Deleted
•
Post by Deleted on Oct 18, 2017 13:51:19 GMT
Tag: @tyr
Det var ikke lang tid at Ewan havde arbejdet på Ilvermorny, det betød dog ikke at han ikke allerede nød det. Han havde altid elsket at arbejde med noget der var omkring folk, og at undervise studerende var ærligtalt noget der lå lige til højrebenet for ham. Han havde altid haft lidt af en magisk hånd omkring yngre folk, og selvom man ikke altid fik den respekt man fortjente, så var der noget dejligt at se sine studerende klare sig godt, eller når de fik en 'aha' oplevelse. Det betød dog ikke at det ikke nogen gange kunne blive lidt ensomt. Han var stadig igang med at lære de andre professorer bedre at kende, og selvom at han havde venner et par timer væk fra skolen, var det ikke ligefrem fordi at der blev meget af det. Desuden hjalp det ikke at han vidste at hans familie var på den anden side af jorden. En ting var når man rejste rundt, men et permanent job, og en helt anden tidszone. Det kunne godt nogen gange føles lidt langt for en person som Ewan. Det var nok den primære grund, hvorfor han havde fået et øje for en af de andre professorer. Ikke nok til at han havde fået et crush allerede, men nok til at han ikke så noget galt i at tage det første skridt. Han så godt ud, og virkede fair som professor, og Ewan kunne nu godt bruge nogle flere venner.
Muligheden for at snakke kom en sen eftermiddag på lærerværelset, hvor der næsten ikke var andre end dem. Ewan tog sine ting og gik med faste skridt hen hvor Tyr sad. Han håbede at han ikke ville forstyrre ham alt for meget, men de fleste der lavede noget vigtigt gik trods alt tilbage til deres egne kontorer. "Må jeg sidde her?" spurgte Ewan da han var nået til bordet og kiggede spørgende på Tyr. Det ville hurtigt blive slået i gulvet hvis han endte med at sige nej, men Ewan havde trods alt lidt forhåbning om at Tyr ikke ville gøre det. Og hvis han havde travlt. Ja, så måtte Ewan også finde sig i det, men intet var sikkert.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 20, 2017 19:35:37 GMT
Outfit
Tyr så op fra bunke bøger og nikkede ganske let til om han måtte sidde ned. ”Ja da. Vi har ikke faste pladser” sagde han varmt smil over sine læber. Tyr selv havde arbejdet der noget tid. Faktisk to år efterhånden uden han havde fundet ud af han selv var i familie med op til flere af de ansatte på skolen. Han vidste hans lillebror var en Campbell og han kun havde været ansat der et lille års tid, men Tyr selv vidste kun han var en Hansen og havde faktisk selv familie i UK uden han så synderligt meget til dem da han ligesom var født og opvokset i USA. Faktisk så var et par fra hans familie med i Dødsgarden, men da han ikke så sin familie i hverken UK eller DK så anede han ikke så meget om hvad der foregik. Også selvom han faktisk havde overvejet at besøge dem på et tidspunkt uden at vide at Norden lige nu var et meget usikkert sted der Gabriel Mason som var leder af Dødsgarden havde slået sine kløer i det. Tyr var så professor i magisk virksomhedsføring hvilket så vidt han havde forstået på Olivia der arbejdede på Hogwarts ikke var et fag som de havde i UK og så var hans overhoved for sit gamle kollegium. Da Tyr kun var 26 år var han også gået en meget direkte vej for at komme tilbage til sin gamle skole. Han lukkede sine bøger og var på nogle punkter glad for de kunne bruge elektronik på skolen for ikke at han gad have en masse afleveringer på papir. ”Er du egentlig faldet godt til?” spurgte han ganske roligt da han trods alt kunne huske at Ewan var ganske ny på skolen og vist nok også blandt de nyere der var blevet ansat. Tyr havde så ikke langt mærke til at Ewan synes han var pæn. Han havde aldrig selv haft noget med en fyr dog, men han ville bestemt ikke afvise noget før han havde prøvet det. Det var han opdraget til trods alt. Tyr havde generelt ikke haft de vilde romancer i sit liv. Ikke fordi det ikke interesserede ham, men det var bare heller ikke noget som han jagtede. Han var ganske sikker på den slags nok skulle komme til ham og så behøvede han ikke gøre noget for det selv.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 14, 2017 22:44:08 GMT
Et lille grin lød fra Ewan, som han satte sig ned med sine ting overfor Tyr. Det var en god pointe han havde gjort. I hvor lang tid som Ewan havde været her, så havde han ikke lagt mærke til at der var faste pladser, men det var trods alt almen høflighed lige at spørge først. I hvert fald hvor han kom fra, men nu krævede det jo også at han tilvænnede sig til en ny skole. Hvis han blev ved i det her tempo, kunne han jo nå at arbejde på alle magiske skoler inden han fyldte 50. Det håbede han dog ikke, måske han denne gang ville blive på skolen i mere end et par år.
