Olivia Rae Roden Wilson
•
Magiker
Fødselsdag: 01.07.2033
Blodstatus: Halvblod
Magisk niveau: Lav
Seksualitet: Heteroseksuel
Civilstatus: Single
Oprindelse: London, England
Bosat: London, England
Skole: Hogwarts
Kollegium: Slytherin
Arbejdsplads: Det Magiske Universitet
Stilling: Professor i Eliksir
C-box navn: Dumle
|
Post by Olivia Rae Roden Wilson on Aug 15, 2017 15:14:23 GMT
Septemper - 2054 Ilvermorny @tyr
Olivia havde fået til opgave at tage med de elever fra Hogwarts, der skulle på udveksling på Ilvermorny de første par måneder af deres 5.-7. år. Det var noget hun så meget frem til, da hun aldrig havde været i USA og derfor heller aldrig på Ilvermorny. Hun havde hørt meget godt om skolen og hun glædede sig rigtig meget til at se stedet. Hun forventede dog ikke, at det var bedre end Hogwarts, for hvordan kunne det dog være det? Hun havde fået aflevereret eleverne sikkert inde hos rektor, da han ville fortælle dem om stedet. Selv stod hun på en af gangene og kiggede ud ad vinduet. Vejret var ikke ret godt, så derfor ville hun vente med at udforske det. Hun skulle først hjem et par dage senere, da hun lige skulle sørge for, at eleverne havde det godt. Derfor havde hun masser af tid til at se det hele og hun kunne slet ikke vente. Det var jo en anderledes skole og hun glædede sig til at se hvordan.
Det var rart for hende at komme lidt væk fra det hele, selvom hun selvfølgelig havde glædet sig til at skulle starte med sit arbejde igen. Dog var hun stadig lidt paranoid og ked af det, efter voldtægten, som skete for nogle måneder tilbage. Hun havde også mødt Noah og hun var begyndt at blive rigtig glad for ham. Dog var det godt at komme lidt væk fra ham, så hun kunne samle sine tanker om deres forhold. Hun kunne dog godt mærke, at hun allerede savnede ham rigtig meget.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 15, 2017 17:19:35 GMT
Tyr selv arbejdede på skolen hvor han var ansat som overhoved på Horned Serpant der for mange briter nok mest af alt mindede om kollegiet Ravenclaw med et hint af Slytherin indover. Dette var dog mest af alt grundet at deres husdyr var præcis det samme som Slytherin, men på Ilvermorny gik de langt mere op i elementer hvor Horned Serpant netop repræsenterede sindet med favoritisme indenfor visdom og intelligens. Trods for han var en Hansen og hans kusine var kvinder som Kaya og Dacoda der havde hvert sit rygte i Storbritannien i form af at være pigen der nærmest altid havde en kæreste og kvinden der var medlem af Dødsgarden så var det ikke fordi Tyr gik synderligt meget op i den del af hans familie. Hansen efternavnet var ikke det mest almindelige i USA alligevel og på Ilvermorny var det langt mere Campbell navnet som mere eller mindre alle de ansatte bær. Deriblandt hans lillebror uden han selv anede han var fra selv samme familie. Når det så var sagt så på Ilvermorny så brugte de ligeså meget på at studere i no-maj og være langt fremme i skoene som de brugte på at have klubber som man ville på en hver anden High and Middleschool i USA hvor ting so musik og soccer bestemt var en del af programmet.
Tyr selv var faktisk produkt af en voldtægt og ganske bevist om dette. Derfor kendte han slet ikke til sin faders slægt. Tyr var en ganske velklædt herre når han var på arbejde og gik derfor roligt op og ned af gangen i sit mørkeblå jakkesæt hvortil han fik øje på et nyt ansigt midt på gangen af en kvinde der i hvert fald uden nogen form for negativ hensigt ville skyde på at hun i hvert fald var en anelse for gammel til at være elev uden at hun var gammel at se på. ”Godeftermiddag frøken” sagde han med et varmt smil over sine læber og nikkede en enkelt gang med hovedet ganske anerkendende for at hilse på hende. Desuden langt de fleste elever på ilvermorny gik som så mange andre teenagere med snuden ned i deres mobil da elektronik faktisk virkede på deres skole. ”Jeg har vist ikke set Dem før. De må være professoren fra Hogvås” sagde han ganske roligt med sit tykt britiske accent hvortil han rømmede sig lidt. ”Hogwarts” rettede han sig selv inden hun ville kunne nå at rette ham.
