Deleted
•
Post by Deleted on Feb 10, 2019 16:12:35 GMT
Delphine så tænksomt på Blanche, og fugtede sine læber. Hun hørte nærmest ikke hvad Blanche sagde, fordi hun tænkte på andre ting, men hun fik da lige slutningen: erotiske bøger er nok ikke lige det første på din dagsliste.
"Det er ellers god læsning," kommenterede hun, og kunne have slået sig selv.
Hvad var det lige hun sagde der? For helvede da også! Hun trak øjnene til sig, og begyndte at bladre i nogle pergamenter, for at distrahere sig selv lidt. Hvis hun ikke gjorde det, så ville hun komme til at rejse sig op og plante en på Blanche.
Hun sad nu med knyttede næver, og forsøgte ikke at tænke på hvor meget hun gerne ville tilgive Blanche nu og her, blandt andre ting.
"Hvad hedder din nye bog da?" spurgte hun og forsøgte at se uinteresseret ud, eller i hvert fald ikke vildt interesseret.
Hun var nødt til at sige et eller andet, for ellers ville hun gøre noget andet med sine læber. ♡
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 10, 2019 16:40:01 GMT
Blanche hævede overrasket sine bryn, da der blev erkendt at Delphine synes det var god læsning. Erotiske bøger? Eller Blanches erotiske bøger?
Måske har hun i det mindste læst nogen af mine bøger. Måske er hun ikke helt ligeglad med mig. Det var ved at gøre hende i bedre humør, at have disse tanker, indtil Delphine spurgte hvad bogen hed – hun virkede ikke just interesseret i at høre navnet.
Blanche stak sin hånd ned i sin taske, for at finde bogen frem. ,,Jeg ved hvad jeg vil have” var titlen på bogen. Hun gik nu hen til Delphine og da hun var nået hen til hende, lagde hun bogen på skrivebordet.
”Hvis du finder tid i dit stramme skema… og interessen,” så vidste Blanche i hvert fald at hun havde en kopi af bogen. Blanches blik blev på Delphine og hun kunne ikke få sig selv til at trække det væk igen. Hånden gled væk fra bogen og hun korsede igen armene under brystet på sig selv. ”Ellers kunne du måske diskret plante den på skolens bibliotek, så eleverne har noget interessant at læse,” hendes smil var frækt, indtil hun huskede at deres datter gik på skolen, ”eller måske ikke” tilføjede hun derfor.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 10, 2019 17:35:35 GMT
Delphine smilede lidt af Blanche. Et rigtigt smil, ikke bare et af de der fake-smil, som hun var så berømt for. Ikke et af dem, nej. Hun kunne ikke lade vær med at smile, da Blanche hev bogen op af sin taske, og placerede den på Delphines skrivebord.
Hun måtte indrømme, at hun var lidt overrasket over, at Blanche ligefrem havde den med sig, men på den anden side... hun skulle jo også sælge bøger, ikke?
"Ahaah," sagde hun langsomt, og kom selvfølgelig til at tænke på deres forhold, så snart hun så titlen.
Det var selvfølgelig det hun burde vide. Og det vidste hun egentlig også. Hun ville have Blanche, men det føltes som at tabe. Som at lade nogen jokke henover hende, og hendes stolthed forbød hende at gøre noget med den følelse i.
"Jeg har altid interessen for erotik. Tid derimod er mere knap," sagde hun og berørte uden at tænke over det sine læber, som hun sagde det.
Hun kunne mærke en varme i sin mave, som hun ikke havde lyst til at føle lige nu. Hun havde ikke tid til det, og slet ikke når Blanche var der.
"Det kan jeg dårligt gøre som Vicerektor." Igen smilede hun. ♡
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 12, 2019 14:32:24 GMT
Blanche bed mærke i hvordan Delphines fingre strøg over hendes læber, og det smed Blanche direkte tilbage i fortiden. Det gav et sus i hendes mave og en varm følelse, som hun måtte tage sig af senere.
”Hvem kan ikke lide lidt erotik?” spurgte hun som et svar med et skævt smil, som hun kort strøg sine fingre gennem håret på sig selv. Tid var selvfølgelig altid noget Delphine havde mangel på – det var for Blanche intet nyt. Blanche følte personligt at hun havde oceaner af tid, måske fordi hun arbejdede hvor og hvornår hun selv havde lyst.
Delphine syntes heller ikke at idéen om at plante bogen på biblioteket var en god idé, men da hun nævnte at det var fordi hun var vicerektor, kunne Blanche ikke lade være med at stikke til hende ved at tilføje: ”Eller som mor…” men det var dog med et smil, det blev sagt.
Hun gik et par skridt tættere på den siddende Delphine og lagde en hånd på sin eks-kones skulder, blidt. ”Jeg bliver nødt til at komme videre – min mor vil mødes til kaffe,” fortalte hun, mens hånden blev liggende på hendes skulder.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 12, 2019 15:18:43 GMT
Delphine nikkede, men uden at sige noget. Hun kunne ikke andet end at give Blanche ret. Med det forbehold, at de fleste under 13 nok ikke var så interesserede i at læse erotik. De fandt det sikkert ulækkert. Sådan havde hun i hvert fald haft det med samleje i den alder.
"Mmmh, eller som mor," megav hun med endnu et nik'.
Ikke om Elise skulle læse om sine mødres samlejecapades. Det ville være dybt pinligt. Hun synes det var pinligt nok, at alle andre kunne læse om dem. Selvom det ikke var tydeligt for andre end hende selv og Blanche, at det handlede om dem. Det var der jo ingen andre der vidste.
Hun løftede overrasket det ene øjenbryn, som Blanches ene hånd landede på hendes skulder. Hun rakte, mod sin vilje, hånden op og klemte Blanches.
"Jeg har alligevel også så meget arbejde at lave." Med de ord vendte hun blikket mod papirene igen. ♡
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 12, 2019 15:42:37 GMT
I et øjeblik stod hun der, med hånden på Delphines skulder og hun kunne ikke lade være med at overveje, hvor mange scener hun havde skrevet, der var startet med dette. En hånd på en andens skulder, der langsomt finder sin vej under trøjen på personen… Hun sukkede lydløst ved tanken.
Kun et øjeblik mere nød hun fornemmelsen af sin ekses hånd på hendes, før hun fjernede sin og tog et skridt væk fra Delphine, ”Du må endelig sende en ugle, hvis du får brug for… en kop kaffe og et villigt øre.” Ikke fordi Delphine virkede deprimeret, men Blanche var nødt til at fortælle hende på en eller anden måde, at hun var velkommen. Dette var måden.
Hun gik så over mod døren, så hun kunne komme ud. Hun skulle ud og hun skulle højst sandsynligt hjem og tage sig af sig selv og sit eget behov, før hun kunne slappe af og græde indtil hun faldt i søvn. Hun skulle ikke mødes med sin mor.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 12, 2019 16:09:41 GMT
Delphine havde sluppet Blanches hånd, og sad og kiggede ned i sine papirer. Da Blanche var gået smilede hun lidt for sig selv, og så længselsfuldt på døren, som lige var blevet lukket.
Så gik hun ellers igang med dagens arbejde.
// AFSLUTTET ♡
|
|
|