Deleted
•
Post by Deleted on Feb 28, 2019 20:11:26 GMT
Felix' smil blev bredere og bredere, som hun fortalte. Hun var meget lettere at snakke med, når emnet var noget så spændende som eventyr. Han var i hvert fald helt hooked.
"Ej hvor cool!" udbrød han begejstret, og slog hænderne sammen i ja, begejstring "Hvad skal den så handle om?"
Han var, som udgangspunkt, vildt interesseret i magiske skabninger. Som i virkelig interesseret. Han ville, OGSÅ, gerne arbejde med dem én dag. Der var selvfølgelig mange ting, som han gerne ville, men det var en af de helt store drømme. ♡
|
|
|
Stella Todd
•
Magiker
Fødselsdag: 12.05.2039
Blodstatus: Halvblod
Magisk niveau: Middel
Seksualitet: Heteroseksuel
Civilstatus: I forhold
Bosat: Godricdalen
Skole: Hogwarts
Kollegium: Gryffindor
C-box navn: Chrille
|
Post by Stella Todd on Feb 28, 2019 20:20:28 GMT
Hun havde egentlig ikke tænkt videre over handlingen endnu, derfor faldt panden i dybe folder, som hun tænkte det igennem. Tja hvad skulle det egentlig handle om. "Måske skal det være noget med en hippogriff der... hmm... En hippogriff der ønsker at blive en helt af en art, og ender med at redde en landsby?" Hun kiggede over på Felix med et blik der nogenlunde sagde:"Hvordan lyder det?" Han var nu blevet hendes sparingspartner uden at være blevet spurgt om det.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 2, 2019 18:26:02 GMT
Felix nikkede tænksomt, mens hun fortalte om sin idé. Han så meget interesseret ud, som han sad der med store øjne og let åben mund. Måske nærmest sådan lidt mere... fjoget, men altså. Han var virkelig interesseret!
"Det lyder da meget godt!" sagde han og slog begejstret hænderne sammen.
Han smilede venligt til hende, og så kortvarigt ned i sine lektier, for at tilføje noget, hvorefter han så så op igen: "Måske den..." Han så tænksom ud.
"... ønsker at være noget andet, men finder ud af, at det alligevel er bedst at være hippogrif, fordi den så kan redde landsbyen? Måske den ønskede at være en løve eller en hest, og så kan bruge vingerne til at redde landsbyen?" ♡
|
|
|
Stella Todd
•
Magiker
|
Post by Stella Todd on Mar 7, 2019 4:28:50 GMT
Stella kunne ikke lade være med at grine, da Felix begyndte at snakke med om hvad eventyret skulle omhandle. "Måske. Det er da hvert fald et godt bud." Hun skrev det bag øret, så hun ville kunne huske det til når hun sad og skrev igen.
Felix var egentlig god nok, når de altså lige fik slået hul på samtalen begge to, ellers kunne det godt være svært.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 10, 2019 11:22:54 GMT
Felix sad lidt tænksomt efter at have forslået sin idé til Stella. Han vidste ikke rigtig hvad han skulle sige, så han smilede bare til hende, og så så ned i sine lektier igen.
Sådan sad de lidt, uden rigtig at sige noget til hinanden. Stilheden blev mere og mere larmende for Felix, men han vidste simpelthen ikke, hvad han skulle sige. Så han endte med at sige:
"Nå, er du så mest til Quidditch eller til bøger?" Dumt, dumt, Felix! ♡
|
|
|
Stella Todd
•
Magiker
|
Post by Stella Todd on Mar 11, 2019 4:42:06 GMT
Stella var allerede godt igang med at overveje mulighederne ved et eventyr om en hippogriff. Der begyndte sig ret hurtigt at tegne sig et billede af hvordan handlingen skulle foregå. Nogle tanker blev slettet igen, mens andre blev husket. Det var ofte sådan hun startede op på nye ting.
Hans spørgsmål kom derfor også lidt bag på hende? hvad havde det nu med noget at gøre. Svaret var dog nemt nok. "Bøger. helt klart bøger." Sandheden var at Stella holdt sig langt væk fra alt der hed quidditch. Alle vidste da også at hun for år tilbage havde været skyld i at Gryffindor mistede hus point fordi hun havde nægtet at tage sin prøve i flyvning. Det var bare nogen ting, da sad for dybt i en og frygten for højder var det værste for Stella.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 23, 2019 19:32:21 GMT
Felix sad og kiggede lidt på Stella, sådan lidt diskret. Han anede ikke hvad hun tænkte på, men ville godt vide det. Måske hun tænkte på sine eventyr? Eller noget i den stil? Det gav i hvert fald mening, ikke?
