Deleted
•
Post by Deleted on Mar 25, 2019 18:49:08 GMT
Tråd til Georgina "Georgie" CarlisleGeorgie havde virket meget ked af det på det sidste og eftersom Gretchen ikke rigtig kunne komme videre med sit arbejde, havde hun valgt at mødes med sin lillesøster på De tre koste, for at de begge kunne hygge sig og for at tjekke op på hvad det var for noget med at de ikke helt var søskende alligevel. Ikke at det for Gretchen betød noget. Familie var familie og sådan var det! Hun havde fundet et tomt bord ved vinduet på Kostene, hvor hun havde sat sig med to krus kakao, den ene var til Georgie, hvis hun da ellers snart ville dukke om? Hu glædede sig til at se sin søster igen og høre om hvordan det gik på skolen. Det var altid hyggeligt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 25, 2019 18:56:48 GMT
Sometimes the only pay-off for having any faith Is when it's tested again and again everyday I'm still comparing your past to my future It might be your wound but they're my sutures
Det var en meget frustreret Georgie der var vandret afsted imod De Tre Koste. Det var koldt udenfor, og jakken var trukket godt omkring den lille krop, på trods af at den mørkhårede pige bar en tyk uldsweater under. Det mørke hår flagrede viltert i den lette vind og som hun endelig nåede frem til krostuen, bankede hun støvlerne lidt af, før hun atter knappede jakken op og bevægede sig hen imod bordet, hvor hun havde spottet sin ’søster’ Gretchen sidde. – lidt prøvende og knapt så selvsikkert som sædvanligt, forsøgte hun at sende hende et lille smil. ”Hej Gretchen.” Prøvede hun forsigtigt, før hun satte sig. Kram og den helt store tur, syntes hun ikke helt at føle for.
MADE BY VEL OF GS + ADOXOGRAPHY 2.0
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 25, 2019 19:43:22 GMT
Det lignede ikke Georgie ikke at give sin søster et kram og det skar lidt i hjertet på Gretchen, at hun ikke fik det. Men hun kunne ikke tvinge det ud af sin yngre søster, uanset hvor meget hun elskede hende. "Hej Georgie. Hvordan går det?" Hun prøvede med et smil for at lette stemningen og håbede bestemt på at Georgie også ville forsøge at åbne lidt op, men som det var lige nu, så så det ikke rigtig ud til det. Det var svært at acceptere hvordan ens søster bare sådan gled ud mellem fingrene, uden at man kunne gøre noget. Det fik Gretchen til at sukker og drikke lidt af sit krus.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 25, 2019 20:11:52 GMT
Sometimes the only pay-off for having any faith Is when it's tested again and again everyday I'm still comparing your past to my future It might be your wound but they're my sutures
Georgie forsøgte sig med et lille smil, som hun sad overfor Gretchen. Hun lagde pænt sin jakke fra sig på sædet ved siden af sig og hun rakte så ud efter koppen med varm kakao som hun lagde hænderne om, for at varme sig lidt. ”Tjoo…Som det nu kan gå.” Svarede hun, som hun trak lidt på skuldrene. ”Jeg ved ikke rigtigt, hvordan jeg skal forholde mig til mor, skolen er frygtelig og så er der også….” Hun stoppede sig elv og rystede på hovedet. – Hun ville have sagt Aidan. Men lige nu, måtte hun hellere nøjes med et emne af gangen.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 25, 2019 20:33:54 GMT
Gretchen forstod godt at det ikke var nemt for Georgie, det havde heller ikke været helt nemt for hende at acceptere, at der mor havde set en anden, men sandheden var også bare, at hvis ikke hun havde gjort det, så havde Gerogie slet ikke været der, og det ville Gretchen alligevel blive noget mere ked af. "Georgie, du er min søster som du altid har været, det kan ingen ændre på." Forsikrede hun hende med et smil, før hun gav Georgies arm et kærligt klem. "Hvad er der galt i skolen? har du problemer med fagene?" Spurgte hun ind, men bed dog også mærke i at hun afkortede sætningen for hurtigt i forholdt til hvad hun ville have sagt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 25, 2019 20:41:00 GMT
