Jacob Todd
•
Magiker
Fødselsdag: 08.08.2037
Blodstatus: Halvblod
Magisk niveau: Middel
Seksualitet: Heteroseksuel
Civilstatus: Single
Skole: Hogwarts
Kollegium: Hufflepuff
Arbejdsplads: Det Magiske Universitet
Stilling: Studerende
C-box navn: Fnuggie
|
Post by Jacob Todd on Jul 18, 2019 14:47:06 GMT
Tiltænkt: @shaun tid/sted: Heartland Dragereservat D 18.07.2056 kl 13:15 vejr: 30 grader høj solskin, ingen skyer på himlen, let brise Påklædning
Sommeren var virkelig skudt i gang. Skolen var overstået for denne gang, og alligevel havde Jacob behov for st komme lidt væk. Han havde længe hørt om Heartland og ville egentlig gerne arbejde der for en periode, eller have en praktik plads. Han havde godt nok ikke lært så meget om drager endnu, men det var et spændende sted at udforske. Han havde egentlig heller ikke valgt om han ville noget specielt med sin uddannelse, eller om han ville være som Newt. Han så meget op til Newt Scamander, og han håbede da at han kunne blive lige så stor som ham. Dog krævede det meget arbejde. Godt nok havde han en Niffler hjemme hos sine forældre han skulle passe her i skole ferien, men den havde Stella Todd mere eller mindre overtaget for ham når han ikke var hjemme. Selvom Heartland var et farligt sted håbede han på at kunne få lov til at være der. Nu var han jo kommet til skade en gang under en udflugt og @abigail havde da også passet godt på ham. Åh ja Abigail, hun var så sød og hver gang han tænkte på hende så bankede hans hjerte lidt hurtigere. Alle de gange de havde set hinanden havde behovet for at kysse hende været stor, dog havde han ikke haft modet til at gøre det. vel ankommet til Heartland stoppede han op og kiggede lidt rundt, han var faktisk lidt nervøs. ”Undskyld kan du sige mig...” mere nåede han ikke at sige før manden han skulle til at spørge sagde ”Jeg har ikke tid” han spurgte to andre personer og de havde alle sagt det samme. Hvordan skulle han så finde frem til ejeren når de ikke havde tid til ham. Som han stod og så på folkene der nærmest løb frem og tilbage anede han ikke om der var et kontor han skulle gå hen til. Han fandt vidst aldrig ejeren af dette sted.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 18, 2019 14:55:15 GMT
| Selvom Skotland ikke ligefrem var kendt for at have det varmeste vejr, så var denne dag utrolig smuk. Dan personligt brød sig ikke om det varme vejr mest af alt fordi han var en stor mand og havde tendens til at overophede. Han havde sit hår sat op i en knold og havde en hvid tanktop på samt et par løse shorts. Nok burde han havde en form for beskyttelse på, men Dan tænkte ikke så langt. Han havde en dyb respekt for de væsner han arbejdede med, så han kom sjældent ud for ulykker.
" Se så at få fodret den Takhale! Jeg vil ikke se mere ild fra dens mund!" råbte han vredt af en yngre fyr som nikkede "Ja Hr. Rowand!" før han stormede væk for at få fodret den sultne drage. Dan tog sig til panden og rystede på hovedet. Det var ikke ligefrem fordi der var specielt mange som ønskede at arbejde med drager. Det var et farligt job.
Dan bevægede sig over til et lille vandfald de havde hvor han tog noget vand og puttede i ansigtet, han så derimod hen på en ung mand eller nærmest dreng som så forvirret ud. "Stå ikke bare der og glo! Kom i sving!" sagde han med et lille smil og begyndte at gå over mod den Walisiske grønne.
|
- -
|
|
|
Jacob Todd
•
Magiker
|
Post by Jacob Todd on Jul 19, 2019 22:02:48 GMT
Noget forvirret kiggede Jacob rundt for at se hvad der forgik. Det var jo som Kings cross! Der var så mange mange mennesker der rendte frem og tilbage for at lave et eller andet. Ville han kunne klare at være her, hvis han altså fik lov? Han stod helt stille og prøvede at lytte til hvad der forgik, men der skete så meget og der var så mange lyde. Ville han kunne klare at være i nærheden af drager? De var jo en del mere farligere end hippogriffer, og det var ikke lige frem gået særlig godt sidst han var i nærheden af en. Han stirrede lidt ned på sine bare arme for at stirre på arene han havde fået. Der var ingen der sagde at det skulle være nemt at være magizoolog. Hvilket han sådan set også havde erfaret. Han bed sig lidt i læben og stod og stirrede rundt. En stemme brød dog hans tanker og han kiggede hen på Dan. Havde han lige stået at snakket om ham eller til ham? Skulle han komme igang? Og i så fald hvad skulle han gå i gang med? Han havde ingen ide om hvad det ville sige at være i nærheden af drager, det var jo derfor han var her. Han bevægede sig med rolige skridt over imod Dan og tog solbrillerne af og satte dem i trøjen. ”Undskyld men kan du sige mig hvor jeg finder Hr. Rowand?” kom det fra ham og stirrede på Dan. Han håbede at han ikke bare blev skubbet til side som han havde gjort med de andre han havde spurgt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 19, 2019 22:18:13 GMT
| Dan kiggede på den unge dreng som lignede en popdreng fra London, han trak lidt på skulderne og grinte en smule. Mange af de nye vidste udemærket godt hvem 'Hr. Rowand' var.
