Deleted
•
Post by Deleted on Feb 7, 2019 22:41:58 GMT
Sometimes the only pay-off for having any faith Is when it's tested again and again everyday I'm still comparing your past to my future It might be your wound but they're my sutures
De blå øjne hvilede på Erin, som hun sad og stirrede ned i bordpladen. Med ét virkede den anden kvinde utroligt fraværende og som hun sad og gumlede med bordpladen kunne kromutteren således heller ikke undgå at bemærke sørgmodigheden i det nedslåede blik. – Hun mindede hende næsten om et såret dyr. Et dyr der var faldet og havde svært ved at rejse sig igen.- Måske ovenpå noget, der var hændt i for tiden. Den følelse, kendte hun kun alt for godt. Hun havde levet med den i over 20 år og kunne hun gøre bare det mindste, for at hjælpe en anden der var faldet, ønskede hun at gøre, hvad hun kunne. Hun placerede således blidt en hånd på Erins underarm og hun gav den et blidt klem, før hun forsøgte at fange hendes blik. ”Hey…” Forsøgte hun lidt opmuntrende. ”Der er også dejlige mænd derude….Desværre gemmer de sig bare lidt for godt af og til.” Prøvede hun forsigtigt, før hun atter trak sin hånd til sig. – Trods alt, var det ikke til at vide, om Erin alligevel ville finde berøringen grænseoverskridende. – Selvom den blot var ment i en venlig gestus. ”Ved du….Jeg tror man er nødt til at give det nogle chancer…Nogle forsøg….Og dumme sig indimellem…Selvom det er hårdt. – Selv havde jeg en kæreste engang…Igennem flere år…Han gik bag om ryggen på mig og jeg følte mig gjort til grin. – Jeg har ikke kysset en mand siden…Nu er jeg så begyndt at se Aurelius. – Havde jeg været tidligere ude og fundet mig en anden og turdet, havde jeg måske fået hvad jeg ville have…I dag står jeg alene tilbage. – Du er en køn ung kvinde Erin…Du har noget charme over dig…Og jeg tror bare du skal hvile i dig selv…Tag det fra en, som har fortrudt hun aldrig har gjort det….- Jeg har ikke fået den mand jeg gerne ville have…Eller..Eller børn for den sags skyld. – Nu er jeg for gammel til det.” Betroede hun den yngre kvinde. Sådan havde Athena det ihvrtfald. Alt det pjat med at ’lege far,mor og barn’ var for længst løbet på dato fra hende. Det var ikke længere en mulighed i hendes optik.
MADE BY VEL OF GS + ADOXOGRAPHY 2.0
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 7, 2019 23:04:58 GMT
Mens Erin sad i sin egen verden bemærkede hun pludselig en hånd på sin underarm. Jakken dækkede ganske vist over huden, men hun mærkede det stadig. Og det var underligt. Ikke ubehageligt overhovedet. Men underligt. Det var ikke noget, hun havde oplevet særlig meget af, i hvert fald ikke på denne måde. Det gav en følelse af tryghed, som hun nærmest ikke kendte til og det beroligede hende næsten omgående fra at få et hysterisk anfald. For det havde været tæt på. Og det var ikke ligefrem en side hun havde lyst til at vise her, midt i krostuen, med alle gæsterne og Athena siddende lige ved siden af sig. Mens Athena forklarede at der nok var nogle søde mænd derude, forsvandt hendes hånd og med det samme følte Erin at kulden kom tilbage. Men hun nægtede at vise det! Ikke her. De kendte jo også knap nok hinanden, selvom Athena talte så åbent omkring sig selv, mens Erin nærmest var en lukket bog, forseglet med magiske kæder som end ikke en trold ville kunne bryde. Hun havde intet sagt andet end at hun var lige så uheldig som Athena. Hun følte faktisk at det var lidt unfair af hende, nu hvor Athena havde delt så meget, men det var så svært at tale om.
At Athena ikke havde fået børn fik Erin til at se op fra bordet, hen på hende, en smule overrasket, men før første gang med ægte sympati - ikke medlidenhed - i sit blik. "Det... Det er jeg ked af at høre," hun kæmpede samtidig med sine indre dæmoner der bare så gerne ville ud at sige hej, så selvfølgelig var hendes stemme lettere usikker. "Tak for... Snakken? Om lige det der i hvert fald.. Du må godt blive... Altså hvis du har tid.. Du har jo også resten af kroen.. Jeg mener.." til sidst tog hun sig igen til hovedet med et suk. Hendes tale-egenskaber var fløjet totalt ud af vinduet åbenbart.
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 8, 2019 12:54:37 GMT
Sometimes the only pay-off for having any faith Is when it's tested again and again everyday I'm still comparing your past to my future It might be your wound but they're my sutures
En dyb fuge havde tegnet dig i den midaldrende kvindes pande, som hun havde nævnt at hun ikke havde børn. – Det var tydeligvis noget der plagede hende og som hun var ked af. – Uden mand, var muligheden for et barn der dog desværre ikke rigtigt. Eller jo…Der var den vel…På kunstig vis, om end det ikke var hvad Athena ønskede sig. Hun ønskede sig en drømmeverden, hvor hun kunne tulre rundt med en lille bebs på armen og havde en mand der kyssede hende på kinden, når han kom hjem fra arbejde. Hun ønskede sig idyl og ikke mindst noget familie, som hun kunne dele sin nu trivielle og kedelige hverdag med. Et suk forlod hende, som hun flyttede lidt nervøst på sig og for et øjeblik sank minen, som den var blevet alvorlig og sørgmodig, som hun sad i andre tanker. Måske skulle hun bare have gjort det. Spurgt en ven om hjælp til at få, hvad hun så brændende altid havde ønsket sig. Så tætte mandlige bekendtskaber, havde hun dog kun få af. – Og at spørge sådan en som Ethan, ville også bare have virket forkert i sin tid, selvom han altid havde været der for hende. – Nu var hun så ikke længere sikker på, om hun overhovedet kunne gå igennem en graviditet, selv hvis hun ville. Athena trak lidt på skuldrene ved Erins ord. Hun rejste sig så forsigtigt fra barstolen. ”Det er okay Erin. Vi har alle brug for at snakke engang imellem. – Hvis du vil, er du velkommen til at komme forbi i min privat til te….Hvis du får brug for at snakke altså…- Jeg bor på Fønixengen.” Forsøgte hun at opmuntre den anden, selvom hendes eget smil tydeligvis var halvhjertet nu, som hun bevægede sig om i baren igen. Trods alt, havde hun også andre kunder at betjene for iaften.
//Tråden afsluttes.
MADE BY VEL OF GS + ADOXOGRAPHY 2.0
|
|