Deleted
•
Post by Deleted on Mar 22, 2019 11:59:59 GMT
Hogsmeade 20. Marts, Ca. 9:00 om morgenen. Lynessa A. D. Blackthorn PåklædningLyra var taget til Hogsmeade lige efter morgenmaden, sammen med nogle andre elever, som havde haft samme idé, som hende. Det var tidligt og Lyra havde været spændt på at se hvordan Hogsmeade var blevet pyntet op, og rigtigt nok, så var det lige så smukt, som Lyra havde håbet på. Lyra elskede blomster og dem var der nok af her. Da hun kom til Hogsmeade stoppede hun med at følges med dem hun var kommet her med. Lyra ville have lov til at gå og udforske for sig selv. Det første hun kunne dufte og fik øje på var boden fyldt med forskellige tærter og kager. Jordbær, fersken, blomme og æbletærter. Det satte gang i mundvandet hos Lyra. Hun gav kvinden i boden 14 sølvsegl og tog til gengæld imod den ferskentærte hun havde købt, og så vandrede hun videre gennem Hogsmeade, mens hun spiste af tærten.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 23, 2019 13:16:29 GMT
Lynessa var ankommet til Hogsmeade allerede aftenen før, hun havde fået et Job af mafiaen, som danser i et band der skulle underholde de dage der var festival, hun havde optrådt næsten hele natten og havde kun sovet nogle timer og var nu gået på jagt efter noget morgen mad, hun vadede ud i menneske mængden, der var allerede mange mennesker selvom det var tidligt, men det havde der også været igennem hele natten, så drt kom engenligt ikke bag på hende, pludselig stødte hun ind i en og skulle lige til at blive vred, da hun så det var hendes lille søster Lyra, “hey Lyra hvad laver du dog her, er du ikke i skole” spurgte Lynessa og kiggede alvorligt på Lyra, mens man samtidig kunne se et fedt nok du er her udtryk i Lynesssas øjne
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 30, 2019 20:03:58 GMT
Lyra stod for sig selv i Hogsmeade og nød sin tærte, da hun pludselig blev forstyrret af en velkendt stemme, som hun dog alligevel ikke havde hørt i noget tid. Hendes blik drejede sig mod stemmen, og rigtigt nok, så var det hendes storesøster, der stod og talte til hende med en alvorlig mine malet over sit ansigt.
Til først anede Lyra ikke hvad hun skulle svare, men lavede så en gestus til luften omkring hende, ”det her… festivalen. Vi har fået fri, fordi der var festival,” forklarede hun så og tyggede videre på sin kage. ”Hvad laver du her? Mor og far siger at du har fået et job langt væk,” de havde selvfølgelig ikke direkte fortalt Lyra at hendes søster var en eller anden form for stripper, men Lyra syntes selv at hun havde overhørt samtalerne. Det var enten prostitueret eller stripper. Lyra var temmelig ligeglad, hvad hendes søster var, når alt kom til alt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Apr 2, 2019 15:59:29 GMT
“Okay” sagde Lynessa og trak på skulderene, som et så siger vi det, selvom hun ikke rigtigt viste om Lyra snakkede sandt eller ej, men engenligt var hun også ret ligeglad med og Lyra passede sin skole eller ej, det måtte hun jo selv om, bare Lynessa var fri for, st tage sog af det, så va rhun glad, hun havde helelr ikke tid, da hun arbejde en del, “yep jeg har fået job, jeg er danser i et band i mens de spiller på festivalen” sagde Lynessa og skævede til lyras kage, Lynessa havde dog haft job længe, som stripper i mafiaen, men det kom ikke Lyra ved, hun ville sikkert bare rende hjem og fortælle det direkte til deres forældre, hun var jo deres lille ynglings, Lynessa rullede med øjnene ved tanken og tog et stykke af lyras kage og begyndte at spise det “nå hvordan går det, så på skolen” skyldte Lynessa sig st spørge får, st snakke om noget andet end hendes job, mens hun kiggede på Lyra og spiste det stykke kage færdig hun havde taget fra lyras tallerken
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Apr 25, 2019 15:18:58 GMT
Lyra følte ikke at hendes søster troede på hende, da hun nævnte at hun var her med skolen. Det fik hende til at knibe øjnene en anelse irriteret sammen, selvom det ikke betød noget for hende, hvorvidt hendes søster troede på hende eller ej – det var jo ikke fordi hun kunne tage hjem og sige noget til mor og far… De gad nok ikke at lytte på hende alligevel.
”Danser? Skal du ikke have en uddannelse?” lød det en anelse køligt fra Lyra. Danser… Hvordan kunne man bruge livet på det?