"Ja, det er noget anderledes end hvad jeg er vant til, men nu når jeg er kommet tilbage i rytmen går det egentlig ganske godt," indrømmede han. Det var en ting han var ganske glad for ved at undervise. Det var alt sammen bare et spørgsmål om at komme tilbage i rytmen, selvom eliksir var noget anderledes end non-verbal magi, og Ilvermorny og Beauxbatons nærmest ikke kunne være mere anderledes. "Jeg har dog stadig ikke haft meget mulighed for at undersøge de nærmere byer. Nogen dage kan man godt have behov for at gå ud på en pub og få en drink." Det var bare lidt sjovere end at sidde på sit kontor og tage en drink. Men når der ikke var nogen at tage med, så var det mindre interessant.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 16, 2017 19:28:32 GMT
Tyr kunne godt lidt forstå man bare gerne ville være høflig og med høflighed kom man helt klart længst. Han var også selv ganske høflig anlagt og var nok ikke den her i verden med de bredeste albuer, men hvis det kom til retfærdighed var der nu stadig ikke nogen som bare sådan lige kunne pille ham ned heller. Tyr havde aldrig arbejdet andre steder, men han var også kun i midt 20’erne så det ville være underligt hvis han havde været ansat særlig mange andre steder end Ilvermorny. Han havde trods alt kun været uddannet i 2 år og i de to år var det allerede lykkes ham at blive overhoved for sit tidligere kollegium.
”Du har hellere ikke gået på Ilvermorny da du var yngre. Har du?” spurgte han ganske roligt da han ikke helt kunne huske det, men han var sikker på Ewan var en af de få der ikke havde. Han havde brugt meget tid med Olivia da hun havde været med de elever der var kommet fra Hogwarts. ”Du må altså sige til så hvis det er. Jeg kan sagtens vise dig rundt” sagde han med et ganske let nik da han trods alt kendte bar scenen og var sikker på han kunne vise Ewan et par steder eller tre. Selvom han dog ikke havde den fjerneste anelse om at Ewan var til fyrer og derfor aldrig ville kunne vise ham den del hvis han ikke havde hørt om et sted før. ”American. Borned and rised” påpegede han kort tid efter for ligesom at forklare hvorfor han kendte byen omkring dem en hel del bedre end Ewan ville have haft en chance til. Desuden så var det noget andet når det var en kollega og ikke en af deres elever. Modsat de rygte som gik om nogle af professorerne på skolen om de skulle være sammen med deres elever så var han bestemt ikke en af dem. Der satte han virkelig helt igennem en grænse. At hans tumpede lillebror så var en af dem der lagde an på elever der anede han så langt fra noget om da han trods alt ikke var professor, men derimod skolens sygeplejeske.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 16, 2017 21:55:06 GMT
Ewan rystede på hovedet. Det ville være synd at sige at han havde gået her. Selvom han måske ikke havde så tydelig skotsk accent, som mange i hans familie havde en tendens at have, så var det stadig tydeligt at det han ikke var amerikaner. Hans vendingerne var også umådelige britiske. Det var jo ikke hans skyld at amerikanerne brugte de forkerte ord om visse ting vel? "Gik på Hogwarts i mine skoledage, og tog også min uddannelse i London, så det er begrænset hvor meget jeg kender heroppe af udover hvad jeg har set på mine rejser," indrømmede Ewan. Han havde rejst en del i USA, men rejserne havde været lidt bredere end Ilvermorny.
