikke læsse af på dig” hun smilede venligt til ham. Han var en venlig ung fyr som var yderst venlig at snakke med. Hun rynkede dog brynene, da fyren fortalte om ringen. Den ring hans far havde fået, med initialer så tæt op at hvad der stod i hendes ring. “Judas... din far er vel ikke Judas O’Conall så? Virkelig J. O’C. Du laver grin med mig ikke?” Nervøsiteten steg hos hende og hun håbede næsten på dette bare være en virkelig dårlig prank. Men det var det ikke. Det var hun snart sikker på.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 5, 2019 11:59:48 GMT
Han nikkede. "Nej nej det er okay, det gør ikke noget" sagde Mattheus i et smil, han kunne godt tåle at høre om andre folks problemer, også selvom det måske virkede lidt mærkeligt nu hvor hun jo var dobbelt så gammel som ham, eller det var hun måske ikke helt. Men han kunne da ihvertfald godt se at hun var ældre end ham, men alle havde jo deres problemer - ligegyldigt hvor gamle de så end var.
"Nej? Nej jeg laver ikke grin med dig" sagde han en smule forvirret. "Du kender ham kan jeg høre" sagde han og antog at det sikkert var fordi hun havde været i seng med ham, Judas havde jo været i seng med alle kvinder i London og det virkede helt latterligt efterhånden. Men Judas kunne nok bare noget på den front.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 5, 2019 14:20:35 GMT
Millie hævede et øjenbryn og så indgående på fyren. Var han virkelig barn af Judas? Han virkede jo så flink. “Om jeg kender ham? Han prøvede at hyre mig til at arbejde topløs for ham på hans bar. Og da jeg senere mødte ham for at få hjælp til ringen her krævede han 100 galleoner for det!” Det var tydeligt at fornemme hun ikke lige var fan af denne Judas.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 11, 2019 10:48:27 GMT
Mattheus kunne ikke lade være med at komme med et lille smil ved hendes beskrivelse. "Jep det lyder præcist som ham" påpegede Mattheus bare, han havde altid været noget mere rolig end sine brødre og hvis han kunne vælge så ville han bare gerne meldes ud af mafiaen og lave noget andet. Men han vidste godt at det ikke var et valg han kunne tage. Hans far ville aldrig nogensinde give ham lov til at komme ud af mafiaen.
"Men ja ham.. han har den der ring" sagde han og nikkede i mod ringen. Han var ikke sikker på hvorfor det betød så meget for hende, men altså Mattheus hjalp altid gerne hvor han kunne, han havde jo også været en Ravenclaw modsat sine brødre og søskende der nærmest alle sammen havde gået på Slytherin. Med undtagelse af Jordan.
|
|
|