Olivia Rae Roden Wilson
•
Magiker
Fødselsdag: 01.07.2033
Blodstatus: Halvblod
Magisk niveau: Lav
Seksualitet: Heteroseksuel
Civilstatus: Single
Oprindelse: London, England
Bosat: London, England
Skole: Hogwarts
Kollegium: Slytherin
Arbejdsplads: Det Magiske Universitet
Stilling: Professor i Eliksir
C-box navn: Dumle
|
Post by Olivia Rae Roden Wilson on Oct 17, 2017 14:20:53 GMT
Ilvermorny - Professor McLain's kontor Starten af oktober 2054 @ewanmclain
Olivia var taget tilbage til Ilvermorny for at tjekke op på de elever fra Hogwarts, der var taget på udveksling. Det havde været hende, som var taget derhen sammen med dem og hun havde elsket det. Det var en stor opgave, som rektor McKinnon havde givet hende og så synes hun, at skolen var meget fascinerende. Hun var glad for, at hun igen kunne træde ind ad døren på den smukke skole. Hun kunne nu stadig bedre lide Hogwarts, men det var nok fordi hun havde gået der. Der var også bare noget charmerende ved, at ikke alle elever rendte rundt med næsen i deres telefoner eller hvad de nu gjorde her.
Sidste gang hun havde været på Ilvermorny ville hun gerne have talt med eliksir professoren, men hun nåede det ikke. Denne gang havde hun bestemt sig for, at hun ville få det gjort. Hun ville gerne snakke med alle der havde noget med faget at gøre, da hun virkelig elskede det og manglede det i sit liv. Eliksir på Hogwarts var desværre optaget, da Olivia blev ansat, men hun håbede, at hun en dag kunne få lov til at få det. Det var det bedste fag nogensinde og hun kunne på samme tid mindes sin mor, som havde været lige så passioneret af det, som hende selv. Hun skulle være på skolen i fem dage, så der var tid nok til at opsøge ham, men hun valgte at gøre det den første dag, efter hun havde besøgt sine elever. Det virkede til, at de alle sammen havde det godt. Hun stod uden for professor McLain's kontor og bankede roligt på døren. Hun håbede, at han gerne ville tale med hende, selvom hun egentligt ikke havde et bestemt emne i hovedet. Han havde blot et fag som hun elskede mere end noget andet.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 17, 2017 15:23:31 GMT
Ewan var stadig en forholdsvis ny professor på Ilvermorny. Han var kun blevet ansat i starten af semestret, og det tog tid at vænne sig til det nye sted. Det var noget anderledes end både Hogwarts og Beauxbatons, men man vænnede sig jo til det meste, selvom teknologien der befandt sig på stedet var noget forundrende. Det havde dog aldrig slået ham ud at tingene var anderledes. Det var næsten noget han nød utrolig meget. For ham var det en dag som mange andre. Han var stadig i gang med at komme ind i rytmen af at undervise igen, især i at undervise noget han ellers ikke havde forstillet sig ville være det han ville undervise i. Non-verbal besværgelser havde været lige noget til højrebenet for ham. Eliksir var noget anderledes, og han havde da også brugt en del tid på at læse op på de forskellige eliksirer, for at huske på alt det han havde læst på universitetet.
Det var i midten af at læse en af disse bøger at han hørte nogen banke på døren, og han kiggede lidt forundret op. Der var ikke mange der normalt forstyrrede ham. Nogle gange et par af eleverne, hvilket det jo også måtte være nu. "Kom ind," sagde han højt. Hans kontor var heldigvis altid holdt nogenlunde i god orden. Der var et par bøger stablet på hans bord, og et par pergamenter og lignende, men ellers var tingene hvor de ellers burde være. Bøger i reolerne, og intet overflydende liggende på skrivebordet.
|
|
|
Olivia Rae Roden Wilson
•
Magiker
|
Post by Olivia Rae Roden Wilson on Oct 20, 2017 12:01:44 GMT
Olivia var en smule nervøs. Hun var ikke dårlig til at tale med folk eller tage kontakt til dem, men hun vidste jo ikke om han overhovedet havde lyst til at tale med hende. Hun stolede heller ikke nemt på folk, så det kunne nogle gange godt være svært at tage kontakt, men når det nu var her på Ilvermorny, så var hun ikke bekymret. Det betød meget hvor hun var, hvis hun skulle snakke med fremmede og hun ville give dette et forsøg. Nu hvor hun ikke selv fik lov til at undervise i faget ville hun gerne tale med andre der gjorde. Hun var direkte misundelig, men aldrig bitter. Det var jo sådan det var.
