Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2017 19:35:02 GMT
Tag: @ray Sted: Det magiske universitet - kantinen Tidspunkt: Middagstid
Maisie havde ikke gået på det magiske universitet i lang tid efterhånden, men det betød ikke at hun ikke allerede elskede stedet. Det var hårdt at starte igen, efter at have taget et år fri, men det var også dejligt at være omkring folk igen. Folk hun faktisk kunne skabe længere varende forhold med igen. Det havde været svært mens at hun rejste, fordi at hun vidste at hun ikke skulle være der lang tid. Der var da enkelte hun stadig var i kontakt med, men for det meste var kontakten blev droppet så snart hende og hendes bror havde bevæget sig videre desværre. Det problem havde hun så ikke her. Hun vidste hun ville være her i et godt stykke tid. Hun har havde haft en journalistik time til formiddag, og siden at hun havde magiske objekter senere på dagen, så blev hun nødt til at blive på universitet over frokost, så hun var i kantinen for at få noget mad. Hun var ikke så bekymret for at finde nogen at sidde med eller snakke med, så hun gik bare op for at få fat i sin mad, før at hun kiggede sig omkring, for at se om hun kunne finde et ledig sæde og måske et velkendt ansigt. Der skulle ikke meget til at få Maisies venskab, men alligevel chokerede det hende lidt at se et noget anderledes genkendt ansigt, som hun glædeligt gik over mod. "Ray?" kom det spørgende fra Maisie, som havde et meget velkendt bredt smil på sine læber. Hun håbede da at han kunne genkende hende, men det burde ikke være det største problem. Der var trods alt ikke sket alt for meget med hvordan Maisie så ud.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 14, 2017 15:53:09 GMT
Ray selv læste kun et fag fordi der havde været så meget med jobbet og han faktisk heller vilel koncentrere sig om en ting og så læse videre bagefter. Ikke at han faktisk vidste hvad han ville bruge sin viden til for han havde ikke tænkt sig at blive professor, men det måtte komme senere for lige nu nød han blot at jonglere det at have noget at læse og arbejder som bartender på den irske trods for han selv var fyldende skotsk, men det var som om en af de to fyre han kunne li var irsk og det var hans stamsted. En del af ham var også virkelig taknemlig over han nærmest kun havde haft Keira igennem det sidste år for det hele havde været utrolig rodet og hun var trods alt hans bedste veninde og hans roomie så det var noget helt andet. Han gik en anelse i sine egne tænker da han havde tænkt sig at lave sine lektier på skolen og så tage på arbejde senere da han pludselig fik øje på et velkendt ansigt han netop ikke havde set i et års tid. ”Maisie?” spurgte han og lagde stille hovedet en anelse på skrå da han var sikker på han så forkert. Han gned da også sine øjne da han var sikker på han så syner. Han havde forsøgt at skrive til hende løbende, men det var gledet ud i sandet efter et par måneder fordi han havde frygtet han skulle til at være far. Ray havde godt nok ikke candyfloss hår længere, men derimod hvidt hår. Dog trods for det lignede han jo sig selv. ”Nej det kan ikke passe. Er det dig Maisie?” spurgte han igen da han var usikker på om det faktisk kunne være hende. Han havde da også savnet hende. Han var bare sikker på det ikke var nu hun skulle komme hjem.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 14, 2017 21:10:46 GMT
Hele Maisies ansigt lyste op, som hun så let havde ved, også da de gik på Hogwarts. Som en levende sol, der havde massere af det til overs til også andre. "Det er 100 år siden, det er så godt at se dig igen," sagde hun begejstret, fordi det havde heller ikke været meningen fra hendes side af at miste kontakten. Men ting skete, og det sidste år på Hogwarts og hendes år ude og rejse havde taget så meget tid fra hende, så det havde været svært. Så var det godt at støde på gamle venner her i London. Ikke alle var her, men en stor del havde hun da fundet her. "Hvordan går det ellers?" spurgte hun så lidt mere indgående, og kiggede nysgerrigt på ham, og nikkede så mod et bord der var i nærheden hvor der ikke sad nogen, så de kunne sætte sig ned og tale, hvis han havde tid og lyst. Hun havde trods alt lige købt noget mad hun helst skulle spise inden hendes eftermiddagstimer. Der var heldigvis stadig en god mængde tid før det var aktuelt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 15, 2017 12:22:09 GMT
"Ja jeg ved det, men du skulle jo rejse og så er det bare sådan tingene går nogle gange" sagde han med et varmt smil og et ganske let nik da han faktisk ikke var typen der ville forsøge at få sine venner til at blive hvis de havde lyst til at rejse og derfor var der heller ingen hard feelings da hun jo ikke bare var som sunket i jorden, men faktisk havde sagt til ham at hun ville tage afsted. "Jamen det går ganske fint faktisk. Er snart halvvejs med min uddannelse så tænkte jeg snart ville begynde på et sidefag" sagde han med et smil og pegede mod et bord de kunne sidde ved. Ray selv havde også købt mad trods alt og havde lang tid inden han skulle på arbejde og hvis han kom for sent var Coyan heldigvis sådan en sød chef fordi Ray altid tog vagter med utrolig kort varsel. "Skal vi ikke sætte os ned inden jeg høre om din rejse?" spurgte han med et smil og lod hende gå først hen til det bord han havde peget hen imod. Han ville gerne høre alt. Også om hvordan hun havde det. En hver undskyldning for ikke at skulle snakke om sig selv. Ikke kun fordi han ikke synes det gik helt så godt som det burde, men også bare fordi han faktisk bare ikke var spor vild med at snakke om sig selv.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 16, 2017 12:26:59 GMT
