Post by Darcel Montaque Lavoie on Mar 2, 2017 12:03:18 GMT
Lavoie slægten
Opståen:
Lavoie slægten er en gammel fransk slægt, som etablerede sig som opsigtsvækkende slægt i 1400-tallet i Lyon området i Frankrig. Lyon ligger i den øst centrale del af Frankrig og er den tredje største by i Frankrig.
Lavoie familien er en magisk fuldblodsslægt, som har gjort sig bemærket på forskellige områder inde i historien. De har dog ikke altid haft mange penge, og de har derfor en speciel mand, de skal takke for den rigdom og velanseelse de senere har optjent såvel som i den magiske historie og mugglernes historie. I den magiske verden blev de for alvor etableret som slægt, da en forfader eksperimenterede med forskellige eliksirer og deres virkninger. Denne forfader har skabt mange forskellige eliksirer og tjente godt på hans viden. Han besluttede sig for, at han ville tjene mange penge - heriblandt også i mugglernes verden. Lavoie slægen manifisterede sig dermed i mugglerverden ved at begynde at arbejde med druer og vinproducering. Et fint håndværk, ganske vist. Mange Lavoie er stolte over, at deres historie begyndte med væsker - både i forhold til eliksir og alkoholiske drikke. Adelsslægter lagde mærke til vinen og bragte det til den franske konge, som ligeledes synes den smagte behagelig. Således blev Lavoie familien etableret som en adelig slægt i mugglernes verden, mens de i forvejen havde været banebrydende i den magiske.
Lavoie familien får derved lov til at indtage slotte og store gårde overalt i Frankrig - hovedsageligt blev de fleste dog stadig boende i Lyon området.
Det rigtige 'Lavoie Blod':
Lavoie familien er som nævnt fuldblodsfamilie. Et hurtigt kig ned over stramtræet vidner om, at Lavoie familien blandt andet har fået mange drengebørn - selvom det ikke er tydeligt på hvert billede, så har de fleste Lavoie udover det også blå øjne. Dette skyldes, at forfaderen som startede med at eksperimentere med eliksirer, 'forgiftede' sin kone, så at kommende Lavoies med 90 % sikkerhedsrate ville få blå øjne og at de fleste ville blive mænd, så familiens efternavn altid kunne føres videre. Der skal heller intet geni til at se, at mange Lavoies er gift med andre Lavoies! Dette skyldes et behov for at bevare fuldblodet - hvis ikke der var nogen adelige familier der besad fuldblod, jamen så var det i det mindste nogen i familien der gjorde. Dette er en af grundene til, det er lykkedes familien at beholde Fuldblod frem til i dag.
Dette betyder dog ikke at de nulevende Lavoies ikke er halvblod eller ikke accepterer mugglere - de fleste af dem gør. De fleste ville også i dag rynke på næsen over at skulle giftes med deres kusine for at få et fuldblodbarn, så i dag er der med andre ord ikke det strenge forhold til det 'rigtige Lavoie blod'.
Det virker dog mere relevant at spørge - virker den eliksir stadigvæk? De fleste i Lavoie familien tror det er en myte, at en kvinde for så mange år siden blev forgiftet. Jovist, har de fleste af dem blå øjne, men inden for de seneste 50 år, er der født flere og flere kvinder. Hos nogen er det dog en teori om, at eliksirens kraft forsvinder jo længere generne spreder sig ud og en ny generation bliver skabt. Andre mener, det er fordi Lavoie familien som slægt er blevet for svag, måske endda tale om utroskab!
Triste skæbner
En hel naturlig konsekvens af besættelsen med blå øjne, drengebørn og ikke mindst det rigtige blod led til mange tragiske og triste skæbner. Dele af Lavoie familien heriblandt, Benedicte Lavoie (1804-1824) blev dræbt, da hun havde valgt at have et seksuelt forhold til en mugglerfødt. Hun nåede at føde barnet, før hendes storebror William Lavoie dræber hende med dræberforbandelsen for at have bedraget egen familie. Benedicte står derfor på stamtræet, men hverken hendes barn eller hendes elsker har fået plads på stamtræet, mens dødsårsagen står skrevet som noget andet. Dagbog fra William Lavoies kone fortæller dog en anden historie. Her i står der:
"Magen til Skarnsunge skal man lede længe efter. Hvad bilder hun sig ind, den tøs! At bedrage sin egen familie. Ja vist, William blev sur da han fik beskeden at vide om at hun var med barn... og så med muggler. Det kommer til at have alvorlige konsekvenser for hende. Der drøftes, mellem ham og Phillip hvad de skal gøre... Ordene drab overhørte jeg, og jeg kan i sandhed sige, hun fortjener sin skæbne, når hun sådan blander blod med nogen så beskidt!"
Benedicte har dog været snu - hun havde fået skjult sit barn hos faderen, der var gået under jorden. De blev derfor aldrig fundet.
Der har også været andre eksempler på triste skæbner. Heriblandt er mange fusere blevet slået ihjel grundet de ikke besidder evnen at udføre magi. Mange andres skæbner minder om Benedictes dog alligevel anerledes.