Da hun hørte, at han sagde kom ind, åbnede hun forsigtigt døren. Hun fandt et smil frem og stillede sig i døråbningen. Det var måske tydeligt, at hun var lidt nervøs, men hun vidste jo ikke hvordan han ville reagere ved, at hun kom og forstyrrede bare fordi hun var fascineret af hans job og selv ønskede det så inderligt. Ikke lige hans job, da hun nok ikke kom til at arbejde i USA. "Goddag." Sagde hun og følte, at hun lød lidt for formel, men igen så kendte hun ham jo ikke. "Mit navn er Olivia Wilson. Jeg var her i starten af semestret for at aflevere nogle af elverne fra Hogwarts. Jeg er her så igen for at se til dem. De må virkelig undskylde, at jeg sådan kommer brasende eller hvad man skal kalde det, men jeg er bare dybt fascineret af dit fag og har altid drømt om at undervise det selv. Derfor kan jeg godt lide at udveksle et par ord med dem der faktisk underviser i det. Det er en interesse jeg har." Sagde hun og prøvede at lyde så høflig som muligt. Hun var ret ung, men det betød ikke, at hun ikke kunne være høflig når hun skulle.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 20, 2017 15:18:24 GMT
Da det viste sig at være en forholdsvis ung kvinde, som åbenbart var en professor, hvilket da også fik Ewan til at rejse sig op fra sin stol. Han havde aldrig set hende før, men det var nok ikke så mærkeligt, hvis hun kun havde afleveret nogle elever her, og han var kun startet da det fandt sted. Der havde han for travlt med at falde til og undervise, og ja... rent ud sagt alting. "Jamen selvfølgelig, kom ind," sagde han og gik rundt om sit skrivebord, for at gå hen, for at give Olivia hånden i et fast håndtryk. "Mit navn er Ewan McLain, du kan bare kalde mig Ewan. Det ville da være en fornøjelse at snakke med en der er så passioneret omkring mit fag," sagde han begejstret. Hans stemme gav ærligtalt nok lidt væk at han ikke var amerikaner på nogen måde, selvom hans accent ikke var så heftig, som så mange andre fra Skotland.
|
|
|
Olivia Rae Roden Wilson
•
Magiker
|
Post by Olivia Rae Roden Wilson on Nov 4, 2017 13:17:53 GMT
Olivia var virkelig bange for, at det ville blive akavet. Det kunne være han fandt det underligt, at hun ville tale med ham om det, men hun måtte jo tage nogle chancer nogle gange. Hvis han ikke ville snakke, så måtte hun jo bare gå igen. Hun skulle jo ikke rigtigt se ham igen derefter, da hun jo arbejdede i Skotland. Hun blev lettet, da han gerne ville tale lidt om eliksir sammen med hende. Hun pustede ud, men prøvede at være diskret med det, så han ikke skulle se, at hun virkelig var nervøs. Hun gav ham hånden og satte sig ned overfor ham. Hun kiggede lidt rundt i kontoret og prøvede at finde ud af hvordan hun skulle starte. Hun ville ikke have, at det skulle lyde som et krydsforhør eller et interview. Hun ville bare så gerne selv arbejde med eliksir, selvom Flyvning var noget hun virkelig elskede. "Du er ret ny her, er du ikke?" Spurgte hun og vendte sin opmærksomhed mod den unge professor der sad foran hende. Han var en utrolig flot ung mand, men Olivia lagde intet i det, for hun havde en mand i sit liv. Det var dog godt nok tid siden, at hun havde set ham, men de havde jo begge travlt og nu var hun i USA. "Har du altid ville arbejde med eliksir?" Spurgte hun lidt efter og sendte ham et smil. Hun ønskede så inderligt, at hende der havde eliksir på Hogwarts ville sige op, så hun selv kunne få det.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 15, 2017 14:20:54 GMT
Ewan gik tilbage til sin kontorstol, og satte sig ned og krydsede sine hænder foran sig på bordet. Det var interessant at hun havde opsøgt ham som så, især når de ikke kendte hinanden, men det var han nu ikke ked af. Han havde intet problem i at udveksle erfaringer med andre lærere. "Ja, det m å man sige, jeg startede i sommers," sagde han bekræftende. Det var jo ikke noget at skamme sig over at være ny. "Faktisk ikke. JEg har altid været god til eliksir og nydt faget, men jeg troede faktisk at jeg ville undervise i besværgelser. JEg kan dog ikke sige at jeg har fortrudt det," indrømmede han grinende. Han nød eliksir, der var aldrig et øjeblik af ro, fordi det kunne gå galt når de var igang med det, og mere end en gang havde der været eksploderende gryder, men det var en del af det. Problemet var mere de elever der ikke mente at de behøevede at lære det, dem var der desværre en del af i de højere klasser, når alt det interessante ved nye ting var forsvundet.
