Stella Todd
•
Magiker
Fødselsdag: 12.05.2039
Blodstatus: Halvblod
Magisk niveau: Middel
Seksualitet: Heteroseksuel
Civilstatus: I forhold
Bosat: Godricdalen
Skole: Hogwarts
Kollegium: Gryffindor
C-box navn: Chrille
|
Post by Stella Todd on Feb 11, 2019 19:44:06 GMT
Stella smilede og fulgte efter ind på biblioteket. DEr gik ikke længe før de fandt et sted at sidde. Her var heldigvis meget roligt i dag og det virkede ikke til de blev forstyret. Stella smilede derfor til Felix og trak sit hår om bag øret og slog så op i sin bog, så hun kunne læse videre i det. Hun skævede til Felix, der jo havde sine lektier. Hun skævede til Felix. Burde hun måske sige et eller andet?
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 17, 2019 16:07:11 GMT
Felix lagde bogen på bordet, og satte sig ned overfor Stella. Han vidste ikke helt, om han skulle sige noget, så han begyndte bare at skrible på sit pergament, og slå op i sin bog. Der gik vel et par minutter, før han så op på hende igen, uden helt at vide, hvad han skulle sige.
"Øhm, øh," startede han, men endte med at kigge rødmende ned i bogen igen.
Han vidste virkelig ikke hvad han skulle sige, så han tav igen. Men så kom han i tanke om, at han havde prøvet at sige noget, og derfor måtte afslutte det på en eller anden måde.
"Nå, men har du ellers haft en god dag?" Dumt, dumt, dumt! Slog han sig selv i hovedet med. Hvorfor spurgte du om det, Felle, din nørd? ♡
|
|
|
Stella Todd
•
Magiker
|
Post by Stella Todd on Feb 18, 2019 4:59:28 GMT
Det føltes lidt akavet nu de bare sad der med hver deres bog, men hvad skulle hun næsten gøre? Han ville jo lave lektier, det ville hun ikke forstyre i. Hun kiggede lidt over på drengen, måske burde hun sige noget? Hun kunne spørge til lektierne, ja det var en god ide, men hun nåede ikke så langt, for da hun kiggede over på ham, var det ham der tog ordet. "Ja?" eller også gjorde han ikke? Det lød som om han havde været ved at sige noget.
Der gik et øjeblik og så stillede han da også et spørgsmål, et der overraskede hende lidt. "øhm ja. Den har været ganske fin tror jeg." Hun smilede til ham og satte sig til at lege med sit hår. "Hvad med din?"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 18, 2019 12:19:07 GMT
Felix smilede akavet til hende, og dukkede sig lidt, som han sad og følte sig ret nedern. Han synes selv, at han var ret dum til ord. I hvert fald mundtligt. Skriftligt gik det rigtig godt, men man skulle jo også kunne snakke med folk altså.
"Ja, jeg har haft eliksirer i dag, og forsvar mod mørkets kræfter. Det er ikke lige mine bedste fag, men ja. Det var nu meget sjov alligevel," sagde han og forsøgte at virke casual, ved at trække på skuldrene. ♡
|
|
|
Stella Todd
•
Magiker
|
Post by Stella Todd on Feb 18, 2019 13:25:43 GMT
Stella så op fra sin bog og smilede. Det lød alligevel til at de måske skulle til at tale, hvilket også var hyggeligt nok. Felix virkede som en sød fyr, ikke så modig, men det måtte jo være i ham et sted, ligesom det også var et sted i hende. Det havde fordelingshatten da ment. "Spændende. Jeg har haft botanik, meget fint egentlig. Vi lærte om nogle søplanter." Der var egentlig ikke så meget at sige om det ellers, men noget måtte hun vel sige. Så sad hun lidt i igen da en ny bølge af stilhed skyllede ind over dem. "Så... Ved du hvad du skal efter Hogwarts?" Det var lidt det bedste hun kunne finde på. Hun vidste ikke hvad hun gerne selv ville. Måske noget på Mungos?
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 18, 2019 14:16:12 GMT
"Botanik er også spændende," sagde han med et nik: "Jeg kan dog bedre lide at læse om planterne end at komme i nærkontakt med dem." Han gøs.
"Jeg ved ikke... der er så mange ting jeg gerne vil. Jeg vil gerne være journalist, men jeg vil også gerne fotografere noget mere, så det er spørgsmålet om jeg kan begge ting," sukkede han, og så lidt rundt fra reol til reol, inden øjnene igen faldt på Stella.
"Jeg vil også gerne arbejde med magiske dyr, men min mor vil gerne have, at jeg bliver krisepsykolog, så jeg ved det ikke helt," sagde han med et skuldertræk.
Han var endnu ikke sikker på, hvad han ville, men han tænkte også, at han vel kunne prøve lidt af det hele. Han kunne vel prøve det med journalist, men fungerede det ikke, så kunne han altid 'falde tilbage på' magiske dyr.
Han var passioneret over mange ting, så det var svært for ham at vælge.
"Hvad vil du da gerne?" spurgte han interesseret, og så op fra sin bog. ♡
|
|
|
Stella Todd
•
Magiker
|
Post by Stella Todd on Feb 18, 2019 17:32:25 GMT
Stella så over på Felix og kunne ikke helt lade være med at grine. Havde hun nu mødt en større bognørd end hun selv var? Hun kunne nu godt lide at være ude, når bare hun havde begge ben plantet solidt på jorden, så var alting fint. "Jeg synes nu planter er meget seje" Kommenterede hun og smilede, mens hun gav sig til at lytte til de mange job muligheder som han nævnte. De var lidt i øst og vest for hende, men der var jo også langt tid til de skulle vælge. "Jeg ved ikke helt, enten noget på sankt Mungos eller også måske professor her." Hun var ikke sikker, men hun håbede på at kunne gøre en forskel for nogen på en eller anden måde.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 18, 2019 21:55:39 GMT
Felix smilede lidt nervøst, da hun begyndte at grine. Havde han nu sagt noget dumt? Eller havde han gjort noget fjollet? Han havde lidt svært ved at greje, hvorfor hun grinede, men han forsøgte at trække på skuldrene, og sige 'pyt', selvom det var lidt svært.
