Deleted
•
Post by Deleted on Jun 6, 2019 13:45:00 GMT
@ulysses Den tredje weekend i juni. PåklædningDen tredje weekend i juni var fuldblodsklubbens festdag. Siden temaet havde været gotisk, så havde Lyra haft planlagt præcis hvad hun ville tage på… Lige indtil hun fandt en mystisk pakke på sin seng, som viste sig at være fra sin trolovede Ulysses. Den måtte hun så tage på i stedet. Det havde taget hende noget tid at vænne sig til kjolen, som hun følte måske nærmere ville passe til en kvinde og ikke en teenager… Men efter at have haft den på et par gange, for at prøve den til, havde hun vænnet sig til den, og hun var begyndt at føle sig temmelig attraktiv i den. Hun trådte ud af Slytherins opholdsstue, for at mødes med Ulysses. Hun regnede med at han hentede hende i krypten. Planen havde været at følges til festen, så det var det hun ville gøre. Hvornår havde Ulysses mon set kjolen og tænkt at Lyra skulle have den? Tankerne begyndte at rulle ind.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 7, 2019 7:20:55 GMT
OutfitDet havde krævet meget overblik og energi, at få stablet festen på benene i alt dette eksamens ræs. Selvom Ulysses kærede sig meget lidt om karakterer, så skulle de bruges, når han gik ud. En del af hans tid, havde også gået med at give Lyra artikler og bøger, han mente hun skulle læse. Hun kunne jo ende med at blive formand for fuldsblodsklubben, og det var ikke noget man kom til let. Derfor havde han selv sat sig for at gøre hende klar. Det havde også være derfor at han havde sørget for at købe en kjole til hende. En husalf var blevet truet på livet, til at ligge den i Lyras soverum, med en lille note om at den var passende til festen, ikke andet. Men Ulysses forventede at Lyra godt vidste hvem den var fra. Hans sirlige håndskrift var også ret genkendelig... Som Ulysses ankom til den beskidte krypt, var det med løftet hage og en stolthed uden lige omkring sig. "Lyra. Kjolen er som forventet, ser jeg." Det var Ulysses måde at komplimentere på. Han stak armen ud, så de sammen kunne gå op til Fornødenshederummet, hvor de andre ventede. "Er du klar?"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 8, 2019 21:38:35 GMT
Det var perfekt timing. Da hun kom ud i Krypten, fik hun med det samme øje på ham. Ulysses så stolt ud, og selvom hans påklædning var gotisk og dyster, så kunne han sagtens bære det. Hun havde troet at hun ville få en kompliment af ham, nu hvor hun havde valgt at tage kjolen på, som han havde udvalgt til hende… Men det han sagde til hende, kunne vel også næsten tælle som værende en kompliment. Det var sikkert en kompliment i Ulysses verden, så Lyra smilede taknemmeligt. ”Den er virkelig smuk, tak…” hun lod sine hænder glide ned langs siden af kjolen, for at mærke på stoffet.
Hun lagde sin hånd på hans arm, så de kunne komme af sted mod festen. ”Jeg er klar… Er du?”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 12, 2019 13:35:19 GMT
"Pas på du ikke krøller den..." små vrissede han, da hun mærkede efter på stoffet. Lyra skulle se perfekt ud. Det påvirkede både hendes, men også hans eget image. Kun perfekt var godt nok for ham... Stilfuldt begyndte Ulysses at føre an mod fornødenhedsrummet. "Selvfølgelig er jeg klar. Det her kommer til at påvirke min, såvel som din fremtid. Der er flere af medlemmerne som stadig er usikre og mindst lige så mange som er utilregnelig." Størstedelen af klubben bestod af Slytherin elever, og selvom huset var kendt for mange fuldblodsfanatikere, så var det også svært med folk der satte egne behov før andres. Hvis de så fordel i noget selv, så var de ligeglad med klubbens fremtid... "Har du forberedt en tale, som jeg bad dig om?" Hvis Lyra blev formand, skulle hun helst også gerne kunne fortælle om hvad hun ønskede at gøre for klubben. Her havde Ulysses selvfølgelig givet hende en liste af hvilke emner der var vigtigst...