En nyere historie findes blandt andet ved et ungt par, som begge døde d. 11. november 1927. Dødsårsagen skyldes at Donat Lavoie, en ellers dygtig eliksirbrygger og alkymist, længe havde forsøgt sig at lave en eliksir, som skulle kurere hans kone helt fra den varulv sygdom, som hun var blevet tilført i en ung alder. Desværre betød det også at Donat indåndede forskellige giftstoffer, som ganske langsomt gjorde ham mere og mere sindssyg. I hans eget hjernefængsel og sin egen mani, bed han dele af sin kone af (Nu overbevist om, at han selv bar blevet en varulv) og i et kort øjeblik, hvor han var ved sine fulde fem, dræbte ham dem begge.
I nyere tid har især en speciel historie fået meget opmærksomhed - især, da forholdet til homoseksualitet har ændret sig. Der har været homoseksualitet i Lavoie-slægten. Nogle - både mænd og kvinder har udlevet den og desværre har nogle også lidt grumme skæbner på grund af dette, mens andre 'kun' har fået slået hånden af sig. Andre har forsømt deres seksualitet og levet med kone og muligvis også børn. Det vides ikke med sikkerhed hvem af dem, der i følge deres tid har været 'seksuelle afvigere'. Nå, men tilbage til den historie, som har fået meget opmærksomhed. I 1786, mødte den den fjorten årige Edward Lavoie den 22 årige ældre Charles Aumont, en mand fra en anden fransk adelig familie. Disse to indledte et kærlighedsforhold og i noter fra Edward skrevet kort før hans død i 1790, står der også:
Åh, Charles... Jeg drømmer om dig. Du min elskede. Drømmer om dig og din krop, sveden der pibler ned af din flotte brystkasse. Ved Gud, jeg ved dette er en synd, men jeg kan ikke lade være med at elske dig! Du er mit et og alt og jeg aldrig følt samme kærlighed for en kvinde, som jeg har for dig. Tanken om at skulle forplante mig med hende, føltes som en større vederstyggelighed end os to sammen. Jeg frygter, at min familie ved besked om os, og jeg frygter.. ja, jeg frygter hvad de vil gøre for at stoppe vores kærlighed. Men du, Charles, du er så stærk og giver mig mod. Jeg elsker dig.
Michael Lavoie, Edwards fader, slog Charles Aumont ihjel d. 9 juni med dræberforbandelsen. Han kunne dog ikke nænne at slå sin søn ihjel, men lod ham alligevel finde det makabre fund. Edward begik selvmord dagen efter, og det var op til hans bror Christophe og fører slægten videre.
En kvinde i ulveklæder
Penelope bliver gift ind i familien. Hendes ægtemål med Benjamin Lavoie er aftalt, da begge er adelige familier. Hvad der ikke vides noget om er tilgengæld, at Penelopes familie mangler penge og det er derfor de har været ivrige for målet. De ved heller ikke halvdelen af hendes familie er vampyrer. Ikke desto mindre, så bliver Benjamin og Penelope gift i 1820 og Penelope fødder inden for 7 år, 4 børn. To af den tveæggede tvillinger. I 1829 dør Benjamin (Forgiftet af Penelope) af hvad lader til at være et hjertestop. Penelope bliver hos sine børn til 1845, hvorefter hun forsvinder sporsløst. Hvad Lavoie familien ikke ved er, at hun blev forvandlet til vampyr ikke længe inden hun forgiftede sin mand. (Penelope Lavoie )
Flugten til Amerika
Penelope Lavoie's ene søn, Cyril Lavoie, flytter til USA efter hans mor er forsvundet. Et sted, er det et håb for at finde hende, men det bliver til meget mere og alt andet end det. Han møder nogen, som eksperimentere med forskellige former for eliksirer og besvægelser og finder her kilden til evig liv og skaber sin egen livseliksir. Han er derfor stadig i live og en af grundene til, at der den dag i dag, findes mange Lavoie i USA, hvor de fleste af dem selvfølgelig går på Ilvermorny.
Immigreringen til Storbritannien
Lavoie slægten spredt over hele verden
Lavoie slægtens typiske karaktertræk og arbejde
Kendetegnene ved Lavoie familien er dog i dag, at mange af dem er nede på jorden, men stolte og stædige. De fleste af dem har blå øjne, er i høj grad intelligente, hvis de har gået på Hogwarts er de oftest enten Ravenclaw eller Gryffindor, og søger i høj grad politisk indflydelse eller indflydelse på beslutninger generelt. Det er de færreste Lavoie som hader mugglere og mugglerfødte. Langt de fleste af dem har et stort temperament, men der går lang tid før de sprænger i luften. Det er ganske få, som har en kort lunte.
Andet om Lavoie:
Familien er forbundet med familien York-Hosyo. Marie Jean Lavoie og Daryl Victor Lavoie hjalp et homoseksuelt par med at få børn, hvilket betyder at Aimé York Hosyo og @flora også er en del af Lavoie-familien.
*Bemærk: Hvis folks fc bliver brugt på Lavoie familiens stamtræ, så skyldes det at den pågældende Lavoie har været oprettet på en anden rpg side. Der bliver løbende tilføjet oplysninger om de forskellige personer på træet og stamtræet vil ligeledes blive opdateret med flere familiemedlemer alt efter, hvornår jeg har tid.
**Man kan IKKE ansøge om at blive en Lavoie. Det er noget, som vi bestemmer.