|
|
|
Olivia Rae Roden Wilson
•
Magiker
|
Post by Olivia Rae Roden Wilson on Aug 16, 2017 16:31:46 GMT
Olivia synes det var helt fantastisk, at der var elektronik på denne skole, men hun synes så til gengæld, at det var helt forkert, at eleverne brugte mobiltelefoner. Det ødelagde alt det sociale og stod det til hende, så skulle de ikke have dem med sig. His de absolut skulle, så var det kun når de kom i seng. Eleverne på Hogwarts havde et rigtig godt sammenhold og hun var bange for, at det meste af det, ville blive ødelagt, hvis de fik lov til at bruge mobiltelefoner. Dog kunne hun godt lide, at de kunne høre musik på andre måder. Elektronik var en god ting og selv havde hun da anskaffet sig en mobil for længe siden, da hendes bror jo var muggler.
Det gav et sæt i hende, da der var en der talte til hende. Hun vendte sig om og så en mand komme hen til hende. Hun vidste ikke hvem han var, men hvor skulle hun også vide det fra? "Godeftermiddag." Sagde hun og trak lidt i mundvigen, da han udtalte Hogwarts helt forkert. Hun sagde dog ikke noget til det og han rettede da også sig selv. "Det er jeg ja. Jeg har Flyvning derovre. Hvad med Dem? Er De professor?" Spurgte hun, selvom hun ikke helt vidste hvad han ellers skulle være. Det kunne jo være han var besøgende eller andet.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 27, 2017 19:13:04 GMT
Tyr kunne ikke se der skulle være noget galt i det. Eleverne havde jo sociale klubber som de var med i og ikke blot en enkelt sport de kunne være en del af. Nu var han så også bare selv van til Ilvermorny da han trods alt havde gået der selv da han var yngre. Han havde dog været i UK et par gange da han havde familie derover, men modsat hans lillebror vidste han ikke han selv var i direkte familie med virkelig mange på skolen han arbejdede på.
”Undskyld det var ikke for at give Dem et chok” sagde han roligt da det langt fra havde været hans mening med noget. Han tænkte blot han ville sikre sig hun havde det godt og var faldet til den korte tid hun skulle være der som professor. Han nikkede ganske let til om han var professor. ”I magisk virksomhedsføring og overhoved her på skolen” sagde han ganske roligt og sendte hende et smil. ”Jeg ville blot sikre mig De følte Dem velkommen og De havde fået en rundvisning på skolen hvor eleverne skal befinde sig” sagde han ganske roligt og sendte hende et varmt smil. Tyr var godt nok en Hansen, men han havde ikke det store tilhørsforhold til sin familie i UK og derfor ville noget af det helt sikkert komme bag på ham hvis han kendte til det. Han var en ganske rolig person og med let til smil. Han var meget nede på jorden af en Hansen at være. Dog måtte han nok indrømme at hvis han skulle vælge en side i familien ville han nok heller vælge den mørke side end så meget andet.
