Angela Dupuis Blake
•
Magiker
Fødselsdag: 01.04.2031
Blodstatus: Fuldblod
Magisk niveau: Under middel
Seksualitet: Heteroseksuel
Civilstatus: Single
Skole: Beauxbatons
Kollegium: Bellefeuille
Arbejdsplads: Floridos Iscafé
Stilling: Medarbejder
C-box navn: Chrille
|
Post by Angela Dupuis Blake on Mar 18, 2019 13:37:09 GMT
OutfitTråd til @shaun Der var forår i luften og oven på de sidste noget turbulente måneder havde Angela valgt at tage til Hogsmeade, hvor der ville være en forårsfest. Denne håbede hun kunne få hende til at slappe lidt af. Hun havde hvert fald brug for lige at komme lidt væk. Som det var hurtigst, havde hun brugt susenetværket til at komme dertil, og kunne nu træde ud gennem pejsen på De tre koste. Hun kiggede sig omkring med et lille smil på læben, her var virkelig smukt pyntet. Heldigvis var vejret udenfor rigtig fint, så hun besluttede at gå en tur i troldmandsbyen, som hun aldrig rigtig havde været i før. Ikke hvad hun vidste hvert fald. Hun var blevet meget i tvivl om hvad hun vidste og hvad hun havde glemt, efter at have snakket med Thomas, det viste sig vidst at være hende bror. Nej, det var simpelthen for meget at tage ind lige nu, så hun valgte at ignorere det og bare prøve at nyde dagen. Da hun ikke rigtig kendte nogen her, fandt hun en bænk og satte sig for mere at kigge på dem der gik forbi.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 18, 2019 13:57:41 GMT
Dan var ikke ligefrem typen der nød store mængder af mennesker på samme sted, han nød stilheden fra naturen. Fuglens sang, vindens susen.
Dan havde placeret sig på en bænk en smule fra den store mængde for at kunne spejde lidt, hans dag havde været udmærket, der var ikke så meget stress som der kunne have været, han sukkede kort og hvilede sig mod rygstøtten indtil han fik øje på en kvinde der så en smule forvirret ud, han smilede kort og rejste sig og gik over mod hende, han var normalt ikke typen der opsøgte andre mennesker, men i dette tilfælde kunne det vel ikke skade.
Dan fik flere blikke fra mennesker omkring sig, han var jo ikke ligefrem en lille mand. Han stoppede kort før kvinden og smilede ned til hende "Er du faret vild?" spurgte han
|
|
|
Angela Dupuis Blake
•
Magiker
|
Post by Angela Dupuis Blake on Mar 18, 2019 14:06:41 GMT
Angela blev revet ud af sit tankemylder, hvilket nok egentlig var godt nok. "Hva'? åh undskyld... " Hun kløede sig lidt i panden og sendte manden et smil. Hun kendte ham ikke men det var da venligt af ham sådan lige at tjekke op på hende. Dog var der noget i hendes tanker det forsikrede hende om at hun skulle være forsigtig. Mænd var farlige og hun besluttede sig i det øjeblik, ikke at gå nogen steder med ham! Sidst hun havde snakket med en fyr var hun.... var hun vågnet op midt i diagonalstrædet og havde manglet en tot hår. Det var hun hvert fald sikker på! Hvad der var sket, vidste hun ikke, men det føltes ikke rart.
Hun var dog godt opdraget af.. ja, der hvor hun var vokset op og svarede derfor på hans spørgsmål. "Kan man være faret vild, hvis ikke man er på vej nogen steder hen?" Hun følte sig temmelig forvildet, men det var nok mere i tanker og sind, end det var på den fysiske vej.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 18, 2019 14:49:01 GMT
Dan kom til at smile lidt over hendes svar, for hun havde jo ret. "Det kommer an på hvad man søger." sagde han og kløede sig i nakken over ikke at have et bedre svar. "Jeg kender selv til det. Er ikke så god til alle de mennesker her, men jeg måtte jo tjekke forårsfesten ud, det ville jo være forrygt at bare sidde hjemme på denne dejlige dag." sagde han og nikkede ned til hende. Hun var ikke særlig stor i forhold til ham, men hvem var det?
