Deleted
•
Post by Deleted on Jan 28, 2017 23:52:18 GMT
Det var en mærk efter middag, mest fordi at det var overskyet og solen idag ikke rigtigt fik mulighed for at bryde igennem og skabe det smukkeste vintervejr. Men selv om det udenfor vinduet var koldt og trist og en smule fugtigt, så var der varme og hygge i det gamle kontor. Det var det samme kontor som gus hele tiden havde haft, også før han blev rektor. Han havde valgt at blive på det hyggelige lille kontor der lå ved siden at det klasselokale hvor han også underviste. Det var af god grund at han havde valgt at fortsætte med at undervise da han blev rektor, for ellers så ud levede han jo ikke sin drøm, nemlig at undervise unge magikere i avanceret magi, og besværgelser. Det lille kontor bar en sød duft af kage og varm te, samt den tykke varme fra kaminen. og der var varmt, det elskede Gus, og det var heller ikke ret tit at inden gik ud.I dag sad han bag det store skrivebord og rettede opgaver der lå i en perfekt stak ved hans ene side imens han rettede en af gangen. På bordet sod et magisk portræt af ham og hans kæreste, og en petroleumslampe der var tændt, for at give ham mere lys til at rette opgaver, bag ham var det store vindues parti der afslørede det store udendørs område, som var skjult for mugglere. Han lagde sin fjerpen fra sig og lænede sig tilbage i stolen, for at lukke sine øjne et øjeblik.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 29, 2017 0:41:53 GMT
Jace selv var egentlig blot en studerende og læste mørke magiske væsner. Han havde faktisk overvejet at læse mørk magi da han havde gået på Hogwarts, men han ville ikke bruge alt for mange timer i selskab med sin fætter selvom der var to år i mellem dem og de ikke ville komme til at gå direkte i klasse sammen så var der bare ingen grund til at gå ned af den sti. Heller ikke fordi det ville være godt for ham at være alt for tæt på Collin heller. Jace havde været virkelig tæt på at blive busted i at tage Ritalin af sin professor og derfor havde han en god idé om at hvis han kom personen i forkøbet ville det ikke være ham det gik udover. Det var også derfor han havde valgt at gå ned mod sin rektors kontor og bankede ganske let på. Han håbede bare ikke at han havde undervisning da han trods alt var en mand som både var rektor og underviser så vidt det var kommet for Jaces øre. En ting som Jace slet ikke kunne forstå at man gad. Havde det været ham så havde han godt nok holdt sig til kun at være rektor da der måtte være rigeligt at se til i lige netop det job og det var ikke fordi han selv havde en plan om at undervise når han var færdig. Faktisk vidste han ikke helt hvad han ville når han var færdig udover at han nød at have med mørke kræfter at gøre og han følte sig mere magtfuld end han var i forvejen når han kom fra en rigmandsfamilie af og modsat så mange andre i hans familie så levede han ganske højt på det. Jace havde som sædvanligt en masse pang farver i sit tøj. Han var ikke mere bleg end det faktisk så godt ud til ham at have en masse farver på. Og så vakte det lige præcis den form for opmærksomhed som han gerne ville have ud af det. Især fordi der ikke var mange andre på hele universitet som havde den slags.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 30, 2017 18:03:47 GMT
