Deleted
•
Post by Deleted on Jul 19, 2017 14:05:31 GMT
tagged @rina
words 158 notes - Kl. 10:10 - Regnvejr - Tæt af mennesker | Det var ikke tit, at Rowanne kom tilbage til England, og det mest fordi, at hun enedes dårligt med sin familie. Eller i hvert fald det meste af familien. Hendes far snakkede hun slet ikke med mere.
Faktisk var den eneste hun endnu havde kontakt til sin bror, Rowin, som hun alligevel sjældent sås med. Alligevel var hun kommet hele vejen til England, nærmere bestemt Godric-dalen, fordi Rowin skulle giftes, og ønskede at hun var der. Så det var hun.
Rowanne rystede på hovedet, og så sig omkring, mens hun kiggede på glasmontre efter glasmontre. Den første var en med et sæt runde briller. Eller ikke bare et par, men to. Både Harry og James' briller. Hun smilede og betragtede dem kortvarigt. Det var nemt at se hvis der var hvis, for Harrys havde tape rundt om næsebroen.
Da bevægede Rowanne sig videre, og stødte ind i nogen.
"Ump!" lød det fra Rowanne, i ren og skær forskrækkelse. |
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 19, 2017 21:49:15 GMT
Rachel var taget en tur ud af sin lejlighed for en gangs skyld, istedet for at gemme sig derhjemme som hun plejede at gøre, når skriveriet havde taget magten over hende.
Denne dag havde hun valgt Potter museet, da hun aldrig havde været der før og der skulle ske noget nyt. Hun så sig omkring, uden helt at bemærke de andre personer der befandt sig i lokalet. Hendes tanker var mange andre steder. For et øjeblik stod hun og beundrede et skilt, uden helt at læse hvad der stod.
Efter et ar minutter begyndte Rachel at bevæge sig væk fra skiltet, men kom ikke ret langt. Hun stødte ind i en anden person, hvorefter hun lidt små klodset var ved at falde til gulvet i ren og skær overraskelse, men fik reddet sin balance så hun blev stående.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 29, 2017 16:13:54 GMT
tagged Rachel Weatherill
words 152 ord notes - Kl. 10:10 - Regnvejr - Tæt af mennesker | "Umpf!" lød det fra Rowanne, og der kom en tilsvarende lyd fra den anden(den Rowanne var stødt ind i). Dette resulterede i, at hun landede på bagdelen på gulvet, og hun gispede forskrækket.
Rowanne sad i nogle øjeblikke og tænkte over, hvad der var sket. Hvordan endte jeg dog her?, gik hendes tanker på kortvarigt, inden hun kom i tanke om, hvad der var sket. Det skete til tider at Rowanne blev så paf, at hun glemte alt hvad der skete om hende.
Smilet på Rowannes læber var forlegent, da hun så op på den anden, en ung, sorthåret kvinde. Derpå sagde hun: "Det må du undskylde, jeg så dig slet ikke!"
Der var let desperation blandet med forlegenhed i hendes stemme, fordi hun hadede akavede situationer. Og dem var der mange af, når man var Rowanne. Hun er nemlig virkelig socialt akavet, og selv en almindelig samtale var besværlig for hende. |
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 29, 2017 16:29:46 GMT
Overraskelsen over at støde ind i den anden person, fik hende til at stoppe op et øjeblik og se sig omkring. Heldigvis var der ikke ret mange der opdagede hvad der var sket, og dem der gjorde gik roligt videre. Rachel så ned på hende der var faldet, hvorefter hun rakte en hånd frem for at hjælpe hende op.
"Ej, er du okay? Og du skal slet ikke undskylde. Jeg så hellere ikke dig. Lad mig til gengæld hjælpe dig op."
Rachel gav hende et lettere akavet smil. Hvorfor skulle netop det her ske, når hun havde aller mindst brug for det? For slet ikke at tale om opmærksomheden. Hun følte at alle kiggede på hende og dømte hende uden grund. Hvorfor var hun dog taget herhen?
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 29, 2017 17:39:32 GMT
tagged Rachel Weatherill
words 141 ord notes - Kl. 10:10 - Regnvejr - Tæt af mennesker | "Ja, jeg har det fint." Rowanne tog sig til hovedet, og gnubbede energisk sin pande, som for at gnubbe smerten væk. Hun rystede på hovedet, men nikkede så let "Jeg er ok. Er du ok?"
Med de ord greb Rowanne den andens hånd med en meget lidt ladylike hånd. Hendes hånd var grov og barket af al det udendørsarbejde og arbejdet med dragerne. Hun gav hende uden at tænke over det sin venstre hånd, en hånd som havde et stort, faded brændsår.
Derefter trak hun sig på benene, og så sig omkring. Havde nogen set det? Set dem? Ih, hvor var det her altså pinligt. Heldigvis gik de fleste bare videre, kun enkelte børn kiggede nysgerrigt. Hun begyndte at ryste let af nervøsitet, og glemte alt omkring hende - igen.
Så rystede hun på hovedet.
"Jeg er forresten Rowanne, Rowanne Lestrange." |
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 29, 2017 18:46:58 GMT
Hun gav hende et lettere smil, da den fremmede pige tog hendes hånd og fik hjulpet hende på benene. Samtidig bemærkede hun hendes hænder, der ikke helt var som hun havde forventet, men slog den del fra sig. Hun kunne vel ikke gøre for at hendes hænder var formet som de var.
"Jeg har det fint. Jeg blev bare ret så overrasket, da vi stødte ind i hinanden. Intet andet." Rachel trak på skuldrene, da der ikke var ret meget mere i det end netop en overraskelse. En lille kuldegysning gik igennem hende, uden at hun vidste hvorfor.
"Mit navn er Rachel. Rachel Weatherill. Og har jeg ikke hørt dit efternavn et eller andet sted fra, eller er det min fantasy der spiller mig et puds? For det kan det sagtens være at den gøre, hvilket den gør ret tit." Rachel grinte lidt i forlegenhed.
'Hvor er det dog akavet. Hvorfor sagde jeg dog også det? Nu håber jeg ikke at jeg har skræmt hende af vejen, eller hun syns jeg er en gemen tosse.' Hun så lidt ned i jorden, i håb om at Rowanne ikke bemærkede det.
|
|
|