Deleted
•
Post by Deleted on Mar 18, 2019 13:59:09 GMT
Tråd til Olivia Rae Roden WilsonGretchen var færdige med de interviews, hun skulle lave til avisen og besluttede sig for at dække forårsfesten i Hogsmeade for en sikkerheds skyld. Det kunne jo være der skete noget spændende der. Uanset var det en festlig begivenhed hun ikke gerne selv ville gå glip af. Vejret var godt, skønt det var koldt, men med det rette tøj var det ikke noget problem. Hun gik gennem gaden og besluttede sig for at købe et krus varm ingefærøl på De tre koste, som hun så kunne sætte sig med. Desværre var det bare lettere sagt end gjort at finde et sted at sætte sig. Hun fik dog øje på en kvinde måske omkring hendes alder, der sad alene ved et bord. Hende gik hun hen til. "Undskyld, sidder der nogen her?"
|
|
|
Olivia Rae Roden Wilson
•
Magiker
Fødselsdag: 01.07.2033
Blodstatus: Halvblod
Magisk niveau: Lav
Seksualitet: Heteroseksuel
Civilstatus: Single
Oprindelse: London, England
Bosat: London, England
Skole: Hogwarts
Kollegium: Slytherin
Arbejdsplads: Det Magiske Universitet
Stilling: Professor i Eliksir
C-box navn: Dumle
|
Post by Olivia Rae Roden Wilson on Mar 25, 2019 18:54:20 GMT
Olivia havde lige besøgt sin bror, Scott og var derefter gået en tur igennem Hogsmeade. Der var fest i gaden og det var da meget hyggeligt. Hun var nu ikke selv festtypen, men hun kunne da godt værdsætte den gode stemning. Hun overvejede om hun skulle have en ingefærøl inden hun tog hjem. Der var et stykke hjem til hende i og med, at hun boede i London, men hun ville tage susepulver, da hun ikke ligefrem mestrede transferering.
Olivia gik ind på De 3 Koste og bestilte en øl, hvorefter hun satte sig. Der var en del inde på kroen, men det var klart på dette tidspunkt. Hun tog en slurk og kiggede ud af vinduet, hvor der gik mange hekse og troldmænd og nød festivallen. Det gippede i hende, da der pludselig var en der talte i nærheden af hende og det tog hende lige nogle sekunder at finde ud af, at det faktisk var hende, der blev talt til. Hun kiggede op på en ung kvinde. "Åh. Nej det gør der ikke." Sagde hun med et smil. Olivia var i tvivl om, om kvinden ville sidde der eller låne en stol.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 30, 2019 20:50:13 GMT
Grtchen så lidt rundt og så på pigen ved bordet, der var virkelig ikke andre steder at sidde, omvendt kunne det jo også være dette netop blev starten på noget nyt.. noget godt. "Må jeg sætte mig? Jeg lover godt selskab og hygge, eller jeg kan også holde helt min mund. ALt efter hvad du helst vil." Lød det smilende fra hende, før hun så over på den anden. Det var da en oplagt mulighed til at lære nogle nye folk at kende og pigen her så meget venlig ud.
|
|
|
Olivia Rae Roden Wilson
•
Magiker
|
Post by Olivia Rae Roden Wilson on Apr 13, 2019 18:06:02 GMT
Olivia var ikke så vant til, at folk opsøgte hende, så det kom en smule bag på hende, at kvinden kom hen til hende. Bevares, der var ikke ret mange pladser, men at hun ligefrem ville tale med hende også. Olivia havde dog ikke noget imod det, så hun smilede til hende. "Ja det må du gerne." Olivia var ret høfligt anlagt, men det var ikke alle, hun ville lade sidde. Havde en mand spurgt hende, havde hun sagt nej med det samme og kommet med en eller anden undskyldning. Hun havde ikke noget imod mænd, men hun stolede ikke på dem. Hun havde haft nok grimme oplevelser til blot at lade nogen sidde. "Du behøver skam ikke at holde mund." Hun smilede og tog en slurk fra sit glas. Det var okay at møde nye mennesker og måske dette her kunne være et godt bekendtskab. Man skulle jo møde venner på en eller anden måde, selvom Olivia nu ikke forventede, at dette ville gå så langt. Dog vidste man det jo aldrig.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Apr 15, 2019 6:00:24 GMT
Gretchen smilede og satte sig ned, før hun rakte hånden over imod sin nye bordpartner. “Jamen hej. gretchen og hvem har jeg så æren af at træffe?” Det var da meget godt lige at finde ud af hvem man skulle til at snakke med nu det endelig skulle være. gretchen drejede sig i stolen og fik bestil en græskarkjuice at drikke og kiggede så på kvinden igen. “Her er godt nok mange generelt til festivalen i år synes jeg.” Hun mente ikke det plejede at være så slemt, men så igen.... hun blev overrasket over det hvert år.