”Det går fint i skolen…” Hun ville helst ikke snakke om at hun ikke var blevet bedre til besværgelser og lignende. Lyra var forfærdelig til alt der var praktisk, selvom hun godt kunne finde ud af teorien… Hvilket også var grunden til at hun til tider var blevet mobbet med at hun mest af alt mindede om en fuser.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on May 1, 2019 13:27:56 GMT
Lynessa fnøs da Lyra spurgte om hun ikke skulle have en uddannelse i stedet for, st danse, men hvad viste pigebarnet om det, hun var jo kun 16 år og anede ingen ting om livet endnu “uddannelse er ikke nødvendigt lige nu jeg tjener fint penge ved st danse og strippe” Lynessa skyndte sig at lukke munden på sig selv og fortrød med det samme, st hun var kommet til, st fortælle st hun også tjente penge ved, st strippe, hvilket helst ikke skulle være kommet ud hverken til Lyra eller resten af familien Lestrange og nu ville deres lille kældedække til Lyra sikker løbe hjem og sladre til deres forældre “du siger ikke et ord til mor og far om det” vressede Lynessa hurtigt som en slags advarsel til Lyra, inden Lyra nåede at stille spørgsmålstegn, ved drt Lynessa lige have fortalt, “godt det går godt i skolen” fortsatte Lynessa denne gang i et mere normalt tone leje som om intet var hændt
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on May 1, 2019 18:07:58 GMT
Lyras øjne blev store, da hendes søster afslørede at hun strippede. Hun følte sig næsten dum over at hun ikke allerede havde gættet det selv! Det burde hun havde sagt sig selv. Det næste der skete var at Lynessa i en advarende tone opfordrede hende til ikke at sige noget til deres forældre om dette... ikke om dette skulle ud til nogen , hvis Lyra ønskede noget godt for deres familie.
Hun ignorerede fuldstændigt Lynessas næste spørgsmål, ”Du er en skændsel... du burde tænke dig om, før du ødelægger vores navn, på grund af din egoistiske opførsel!” og med de ord smed hun resten af tærten på sin søster, i et håb om at se tærten blive tværet ud over søsterens tøj. Hun vidste det ikke var den bedste plan, men det var den eneste hendes teenagehoved kunne komme frem til.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on May 4, 2019 15:59:09 GMT
Lynessa stod bare os så alvorligt på Lyra, mens hun snakkede og pludselig blev Lynessa beskyldt for st ødelægge deres familie navn og fik kage kastet på sig som heldigvis kun ramte hendes arm og trillede let sf igen, Lynessas øjne gik fra st være alvorlige tila t blive vrede “din lille satan” vressede Lynessa og grab fat i kraven på Lyra og løftede hende lidt op “det gør du aldrig igen” nærmest hvæsede Lynessa mens hun satte Lyra ned igen og hold fast i hendes arm “jeg laver det jeg kan lide væn dig til det og jeg mener det hvis jeg høre mor eller far eller nogen anden kommentere på det jeg laver, så kommer jeg efter dig” vressede Lynessa mens hun kiggede Lyra alvorligt ind i øjnene
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on May 6, 2019 17:18:43 GMT
Lyra blev kun en smule forskrækket over sin søsters reaktion, for ærligt talt, så var de vokset op omkring hinanden i en familie der havde tendenser til denne opførsel. Hun blev løftet op og hun kastede derfor med armene for at bryde ud ad grebet, som hun ikke slap ud af, før Lynessa havde sat hende fra sig igen.
”Efter mig, Lynessa? Pas på jeg ikke kommer efter dig...” truede hun sin søster i en vred stemme og med et køligt blik. Hun havde bestemt ikke lyst til at bruge mere tid med sin søster i dag, så hun rettede på sit tøj og begyndte nu at bevæge sig væk. Hun havde ikke lyst til at bruge mere tid på sin søster.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on May 6, 2019 18:51:45 GMT
“Ha bare vent” var det eneste Lynessa nåede st sige før Lyra havde rettet på sit tøj og var forsvundet i mængden, Lynessa stod og overvejede om hun skulle følge efter hende , men nu håbede hun bare på, at den lille mide til Lyra ikke sagde noget til deres forældre om hvad Hun havde gang i og hvis det viste sig hun denne gang kunne stole på Lyra ville hun overveje, st tage kontakt til hende igen en dag og få snakket om nogle ting som der måske lå Gemt væk imellem dem uden de, måske ville være ved det helt, Lynessa kiggede i retningen hvor Lyra var forsvundet og fnøs en gang inden hun vente rundt og gik hen Får at købe morgen mad og derefter tilbage til bandet
SLUT
|
|
|