|
|
|
Olivia Rae Roden Wilson
•
Magiker
|
Post by Olivia Rae Roden Wilson on Aug 27, 2017 22:17:16 GMT
Olivia sendte ham et varmt smil. Nok var hun blevet forskrækket, men hun troede heller ikke, at han havde gjort det med vilje. Han ville være en meget spøjs person, hvis han havde gjort det med vilje. Det var der selvfølgelig også mange mennesker der var, men hun ville gerne se det gode i mennesker. Det var dog svært for hende nogle gange. Dog havde hun en forhåbning om, at lærere på skoler, var gode mennesker og, at de aldrig ville kunne finde på at gøre hende noget. Det var muligt, at det var en naiv tilgang til det, men hvis ikke hun havde det sådan, ville hun være alt for bange for at gå uden for en dør. "Det er helt i orden. Jeg stod bare i min egen verden. Jeg kunne sikkert have forskrækket mig selv." Hun grinte lidt og kiggede flygtigt ud ad vinduet, hvorefter hun vendte sin opmærksomhed mod ham igen. Det virkede til, at de havde nogle spændende fag på denne skole og nogle mere brugbare fag, end de havde på Hogwarts. Ikke at Hogwarts ikke havde brugbare, men Ilvermorny havde lidt flere. "Det lyder rigtig spændende." Sagde hun med smilede stort. Det var spændende. "Jeg har ikke set alt endnu, men jeg ved nogenlunde hvor de skal befinde sig. jeg ved hvor de skal sove, men ikke hvor de ellers skal være." Sagde hun og trak let på skuldrene.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 31, 2017 7:25:46 GMT
Tyr ville bestemt ikke gøre hende noget. Når han var på arbejde så var han på arbejde, men når han havde fri var det noget andet. Ikke fordi han direkte var mørke magiker, men han var opvokset med at mørk magi var godt og derfor kunne han da heller ikke lade være med at have en vis nysgerrighed omkring det. Han ville være typen hvis han blev bedt om at tage en stilling til det så ville han begynde at vælge side, men da han ikke havde været udsat for det blandede han sig pænt udenom. Og da især når han var på arbejde. Mest af alt fordi han holdte af sit arbejde og aldrig ville sætte det på spil for den slags ting.
”Det kan ske, men godt det ikke var mere end det” sagde han med et ganske let nik da han helst ikke ville være den som var skyld i at hun havde fået et chok. Hun skulle trods alt gerne have et godt indtryk af hans arbejdsplads og den skole hun ville efterlade sine elever på. ”Det er det bestemt også. Det gør det nemmere for vores elever at opstarte firmaer senere henne i livet med hjælp fra magiken” sagde han med et ganske let nik da han selv synes det var et super spændende fag. Ellers havde han så nok heller ikke undervist i det kunne man så argumentere for. ”Kunne jeg byde på en rundtur måske så?” spurgte han ganske roligt og sendte hende et varmt smil. ”For resten er navnet Tyr Hansen” præsenterede han sig og rakte hånden ud imod hende. For ham var Hansen ikke lige det mest almindelige navn da han trods alt boede i USA.
|
|
|
Olivia Rae Roden Wilson
•
Magiker
|
Post by Olivia Rae Roden Wilson on Sept 1, 2017 21:26:01 GMT
Olivia synes det var rigtig spændende at være på Ilvermormy, fordi den var så forskellig fra Hogwarts på så mange måder. Hun glædede sig til at se mere af skolen og til at møde alle dem der arbejdede der. Det var en rigtig flot skole, men hun kunne nu stadig bedre lide Hogwarts, men det var måske fordi det var den hun var vant til. Hun sendte ham et smil. Hun blev tit forskrækket. Hun tog det ikke så tungt, når hun var et sted som dette, men hvis hun havde gået udenfor, havde hun nok skreget og så var hun gået sin vej. "Det er en rigtig god idé. Så kan eleverne også få et bedre indblik i, hvad de kan lave, når de er færdige." Sagde hun og nikkede. Selv havde hun vidst det med det samme hun startede på Hogwarts. Hun ville være professor i Eliksir eller forske i eliksirer. Hvad end der faldt mest naturligt når hun stoppede. Nu havde hun godt nok Flyvning, men det var også et vidunderligt fag og hun havde jo et talent inde for det. "Åh en rundtur ville være helt fantastisk!" Svarede hun og smilede stort. Hun glædede sig som et lille barn, til at se resten. Hun hævede sine øjenbryn, da han præsenterede sig selv. "Hansen? Det lyder ikke Amerikansk. Hvor kommer din familie fra?" Spurgte hun ham og glemte et øjeblik at præsentere sig selv. "Åh undskyld Mit navn er Olivia Rae Wilson." Sagde hun. Hun gad ikke sige Roden, da det bare var alt for langt at præsentere sig selv med alle sine navne.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 12, 2017 11:17:56 GMT
Tyr havde så aldrig været på Hogwarts så han ville ikke kunne svare på om han ville kunne li den bedre end der hvor han arbejdede, men han var ganske sikker på at skolen var en del anderledes fra der hvor han selv arbejdede. Han ville dog sikkert gerne tage imod at komme andre steder hen hvis han blev tilbudt det og så meningen i det.