|
|
|
Olivia Rae Roden Wilson
•
Magiker
|
Post by Olivia Rae Roden Wilson on Nov 28, 2017 10:51:10 GMT
Olivia var rigtig glad for sit fag, men hver gang hun talte med en der arbejdede med eliksirer på den ene eller den anden måde, så blev hun misundelig. Hun havde altid gerne ville arbejde med det, men da hun gik på universitetet fik hun et ønske om at blive lærer og der var eliksir optaget. Det var en skam, men på den anden side, så var Flyvning også perfekt for hende. "Wow okay. Det er lidt af en omvæltning at blive lærer. Jeg har heller ikke været på Hogwarts i ret lang tid. Det er stadig meget nyt for mig." Sagde hun og tænkte tilbage på sin første tid der. Det var lidt underligt,men mest fordi hun jo stadig kunne kende nogle af eleverne fra dengang hun selv gik der og de kunne også huske hende og det var ikke altid en fordel. Der var heldigvis ikke nogen i Flyvning der var provokerende, men det var nok fordi de vidste, at hun var dygtig nok til at lære dem det, da hun selv havde været rigtig god da hun gik på Hogwarts. Man blev ikke anfører for Slytherins quidditchhold, hvis man ikke vidste hvad man lavede. "Ah okay. Jeg har aldrig været god til besværgelser, men det er et rigtigt spændende fag." Sagde hun med et smil. Hun mente det, selvom hun stadig hadede at tænke på hvor dårlig hun faktisk var til det. "Jeg drømte om eliksir, men det var optaget så jeg fik Flyvning. Jeg drømmer stadig om eliksir." Sagde hun så med et skuldertræk. Måske hun fik det en dag.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 5, 2018 17:24:28 GMT
Selvom at undervise i Eliksir var relativt nyt for Ewan, var det jo ikke fordi at det var nyt for ham at undervise generelt. Det havde han heldigvis lidt erfaring med, så det var kun at undervise i et andet fag som var noget af en omvæltning for ham. Heldigvis havde han ikke alt for mange af de belastende elever indtil videre, men det kunne ligeså godt være at de bare opførte sig pænt indtil videre. Før eller siden ville det jo nok komme. Det gjorde det altid. Enten pga. nye elever, eller fordi eleverne så sig sure på læreren. Ewan havde prøvet begge dele, op til flere gange.
"Faget er ikke for alle, men det var det jeg fokuserede på, på universitet, så det var naturligt at gå den vej da jeg blev færdig," indrømmede han. Måske en dag han ville gå tilbage til at undervise i det, men for nu hyggede han sig alligevel med at undervise i eliksir. Det var en anden slags udfordring end hvad han var vant til, og udfordringer var jo til for at blive bedre. "Jeg var aldrig selv en der rigtig fløj, da jeg gik i skole, men det er et godt fag. Det er vel vigtigt at de unge får rørt sig bare en smule."
//Undskyld det sene svar
|
|
|
Olivia Rae Roden Wilson
•
Magiker
|
Post by Olivia Rae Roden Wilson on Apr 19, 2018 15:08:50 GMT
Olivia var rigtig glad for, at han havde valgt at tage sig tid til at tale med hende. Det var rart at tale med nogen, som også godt kunne lide det fag. Derudover var han ret ung og hun følte sig nogle gange ret ung, når hun var sammen med de andre lærere på Hogwarts. Nu kunne hun tale lidt med en, som ikke var så meget ældre end hende og det beroligede hende lidt, selvom han ikke underviste på den samme skole. ”Jeg ville også ønske jeg var bedre til besværgelser. Jeg gjorde virkelig alt hvad jeg kunne på Hogwarts, men det gik bare ikke min vej. Heldigvis havde jeg ikke et problem med Flyvning og Eliksir.” Sagde hun med et lille skuldertræk. ”Jeg har altid elsket at flyve. Jeg overvejede faktisk en karriere som Quidditchspiller, men universitetet trak bare rigtig meget.” Hun smilede lidt. Det lød måske lidt nørdet, men hun håbede da, at han ville kunne forstå det. ”Hvordan er det at undervise på Ilvermorny? Jeg kender ikke skolen ret godt.” Hun lænede sig lidt tilbage og sendte ham et smil. Hun var meget nysgerrig om alt med denne skole.
|
|
|