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 15, 2019 12:00:35 GMT
Lyra stivnede nærmest øjeblikkeligt, da Ulysses vrissede efter hende. Hun kiggede en anelse overrasket på ham, da hun ikke havde regnet med at se en så kontrollerende side af ham. Hun lod sit blik glide ned over kjolen, som heldigvis ikke var blevet krøllet af at hun havde ladet sine hænder glide ned langs stoffet. Hun noterede i sit hoved: Ikke rør ved kjolen… I Ulysses nærvær. "Undskyld, det er noteret…" Hun var ikke ked af at have rørt ved kjolen, men hun ville hellere sige undskyld, end at ende med at miste Ulysses respekt og hjælp.
Mens de gik mod fornødenhedsrummet, lyttede hun til hvad hendes forlovede havde at sige. Han lød mere nervøs end hende, selvom hans tone ikke ligefrem var nervøs. Hun gav hans arm et klem og sendte ham et smil, "Vi skal nok feje benene væk under dem i aften, selv de utilregnelige" svarede hun ham. Han lød meget bevidst om hvilken betydning dette kunne have for deres fremtid, og Lyra var selvfølgelig enig. "Jeg har forberedt en tale - og jeg tog meget inspiration fra den liste du gav mig. Det var en rigtig god liste." Hun var sikker på at Ulysses selv vidste dette, for han havde jo skrevet den.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 18, 2019 12:30:59 GMT
Ulysses nikkede anerkende til det Lyra sagde. Han havde på sin hvis tiltro til at hun skulle gøre det nok, men han vidste med sig selv at det aldrig helt ville være ligesom han ville have det. Men hvad kunne man gøre? Pigebarnet var jo ikke lige så reflekterende og intelligent som ham selv. Lige nu var hun mest af alt en brik, selvom deres tur henne i Hogsmeade også havde fyldt hans tanker. Han lagde sin hånd på hendes og gav hende et lille smil. "Du skal nok gøre det godt. Min egen" Lyra fik lov til at summe ved sine egne tanker, som de kom længere op og endelig var ved indgangen til fornødenhedsrummet. Da de kom ind var der allerede folk. Selvom det var godt at komme til tiden, så havde Ulysses sørget for at de kom lidt efter alle andre, så folk rigtig kunne ligge mærke til dem. Specielt Lyra, for det var hende de skulle kunne lide...
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 23, 2019 15:37:13 GMT
Lyra gjorde nu alt for ikke at pille for meget ved sin kjole, selvom hun mest af alt havde lyst til at krølle stoffet sammen i sine hænder, af den nervøsitet hun følte. Hvad hvis hun vandt positionen? Hvad hvis hun ikke vandt… ville det mon have konsekvenser for Ulysses og hendes forlovelse, hvis hun tabte ansigt på den måde?
Hun mærkede Ulysses hånd på sin. Hun vendte sit blik imod ham og nikkede til ham. Nervøsiteten havde mødt hende… Det var vel også godt, for så spiste hun ikke så mange håndmadder, hvilket sikkert kun ville glæde Ulysses. Han ønskede sikkert ikke en overvægtig brud, der havde spist sig tyk på håndmadder. "Tak." Svarede hun, mens hun prøvede at skjule sine nerver ved at kigge rundt i lokalet, "Er du sulten?" spurgte hun ham, mens hun scannede lokalet for mad. Det kunne jo godt være at han havde lyst til noget. Ved mindet om sidste gang de havde spist noget sammen, kunne hun dog ikke holde et mindre smil tilbage. Selvom han måske ikke ønskede at blive mindet om det, kunne hun ikke holde sig tilbage: "Måske har de puttet noget Felix Felicis i maden denne gang, hvis vi er heldige."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 26, 2019 7:37:06 GMT
Lyras kommentar fik et lille smil frem på Ulysses læber. Et af de få ægte... "Vi har ikke brug for Felix Felicis." Han trak hende til tættere på sig og gav et hilsende nik til nogen der gik forbi. De skulle gerne fremstå som et stærkt par. Derfor måtte han skubbe sine egne behov lidt væk. Som fx at undgå for meget kropskontakt... "Jeg tror jeg venter med maden til efter valget. Skal du have noget? Eller et krus græskar juice?" Han slap hende og rettede lidt på sit eget tøj. Han virkede klar til at gå hen og hente det til hende. Ingen skulle sige at Ulysses var en dårlig forlovede. På det punkt var det vigtigt at hans image var intakt...