Han nikkede ganske let til det ville være godt de fik et indblik i livet efter skolen. Det var trods alt også noget som de gik meget op i på deres skole. Det var også lidt derfor de havde klubber på skolen. Fordi man på Ilvermorny gik meget op i at gøre eleverne klar til livet efter og det kunne ligeså godt ende ud i jobs som det kunne i det at skulle læse videre. ”Jamen så vil jeg da bestemt give dig en sådan” sagde han med et smil og nikkede med hovedet til hun skulle begynde at gå så han kunne vise hende skolen. Det var altid godt et nyt sted og så kunne han fortælle hende om skolens historie og hvad hun kunne regne med eleverne ville komme til at få ud af deres ophold. ”Det er det skam heller ikke. Min mor er dansk, men jeg selv er født og opvokset her i USA” forklarede han sig som han nikkede en anelse til sine egne ord af ren og skær vane. ”Jeg ved to af mine mostre har gået på Hogwarts faktisk. En Kaya og en Dacoda” nævnte han i flæng da han trods alt ikke kendte meget til hvordan der var i UK for ligesom mange andre i USA var det ikke lige Europa han satte sig mest ind i. ”Du skal skam ikke undskylde” påpegede han roligt da han heller ikke selv havde fået præsenteret sig til at starte med trods alt.
|
|
|
Olivia Rae Roden Wilson
•
Magiker
|
Post by Olivia Rae Roden Wilson on Oct 15, 2017 14:51:25 GMT
Olivia var blevet så glad, da rektor McKinnon havde spurgt hende, om hun ikke ville tage med eleverne til USA. Det var fedt at få lov til at prøve noget nyt og se nogle andre steder i verden og andre skoler. Hun var også beæret over, at han spurgte. Han følte det var en måde at kaste hende ud i arbejdet og vise hende hvad det ville sige at være lærer. Der var oplevelser i det og på denne måde, kom hun tættere på nogle af eleverne. Hun elskede allerede at være der og hun var glad for, at der var en til at tage imod hende. Hun smilede til Tyr og begyndte at gå, så hun kunne få set skolen. Det var virkelig rart, at han ville vise hende rundt, for det ville være en skam, hvis hun ikke fik de rigtige indtryk med, inden hun forlod skolen om blot få dage. "Det virker som en meget stor skole. Bevares, det er Hogwarts også." Sagde hun og kiggede rundt på gangen. En rigtig flot skole, det kunne hun ikke benægte og det ville hun heller ikke.
Olivia prøvede at huske dem han snakkede om, men hunvar ikke sikker på hvem det var. Hun synes at have høre navnet Kaya, men det kunne også være alle andre steder end lige på Hogwarts. "Hvor gammel er Kaya?" Spurgte hun, da hun gerne ville vide om hun havde gået på skolen på samme tid med hende eller om hun blot havde læst om hende i avisen eller noget helt tredje. "Jeg tror dog ikke jeg ved hvem det er. Nogen af dem." Sagde hun med et smil.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 17, 2017 11:23:29 GMT
"Nærmere bare en meget amerikansk præget skole. Jeg tror bestemt ikke vi er specielt meget større end I er. Vi har trods alt også klubber ligesom i resten af staterne og det bruger vores unge elever en del tid på hvor jeg kan forstå I mere blot har en sportsgren, men du skal være velkommen til at rette mig" sagde han ganske roligt og nikkede let for sig selv. Han kendte ikke så meget til Hogwarts hvis han skulle være ærlig, men på et eller andet plan burde han jo bytte over så han kunne se hvad forskellen lå i. Han selv var vild med denne her skole, men han havde også gået på skolen så det var nok ligeså meget derfor. "Kaya er i snart 20'erne så vidt jeg husker. Du må ikke hænge mig op på den slags ting. Så meget kontakt har jeg heller ikke med min europæiske familie, men det kunne naturligvis være at dette udvekslingsprogram kan gøre noget ved dette" sagde han med et ganske let nik som de gik videre ned af gangen. Faktisk var Kaya så heller ikke hans moster, men derimod hans kusine. Det sagde bare noget om hvor lidt han havde styr på den del. Det var nok også meget godt han ikke vidste at han faktisk også var i familie med rektor og en del andre ansatte på skolen ligesom hans lillebror var. Han ting han også sagtens ville kunne svare på hvis dette ville interessere hende. En elev løb da også ind foran dem som de gik på gangen iført træningstøj der tilhørte skolens soccerteam. "Se vores elever laver skam andet end at gå med snuden i deres elektronik" påpegede han med et ganske let grin og lod pigen løbe forbi der undskyldte inden hun løb videre.