"Jeg har hørt de laver de mest fantastiske friskpresset juice her i nærheden." sagde han og kiggede en smule rundt. Der var fyldt ved de mange boder, så at få noget at drikke lige nu ville nok være svært.
|
|
|
Angela Dupuis Blake
•
Magiker
|
Post by Angela Dupuis Blake on Mar 18, 2019 16:27:19 GMT
Angela kunne ikke helt lade være med at smile over hans bemærkning. Han havde trods alt fat i noget af det rette. Men hvad søgte hun egentligt? Uden at det havde lydt som et spørgsmål, valgte hun alligevel at svare på det. "Jeg tror bare jeg søger noget der er ægte. Noget jeg ved er mig og som ikke er skjult eller glemt eller.... Pardon, det løb vidst af med mig." Ja, fransk snakkede hun så åbenbart stadig skønt hun slet ikke var franskmand som hun hele livet igennem havde troet. Hun kiggede rundt på festlighederne og forstod udmærket godt, hvorfor han ikke ville gå glip af det, selv var det hendes første møde med festivalen, men det snakkede hun ikke højt om.
Kommentaren om den friskpressede juice fik et høfligt nik med på vejen. "Tak, det vil jeg overveje." Måske havde det været et spørgsmål om at de skulle følges hen efter juice, men hun havde først lige mødt ham, så hun var ikke sikker på om det var sikkert.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 18, 2019 21:32:11 GMT
Dan kom til at smile da det franske løb af med hende, der var da også en lille snært af accent, men ikke noget det utrænede øre ville opfange. Han smilede ned til hende og nikkede til det hun sagde. "Kan jeg byde dem på et glas juice.. miss?" spurgte han høfligt og smilede til hende. Hun virkede til at være alene til festen, og ligeledes var han, så hvorfor ikke slå sig sammen og nyde den sammen?
Han begyndte at så småt at bevæge sig over mod den stor stand hvor der stod nogle magikere og lavede juice på en helt anden måde end hvad mugglerne ville have gjort.
|
|
|
Angela Dupuis Blake
•
Magiker
|
Post by Angela Dupuis Blake on Mar 21, 2019 5:29:03 GMT
Han virkede flink nok, måske lidt ivrig, men det var alligevel rart at snakke med nogen og glemme tankerne. Hvis bare de blev hvor andre kunne se dem, så skete der vel ikke noget. “Juice lyder dejligt. Mange tak monsieur. Og navnet er Angela. “ det var hun da i det mindste sikker på var rigtigt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 21, 2019 11:56:16 GMT
FORÅRETS GLÆDER Dan smilede og kort efter rakte han hende et glas med frisk juice. Han satte sig ned og kiggede rundt på menneskerne imens han blot nød sin juice. "Så du er fra Frankrig?" spurgte Dan nysgerrigt og kiggede ned i sit glas. Han ville ikke grave i hendes fortid, men det var da spændende at møde nogen som ikke havde vokset op her. De fleste havde jo bare gået på Hogwarts, og delte den samme historie.
|
|
|
Angela Dupuis Blake
•
Magiker
|
Post by Angela Dupuis Blake on Mar 21, 2019 14:14:10 GMT
Selvom manden stillede et forholdsvist nem spørgsmål, var det ikke helt nemt at svare på alligevel. Der kom en fin lille rynke mellem brynene og hun så ned på sit glas med juice. "Ja..." Lød det lidt tøvende fra hende som om hun var i tvivl, hvilket jo egentlig var dumt, men det var også en mærkelig situation at sidde i lige nu. "Jeg vil helst gerne ikke tale for meget om det lige nu." Kom det så fra hende, før hun smagt på juicen. Den var lækker, meget frisk og en smule sød.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 21, 2019 16:31:00 GMT
FORÅRETS GLÆDER Dan nikkede til det hun sagde og ville ikke grav dybere i det, selvom det vakte hans nysgerighed rigtig meget. "Som de ønsker miss." sagde han med et lille smil og nød blot stilheden der var mellem dem i et kort øjeblik, det var på ingen måder akavet for ham, mest af alt virkede hun som en stille og rolig kvinde. Hun virkede også ret så bekendt, men han kunne ikke helt sætte fingre på hvor han havde set hende henne før.
