Deleted
•
Post by Deleted on Jun 9, 2019 21:29:25 GMT
2. Mandag Juni 2056, Formiddag, RegnvejrKings Cross Nr. 8 2. tv., London, EnglandPåklædning, @nicolasteilmann Det var første dag på hendes nye arbejde. Det var interessant, men hun var ikke sikker på, om jobbet var noget hun havde lyst til. Eller hun var i hvert fald ikke sikker på, at det passede til hende. Men nu havde der været pres fra familien om, at hun skulle til at tage et job, så det gjorde hun.
Hun var iklædt en mørk tanktop med skelet på foran og bagpå også. Bukserne var meget punk-agtige, sorte og i sort jeans-stof. Desuden havde de diverse spænder, lommer, lynlåse og andet der fik dem til at se badass ud. Støvlerne var semi-høje og havde røde detaljer, hvor de ikke var sorte.
Men alt dette kunne hendes client/patient eller hvad man nu kaldte vedkommende selvfølgelig ikke se, for han skulle, eftersigende, være blind. Hvorfor hun ikke havde gjort så meget ud af at se neutral og præsentabel ud.
Hun smilede lidt til sig selv, som hun låste sig selv ind. Hun havde nemlig fået nøglen på forhånd, så hun bare kunne komme ind. Men hun havde kun fået nøglen til gangarealet, til selve lejligheden skulle hun banke på, for at blive lukket ind.
Hun bankede da på døren ind til lejligheden til nr. 8, anden til venstre, og sagde: "Mr. Teilmann. Det er Deres hjælper, Daria Summers."
Hun besluttede sig for, at hjælper var den mest passende 'titel'. Desuden tiltalte hun ham rimelig formelt, da hun faktisk ikke vidste, hvor gammel han var. Det havde hun på en eller anden måde formået at overse, eller glemme for den sags skyld. ♡
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 9, 2019 21:44:10 GMT
Nico kom gående med forsigtige skridt og åbnet døren og kiggede på hende med sine tomme øjne "Godt at møde dem" Sagde Han og rakte sin hånd ud mod hende han "Er glad for at du ville komme" Sagde Han og smilte bare til hende hans øjne fløj lidt rundt "Når skal vi se om vi kan enes" Sagde Han med et let grin forlod han krop
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 9, 2019 21:55:55 GMT
Som Daria stod og ventede, glattede hun umærkeligt sin tanktop, uden rigtig at vide hvorfor. Han kunne jo alligevel ikke se hende, så hvorfor gik hun pludselig op i det? Ja, hun fattede det ikke engang selv.
Men da han så kom til døren og åbnede, kunne hun ikke lade vær med at se ham i øjnene, fordi det var det hun havde lært, at man gjorde. Men hans øjne var bare tomme, og nærmest lidt glasagtige. Det var næsten lidt uhyggeligt, men hun kommenterede det selvfølgelig ikke.
"Hej," sagde hun lidt akavet, og trykkede hans hånd, da den blev rakt frem foran ham, ikke nødvendigvis imod hende dog.
"Ja, det finder vi vel hurtigt ud af," sagde hun med et skuldertræk, og trådte ind i lejligheden.
Der var umiddelbart forholdsvist rydeligt, men man kunne da godt se, at han ikke kunne - se altså. Ting lå lidt i bunker. ♡
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 9, 2019 22:15:14 GMT
Han grinte lidt og og vendte sig og lukkede døren efter hende "Undskyld der er lidt rodet" Sagde Han og bevægede sig så rundt og introducere. "Har du nogen spørgsmål" Spurgte Han og smilede i den retning han troede hun stod i pludselig begyndte en kedel at fløjte kunne man vel godt kalde det "Jeg tænkte vi kunne få en kop te" Sagde Han stille til hende han begyndte at gå mod køkkenet
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 10, 2019 10:31:39 GMT
Daria var meget overrasket over hvor selvhjulpen han egentlig var. Selvfølgelig kendte han tingene indenfor sine egne fire vægge, men hun var ærligt lidt nysgerrig på, hvad han mente han havde brug for hjælp til. Så det var nok hendes første spørgsmål af mange.
"Det gør ikke noget," sagde hun med et skævt smil, selvom han selvfølgelig ikke kunne se det, men hun håbede da, at man kunne høre smilet på hendes stemme.
Så fulgte hun ham ud i køkkenet, som han sagde, at han ville lave the til dem. Ja, det kunne han vel også. Han vidste vel hvor hans ting stod. Tænkte hun med et skuldertræk, og ja... fulgte efter ham.
"Jeg er egentlig mest interesseret i, hvad du tænker du kan bruge en hjælper til i dagligdagen?" sagde hun meget buisness-agtigt, og lagde armene over kors, mens hun hvilede mod en af køkkendiskene. ♡
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 11, 2019 10:45:16 GMT
"Handle, oprydning og sådan det daglige" Sagde Han. Han tog 2 kopper og sukker men gik ikke som bland lagt at tabte sukkerne og begge kopper Han stod stille lidt stille inden, Han du eventuelt hente kosten og en fejebakke den er i skabet lige når du kommer ind at lejligheden" Spurgte Han hende og sukkede da det irriteret ham at han tabte kopperne og sukkerne
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 13, 2019 18:04:29 GMT
Daria nikkede og begyndte at skrive ned på den lille blok papir, som hun havde i baglommen. Bare så hun huskede det til senere. Det kunne hun sagtens hjælpe med, det var intet problem. Hun havde været lidt bange for, at han havde brug for hjælp til at barbere sig eller sådan noget, så det var hun glad for, at han ikke specifikt nævnte.