|
|
|
Olivia Rae Roden Wilson
•
Magiker
|
Post by Olivia Rae Roden Wilson on Oct 20, 2017 11:53:16 GMT
Olivia synes altid, at det var spændende at se nye steder og især nye skoler. Hun havde aldrig været ude af UK, så det var helt fantastisk, at det var hende der havde fået lov til at følge de unge afsted til dette land. Hun lyttede intereseret i de ting han fortalte. "Ja vi har Quidditch." Sagde hun med et smil. Olivia synes ikke, at de behøvede en masse klubber på Hogwarts, men hvis de havde lidt flere sportsgrene ville det nok være en god idé, da hun vidste, at der var mange der ikke brød sig om Quidditch. Det forstod hun nu slet ikke, men hun havde selvfølgelig også spillet det siden hun var 12 og havde været anfører for Slytherin. Hun elskede at være lærer i Flyvning, selvom hun satdig drømmede meget om eliksir. Det mindede hende om, at hun ville se om hun ikke kunne nå at finde ham der havde eliksir på Ilvermorny, så de kunne dele nørderier inden hun tog afsted. Hun vidste ikke hvordan han var, men hun håbede da, at han ville tale med hende og at de kunne nå det. Ellers måtte hun jo komme tilbage.
Olivia tænkte lidt over det. Det sagde hende ikke så meget. "Altså hvis hun er i start 20'erne, så burde jeg jo vide hvem hun er, men jeg kan ikke lige huske det." Sagde hun med et smil. "Har du nogensinde været i England og omegn?" Spurgte hun nysgerrigt den unge professor. Olivia fulgte den unge pige med øjnene. "Personligt synes jeg slet ikke, at de skal have dem. De er smarte. Jeg har også en, men jeg kan bedre lide, at snakker sammen og møder hinanden på gammeldags vis. Det er bare min mening og jeg kan godt være lidt gammeldags på det punkt måske, men der er en vis charme over det. Jeg lagde mærke til et par af jeres elever der nærmest panikkede, da de fandt ud af, at de ikke kunne ruge deres telefoner hos os. Det er lidt et problem i min bog." Sagde hun med et skuldertræk. Hun havde nået at møde et par enkelte inden hun tog til USA.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 28, 2017 20:16:50 GMT
Han nikkede ganske let til hendes ord om det var quidditch de havde. ”Ja og det burde jeg teknisk set vide når jeg har en quidditch spiller i min familie. En dag inviterer du så mig til Hogwarts?” spurgte han med et varmt smil og mente det tydeligt ganske professionelt. Det håbede han i hvert fald at hun opfattede det var sådan ment. ”Altså for at blive klogere på en anden magisk skole” skyndte han sig at tilføje da han trods alt ikke var typen der havde lyst til at ligge an på en kollega om så det var en kollega på en anden skole. Det var underordnet. Det var stadig en form for kollega. Tyr ville bestemt gerne bruge tid på at snakke med Olivia. Hun virkede som en ganske sød kvinde og hvis han skulle være ærlig så nød han at vise skolen rundt på den der måde. Han nød at kunne dele viden, men nu var han også Horned Serpant og de gik trods alt virkelig meget op i det der med hovedet. Han selv var vel også lidt en nørd? Det ville nogen i hvert fald betegne ham som. Og det havde han heller ikke noget imod. ”Jeg forventer heller ikke du kan huske min familie når jeg knapt nok kan huske dem” sagde han med en ganske mild latter for ligesom at sige at han tilgav at hun ikke kunne huske Kaya. Han rystede ganske let på hovedet til om han nogensinde havde været i England. ”Nej bestemt ikke. Det var lidt det jeg håbede det her tætte samarbejde ville kunne løsne lidt op for. Jeg håber bare at rektor Campbell ville kunne undvære sit ene overhoved bare et par dage” sagde han med et ganske let nik og et smil over sine læber. Ikke alene for at