Olivia Rae Roden Wilson
•
Magiker
Fødselsdag: 01.07.2033
Blodstatus: Halvblod
Magisk niveau: Lav
Seksualitet: Heteroseksuel
Civilstatus: Single
Oprindelse: London, England
Bosat: London, England
Skole: Hogwarts
Kollegium: Slytherin
Arbejdsplads: Det Magiske Universitet
Stilling: Professor i Eliksir
C-box navn: Dumle
|
Post by Olivia Rae Roden Wilson on Jun 4, 2018 15:39:10 GMT
Det Magiske Universitet - England Professor Blakes kontor Kl. 13
Olivia havde ikke været hjemme i mange dage, da hun tog hen på Universitetet. Hun havde savnet stedet, men det var nu ikke savn, der gjorde, at hun var kommet. Hun var kommet for at tale med en professor på stedet. Det var ikke en hun selv havde haft, da han ikke underviste i eliksir, men de havde da haft et par samtaler. Nogle gange var han kommet ind på Uni baren og der snakkede man nemmere med hinanden, selvom man var professor og studerende.
Han underviste i Forsvar mod mørkets kræfter og hun havde brug for en, der kunne undervise hende. Hun fik da hjælp af Chrissandra, men hun havde brug for mere. Desuden havde hun brug for at blive undervist et andet sted end Hogwarts, da hun ikke synes, at eleverne skulle se hende på denne måde. Hun vidste ikke om professor Blake ville hjælpe hende, men hun kunne da håbe. Så vidt hun vidste, så var han en dygtig underviser og der gik rygter om, at han selv havde haft et hårdt liv og derfor var blevet professor. Mere vidste man dog ikke. Han var faktisk en meget mystisk mand. Det var dog ikke hans baggrund hun var kommet for at får undervisning om. Hun bankede på døren til hans kontor og håbede, at han ville være der og, at han havde lyst til at hjælpe hende. Det ville nok være til hendes fordel, hvis han kunne huske hende. Måske det hjalp, at hun havde været i aviserne.
|
|
|
Thomas Blake
•
Magiker
Fødselsdag: 02.07.2025
Blodstatus: Fuldblod
Magisk niveau: Avanceret
Oprindelse: Birmingham, England
Stilling: Professor i Forsvar mod Mørkets Kræfter
|
Post by Thomas Blake on Jun 4, 2018 15:39:49 GMT
Thomas gabte og førte sin hånd igennem sit hår. Selvom han egentligt ikke måtte ryge på sit kontor, så hang der stadig en cigaret ud af mundvigen på ham. Han sad med nogle opgaver fra de studerende, som han skulle rette igennem. Han var nu glad for sit job, men han ville hellere bruge tiden på at finde bad guys. Han havde dog ikke valgt at tage uddannelse som auror, da han vidste, at der var mange, der nok ville få brug for at lære at forsvare sig selv. Det var en grum verden de levede i og han ville gerne hjælpe med at få uddannet folk, så verden kunne blive et bedre sted. Han havde i mange år søgt efter sin barndomsveninde og kæreste, men han havde ikke fundet hende. Han havde som sådan ikke givet op, da han stadig havde kontakter ude, men han var ikke så optimistisk, som han været, da han var yngre.
Han hørte det banke på og han skyndte sig at slukke for sin cigaret. Han trak sin tryllestav og sørgede for, at lugten ville forsvinde. Hvis det var rektor, så ville det nok ikke se for godt ud for ham. Han smed sit skod ud og kiggede hen mod døren. ”Kom ind.” Råbte han og tog sine fødder ned fra bordet. Han var nok ikke altid lige professionel, men han var lidt ligeglad. Han ville have lov til at gøre hvad der passede han, så længe han var på sit eget kontor. Det måtte vel være rimeligt.
|
|
|
Olivia Rae Roden Wilson
•
Magiker
|
Post by Olivia Rae Roden Wilson on Jun 4, 2018 15:40:55 GMT
Olivia hørte professor Blake råbe og hun åbnede døren og trådte ind på hans kontor. Hun kastede hurtigt et blik rundt, men koncentrerede sig så om ham i stedet for. Det var måske lidt underligt bare at glo rundt på hans kontor og ikke fortælle hvorfor hun var der. Hun rømmede sig og stod henne ved døren. Hun havde dog lukket den, men hun bevægede sig ikke ud af stedet. Det var underligt at være der igen og hendes ærinde var ikke helt så normalt. Eller det troede hun da i hvert fald ikke. ”Hej professor. Jeg ved ikke om De kan huske mig, men jeg gik her for et par år siden. Jeg studerede godt nok eliksir, men vi har da talt sammen et par gange.” Hun bed sig i læben og vidste ikke rigtigt hvordan hun skulle spørge ham. Hun blev nødt til at forsvare sig selv, hvis det skulle til at blive en vane, at folk kidnappede hende eller gjorde andre væmmelige ting ved hende. Det var ikke rart ikke at kunne forsvare sig selv og han måtte da vide hvordan man gjorde, når han nu underviste i faget. Hun sendte ham et svagt smil og lagde sine arme om bag sig. Måske han ville tage det med et smil og hjælpe hende, men det kunne også være, at han ikke ville bruge sin tid på det. ”Jeg har brug for Deres hjælp. Det er en lidt underlig forespørgsel måske, men jeg ville høre om De ikke kunne undervise mig i selvforsvar? Altså ikke karate, men med en tryllestav.” Sagde hun og synes selv det lød dumt, da hun jo ikke længere vare elev nogen steder. Hun var trods alt et voksent menneske.