Han lagde kurven med kød fra sig og kiggede på drengen der havde fjernet solbrillerne. "Du taler til ham" sagde han og betragtede ham
|
- -
|
|
|
Jacob Todd
•
Magiker
|
Post by Jacob Todd on Jul 19, 2019 22:36:00 GMT
Han blev da ikke jaget væk, det var da altid positivt. Han rakte hånden frem imod Dan for at ville hilse på. ”Det glæder mig at møde dem Hr Rowand. Jeg er Jacob Tood, jeg er i gang med at uddanne mig til magizoolog på universitetet. Jeg tænkte på at få et sommer job her. Få lidt viden omkring drager, bruge den viden jeg allerede har fået. Se det som et stykke gratis arbejdes kræft, eller en praktik plads. Jeg er meget hårdt arbejdende og jeg vil gøre som der bliver sagt. “ han var dårlig til at sælge sig selv, og han anede ikke engang om det havde lydt ordentligt. Stella Todd skulle nok ikke vide noget om hvor han var, hun ville bare bekymre sig endnu mere end had godt var. Desuden manglede han erfaring, og hvis han nu valgte at arbejde mere med drager, ja så ville det jo bare se godt ud at han havde været her i længden.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 19, 2019 22:52:19 GMT
| Dan betragtede drengen endnu mere da han begyndte at snakke, han lød nærmest som en ung dreng der søgte sit første arbejde, han kunne ikke lade være med at smile. "Vi har ikke brug en kontornusser her" sagde Dan og trak en smule på skulderne og tog kurven med kød op igen og begyndte at gå langsomt mod dragen som skulle fodres, han kiggede mod en ung kvinde som stod henne ved en anden indhegning, mens hun kæmpede med at få mad ind til dragen "Har jeg ikke sagt at du skal have handsker på? En dråbe spyt og du er færdig!" råbte han efter kvinden og fortsatte sin langsomme gang mod buret
|
- -
|
|
|
Jacob Todd
•
Magiker
|
Post by Jacob Todd on Jul 20, 2019 17:39:35 GMT
Kontornusser... Hvad var dog det for noget pjat! Han var bestemt ikke nogen kontornusser det var noget af det sidste han var. Som Dan gik med vandrede han med. "Jeg har altså ikke tænkt mig at sidde på et kontor... Aner du ikke hvad en magizoolog er? Du burde selv være en hvis det er dig der ejer stedet her.." det var måske lidt provokerende at sige, men han var lige glad. Det ville være Dan's problem hvis det kom der til. "Jeg vil være arbejdsdygtig blandt de andre drager, ikke sidde og glo på et eller andet kontor for det får jeg da ikke noget ud af. Hvem ved om jeg i det hele taget vælger kun at arbejde med drager?" kom det roligt fra ham og stoppede op om bag Dan.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 20, 2019 20:31:08 GMT
| Dan lyttede blot mens han hørte den blide strøm af ord der kom ud af Jacobs mund, han stoppede ved buret og fik kødet til at flyve ind i indhegningen med et lille sving fra hans tryllestav, han stod nu blot med sin fulde opmærksomhed rettet mod Jacob som fik ham til at smile lidt. "En grønskolning er altid sjov. Du får mig til at smile Mr.... " sagde han nærmest spørgende. Hvis han havde introduceret sig selv havde han ikke fået det med.
"Hør... Nu siger jeg ikke det for at være ondt. Men alt hvad du har lært indtil det nu. Smid det i skraldespanden, du kan læse nok så mange bøger omkring pasning af drager, men lad mig spørge dig. Har du kæmpet med en drage før? Har du skulle hjælpe en drage med hård mave? Har du nogensinde stået ansigt til ansigt med en drage der beskytter sine æg eller sin skat?" spurgte han lettere irriteret. Der var ikke noget mere irriterende end en studerende som troede han vidste alt omkring pasning af drager fordi han havde læst en bog |
- -
|
|
|
Jacob Todd
•
Magiker
|
Post by Jacob Todd on Jul 25, 2019 12:53:45 GMT
Denne her mand havde da slet ikke hørt efter noget af det han havde sagt. Var han alt for optaget af at passe sit arbejde og holde øje med alle andre end lige dette her. "Tood" kom det fra ham endnu en gang og kiggede på Dan. Skulle han gentage det en gang mere på et tidspunkt. Eller ville Dan faktisk høre efter hvad det var han sagde? Han var ikke sikker, det var jo ikke engang sikkert at Dan ville have ham her i sommerferien. Det kunne da godt være at han kunne få et arbejde sådan i ny og næ. Han håbede det da, men det var Dan der bestemt her på stedet. Skulle han smide alt hvad han havde lært ud? Det kunne han da ikke, det var da vigtig viden. Han havde godt nok ikke været i nærheden af nogen drager, eller passet en drage. Han var jo ikke Harry Potter! Bare det at være i nærheden af drager gjorde ham lidt nervøs, men det var man vel i starten. "Jeg kan da ikke bare smide det væk... Godt nok har jeg ikke været i nærheden af nogen drage, men jeg vil gerne lære det. Det er derfor jeg er her..." han kiggede alvorligt på Dan. Det var tydeligt at se at han mente hvad han sagde. Han ville gerne have lært hvordan tingene var sådan et sted som dette. Dog virkede det ikke rigtigt til at Dan var helt så ivrig ved tanken.
|
|
|