Deleted
•
Post by Deleted on Jun 19, 2017 7:46:59 GMT
@elijah Kl. 14.00 Møde lokale i London
Lokalerne ved Profettidende stod til renovation og Tyler havde derfor besluttet sig for at rykke til nogen midlertidige møde lokaler et stykke længere henne i London. Han vidste at en af de store aviser i byen netop var gået nedenom og hjem og at han skulle overtage en flok journalister der nu stod uden arbejde. Tyler levede og åndede for Profettidende, og det havde han gjort i snart mange år. Han mente da også selv at der ikke var nogen bedre end ham til at styre den, og når alt blev for meget i hans hoved så var det også langt nemmere bare at stikke snuden forbi arbejdet og begrave sig lidt i det nogen timer. Det var da bedre end at gå i byen, den del havde han da opdaget.
Rummet var ret kedeligt, tre stole og et bord i midten. Tyler sad lige nu med en fjerpen og rettede i nogen papirer han havde fået ind omkring økonomien i ministeriet, han skulle se om han kunne finde noget han kunne skrive om til næste uges store forside. Han elskede skandaler, sladder, samleje, gossip og alt det som han vidste solgte en forside. Profettidende var stadig den førende avis i London, men alligevel var Tyler målrettet i at gøre den endnu større. Det var måske storhedsvanvid men det virkede, og med en ny håndfuld journalister, kunne han få endnu flere artikler smidt afsted.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 25, 2017 21:29:53 GMT
Elijah var klar til at skulle igang med noget mere seriøst arbejde igen efter at have stået i usikkerheden da den avis han havde arbejdet for havde måtte overflytte journalister til Profettidende fordi de ikke længere havde arbejde nok til dem. Uheldigvis havde Elijah til trods for at have arbejdet på avisen i flere år, været en af de nyeste ansatte og derfor også været en af de første der var blevet overflyttet. Det var først i dag han havde fået at vide at han var blevet sendt tilbage til sin gamle avis Profettidende. Dette var ikke en kærkommen nyhed for den midaldrende journalist eftersom idioten af en chefredaktør jo allerede havde fyret Elijah én gang.
Måske det havde været naivt af Elijah at håbe på at Tyler havde opsagt sit job eller var blevet vippet af pinden, men desværre havde han en fornemmelse af at det ikke helt var tilfældet. Han kiggede kort på sit ur der annoncerede at han var godt og vel 5 minutter før tid. Det var fint nok. Han rettede på slipset og bankede derefter på inden han trådte ind i det kølige lokale der tydeligt bar præg af kun at være sat op til at være midlertidigt. Dér, på den ene stol sad han. Djævlen i forklædning. Tyler Morgenstern. ELijah pressede læberne hårdt sammen så de kun var en tynd streg. Inderst inde mindede han sig selv om igen og igen at han virkelig havde brug for dette job. "Tyler," hilste han og forsøgte at skjule foragten i hans stemme.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 26, 2017 12:54:01 GMT
Tyler kiggede i mod døren som Elijah kom ind af den, og han kunne ikke lade være med at smile en smule flabet. Han havde ikke anet hvilke journalister det var han ville få, men han kunne næsten godt fornemme at Elijah nok ikke ville være super glad for at se Tyler. "Jamen dog.. Det er jo Elijah McCloud" sagde han i en rolig stemme og lagde hovedet på skrå, Ryan vidste godt at han måske var en smule flabet, men come on, på mange måder var Elijah nok bare lidt sjov at mobbe, mest fordi at han altid prøvede at være så fin og lukket.
"Og du glææder dig til at arbejde på Profettidende igen, kan jeg fornemme?" sagde han og nikkede på stolen overfor sig som en hentydning til at han gerne måtte sætte sig ned, de skulle jo have lavet lidt planer omkring hvordan fremtiden skulle se ud. Tyler rykkede sig lidt på stolen og kiggede de papirer igennem som han sad med, han glædede sig til at få avisen arbejdet større igen, generelt var det jo en af de ting Tyler altid ønskede sig, at bygge sin avis større og bedre, det var vigtigt for ham og han glædede sig allerede.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 15, 2017 20:32:46 GMT
Elijah mærkede alt indeni vende sig på hovedet så snart Tyler åbnede munden. Åh hvad han dog ikke ville give for at vaske hans hår i lokummet! Han var virkelig sammenbidt. Ikke nok med at Tyler havde været efter en af Elijahs bedste venner, han havde også været fræk nok til at fyre Elijah efter han havde kørt hans avis i den periode han han havde været savnet. Eller savnet var måske så meget sagt, men havde været væk i hvert fald. Ja det kunne da godt være at Elijah havde udgivet et par artikler om Tyler, udnyttet at han ikke var der til at gennemlæse dem, men ligefrem at fyre ham på grund af det?
Jeps Elijah var stadigvæk forfærdelig bitter og nu lod det hele til at skulle starte forfra. Desværre manglede Elijah pengene og kunne ikke rigtigt afslå jobbet skønt hjemløshed og sult lige nu virkede som den bedre løsning. Sammenbidt rettede han de blå øjne mod Tyler "der er ingen andre steder i verden jeg hellere vil være," svarede han med sarkasme dryppende fra hvert eneste ord inden han tog plads i stolen. "Så hvad nu? Falder vi bare ind i de gamle roller?" Spurgte han i en monotom tone. Han kunne lige se det for sig, han gik virkelig mod den rene elendighed som han ellers var sluppet ud af dengang skønt det ikke havde været frivilligt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 22, 2017 13:32:25 GMT
Tyler vidste udemærket godt at han ikke stod højt på Elijah's liste over folk han godt kunne lide, men nu måtte han lige komme videre i livet og i det mindste være glad for at Profettidende var tilbage i levende live, og med en Tyler der var bedre og stærkere end nogensinde før. Han havde ikke brug for kvinder, han havde bare brug for at arbejde. "Nej vel? Det kan jeg godt forstå, her er også dejligt og din chef er mere kampklar end nogensinde før" påpegede Tyler og ignorerede fuldkommen den sarkasme som han sagtens kunne tolke udfra hans sprogbrug.