"Jeg må sige mig enig med dig. Men mest fordi jeg virkelig ikke er en flyver," sagde han med et skævt smil, og skævede ned i sine lektier igen, for så at skrible et eller andet på pergamentet. ♡
|
|
|
Stella Todd
•
Magiker
|
Post by Stella Todd on Mar 25, 2019 6:30:26 GMT
Stella smilede forsigtigt til drengen. Han var ikke en flyver? wauw hvad skulle man så kalde hende? Tanken fik hende til at trække på smilebåndet. "Jeg kender følelsen. Jeg nægtede at deltage i flyvning på første år. Jeg ved ikke om du kan huske hvordan det raslede af Gryffindor med point. Det var min skyld." hun trak lidt på skuldrene over det, hun ville ikke have gjort noget anderledes i dag uanset.
Så kiggede hun over på Felix der stadig lavede lektier. "Sååh.. hvilke lektier er det du sidder med?"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Apr 4, 2019 8:26:21 GMT
Felix smilede tilbage til hende, lidt mindre forsigtigt. Han følte sig godt tilpas i Stellas selskab, og det lagde han ikke skjul på. Hun så meget usikker ud lige pludselig, og så begyndte hun at tale om flyveundervisningen på første år.
Var det virkelig hende? Hende der havde kostet Gryffindor så mange points? Ikke at han bar nag altså, men alligevel... det var sgu top nedern.
"Virkelig? Det var dig? Så er du i hvert fald en dårligere flyver end mig så," grinede han, og forsøgte ikke at gøre for meget ud af det, så Stella følte sig nedern.
"Forsvar mod mørket kræfter," svarede han roligt, og skævede ned på papiret, hvor han var ved at skrive om doxyer. ♡
|
|
|
Stella Todd
•
Magiker
|
Post by Stella Todd on Apr 4, 2019 9:25:01 GMT
Stella blev lidt flov og trak undskyldende på skuldrene. Hun kunne ikke gøre for hun var så bange for højder eller bange for at flyve. "Skyldig. Det beklager jeg. Men det er altså heller ikke rimeligt bare at forvente at alle sætter sig op på en pind og flyver op i luften." Nej ellers tak. Hun havde det bedst på jorden og sådan skulle det gerne forblive. "Jeg flyver slet ikke. Det er helt sikkert." Grinede hun lidt. Det var faktisk utrolig nemt at snakke med Felix. men han hørte måske også lidt til i samme kategori som hun gjorde. de der lidt off personer som folk helst overså? Han var dog super sød.
Hun nikkede til lektierne, selv havde hun klaret sine. "Sig til hvis du får brug for hjælp"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Apr 6, 2019 16:50:48 GMT
Felix rystede på hovedet, og forsøgte at stoppe hende, men endte alligevel med at lade hende tale færdigt: "Nej, nej, det gør ikke noget. Jeg var heller ikke selv for vild med oplevelsen, må jeg indrømme. Det der flyveri er ikke lige mig."
Han smilede skævt til hende, på en meget drenget og meget lidt mandig måde, og skævede til sine lektier igen.
"Det er den lektie om pixiegnomerne," sagde han med et suk, som talte sit tydelige sprog om, at han synes det var en dødssejler.
Det var som taget ud af Glitterik Smørhårs undervisning. Hvorfor Professor @themadhatterwashere5 havde givet dem den lektie for fattede han ikke. Det var simpelthen for tamt, synes han.
♡
|
|
|
Stella Todd
•
Magiker
|
Post by Stella Todd on Apr 8, 2019 12:10:40 GMT
Stella kiggede over på lektierne og smilede så opmuntrende til ham. "Jamen du mangler da ikke så meget." Det var selvfølgelig let for hende at sige, hvis det allerede hang ham langt ud af halsen, men en opmuntring var nok meget godt. Det var hvert fald noget hun selv havde brug for i ny og næ. Det gav lidt gejst og ny energi. Hun skimtede ned over det han havde skrevet, for lige at vide lidt mere om hvor langt han var og smilede så. "Du mangler faktisk kun at skrive om hvordan men skiller sig af med dem i tilfælde af problemer i hjemme." Det var hurtigt klaret.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Apr 13, 2019 18:24:30 GMT
Felix nikkede svagt, og skævede til sit pergament, hvorefter han skrev lidt igen. Det gjorde ham dog alligevel lidt glad, at hun sagde, at han ikke manglede så meget. Det føltes som om hun havde bedre overblik over lige den detalje end han selv havde.
"Virkelig? Jeg troede seriøst, at jeg havde langt igen!" Han slog lidt håbløst ud med hænderne, og hev en bog hen foran sig, mens han begyndte at slå op. Så skrev han videre på pergamentet.
"Så!" sagde han og satte det sidste punktum; nu var han færdig. ♡
|
|
|
Stella Todd
•
Magiker
|
Post by Stella Todd on Apr 13, 2019 18:46:41 GMT
Stella fulgte med i hvordan Felix fik skrevet færdig og da han endelig selv gjorde opmærksom på det smilede hun nikkende til ham og lukkede sin bog. "Vil du med tilbage til opholdstuen? Spurgte hun klar til at gå og håbede han fulgte med.
- Out
|
|
|