Georgie trak lidt på skuldrene. – Hun var ikke sikker på, om hun kunne give Gretchen ret. Ikke fordi hu ikke ville, men fordi hun derimod havde enormt svært ved at acceptere, at hun lod til at være det sorte får i familien. – Hun havde ikke samme far som sine søskende, men adskilte sig på den måde, at hun aldrig havde kendt sin rigtige far. ”Nej det…Det er mere socialt.” Forsøgte Georgie at forklare, som hun rynkede på næsen. ”Jeg…Jeg brækkede næsen på Beatrix Atkins, fordi hun provokerede mig.” Mumlede Georgie, en smule skamfuldt over endnu engang ikke at have kunnet kontrollere sit temperament. ”Og..Og så er der den her fyr..” Prøvede hun at starte ud.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 28, 2019 4:56:56 GMT
Det var til at forstå hvis ikke, det var nemt at være Georgie lige nu, men Gretchen holdt nu af sin søster alligevel. Det ville der ikke blive ændret på. Faktisk var hun enormt stolt af sin søster, det nævnte hun bare sjældent højt. Som Georgie fortalte hvad der foregik, kom Gretchen til at grine lidt, og holdt derfor hånden op for munden. "Du brækkede hendes næse? Er du rigtig klog Georgie? Hvad havde hun gjort for at fortjene det?" Gretchen kendte sin søster godt nok til at vide, at Georgie ikke ville gøre den slags uden grund. Eller det regnede hun hvert fald bestemt ikke med at hun ville. det var dog også ret imponerende at hendes lillesøster havde brækket næsen på nogen, det ville hun aldrig selv kunne have gjort. DEt næste Georgie så sagde fik hende til at læne sig ind over bordet. "En fyr? Hvilken fyr? hvad er der med ham?"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 28, 2019 6:01:26 GMT
Georgie trak lidt på skuldrene af sin søsters udbrud. Hun fugtede læberne en smule, som hun slikkede lidt kakaodråber væk efter at have nippet til hende varme drikkelse og hun flyttede så lidt på sig i stolen. Hun vidste skam udmærket godt, at hendes mor, @rachelcarlisle , ville slå hende ihjel, hvis hun fandt ud af, at hun havde brækket næsen på en anden elev. ”Hun generede mig.” Konstaterede Georgie. ”Hun ophøjer altid sig selv og spiller så smart på andres bekostning og hun blev skidesur, fordi jeg bumpede ind i hende ved et uheld, så hun angreb mig.” Det var jo sandt nok. Det var Beatrix, der var startet. Georgie havde så bare ladet sig rive med af sit temperament. Som Grecthen begyndte at spørge til ’fyren, kunne hun mærke at hun blev dybrød i kinderne. For hvad skulle hun gøre, nu hun var kommet til at tale over sig? Kunne hun fortælle Gretchen om Aidan? Hun rømmede sig lidt og skar usikkert en lille grimasse. ”Jeg..Øhm…han er en god ven…Han hedder @aidan ..- Jeg…Jeg kom til at kysse ham her den anden dag.” Mumlede hun prøvende, som om hun ikke var sikker på, om det havde været en god ting at gøre.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 28, 2019 7:04:02 GMT
Gretchen rystede lidt på hovedet af sin søster med et smil. Hun var en rigtig lille vildbasse. Det havde hun sådan set altid været, mens Gretchen havde været mere rolig, gået efter en åndelig sjælefred. Det gjorde dog ikke kærligheden til søsteren mindre. Det var netop den forskel der gjorde at Georgie betød så meget for hende. "Georgie for pokker! Du ender med at komme galt afsted en dag." Grinede hun og rystede lidt på hovedet af hende. "Men jeg er sikker på hun havde fortjent det. Hun lyder lidt som en forkælet møgunge hvis du spørger mig hvert fald." Hun grinede lidt og drak så af sin kakao mens georgie kunne fortælle om fyren, hvilket var et langt mere spændende emne. "Aidan siger du? en god ven du vælger at kysse på?... Er han mere end bare en ven?" Spurgte hun nysgerrigt ind. Det her var interessant. Det var sjældent hun oplevede Georgie snakke om fyre.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 28, 2019 7:13:26 GMT
Georgie skar en lille grimasse, som hun sad og tænkte på Beatrix. Ærligt, så håbede hun et eller andet sted, at hun sad med en skæv næse nu. – At hun fortrød, at hun havde lagt sig ud med hende. Øjnene spærrede dog op, som søsteren responderede på det med Aidan og hun gav sig blot til at fumle lidt med hanken på sit krus. Hun trak igen på skuldrene. ”Jeg ved det ikke…Jeg kan ikke finde ud af ham.” Forsøgte hun. ”Han er sødere ved mig end så mange andre, men han virker…tilbageholdene….Måske er det fordi jeg er det yngre end ham? – Han går på syvende..” Forklarede hun prøvende.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 28, 2019 7:26:33 GMT