|
|
|
Thomas Blake
•
Magiker
Fødselsdag: 02.07.2025
Blodstatus: Fuldblod
Magisk niveau: Avanceret
Oprindelse: Birmingham, England
Stilling: Professor i Forsvar mod Mørkets Kræfter
|
Post by Thomas Blake on Jun 4, 2018 15:41:44 GMT
Thomas blev lettet da han så, at det ikke var rektor, for han var ikke sikker på, at lugten var forsvundet helt. Han kiggede hen mod døren, hvor en ung pige stod som forstenet. Han kunne godt genkende hende, da han havde betragtet hende i lidt tid. Hun var tidligere studerende og var vist blevet professor på Hogwarts. Det var ikke dårligt at score det job, som det første efter endt uddannelse. ”Ja goddag Olivia. Bare kald mig du og dig. Vi behøver ikke at være så formelle, når du ikke er studerende længere.” Sagde han med et svagt smil. Han pegede på stolen foran sig og lænede sig tilbage. Hvis han ikke huskede helt forkert, så havde hun lige været kidnappet. Igen, det var en grum verden, som de levede i. Han så dog lidt overrasket ud, da hun spurgte om han ikke ville undervise hende. Altså, hun havde da nok brug for det, med de ting, som hun var blevet udsat for, men det kom alligevel bag på ham, at hun kom til ham. ”Undervise dig? Øhh.. Hvad er det præcis du mangler undervisning i? Har du brug for at slå nogen ihjel eller hvad snakker vi om her?” Spurgte han og så lidt køligt på hende. Ikke, fordi det var hende, men fordi han til tider bare var et køligt menneske. Han ville ikke lære hende de utilgivelige forbandelser, da de sjovt nok var ulovlige, men der var da andre måder at slå folk ihjel på. Han var dog ikke sikker på, at han burde hjælpe hende med det, men han forstod godt, hvis det var det, hun ville.
|
|
|
Olivia Rae Roden Wilson
•
Magiker
|
Post by Olivia Rae Roden Wilson on Jul 27, 2018 19:39:00 GMT
Olivia var ikke helt sikker på, hvad hun lavede der. Hun kendte ikke Thomas så godt. Faktisk kendte hun ham overhovedet ikke. Hun var gået forbi ham nogle gange og så vidste hun, at han var en utrolig dygtig underviser. En enkelt gang var hun sneget sig ind, da hun allerede dengang følte, at hun gerne ville lære mere. Hans undervisning var så spændende, at hun faktisk havde overvejet at skifte Eliksir ud med Forsvar mod Mørkets Kræfter. Hun gjorde det dog ikke, da det kun var til selvforsvar. Hendes passion var Eliksir, selvom det ikke var hendes job nu.
Hun satte sig ned foran ham og kiggede først ned på sine hænder. Hun blev dog lidt overrasket over hans spørgsmål og havde hun haft noget at drikke, som hun havde taget en slurk af, så var det røget op igen. "Nej! Altså... Jeg har ingen intentioner om at slå nogen ihjel. Jeg vil bare gerne kunne forsvare mig selv, hvis der kommer nogen og angriber mig. Jeg har desværre en del erfaring på det punkt og jeg vil gerne kunne forsvare mig selv. Jeg har aldrig rigtigt haft det så godt med besværgelser. En anden professor på Hogwarts er ved at træne mig, men jeg føler bare, at jeg mangler noget mere. Jeg mangler besværgelser, som kan gøre skade på andre, hvis der altså er brug for det. Jeg tror ikke, at hun har det godt med at vise mig dem." Olivia bed sig i læben. Det var underligt at spørge en fremmed om dette, men hun vidste ikke hvor hun ellers skulle gå hen. Hun havde brug for hjælp og det var meget snart. Åbenbart lukkede Hogwarts bare alle ind nu. Latterlige og dumme mænd, som var auror og som åbenbart kidnappede uskyldige piger i fritiden for at få tiden til at gå.
|
|
|