finde sin familie, men også bare fordi han gerne ville vide mere. Han havde en tørst for viden der var ganske umætteligt. Han kunne ikke lade være med at grine en smule da han lige kunne forestille sig at de var ved at dø over deres mobiler ikke virkede på Hogwarts. ”Jeg synes det er fint nok så længe de også er sociale sammen, men jeg har som sagt også gået på denne her skole da jeg var yngre så jeg kender ikke til andet” forklarede han sig selv selvom det sådan set lidt var en dårlig undskyldning. ”Da jeg var yngre var jeg bestemt ganske god til at ligge den væk og følge med i det som jeg burde. Jeg var også med i mange klubber så det er nok derfor jeg ikke ser det på samme måde” tilføjede han ganske roligt da det gav mening for ham. Nu havde det så helt sikkert også hjulpet at han havde haft Toke og sit kollegium der gik op i det med viden, men derfor kunne han godt lidt se det kunne være et problem hvis man ikke kunne finde ud af at være social til en vis grad.
|
|
|
Olivia Rae Roden Wilson
•
Magiker
|
Post by Olivia Rae Roden Wilson on Nov 10, 2017 22:03:36 GMT
Olivia sendte ham et smil, da han spurgte hende om hun ville invitere ham til Hogwarts en dag. Hun tænkte ikke i retningen af, at han skulle lægge an på hende. Hun smilede blot og nikkede. "Det kan du tro. Altså jeg skal tilbage hertil på et tidspunkt og kigge til eleverne. Måske du kan spørge rektor her, om du må tage den tjans på Hogwarts. Så kan jeg vise dig rundt der." Sagde hun med et skuldertræk og et smil. Hun kunne godt lide at snakke med folk. Især når det var kollegaer fra den ene eller den anden skole. Han virkede også utroligt imødekommende, så det ville slet ikke gøre hende noget at tale med ham igen og så i vante omgivelser.
Hun grinede lidt af hans kommentar om sin familie. "Jeg plejer at være god til navne og ansigter, så det kunne jo være, at jeg kendte mere til din familie end du selv gjorde." Hun gav han ene arm et klem og vendte sig så mod den lange og utroligt flotte gang. "Det er altså en virkelig flot skole. Kan du måske vise mig eliksir lokalet?" Spurgte hun og hendes øjne lyste op. Hun elskede eliksir og var så ked af, at hun ikke selv underviste i det. Hun trak på skuldrene igen. "Jeg tror, at vores elever ville blive for distraheret. Eller... Måske ikke. Det er svært at vide, men jeg er bare bange for, at det ville ske. De må for min skyld gerne have dem, hvis de kun bruger dem når de er på værelset. Hvis de kan styre det." Sagde hun og så en smule opgivende ud. Elektronik var virkelig smart, men nogle gange synes hun, at det tog overhånd. Hun så tit mennesker, der gik med snuden nede i telefonen, i stedet for at nye omgivelserne der var omkring dem og faktisk snakke med dem de gik sammen med. Hun synes det var en grim vane og hun gjorde det ikke selv. Hun havde en, men hun havde den sjældent fremme, når hun var sammen med nogen.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 20, 2017 12:08:24 GMT
Han nikkede ganske let. ”Det vil jeg bestemt gøre. Jeg kunne godt tænke mig at se Hogwarts på et tidspunkt. Det lyder som om du har haft en god og lærerig oplevelse så vil mene det gør en til en bedre professor at prøve den slags” sagde han med et ganske let nik og sendte hende et smil. Han kunne bestemt godt tænke sig at blive klogere på hvordan andre skoler fungerede. Han var bestemt imødekommende og han kunne godt li at være nede på jorden. Desuden virkede Olivia som en sød og klog kvinde som han gerne ville lære noget af. Han nikkede ganske let til hendes tanker om det kunne være hun kendte hans familie når hun var god til ansigter og navne. ”Det