"JA det tænker jeg, du er journalist og passer dit arbejde. Jeg kommer med de dårlige jokes og score damerne hvis der er brug for det" sagde Tyler i et skævt smil: "Så alt er ved det gamle, lønnen er sat op med 50 galloner, skattepolitik og den slags" sagde Tyler og rullede med øjnene. Heldigvis for ham var det jo ikke ham der ejede og udbetalte løn, han var jo bare ansat af ministeriet og han var bare taknemmelig for at han fik lov til at beholde jobbet: "Men der er massere at gå igang med" sagde han i et smil.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 12, 2017 6:23:15 GMT
Eljah kunne ikke undgå at lade et lidt dramatisk suk undslippe sine læber som Tyler sagde at han var kampklar. Det skulle da nok gå hen og blive yderst interessant for som Elijah huskede ham var det eneste han ønskede at være kampklar for var damerne. Elijah bed sig lidt i læberne og væmmedes lidt ved tanken om hvordan Tyler havde opført sig overfor de kvindelige ansatte før i tiden. "Sikke dog en glædelig nyhed." Stemmen var stadigvæk sarkastisk. Han orkede simpelthen ikke at arbejde under Tyler, men Profettidende var den bedste avis (i hans øjne i hvert fald) og det var her han følte sig rigtigt hjemme så han måtte vel bare udholde Tyler og så lave sit arbejde.
Det fik Elijah til at bide sig selv lidt i kinderne for ikke at fare i hovedet på Tyler som han fyrede kommentaren af. Elijahs blå øjne lynede, men han forholdt sig tavs. Han kunne slet ikke klare Tylers attitude, desværre have Elijah også en ide om at Tyler udmærket var klar over det og derfor gjorde lidt mere ud af det, om ikke andet så for at provokerer. Det kunne godt være at det bare var noget Elijah bildte sig ind, men højere forventinger havde han bare desværre ikke til manden foran sig. Den eneste gode nyhed var det med lønnen, et snedigt smil gled over hans læber. "Jamen så må jeg vel hellere gå igang, jeg skulle jo nødigt skuffe chefen til den fyrstelige løn." mumlede han og sukkede let, "så er der nogle emner du ønsker jeg tager mig af, eller er der frie tøjler?" Han plejede at være glad for at skrive hvad der rørte på sig rundt omkring i det magiske samfund, men han kunne jo ikke vide om der var kommet begrænsninger på.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 17, 2017 17:32:05 GMT
Tyler vidste da udemærket godt at ham og Elijah aldrig ville være perlevenner, men hey han var en dygtig journalist og for Tyler betød det noget, så kunne resten egentligt være ligegyldigt: "Ja ikke? jeg tænkte nok at du ville være overvild... Derfor har jeg inviteret alle på øl nede på De Tre Koste i aften" sagde han ironisk. Altså det var rigtigt nok at han ville fejre på De Tre Koste, men han vidste da godt at Elijah nok ikke ville finde det så festligt, han kunne bare ikke lade være med at drille, han vidste jo hvr meget han hadede det.
Nej vel? Så meget at lave, historier at skrive... Folk at stalke, du kender jo det hele" sagde han flabet og blinkede til Elijah, han vidste hvordant ingene skulle være og han skulle nok sørge for at han fik rigelgit at lave. "Alt med samleje sælger, men det kender du jo" sagde han i et grin. Okay han nød det her alt for meget, men Tyler mente nu engang selv at Elijah var ude om det.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 21, 2017 18:11:56 GMT
Elijah sukkede om muligt endnu mere drametisk end før. Han orkede ikke engang at lade som om at han syntes Tyler var morsom. "Hurra, jeg kan næsten ikke få armene ned, desværre kan jeg mærke en hovedpine snige sig ind på mig" svarede han i en komplet monoton stemme og uden at ligge den mindste skjul på den åbenlyse løgn. Han skulle bestemt ikke bruge sin aften i Tylers selskab, det var mere end rigeligt at han var tvunget til at se på ham på arbejdet. Elijahs blå øjne mødte Tylers kortvarrigt, "jamen så må jeg jo hellere se at komme i gang." Svarede han blot og gjorde klar til at rejse sig. Alt for at slippe ud fra kontoret hurtigst muligt.
Denne gang kunne Elijah ikke stoppe sig selv i at ryste opgivende på hovedet. "Men måske vi skulle koncentrerer os mere om de relevante nyheder? Du ved situationen i Norge, varulvekrisen i Paris... skal jeg forsætte?" Kommenterede han tørt, Elijah og Tyler havde bestemt aldrig været enige om hvordan man kørte en avis, desværre var det jo bare Tyler der havde det sidste ord i den sag. "Jeg har også hørt rygter om at kidnapningen af babyen der forsvandt for nogle måneder siden er blevet opklaret, eller babyen er i hvert fald kommet hjem igen. Informerede han tænksomt.
|
|
|