Gus åbnede efter lidt tid atter sine øjne, og så ned på den opgave som han netop lige havde rettet for en af sine elever. Da han så noget ud af øjenkrogen, og han slog blikket op for at studere det spejl der hans ved kaminen, det viste at en af skolens elever var på vej ned for at snakke med ham. Et praktisk spejl som hans forgænger havde hængt op år tilbage, for Gus var kommet til skolen. Han samlede derfor pergamenterne sammen i en bunke, og lagde det hele i skuffen i det store skrivebord, inden han langsomt rejste sig og gik over til det lille køkken der var etableret i en af reolerne på en hylde, her tog han to kopper og en kande med frisk te op på en bakke som han satte ned på det lille mørke bord der stod foran pejsen, imellem de to blommefarvede lænestole. Med et sving i sin tryllestav fik han en lille stak småkager til af svæve igennem rummet og op på en tallerken der på samme måde landede på det lille bord med et lille klir. Han nikkede tilfreds og satte sig i den stol der var mest slidt, her lagde han sine ben over kors imens han afventede at der skulle blive banket på døren til kontoret.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 30, 2017 19:44:05 GMT
Jace anede intet om at man kunne se at han var på vej til kontoret og derfor bankede han blot på døren da han kom frem. Han havde vidst det havde han sikkert gjort en dyd ud af at sætte sit hår inden han nåede døren hvor han rettede det en ekstra gang inden han fik tilladelse til at komme ind af døren. Han åbnede den ganske roligt og bed sig en anelse i læben ved synet der mødte ham. For det første havde han ikke regnet med at det var en så køn rektor som de havde på skolen og for det andet havde han et øjeblik tænkt på om det havde noget med hans Ritalin forbrug at gøre, men da det ikke lod til det var det som det skulle handle om idét han faktisk havde gjort det hyggeligt havde Jace bestemt sig at gøre det besværligt for hans professor for at sikre at hans forbrug ikke blev opdaget. Han ville trods alt ikke tages i det da han godt selv vidste at det han havde gang i ikke var specielt klogt. Han var dog ligeglad med det faktum. Han bed sig ganske let i læben og lod et drenget smil placere på sine læber. ”Jeg vidste ikke det ville være så hyggeligt at komme på besøg hos min rektor. Så var jeg sørme kommet forbi noget før” sagde han med et ganske let glimt i øjet.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 30, 2017 21:12:33 GMT
Gus havde faktisk ikke planlagt det store, og heller ikke noget ballade, han ville bare snakke med den unge mand. Og et smil gled over hans læber da han havde sagt ja kom ind, og fyren troppede op. Selv om Gus efterhånden var oppe i alder, og han havde en kæreste, som han ikke så ret meget mere og når de var sammen var de meget ueninge, da Gus ønskede en familie og Dexter ikke rigtigt ønskede det. Så kunne han stadig godt se at Jace var en ung flot mand. Gus gled en hånd igennem sit hår da fyren roste hans hyggelige bord og et smil formede sig på hans læber, han betragtede fyren og slog ud med hånden "Kom og sæt dig, der er varm te på kanden" han rettede sig op og i det samme serverede kanden selv te for Gus og så for Jace. Han smilede til fyren og lagde benet over det andet i en afslappende stilling " Hvordan har du det?" spurgte han roligt og med et stålfast blik på drengen i stolen. Han ville studere hvordan han agerede på dette spørgsmål, han var god til at læse mennesker og gennemskue det meste, det havde han lært i teateret hele sit liv.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 1, 2017 20:34:29 GMT
Jace lod en hånd glide igennem det brune hår for ligesom at håbe det blev rettet på vejen. Ikke fordi det ikke sad ordenligt, men fordi Jace bare var perfektionist på virkelig mange områder. Det var jo også derfor han tog Ritalin. Hvis han ikke fik topkarakterer og havde 110% styr på sig selv klappede hans verden helt sammen. Jace var nu ligeglad med om hans rektor havde en kæreste eller ej. Hvis han kunne flirte sig ud af en situation så var det som han gjorde. Han var van til at få alt hvad han pegede på og det her var bestemt ingen undtagelse. Han nikkede let til han skulle sætte sig ned og tog da også plads ved bordet inden han hældte noget te op. Han var lige nu glad for at han faktisk havde taget sine piller så han ikke var overdrevet bleg nu hvor han var indkaldt til at komme ned på rektors kontor. ”Jeg har det fint tak. Intet at klage over. Høje karakter og alt det” sagde han med et varmt smil og løftede sin kop op for at puste let på teen inden han tog en tår af det. Han var ganske rolig, men nu var han så også langt væk på Ritalin så det var måske ikke helt til at aflæse præcist hvordan han havde det.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 2, 2017 13:27:32 GMT