"Åh. Ja, selvføglelig!" sagde hun lidt hurtigt, og trissede da ud til skabet for at hente fejebakken.
Hun fandt hurtigt skabet, og var inde i køkkenet igen to sekunder efter. Hun sendte ham et smil, selvom han ikke kunne se det, og havde faktisk lidt ondt af ham. Det var surt, at han havde væltet tingene, når han bare prøvede at være gæstfri.
"Skal jeg..?" spurgte hun så, for hun ville ikke antage noget på forhånd.
Nogle beboere ville gerne gøre mange ting selv, så hun ville hellere spørge en gang for meget end en gang for lidt. Også selvom det var første gang, at hun arbejdede med en der var blind. ♡
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 13, 2019 19:06:56 GMT
"Tak, Kan du finde ud af at klippe hår" Spurgte Han "Min frisør er lille stoppet som frisør "må du gerne, tak" Sagde Han og gik lidt videre men må små forsigtigt skridt hen mod Stuebordet han fandt en lænestol og satte sig i "Jeg prøver jo at gøre mit bedste, er dog ikke så nemt"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 15, 2019 7:57:54 GMT
Da Daria fik et 'ja' til, at hun skulle feje op, knælede hun på gulvet og begyndte på det. Det tog ikke så lang tid at feje det op fra gulvet, men altså... ja, det gik jo meget godt det her. For hende i hvert fald. Det var mere end man kunne sige for ham, mente hun i hvert fald.
"Jeg klipper mit eget?" svarede hun lidt usikkert.
Hun havde ikke ligefrem regnet med, at hun skulle være frisør, men hun kunne vel give det et skud? Han kunne jo ikke se, hvordan han så ud anyways, så hvad var der at tabe?
Så hældte hun fejebakkens indhold ud i skraldespanden, og stod lidt og vidste ikke, om hun skulle finde nogle nye kopper frem, eller hvad?
"Skal jeg tage nogle nye kopper?" spurgte hun venligt, og smilede til ham igen, som han sad i lænestolen. ♡
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 15, 2019 11:45:35 GMT
"Lyder da godt kunne du eventuelt klippe mine spidser, Hvis jeg kunne finde min trimmer" Sagde Han med et smil på læben "åh jeg undskyld, må du gerne Sagde Han med et let smil "Jeg er lidt klodset" Sagde Han med et let smil på læben "Kan du li klaver spil" Spurgte Han hende "Jeg spiller nemlig klaver" Sagde Han og fniste
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 21, 2019 20:44:53 GMT
Daria nikkede til ham, men kom i tids nok tid i tanke om, at hun også skulle give ham verbal 'confirmation', så hun sagde: "Okay, så finder jeg lige nogle kopper."
Med de ord, begyndte hun at rode lidt rundt ved skabene i håb om at spotte hvor kopperne kom fra. Til sidst fandt hun dog det rigtige skab, men ikke uden lige at tænke over, hvor det nu var Nicolas selv havde taget dem fra. Da hun havde fundet dem, tog hun dem over til kedlen.
"Tjaah, joo? Klaver er der vel ikke noget i vejen med?" svarede hun, og bar to kopper plus kedlen med ind i stuen, hvor han sad. ♡
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 22, 2019 14:22:10 GMT
"Tak" Sagde Han med et smil på læben "Kan eventuelt spille en sang for dig på det" Sagde Han stille til hende "Fandt du kopperne" Spurgte Han hende stille med et smil "Det hjælper lidt på humøret lidt oppe" Fortalte Han hende
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 23, 2019 13:38:06 GMT
Daria nikkede, men kom så i tanke om, at hun måtte svare ham verbalt. Han kunne jo ikke se. Derfor sagde hun så: "Ja, jeg fandt dem."
Hun satte kopper og kedel på bordet, hvorefter hun smilede til ham. Det lød da meget hyggeligt, at han ville spille for hende, men hun havde svært ved at forstå, hvordan man kunne spille klaver, når man ikke kunne se tasterne - eller hvad de nu hedder. Når ja, tangenterne!
"Det må du da gerne, så kan jeg jo rydde lidt op imens," tilbød hun, og begyndte at hælde varmt vand op i en af kopperne. ♡
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 23, 2019 15:01:29 GMT
"Godt tak" Sagde Han med et smil Han rejste sig og gik med forsigtigt skridt hen til Klaveret, Han strøg fingrene og fandt så tangenterne "Lyder som en plan" Sagde Han smilende og begyndte stille at spille lille så stille med et smil, at spille musik havde virkelig hjulpet ham med sit liv for det kunne godt være hårdt for blinde folk at leve livet
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 5, 2019 11:58:21 GMT
Daria smilede til ham, og tog en tår af theen. Den smagte udemærket, det var bare rart at få noget væske i den her varme. Også selvom det var varm væske, som fik en til at føle sig endnu mere varm. Men den tanke skubbede hun ud til siden. Det var ikke vigtigt lige nu. Det var tanken der talte.
Som hun stod der, så hun rundt i rummet, for at finde ud af, hvor hun skulle starte. Ting stod i hvert fald lidt hulder til bulder, så hun skulle lige finde ud af, hvor hun kunne sætte tingene, så han stadigvæk kunne finde dem. Det var alfa-omega.
Dog blev hun lidt fanget, da han begyndte at spille. Hun drejde hovedet, og stod lidt og så på ham, bevidst om, at han ikke kunne se, at hun stirrede, før hun gik igang med at rydde lidt op.
"Du spiller smukt," kommenterede hun med et skævt smil. ♡
|
|
|