Da Tyr så faktisk foreslog at vise Ewan rundt, kunne han ikke lade vær med at smile spredt. "Det ville jeg hjertens gerne. Jeg tror i den grad at det ville hjælpe at blive vist rundt af en der kender stedet, så godt som du må," og måske smurte Ewan lidt på, men han kunne ikke lade vær. Han vidste ganske vidst ikke om Tyr overhoved var til mænd, men det skadede nu aldrig. Hvis det ikke var homofobiske røvhuller altså.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 17, 2017 12:35:15 GMT
”Jeg synes nok der var noget med du ikke var her fra” sagde han med et ganske let nik. Egentlig var Tyr halvdansk, men han så bare ikke noget til sin familie i Europa hvilket sikkert nogle gange var ret så godt taget i betragtning af hvordan alt stod til derover. Det var også derfor Tyr havde et tykt amerikansk accent trods for hans mor var dansker. Det var også derfor det var sjovt han hed Hansen og følte sig helt igennem Amerikansk. ”Ah ligesom de elever vi havde her indtil for nogle uger siden. Jeg må sige denne Hogwarts lyder som et anderledes sted når man snakkede med deres professor” sagde han ganske roligt og var glad for lige nu han ikke længere kaldte det for Hågvås som han havde gjort overfor professor Wilson. ”Du kunne da bare have sagt du ikke kendte området. Jeg er altså ikke helt så stivstikker som min bror gerne vil forsøge at udpege mig til at være” sagde han med en ganske mild latter da han godt selv vidste han ikke var ligeså vild som Toke Hansen som han stadig ikke forstod gad arbejde som sygeplejerske på en skole når han hele tiden havde travlt med at feste sit liv væk. Tyr var langt fra homofobisk. Så var han sikker på man slet ikke kunne være ansat på skolen idet han havde fundet et billede i et gammelt arkiv af vicerektor og rektor sammen som et par uden nogle af dem lod til at ville snakke om det. Og det var trods alt to mænd. Tyr var også bare typen der helt igennem var ligeglad med folk var til for det var deres valg og ikke hans. Desuden kunne to kollegaer godt drikke uden der var noget i det. “Så du siger bare til når du vil vises rundt” sagde han og nikkede ganske let for sig selv. Han var sikker på Toke ville finde det her ganske morsomt, men verden var måske også nogle gange bare anderledes at se på når man konstant var høj.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 17, 2017 22:25:11 GMT
Et lille grin undslap Ewan, for Tyr havde i den grad ret i at Hogwarts var noget anderledes end Ilvermorny, og selvom han nok altid ville foretrække Hogwarts i sit hjerte, var Ilvermorny virkelig ikke så slem, som folk ville have det til at lyde, visse steder. Hvilket primært var steder hvor folket ikke skulle gå på skolen. Der ville nok altid været lidt rivalisering når det kom til de magiske skoler. Forhåbentlig gjorde det bare forholdet mellem skolerne stærkere. "Jeg kan vidst ligeså godt sige nu at jeg med glæde vil tage dig op på det tilbud," sagde Ewan med et bredt smil. Det var godt at han var optimistisk anlagt, for selv et nyt venskab ville for ham være en success. Især når han havde planer om at blive her i et godt stykke tid. Romantisk forhold på arbejdspladsen var måske heller ikke det bedste at indgå i, men han havde prøvet det der var værre trods alt. NOget han helst ikke ville tænke på, og slet ikke når han var omkring andre lærere.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 20, 2017 11:37:06 GMT