Gus løftede koppen og tog en tår af den varme te, han rykkede sig lidt frem satte koppen fra sig inden han rejste sig op og gik over til det store kartotekskab "Det glæder mig at du har det godt, og gode karakter er også kun en god ting, det er vi enige om" han snakkede roligt imens han ledte efter fyrens dokumenter, som han til sidst fandt og hev op. Han åbnede mappen og gik over for at sætte sig igen, og det ene ben gled over det andet " Mørke væsner?" spurgte han og så op på drengen ganske kort "Spændende valg, men hvad er dine planer efter endt skolegang?" Han lagde hånden oven på mappen imens han betragtede den unge fyr, han vidste godt at der var flere ting de skulle snakke om, men jan var ikke en rektor der lagde hårdt ud, tillid var en af de ting som han selv satte stor pris på. Både fra elever og lærere på skolen, en af grundende til han selv underviste fortsat, for på den måde kendte han de fleste da Besværgelser trods alt var en af de fag næsten alle havde.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 11, 2017 18:01:41 GMT
”Jamen det er jo det jeg mener” sagde han med et ganske let nik som han fulgte ham med sit blik som han gik over til det store kartotek. Han behøvede virkelig ikke finde noget på Jace for han mente selv han havde det ganske fint. Han fulgte ham atter med blikket som han satte sig ned overfor ham igen og nikkede blot ganske let til det var det fag han læste. ”Det er ikke så vigtigt lige nu. Jeg lever efter at jeg skal læse hvad jeg vil og så kan jeg altid finde en mening senere. Det er trods alt en længere uddannelse” sagde han ganske roligt da han trods alt mest af alt bare havde valgt det fag fordi han kunne lide alt der omhandlede mørke. Ikke kun indenfor væsner, men også fordi han godt kunne li mørke artefakter og mørk magi. ”Så er vi færdig med at snakke om alle de her kedelig ting og snakke om jeg har en usædvanlig køn rektor. Jeg ville bestemt ikke have noget imod at drikke te sådan et sted med den her udsigt” sagde han med et ganske let glimt i øjet og et drenget smil over sine læber. Gus var en nydelig mand. Det ville han bestemt ikke benægte.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 12, 2017 16:33:41 GMT
Gus betragtede fyren der sad i stolen overfor, sådan sad han lidt tid og betragtede han, lidt som om han på en eller anden måde forsøgte at læse drengens sind. Han gled det ene ben over det andet så hans bukseben gled lidt op og afslørrede hans strømper, han vippede roligt med foden " Det er aldrig for tidligt at snakke om hvad man vil når man er færdig med uddannelse, men bare rolig det har jeg ikke planer om at trække dig igennem nu" han så ind i fyrens øjne " Hør Jace, jeg er meget smigret over dine søde ord. Men jeg er allerede i et forhold" han rødmede en lille smule "Og det ville være meget upassende hvis jeg lod dig flirte med mig eller fortsætte med det, forstår du?" han så ind i den unge mands øjne med en alvorlig mine, Han elskede trods alt sin stilling som Rektor på skolen, og som lærer. Og at han i sandhed ikke var lykkelig i sit forhold, og han efterhånden kun boede sammen med en fyr der altid var væk. Nej, han arbejdede for at glemme det, og en charmerende fyr som Jace der kom med så søde ord, mindede han kun om hvor sød Dexter kunne være en gang imellem. Han bed sig i læben "Men så til næste punkt, Det er gået mig for ører at der er uautoriseret brug af medicin her på skolen, er det noget som du kender til?" Spurgte han og lænede sig lidt frem.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 13, 2017 15:50:49 GMT