"Ja, men helst på afstand," sagde han med et skævt smil, og skævede til sin bog igen, inden han så op igen.
Han nikkede lidt, da hun fortalte om sine jobdrømme: Jo, det lød da meget spændende. Han ville gerne være Professor også egentlig, men det var ligesom lidt længere nede på listen, for der var så mange ting han gerne ville. Hvem ved, måske var han botanik professor om 10 år. Det var aldrig til at vide.
"Hvad for en slags professor?" sagde han nysgerrigt. ♡
|
|
|
Stella Todd
•
Magiker
|
Post by Stella Todd on Feb 20, 2019 10:52:03 GMT
Hvilken slags professor, det vidste hun ikke. Hun ville helt sikkert gerne bliver overhoved, hvis det kunne lade sig gør, det var en funktion hun særlig godt kunne lige. Hun kunne selvfølgelig også blive skolesygeplejerske. Det ville lidt være en kombi af de to ting. Det var ikke helt dumt. Men fag ellers. "Botanik måske. Eller mugglerstudier tror jeg." Kom det tænksomt fra hende uden at være sikker.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 25, 2019 17:11:35 GMT
Felix smilede da hun nævnte de to fag. Det var da interessant. Det var de færreste elever, som ønskede at undervise i mugglerstudier. Mest fordi alle elever på Hogwarts, nærmest uden undtagelse, drømte om at komme ud og få brugt deres magi til noget.
"Cool nok," svarede han derfor, og så tænksom ud i en tid "Mit yndlingsfag er forvandling, så det er nok snare det jeg ville undervise i."
Han kiggede ned i sine lektier, og skrev lidt videre der, inden han så op på Stella igen, i håb om at hun sagde et eller andet. ♡
|
|
|
Stella Todd
•
Magiker
|
Post by Stella Todd on Feb 25, 2019 17:27:36 GMT
Stella rynkede brynene lidt, var hun virkelig cool? Nej, det måtte bare være noget han sagde som en fast vending. Hun smilede dog til ham og valgte egentlig bare at snakke med i steder for at stille spørgsmål. "Det er da også spændende fag." istemte hun og mente det bestemt også. Så tøvede hun lidt og blev så enig med sig selv om at tilføje hendes drøm også. "Faktisk så.. ville jeg rigtig gerne leve af at skrive eventyr." Indtil videre havde hun været så heldig allerede at få udgivet et eventyr, nemlig Den fortabte ring, Der handlede om en troldmand som hjalp en niffler ud af nogl kæder og dermed fik en tjeneste af den.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 27, 2019 15:59:27 GMT
Felix nikkede enigt. Forvandling var det absolut bedste fag på skolen. Efter det var det botanik, og så magiens historie. Han elskede alt der hed tørt læsestof, særligt om netop magisk historie. Det var bare så sindsygt spændende!
"Vildt spændende," medgav han tænksomt, og så kort ned i sine lektier, for så at se op på Stella igen. "Det er da sejt!" sagde han, til det med eventyrerne.
Han havde altid gerne ville skrive, men han måtte også indrømme, at han ikke rigtig havde fantasien til det. Desværre. Han ville ellers gerne. Så derfor var det vildt cool for ham at høre en anden snakke om det. ♡
|
|
|
Stella Todd
•
Magiker
|
Post by Stella Todd on Feb 28, 2019 6:59:10 GMT
Stella smilede, Felix var egentlig en sød dreng, han gjorde hende bare så usikker, fordi han selv virkede meget usikker. Man skulle ellers tro de kunne snakke sammen, da havde trods alt været på samme kollegie i 6 år, men selvfølgelig var der mange ting der var blevet sværere over den sidste tid. Drengene var blevet mere spændende og Stella mere usikker på sig selv også.
Hun smilede dog til ham, da det lød til at han gav hende et kompliment. "Tak. Jeg har udgivet et eventyr, men nu har jeg lidt svært ved helt at få skrevet nogle nye færdige." Hun var begyndt på mange, men var så stoppet halvejs igennem, fordi hun mistede tråden, eller det pludselig bare ikke gav mening hvad der stod.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 28, 2019 18:41:55 GMT
Felix smilede til hende, og forsøgte at få hende til at føle sig mindre usikker. De to skulle jo kunne snakke, uden det blev alt for akavet. De gik jo på samme årgang og samme kollegie. Men samtidig så var piger også blevet mere spændende for Felix, og det gjorde ham usikker.
"Cool nok. Jeg gad godt kunne skrive," sagde han tænksomt, og vendte så opmærksomheden mod Stella igen "Hvad skriver du på nu?" ♡
|
|
|
Stella Todd
•
Magiker
|
Post by Stella Todd on Feb 28, 2019 19:12:39 GMT
Felix spurgte ind til hendes eventyr, hvilket var en god ting, for det var oftest dem hun havde lettest ved at tale om. Hun elskede eventyr, og det var der hun følte sig på sikker grund. Derfor kunne hun nu også sidde roligt og smile til ham. "Lige nu? Tja jeg prøver at finde på et nyt emne, men jeg overvejer noget med en hippogriff. Det kunne være ret facsinerende." Forklarede hun og så lidt drømmende op i luften. Hippogriffer var fornemme dyr, som man skulle have meget respekt for, det kunne helt sikkert godt skjule en god historie.
|
|
|