Det var rart at Ray også selv forstod at nogen gange så skete ting bare som disse. Det var jo ikke fordi at de ikke var venner, at de havde haft svært ved at holde kontakten. Det var noget Maisie værdsatte meget i sine venner. Der skulle være plads til at komme tilbage, for nogen gange ville livet ikke det sammen som man selv ville. Hun satte sig ved bordet, og placerede sin taske ved siden af sig, og maden på bordet. "Hvad er det du læser?" spurgte hun nysgerrigt, for hun var trods alt interesseret i at høre om hvad Ray læste og hvordan det gik, og de kunne altid vende tilbage til hendes rejse. Hun var desuden ikke helt klar over hvor hun skulle starte på historien om hendes år rundt om kloden. HUn havde været over det hele, og selvom hun havde beskrevet det mange gange efterhånden, så var det stadig svært at give en lineær historie om det.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 18, 2017 13:25:45 GMT
Ray var bestemt typen der godt kunne forstå den slags og især når folk var ude og rejse i længere tid. Måske også bare fordi han selv var så nede på jorden og han jo godt vidste det ikke var fordi de var uvenner, men blot fordi hun havde været ude og rejse. Så var det jo bare at samle trådene op og bruge tid på hinanden igen og eftersom det virkede til at Maisie var startet på skolen så var det næppe så svært igen at komme til at se hinanden. "Jeg læser forsvar mod mørkets kræfter samtidig med jeg er bartender på en irsk pub" sagde han med et ganske let nik selvom han godt vidste det var underligt at arbejde på en irsk pub som skotte, men det gik nu meget fint alligevel og det var ikke fordi han hørte synderligt for sit tykke skotske accent han ikke helt kunne løbe fra. "Jeg går ud fra du er begyndt her så hvad læser du så?" spurgte han med et smil for ligesom at starte samtalen et mere naturligt sted da hun ikke havde kommet med noget fra hendes rejse og han kunne godt forstå det kunne være svært når man havde været så mange steder henne når det var et helt år hun havde været væk. "Så hvor var det du havde været henne igen?" spurgte han med et smil for ligesom at hjælpe hende en anelse på vej og han havde godt med tid inden han skulle på arbejde.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 19, 2017 14:26:11 GMT
Maisie begyndte ligeså stille at pakke sin sandwich ud, så hun faktisk også kunne begynde at spise, men hun holdt et vågent, og interesseret øje på Ray som han fortalte hvad han selv gik og lavede. "Interessant, jeg læser journalistisk med magiske genstande som sidefag," sagde hun. En interessant kombi, men hun var nu meget glad for at læse begge ting. Journalistisk faldt hende lidt mere naturligt ind end magiske genstande, men det gik. "Jeg har praktisk talt været i hele verdenen. Vi tog egentlig bare hen hvor vores fødder bar os, eller hvor der var billige afgange på den eller anden måde, så ligeså snart vi kom til Frankrig styrtede vi bare derudaf. Jeg var på Safari i Afrika... Oh, og jeg så den store Buddha i Japan!" det var svært at finde et konkret sted at starte, fordi det år var ærligtalt bare et stort rod i Maisies hoved, fordi hun havde oplevet så meget.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 19, 2017 17:07:03 GMT
"Hvis du synes det. Jeg ved ik engang hvad jeg skal bruge det til for at være ærlig. Jeg læser det bare" sagde han med et ganske let grin og nikkede ganske let for sig selv. Han synes nu det var et spændende fag, men han vidste slet ikke hvad han skulle bruge det til. Han vidste ikke hvad han ville lave når han var færdig med at læse. "Det lyder da en del mere spændende end det jeg læser" sagde han med et ganske let nik og begyndte selv at spise sin egen sandwich mens han lyttede på hvor hun havde været henne i verden. "Det lyder virkelig spændende. Gid det havde været mig. Tænk at have oplevet så meget. Så har du vel også fået en masse underligt mad?" spurgte han ganske nysgerrig for stadig at hjælpe ham videre. Han kunne jo godt se det måtte være svært, men så var det godt han havde lang tid så han kunne høre på alt hun havde at fortælle. Det var også bare en befrielse ikke at skulle sidde og snakke om sig selv hvis han skulle være ærlig.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 20, 2017 15:08:23 GMT
Maisie kunne godt lidt se fra den vinkel af. Nogen gange valgte man bare hvad man gjorde fordi man skulle vælge noget. Magiske Objekter havde også lidt været sådan for hende, selvom hun fandt det interessant. Hvad hun kunne bruge det til? Ja, det vidste hun ikke, men det skulle da nok komme til nytte på en eller anden måde. Om ikke andet var journalistisk uanset hvad hendes hovedfag. "Det vil jeg ikke nødvendigvis sige. Der er så mange ting du kan gøre med Forsvar Mod Mørkets Kræfter, desuden kommer det også helt an på hvor ens interesse ligger," indrømmede hun. Hvis man ingen interesse havde for nogen af fagene, ville intet af det være interessant. Desuden var Magiske Objekter langt mere teoretisk end hun havde forstillet sig det ville være. Der var det altid godt at hun havde fundet en der gad at hjælpe hende.