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 29, 2019 17:52:25 GMT
Det der kom ud af munden på Ulysses, var noget af det mest hjertevarmende Lyra havde hørt fra Ulysses. Det gjorde hende mere sikker på sig selv og fik hende til at smile, uden et ønske om at gemme det. Desuden, så fik smilet hende også til at se imødekommende ud, hvilket var godt på en aften som i aften. Hendes blik rettede sig imod hans arm og derefter op på ham igen, med et undrende blik, da han slap hende. Det lød faktisk til at han tilbød hende noget at drikke, og hun nikkede derfor temmelig hastigt "Jo tak, jeg… Jeg tror jeg har kunne lugte græskarjuicen, lige siden vi trådte gennem døren. Måske er det en evne jeg har, at opsnuse græskarjuice." Det lød akavet, men hun valgte at rømme sig og lade være med at prøve at redde den. Hun kunne virkelig godt tænke sig græskarjuice.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 30, 2019 18:04:54 GMT
Ulysses sukkede og himlede med øjnene over Lyras kommentar - dog kun så hun ville lægge mærke til det. Det pigebarn manglede godt nok at lære at lukke munden... Han gik dog alligevel op og hentede dem begge noget juice. På vejen gjorde han dog meget ud af at hilse på alle af betydning og pege distræt hen i retning af Lyra. Der gik nok 5 min før han kom tilbage og rakte hende glasset. "Der skal snart nomineres mulige formænd. Så når det sker, så skal du huske at rette ryggen og sende alle et smil, okay?" sagde han rettende og trak hende forsigtigt ind til sig. Så tæt at hans kunne ligge sine læber mod hendes hår og placere et lille - men støttende kys. "Husk ikke at blive alt for overrasket når du bliver valgt. Jeg har sørget for det hele." Han hviskede ordene blidt mod hendes hår, og blev stående helt tæt på hende.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 2, 2019 16:29:50 GMT
Lyra prøvede så hårdt, som hun overhovedet kunne, at lade som om hun ikke lagde mærke til Ulysses himlende øjne. Hun vendte sit blik væk fra ham med et smil, men så snart hans blik ikke var på hende længere himlede hun med øjnene over sig selv, fordi hun ikke bare havde svaret ham kort og høfligt. Efter sin reaktion, stillede hun sig i venteposition og ventede loyalt på Ulysses og det juice han havde lovet hende. Hun var utålmodig og tørstig, med en udstråling af at se temmelig tålmodig og afslappet ud. Da hun hørte lyden af Ulysses stemme, vendte hun sig mod ham og hun både rettede sig op og smilede mod Ulysses, "Selvfølgelig.." Svarede hun ham - kort. Kort tid efter mærkede hun noget mod sit hår, og det tog et par sekunder for hende at komme frem til at de havde været Ulysses læber. Lyra mærkede hvordan varmen steg i hendes kinder, mens hun kæmpede for at se afslappet ud og ligne en født leder. Det var næsten bare baggrundsstøj der kom fra Ulysses, mens hendes kinder rødmede… Men hun forstod nok konteksten af hvad han havde sagt. Hun tog sig en ivrig tår af juicen.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 3, 2019 17:56:14 GMT
Det var helt fint for Ulysses, at Lyra tav for nu. Hellere stilhed end dumme kommentarer. Han skubbede hende længere ind i rummet, og fik hilst på en masse mennesker, med hende ved sin side. Han var dog umådelig god til at rykke fokus over på hende, og ligge samtalen nemt op til nogle emner som Lyra ville kunne håndtere. Hun skulle helst fremstå som selvstændig og ikke som den dukke hun faktisk var... Hvis Lyra ønskede at gå rundt selv, eller indgik private samtaler, var Ulysses også respektfuld og gik til sine egne ting. Normalt virkede han introvert og overvejende, men til et selskab som dette, virkede han godt tilpas. Efter omkring en fyrre minutters tid, blev der kaldt til samling. Han fandt selv hen til Lyra, men som næstformand skulle han også sige nogle ord... lige om et øjeblik. Usædvanligvis kunne man spotte nervøsitet i hans ansigt, som han så anspændt op mod den lille platform der var anrettet.
|
|
|