Dan tog en slurk af sin juice og smilede til hende. "Jeg fik aldrig introduceret mig selv. Jeg hedder Dan Rowand" sagde han og rakte hånden ud mod hende
|
|
|
Angela Dupuis Blake
•
Magiker
|
Post by Angela Dupuis Blake on Mar 21, 2019 16:46:34 GMT
Hun tog imod hånden med et lille smil, taknemmelig over at han lod det andet emne ligge for nu. Det var ikke lige det bedste førstehåndsindtryk at give, at fortælle man var blevet solgt som barn og taget med til Frankrig. Ej heller sikkert, at hun var nervøs fordi sidst hun var snakkede med en høflig mand, var hun vågnet op morgenen efter uden hukommelse omkring hvad der var sket og havde manglet en lok af sit hår. Den virkede til at være blevet klippet af. Ikke lige de fede samtale emner. Hun kiggede ud på boderne og smilede lidt. "Her er hyggelig. Danser du?" Det kunne da være og blandt de dansende folk kunne han vel umuligt stikke af med hende.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Apr 13, 2019 16:36:23 GMT
FORÅRETS GLÆDER Dan fik næsten noget at sin drik galt i halsen da hun spurgte om han kunne danse, det var dog et stort grin der bredte sig på hans læber. "Mig Danse?" sagde han og prøvede at kvæle sit grin. Han kiggede ned af sig selv, og det var ikke ligefrem en danse krop han havde. "Hvis du vil se en 2 meter høj fyr vælte rundt, så ja.." Sagde han og lo. "Hvad med dig? Danser du?" spurgte han og smilede venligt til hende
|
|
|
Angela Dupuis Blake
•
Magiker
|
Post by Angela Dupuis Blake on Apr 13, 2019 18:18:29 GMT
Angela smilede da han begyndte at grine. Det var ret sødt egentlig, hun blev så lidt flov over sig selv. Hun var da langt bedre opdraget end det. Hun var en pæn person, høflig det var sådan hun var opdraget. Tanken fik hende til at sukke lidt, for hvem var hun egentlig? Hun havde netop fundet ud af at hendes liv var en løgn... Det var svært for hende at accepterer og det var måske også derfor hun helst bare ville hygge sig og glemme alt det andet. "Det kan vel komme an på en prøve." Sagde hun så charmerende og så på ham med et smil."Det er hyggeligt at danse, en anden form for samtale ham man sige."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Apr 13, 2019 18:42:20 GMT
FORÅRETS GLÆDER Dan blev selv en smule rød i hovedet da det lød som om hun faktisk inviterede op til dans, det var et ukendt område for ham. "Jeg kan sige at jeg intet kender til det, da jeg aldrig har danset. Jeg var altid typen der sad over, fordi jeg netop skiller mig ud, og så er jeg ikke ligefrem let på fødderne." sagde han og lo. Det var nu også forståligt nok taget hans størrelse i betragtning, "Er det noget du er god til?" Spurgte Dan og virkede yderst interesseret
|
|
|
Angela Dupuis Blake
•
Magiker
|
Post by Angela Dupuis Blake on Apr 13, 2019 20:38:54 GMT
Angela rejste sig som han indvilgede i at danse. Om han så var klodset eller ej så skulle det nok blive hyggelig. musikken var god og nem at danse til. Det var noget roligt musik og krævede derfor ikke de vilde bevægelser. "Det går nok. vi kan starte stille ud." Foreslog hun så og tog fat om hans hænder og trak ham med ud blandt de dansende folk. De kunne jo starte stille op og så udvide som han blev tryg ved det.
Som han spurgte til hvad hun kunne lide overvejede hun lidt hvad hun egentlig skulle sige det var svært. "hmm... Det er lidt svært at fortælle om. fordi... ja... men klaver tror jeg og så kunst... måske"
|
|
|