|
|
|
Olivia Rae Roden Wilson
•
Magiker
|
Post by Olivia Rae Roden Wilson on May 7, 2019 19:57:49 GMT
Olivia smilede til kvinden, som hun præsenterede sig selv. Det var en god måde at starte på, for selvom de måske ikke endte med at blive bedste venner, så var det rart at vide, hvem det var, man sad og talte med. Selv rakte hun hånden frem og trykkede blidt. "Mit navn er Olivia." Sagde hun og slap lidt efter Gretchens hånd. Det kunne jo godt blive akavet, hvis de skulle sidde sådan længe. Hun tog en slurk fra sin kop og kiggede så igen ud på gaden, som Gretchen nævnte menneskemængden. "Jeg har faktisk ikke været til festivallen så meget. Det her er kun mit andet år, så jeg har ikke lige tænkt over, hvor mange der generelt er. Men du har ret. Der er mange i år." Sagde hun og smilede. Hun havde boet det meste af sit liv hos sin far, som var muggler og hadede det magiske samfund og derefter var hun flyttet til London.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on May 13, 2019 5:03:03 GMT
Det var rart at få et navn på pigen, det gjorde det noget lettere at føre en ordentlig samtale også selv hvis det kun blev denne ene. Det måtte tiden vise. Det overraskede dog Gretchen lidt, at kvinden aldrig havde været til festivalen før. Måske var hun tilflytter? ”En skam. Og du har ikke gået i skole her så? Jeg mener de sidste par år at Hogwarts var jeg altid afsted. - vent. Olivia… Olivia Wilson?” Der havde godt nok været noget bekendt ved kvinden, men Gretchen havde haft svært ved at sætte en finger på hvad. Nu lod det til at hun havde fundet ud af det. ”Jeg er ret sikker på at vi delte kollegie på skolen. Slytherin right?” hvis hun var den Gretchen troede var der lidt aldersforskel men hun kunne godt huske hende alligevel.
|
|
|
Olivia Rae Roden Wilson
•
Magiker
|
Post by Olivia Rae Roden Wilson on Jun 7, 2019 21:07:34 GMT
Olivia vidste godt, at det måske var lidt underligt, at hun ikke rigtigt havde været til festivallen, når hun nu havde gået på Hogwarts. I starten havde hendes far dog ikke ville underskrive tilladelsen til at komme til Hogsmeade og derefter havde der været andres issues, der havde gjort, at hun ikke rigtigt var der. Quidditch havde også fyldt en del, da hun havde været anfører for Slytherin siden hendes 4. År på skolen og indtil hendes sidste. Det kom lidt bag på Olivia, at Gretchen kendte hende, men nu hvor hun nævnte det, så så hun da også bekendt ud. “Olivia Wilson, ja.” Sagde hun med et stort smil. “Slytherin også. Nu du siger det, så ser du faktisk også bekendt ud.” Det var lidt sjovt at møde folk fra skolen også selvom de ikke havde talt sammen dengang.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 15, 2019 19:51:52 GMT
Tænk sig at møde en af dem man havde boet på kollegium med på Hogwarts, det var alligevel meget hyggeligt. Gretchen havde ikke kontakt til så mange af dem, så det var dejligt at mødes med dem tilfældigt. Det var på nogen måder let når nu hun boede i Hogsmeade, men egentlig skete det ikke så tit igen. "HAr du klaret det godt siden?"Spurgte hun så nysgerrigt.
|
|
|
Olivia Rae Roden Wilson
•
Magiker
|
Post by Olivia Rae Roden Wilson on Jun 15, 2019 20:47:12 GMT
Olivia kunne godt lide at tale med nye mennesker, selvom Gretchen nu faktisk ikke rigtigt var ny. De kendte jo åbenbart hinanden. Eller.. De vidste hvem hinanden var. Hun smilede, som Gretchen spurgte indtil, hvordan hun havde klaret sig. Hvis man så bort fra et par uheldige episoder, så havde hun vist klaret det meget godt. "Det må man sige. Jeg har fået mit drømmejob. Jeg er professor i Eliksir på Universitetet." Sagde hun med strålende øjne. Hun havde aldrig troet, at hun skulle få et job, hvor hun kunne undervise i eliksir, som hende og hendes mor altid havde talt om. "Hvad med dig?" Spurgte hun med et stort smil og tog så en slurk fra sin kop. Den skulle vist snart fyldes op, hvis hun skulle sidde her meget længere. Det var altid lidt hyggeligere at have noget at drikke.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 1, 2019 17:51:48 GMT
Det var alligevel et imponrende stykke arbejde og Gretchen smilede stolt til pige. "Hvor godt. Stort tillykke til dig" kommenterede hun så glad på venindens vegne. Selv havde hun egentlig også været ret heldig, hvis man spurgte hende selv. "Jeg arbejder som Fotograf, mest på profetten men også freelance, når der er tid og mulighed for det." Gretchen havde været kendt på Hogwarts for pigen der altid havde et kamera på sig og som altid havde taget en masse billeder. Hun havde sågar formået at få en eftersidning, fordi hun havde været ude om natten og tage billeder af en nattehimmel så smuk så smuk med stjerneskud.
|
|
|
Olivia Rae Roden Wilson
•
Magiker
|
Post by Olivia Rae Roden Wilson on Jul 31, 2019 18:53:11 GMT
Olivia smilede stort. Hun var virkelig glad for, at hun havde fået det job. Det betød så meget for hende og hun vidste, at hendes mor ville være stolt af hende, hvis hun havde levet. Det ville hun nok lige meget hvad, men det havde lidt været en fælles drøm for dem. "Tak." Sagde hun glad. Hun kunne heller ikke helt lade være med at smile, da Gretchen fortalte, hvad hun lavede. "Det lyder da også vildt fedt. Tillykke med det." Sagde hun og tænkte tilbage til Hogwarts. Hun kunne nu faktisk godt huske, at Gretchen havde haft et kamera med sig de fleste steder. "Arbejder du så sammen med Darius Malice?" Spurgte hun nysgerrigt. Ikke, at hun kendte ham ret godt, men hun kendte da til ham. Hun havde hørt om ham fra Sam nogle gange.
|
|
|