Jace betragtede blot Gus der sad og skiftede ben over kors. Han selv sad trods alt med begge fødder nede på gulvet så han havde intet behov for at skifte ben som det var lige nu, men han ville også på et tidspunkt blive skør af det og ligge det ene ben over det andet. Han tog en tår af sin te der smagte ganske udmærket og havde virkelig tænkt sig at gøre alt for ikke at afsløre noget om hvordan han selv havde det. ”Det er sandt, men lige nu ved jeg blot at jeg ikke vil undervise bagefter” sagde han ganske roligt og nikkede let for sig selv. Det der med at være professor var ikke lige ham og desuden var han blot 19 år gammel. Hvad han så ville det kunne han altid tænke over. Desuden havde han ingen tålmodighed til hvis han skulle undervise andre. ”Og hvad så hvis De er i et forhold? Det forhindre mig vel på ingen at ytre mig om jeg synes De er en nydelig herre og det er lige før jeg er jaloux på Deres kæreste. Tænk at være så tæt på sådan en herre” sagde han med et ganske let glimt i øjet. Han var så heller ikke typen der bankede før han havde fået hvad han ønskede og lige nu var målet godt nok Gus’ læber. Han rystede ganske let på hovedet til det var upassende. ”På ingen måde rektor Arizio. Jeg er 19 år og ganske i stand til at holde min mund” sagde han med et drenget smil over sine læber inden han træk sit ene ben op for at ligge det over det andet så hans ankel hvilede på det andet ben. Hvis han fik sin vilje ville han ikke lige fremme råbe op om han havde kysset på en rektor. Han rystede ganske let på hovedet til om han kendte noget til brug af medicin på skolen. Hverken i form af hans egen Ritalin eller hans fætter som læste mørk magi tog stoffer. ”Den slags gør jeg mig ikke i. At bruge den slags med min perfektionisme ville nærmest være en fornærmelse” sagde han ganske roligt og var lige nu glad for at han faktisk havde taget Ritalin nok til at han var ganske rolig.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 15, 2017 19:14:45 GMT
Gus så på fyren, og betragtede ham en lille smule. Han så ned på foden der kom op på det andet ben " Det er jo heller ikke alle der har et behov for at ville undervise når de er færdige. Selv om det ville være en fornøjelse at have dig blandt mine ansatte, hvis du skulle vælge den vej" smilede han og gled en hånd op igennem sit mørke hår, han bed sig i læben og så lidt ind i hans øjne ganske kort " Det ville være en fornærmesle imod min mand, hvis jeg lod eleverne flirte med mig, eller sige den slags. Det må du da kunne se Fitzgerald?" han var i sandhed smigreret over de søde ord, men igen kunne det jo ske at han kun sagde det for at komme ind på ham, og sno ham om sin lillefinger. Han bed sig i underlæben og så ned på sine dokumenter " Det vil sige" han så tænksom ud "Hvis jeg tager en test på dig nu? så vil jeg ikke finde noget i dit blod? Jeg spørger ikke for at fornærme dig, men det er en almindelig samtale lige nu" hans blik var fast rettet imod fyren for at fange et hvert tegn på at der skulle være et eller andet.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 16, 2017 12:25:37 GMT