kan jeg så godt se, men måske er Kaya bare ikke så mindeværdig siden du ikke kan huske hende” sagde han med et ganske let nik uden han selv anede noget om det. Han kendte trods alt ikke til så meget af den familie at det gjorde noget. At han så heller ikke vidste han var i familie med store dele af de ansatte på skolen var noget andet. Det var ifølge kun ham hans lillebror der var det. Han nikkede ganske let. ”Jo med glæde. Du er måske tilhænger af eliksir?” spurgte han med et smil og drejede rundt om et hjørne for ligesom at vise hende vejen dertil. Tyr kunne også godt li det, men han var langt mere til sit eget fag. Nu var han også bare glad for virksomheder og det at skulle oprette en virksomhed så det var lidt noget andet end blot at skulle ud og studere bagefter. Han nikkede ganske lyttende til hvad hun forklarede om det med elektronik på skolen. Han kunne godt lidt se det, men på samme tid synes han det var smart man kunne tage bedre noter. ”Jeg kan godt følge dig. Jeg tror bare også det handler om hvad man selv er van til og hvad man ikke er van til” sagde han ganske roligt og nikkede en anelse for sig selv. Han kunne jo godt selv se det. Han var bare heller ikke typen der gik med snuden ned i telefonen så det var måske også lidt derfor han så det på en helt anden måde end mange andre ville gøre, men han kendte skam godt til den type der gjorde det og han brød sig ikke selv om den type mennesker. "Nå. Eliksirlokalet frk. Wilson" sagde han med et smil og åbnede døren for hende så hun kunne komme ind først.
|
|
|
Olivia Rae Roden Wilson
•
Magiker
|
Post by Olivia Rae Roden Wilson on Jan 14, 2018 19:10:18 GMT
Olivia smilede stort til ham, da han lød som om han overvejede at komme til Hogwarts. Hun elskede sin skole. Hun havde både gode og dårlige minder derfra, men de gode opvejede for de dårlige og hun havde svært ved at se stedet som et sted, hvor hun havde haft det dårligt. "Det kunne være rigtig hyggeligt, hvis du kom. Der er super hyggeligt." Sagde hun og blev helt glad for, at hun havde mødt en, som var så nem at tale med. Det gjorde hendes ture til Ilvermorny lidt mindre skræmmende. Hun trak på skuldrene og prøvede igen at huske en Kaya, men det kunne hun ikke rigtigt. Det var nok heller ikke så vigtigt. En skam at Tyr ikke kendte sin familie så godt, men det kunne være det heller ikke var så vigtigt for ham.
Hendes øjne lyste endnu engang op og smilet var ikke til at tørre af hendes ansigt. "Jeg elsker eliksir. Det er min helt store passion. Jeg har det fra min mor." Sagde hun og huskede alle de gange hendes mor og hende havde leget med forskellige ufarlige eliksirer i køkkenet og hvordan hendes mor havde fortalt en helt masse spændende om de forskellige. Olivia forstod aldrig hvorfor hendes mor aldrig var blevet forsker eller professor i eliksir. Olivia ville gerne være professor i det, men det var desværre optaget. Hun overvejede lidt de ting han sagde og hun kunne godt se hans pointe. "Det er nok rigtig nok. Jeg tror rektor McKinnon er i gang med at planlægge noget med elektricitet på skolen. Jeg er dog ikke sikker. Jeg synes bare han har nævnt det. Dog tror jeg ikke han kommer til at tillade mobiltelefoner." Olivia håbede det virkelig ikke. Skolen ville miste lidt af sin charme, hvis man fik telefoner derhen og eleverne ville bruge mere tid på dem end på hinanden.
Olivia gik ind i lokalet og så sig om. "Wow. Her er virkelig flot." Sagde hun og hun vidste godt, at hun nok lød lidt nørdet, men det generede hende slet ikke. Alt ved eliksir fascinerede hende, om det så blot var et regensglas, så var det spændende.
|
|
|