Gretchen havde ikke haft en kæreste længe, men hun vidste nu alligevel godt hvordan det var at være forelsket, og som hun kiggede på Georgie, var hun ret sikker på, der ikke var længe før Georgie kunne komme i den kategori. Det var dog lidt trist at hende at denne fyr holdt sig tilbage. Georgie var en sød pige og man fik helt sikkert en god kæreste ved at vælge hende. Hun vurderede situationen lidt og kiggede så på sin søster. "Så må du jo overbevise ham om, at du er mindst lige så god som alle andre. For det er du bestemt. Men fortæl mig lidt om ham. Hvordan er han? hvor har du snakket med ham? hvad har i snakket om? og hvordan sødere?" Hun ville gerne høre det hele. Elskede den slags. En tanke skød ind i hovedet om at lave nogle smukke billeder med Georgie, nede på engen, så ville Georgie også selv kunne se hvor smuk hun var. Det lød ikke altid til at hun vidste det.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 28, 2019 16:03:16 GMT
Georgie rynkede lidt på næsen. For hvordan skulle hun lige forklare Gretchen om situationen? Og var det overhovedet en god ide..? – Eller ville hun sladre til mor? Hun skævede lidt imod vinduet, men hun lod så atter de blå øjne falde på den ældre pige ved bordet. ”Jeg er ikke engang sikker på at jeg er vild med ham.” Svarede hun så. ”Men han komplimenterer mig altid, når der er Quidditchkampe…Og efter at jeg brækkede næsen på Beatrix, forsøgte han vidst at få mig lidt ned i gear…” Hun trak lidt på ordene og hun nippede så atter lidt til kakaoen, før hun fortsatte. ”Og så her den anden dag, sad jeg og tudede oppe i ugleriet, hvor han så kom og trøstede mig..Og så..Ja, og så var jeg så dum nok til at kysse ham og råbe af ham bagefter.” Mumlede hun.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 28, 2019 18:59:11 GMT
Gretchen smilede til sin søster, nej pigen var nok lidt for vild til helt at fokusere på drenge. Det var hvert fald det indtryk Gretchen havde, selvom hun også vidste at Georgie under den hårde facade var blød som nougat. Det nævnte hun dog ikke højt her. "Måske er du bare ikke helt klar til det endnu. Den dag du er skal du nok være sikker, og Georgie, der skal nok komme en som vil forelske sig i dig." Smilede hun til sin søster. Hun var en sjov størrelse, Georgie altså, hun osede at selvtillid, men når det kom til selvværd, virkede det til at der ikke altid var så meget. Gretchen lyttede dog spændt på at hendes lillesøster fortalte og hun blev lidt overrasket ved slutningen. "Så du har kysset ham? Hvordan var det?"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 28, 2019 19:31:29 GMT
Georgie kunne ikke lade være med at smile lidt, som Gretchen nævnte decideret forelskelse. Hun kom til at tænke på alt det Aidan havde sagt til hende den aften i ugleriet og tanken fik hende til at lyse lidt op, som hun blev tomatrød i hovedet atter endnu engang. ”Kysset var…Fint..Forsigtigt. Ikke særlig dybt, men ganske okay.. – Han…Han sagde faktisk at han var vild med mig….At..at han ikke ville have en eller anden sminkedukke, men at han gerne ville have mig, præcis, som jeg er, med flækket øjenbryn, temperament og hele baduljen..” Mumlede hun, som hun kløede sig lidt i nakken. ”Men han syntes heller ikke helt at det måske er forsøget værd, når han går ud her om nogle måneder..” Forklarede hun.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 28, 2019 20:01:56 GMT
Gretchen smilede og rystede på hovedet af sin søster. Som hu fortalte, så lød det til at fyren havde et ret godt indblik i hvem Georgie var og så de samme kvaliteter som hun gjorde. "Han lyder som en du bør holde fast i." Grinede hun så venligt og rettede lidt på sine briller. Det viste sig dog, at de var en smule beskidte, og hun tog dem derfor af for at pudse dem. "Tænk sig, jeg sidder næsten her og bliver helt jaloux, men knægten må have slået hovedet, hvis han kan lade være med at sukke efter dg, hvis det er de ord du nævner han har i hovedet." Han lød til at være meget glad for Georgie. Det glædede Gretchen at hendes søster mærkede den form for kærlighed. Det var nok et godt tidspunkt også med noget positivt.
|
|
|