"Det kan du tro. Jeg lavede en aftale med min bror, at vi mindst skulle spise en ting vi ikke kendte, eller havde smagt, hver dag. Så vi er kommet igennem en del ting. Nogle af tingene var mere klamme. Insekter... bliver jeg aldrig god til at spise. Det smagte okay, men jeg kunne ikke komme mig over at jeg var igang med at spise f.eks. en græshoppe," hun gøs lidt og kiggede så ned på sin sandwich. Det var et godt tidspunkt at komme i tanke om de mindre gode ting hun havde spist. Så hun havde sandwichen ned igen, om 10 minutters tid var hun sikekrt klar til at spise igen. "Men kyllingefødder var faktisk overraskende gode."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 20, 2017 15:42:21 GMT
”Så længe jeg ikke skal undervise bagefter for det har jeg ikke lyst til. Jeg tror bare lidt det er et modsvar på at jeg gerne ville sikre mig hvis Dødsgarden kom til landet og vide en masse om det, men så er det jo godt man ikke bor i Norge” påpegede han ganske roligt og nikkede let for sig selv da det trods alt var sandt. Han vidste bare stadig ikke hvad han skulle bruge sin uddannelse til når han blev færdig, men det skulle han jo nok finde ud af.
Han kunne ikke lade være med at grine ganske mildt af hende da han lige kunne forestille sig hvordan det måtte være. Ray havde bare ikke synderligt mange penge og dem han havde brugte han ofte på lejligheden hvor han boede med sin bedste veninde. ”Det lyder virkelig som en god rejse. Hvor er det fedt du har været ude og opleve en masse og set en masse. Det eneste jeg har været i indenfor det sidste år er faktisk Frankrig” sagde han med et smil da han lettere havde glemt sin tur til Frankrig. Ikke fordi det ikke havde været en god tur, men mere fordi ved siden af hendes historier virkede det bare ikke af meget.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 20, 2017 18:11:34 GMT
Det var alligevel en ret nobel tilgang at have. Så fantastisk havde Maisie ikke tænkt, fordi hun ikke havde tænkt sig at forske eller undervise, så det var ikke et fag hun havde overvejet at tage på universitetet. Hun havde slet ikke overvejet den indgangsvinkel, da det mere havde været omkring hendes fremtid da hun valgte fag til universitetet. I hvert fald når det kom til journalistik. Et fag der passede til en som Maisie, som gerne ville stå i tingene. "Frankrig er også et smukt land, og man skal værdsætte alle rejser man får, selvom det måske ikke er verden rundt, det er heller ikke for alle," indrømmede hun. "Desuden, det har ikke alt sammen være lykke og glade dage. Nogen dage har det da været trist, og jeg har savnet mit hjem." Der var gange hvor de var kommet i problemer. Mistet deres tasker, blevet bestjålet. Siddet fast forskellige steder uden at have dokumentation til at komme videre. Men det var alt sammen noget Maisie bare var blevet klogere på.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 10, 2017 20:08:14 GMT
Ray var skam også ganske nobel anlagt på nogle punkter. Og så havde det været et fantastisk modspil til hans eks flirt som vist var blevet hans flirt igen læste om mørk magi. Han vidste godt selv ham og Collin var modsætninger, men det gjorde bare ikke at han holdte mindre af ham. Ray havde bare valgt ud fra hvad han ville læse og ikke så meget hvad han kunne bruge det til når han var færdig.
”Ja vi var i Paris. Jeg kan slet ikke komme mig over nogen ville betale for at jeg kunne komme på ferie” sagde han stille og bed sig selv ganske let i læben da han ikke selv havde råd til den slags ting. Han havde nærmest kun til dagen og vejen og var fra en ganske almindelig borgerlig familie der ikke væltede sig i penge, men havde til en smule fornøjelse. Han vidste også godt han havde sagt vi, men havde ikke gidet at sige hvem det var da han ikke synes det var vigtigt. Det sidste Maisie havde vist var at han var kæreste med Raven og de havde slået op kort tid efter Maisie og Raven var stoppet på skolen. For de havde gået på samme årgang. ”Det kan jeg godt forstå. Det er meget normalt man savner sit hjem når man ikke er der, men jeg vil også mene det kan være meget sundt” sagde han med et ganske let nik og vidste så heller ikke alt det andet. Han havde jo også selv savnet at være hjemme den uge han havde været væk selvom han også havde elsket det.
|
|
|