”Det tror jeg slet ikke jeg har tålmodighed til for at være ærlig” sagde han med et ganske let nik da han kendte sig selv godt nok til at vide at han ikke havde det. Han skulle godt nok ikke ende sine dage med at undervise og da slet ikke på Det Magiske Universitet. Han ville langt hellere hvis det var forme unge og naive så han havde en mulighed for at påvirke dem i en negativ retning. Verden lå for hans fødder og han kunne godt li tanken om at indtage den og helst også uden noget så latterligt som Garden. Han rystede ganske let på hovedet til om han kunne se det. ”Ikke rigtigt. En mand som dig bør have al den opmærksomhed i verden og jeg er gammel nok til at forstå hvordan man holder på en hemmelighed” sagde han med et ganske let glimt i øjet da han virkelig var typen der ikke gav op før han havde fået hvad han ville have. Sådan havde han altid været og sådan ville han altid være. ”Nu ligger landet sådan at du ikke bare kan tage en blodprøve på folk på den måde” sagde han med et ganske let glimt i øjet da han trods alt var fyldt med Ritalin. Jace skulle godt nok ikke have taget nogen som helst form for prøver.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 17, 2017 13:55:49 GMT
"Det er jo heller ikke en forventning til dig" smilede han roligt og vippede lidt med den fod der hang i luften. Han bed dig i læben og så ned i sine pergamenter fyrens ord, påvirkede ham, og gjorde ham glad selv om det ikke burde være på den måde. Det lignede heller ikke ham at lade sig logge, men han savnede det han savnede de søde ord og nærvær, det var der ikke meget af tilbage i hans liv. Han rømmede sig og så på ham "Der bliver ingen hemmeligheder " svarede han og så på fyren med rynkede bryn "Nu er det faktisk sådan, er dette er min skole og hvis jeg forlanger at alle mine elever bliver tjekket, så er det det der sker. Jeg tolerere ikke den slags, og det ved alle elever der starter også, det kan medføre en bortvisning" Han så skarpt på fyren der sad roligt overfor ham, måske lidt for roligt " Så hvis du ved noget, vil jeg rå¨de dig til at sige det nu? så det ikke for de store konsekvenser hvis andet bliver opdaget" han så ind i hans øjne og afventede.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 17, 2017 21:30:48 GMT
”Nej det ved jeg godt” sagde han med et ganske let nik og flyttede sit ben for at skifte over til det andet ben i stedet for. Det kunne godt nogle gang gøre ondt at have sin ankel ned i ens ben på den der måde, men han kunne simpelthen ikke fordrage at sidde med benene over kors. Han følte det klemte visse dele af ham som bestemt ikke skulle klemmes. ”Er De sikker på der ikke gør det rektor Arizio? Sådan en charmerende og nydelig herre som Dem selv er slet ikke forfalden til en smule hemmeligheder om studerende som teknisk set er voksne?” spurgte han med et ganske let glimt i øjet og bed sig ganske let i læben. Jace stoppede ikke når der var noget han ville have og hvis han skulle være ærlig nød han at forføre folk. Han hungrede efter spændingen. ”Jeg ved udmærket det er en skole og jeg tager skam ikke euforiserende stoffer. Slet ikke når jeg er i skole” sagde han med et drenget kækt smil over sine læber. Ritalin var trods alt medicin og det var recept pligtigt. Nok ville den komme frem hvis man tog en blodprøve på ham, men det var som sådan ikke ulovligt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 19, 2017 15:21:54 GMT
Gus så på fyren, han studerede ham imens han tyggede lidt på sin tunge, så man kunne fornemme at hans kæbemuskel arbejdede inde bag huden. Han rystede så på hovedet " Nej, dette er ikke Hogwarts Jace. Og Jeg skulle meget gerne statuere et godt eksempel, og igen så har jeg en mand derhjemme" det sidste var sagt lidt hårdt og han rykkede sig i sædet " Så bare glem det, okay?" han rakte ud og tog en tår af sin te, inden de kunne fortsætte " Godt du er ikke påvirket når du er på skolen, Jeg stoler på dig denne gang, men Jace hvis jeg hører flere rygter så kalder jeg dig op til en prøve" han løftede hånden og fik en fjerben med blæk til at svæve igennem rummet til hans hånd, som han så griflede noget ned på fyrens pergamenter med. inden han atter så op på Fyren "Og hvad med derhjemme? har du det godt udenfor skolen? har du venner og den slags som støtter dig?" Spurgte han lidt tørt og gled en hånd op igennem sit hår.
|
|
|