Tyr havde aldrig været andre steder så derfor havde det været ganske lærerigt at høre om Hogwarts på en anderledes måde end normalt. Han ville gerne besøge stede, men han ville bestemt aldrig flytte dertil. Nu var han så også amerikaner af hjerte og det var også derfor han i starten havde udtalt Hogwarts forkert. ”Altid noget det kan få dig til at grine at jeg ikke forstår din tidligere skole” sagde han med et smil over sine læber da det trods alt var sandt. Det var kun godt at han ikke havde taget det som en negativ ting for det havde jo aldrig været hans mening med tingene. ”Jamen så må vi da heller lette måsen så hvis du vil tage imod det lige her og lige nu” sagde han med et ganske let grin og nikkede let for sig selv. Det virkede i hvert fald lidt som om Ewan gerne ville have det skulle være nu. Han ville bestemt ikke have noget imod det. Han havde ikke noget han skulle lige nu og han synes det var vigtigt at man følte sig velkommen som en del af lærerstablen. Desuden kunne det være en god måde at lære ham at kende på og måske endda ende ud med at blive en god ven.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 20, 2017 22:29:38 GMT
Ewan så lidt overrasket ud over at Tyr var villig til allerede at indløse tilbuddet, men han kunne næppe brokke sig. At være i selskabet med en yderst tiltrækkende fyr, var i den grad bedre end at sidde og overveje hvordan man ikke fik klasseværelset til at eksplodere i næste uge. Desuden ville Ewan virkelig gerne se sig lidt om med en guide på, og Tyr var virkelig bare et bonus. "Jeg vil nådig trække dig væk fra hvad du laver af vigtige ting... hvis du altså laver vigtige ting," det sidste kom med en drillende tone, for det var jo nemt nok at få det til at se ud som om at man lavede noget af værdi uden at det behøvede at være det. Ewan selv havde da også brugt det trick et par gange, når han virkelig ikke gad, selvom det ikke lå særlig meget til ham. Han var hårdt arbejdende... det var nok Hufflepuffen i ham der gjorde det.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 29, 2017 13:54:53 GMT
Han rystede ganske let på hovedet. "Du trækker mig ikke væk fra vigtige ting når jeg selv tilbyder det Ewan" sagde han med et ganske let grin og puffede blidt til hans skulder da han forsøgte at sige at Tyr ikke havde lavet vigtige ting da han var kommet ind i lokalet. Det var så løgn for Tyr havde faktisk været igang med noget vigtigt, men ikke mere vigtigt end det kunne udskydes til et andet tidspunkt. "Nu skal du ikke være flabet hvis du vil have jeg skal holde fast i mit tilbud. Det er ikke hver dag jeg lader mig rive væk fra mit arbejde" sagde han med et drillende glimt i øjet som sagtens ville kunne opfanges som flirtende selvom det langt fra var hans hensigt. Det var bare nogle gange virkelig dejligt med et break fra alt det arbejde at han lod sig hive væk fra Ewan. Desuden var han sikker på de ville gå så fint i spind at de ville kunne blive venner og så ville det være skørt at være den stivstikker han netop lige havde påstået selv han ikke var. Han rejste sig op og pakkede sine ting væk på hans hylde på lærerværelset så det ville være der når han kom tilbage på et tidspunkt inden han lod sit blik glide over mod Ewan for at se om han var med inden han vendte blikket mod døren og begyndte at gå. "Jeg regner med vi bevæger os herfra uden magi hvis det var nærområdet du ville se" sagde han med et ganske let nik og åbnede døren for at Ewan kunne smutte ud først. Der var trods alt også en lille bysamfund nær Ilvermorny som der var ved Hogwarts, men modsat på Hogwarts var det nemmere at komme hjem i weekenderne da amerikanere trods alt ofte virkede som om de gik mere op i familien og familieværdier så eleverne tog ofte hjem i weekenden. Også bare hele kostskole-delen virkede meget britisk ved siden af det at være i USA. "Så enten skal vi se nærområdet eller også skal vi gå til transportomrummet og finde en lille hyggelig bar i den nærmeste større by" sagde han med et smil da han trods alt var frisk på begge dele og det var Ewan der havde problemer med at finde rundt. Ikke Tyr.
|
|
|