Deleted
•
Post by Deleted on Jan 12, 2017 18:47:53 GMT
Emnet er forbeholdt til @melvinDe var normalt to vejleder som patruljerede gangene om natten, for at sørger for at eleverne befandt sig trygt i deres senge. Og det var de da også i dag, men hendes partner havde valgt at han hellere ville gå for sig selv. Om det var på grund af rygterne der gik omkring hende, eller om han oprigtigt bare synes det var en bedre strategi, var hun en smule usikker på. Men tankerne blev skubbet væk, mens hun med en hævet stav der lyste for spidsen, spankulerede med rank ryg, ned af den lange korridor. Det havde været skræmmende i starten, mørket man ikke vidste hvad gemte på. Peeves der synes det var super sjovt at drille de vejleder der lige var begyndt. Men nu vidste man i det mindste hvad det værste var man kunne støde på, og hvis man spurgte hende så var det ikke Peeves. Mindet om da hun havde mødt hovedløse Nick der havde haft travlt, og kom flyvende lige ud foran hende. Det havde skræmt hende så meget, at hun havde vækket folk i Hufflepuffs opholdstue. Ganske pinligt, især når man tænkte på hvor venlig det spøgelse faktisk var. Nu når hun tænkte sig om, så havde femte år især budt på mange uheldige hændelser. Men sjette år var, ja hvad var sjette år? Hun kunne ikke helt placerer det, måske hun også bare var en anden efter hændelserne sidste år, som havde gjort hun i sidste ende havde været nød til at gå et år om.
Olive stoppede kort op, da et vindpust greb fat omkring det askeblonde hår så det dansede hen over den sorte kappe der lå hen over skoleuniformen. Vindpust? Var der et vindue åben et sted, med rolige skridt drejede hun ned af den næste gang, og gik beslutsomt efter følelsen af vind der greb omkring hende.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 13, 2017 19:14:09 GMT
Philip var stået op ude på natten og havde valgt at tage sort tøj på i håb om at han kunne stikke bedre af og ikke rigtig blive set. Også selvom det ikke lige var det pæneste tøj her i verden, men det var ligemeget da det virkede som om det med at stikke af om natten var bedre når man forsøgte at falde i et med skyggerne langs væggen der trods alt kun var lyset fra månen der lyste den op. Philip havde forsigtigt åbnet et vindue og havde en god plan om at kravle ud af det da det trods alt ikke var en af de etager der lå højt oppe. Nu kunne han trods alt ikke begynde at bruge magi på skolens område for så ville han helt sikkert blive busted i at udføre magi da han trods alt skulle hele vejen til London for at besøge hende. Han vidste også godt at hvis han blev opdaget i det her så ville det få store virkninger på hans håb om at blive quidditch kaptajn efter Samuel, men han vidste at Skyler havde behov for ham og derfor var han sådan set lidt ligeglad lige nu.
Philip var kun gået væk fra stedet for at samle nogle klude for at kunne komme det lille stykke ned uden der ville ske noget med ham. Da han var på vej tilbage måtte han dog stoppe op da han synes at han kunne høre en lyd. Det var virkelig ikke lige nu at han ville bustes og træk derfor sin hætte op over sit hår og håbede måske lidt på at han havde opsamlet held nok til at det ikke ville være i dag han blev opdaget i at lave ballade. Han ville trods alt bare være der for sin veninde når hun havde brug for ham og havde virkelig ikke brug for noget negativt ramte ham lige nu. Især nu hvor han faktisk havde en hel favn af samlet klude i sine hænder som han nok ikke bare sådan lige kunne løbe fra hvad han ville. Heller ikke med sin charme og sin nyfundende selvtillid grundet hans trænet krop.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 15, 2017 14:25:05 GMT
Jo tættere hun kom på det åbne vindue, jo mindre var hun i tvivl om at hendes tanke havde været rigtig fra start. Men hvorfor var det dog åben? Hun nåede hen til karmen, og kiggede ud fra stålrammen. Hun brummede en smule utilfreds, og lod blikket glide hen over pladsen der bredte sig ud foran hende. Umiddelbart kunne hun ikke se nogle der løb, så personen der havde åbnet det, havde højst sandsynligt ikke hoppet ud af det. Endnu. Ellers var der jo altid muligheden, at vinduet havde været åben hele dagen, en elev havde måske synes det var sjovt. Men dette var også højst usandsynlig når man tænkte på sneen der lå i et tykt lag hen over græsset. Hun udtrykte en tænkende lyd, og lod fingeren glide igennem sit hår. Det var der, hun hørte noget ikke langt fra hende, og noget der lignede en skikkelse. "Holdt" kom hun med en klar og rolig stemme "Hvem der?" hun trådte tættere på hvor hun synes hun havde set en person. Dog vente hun sig kort rundt, for at lukke vinduet og først derefter vende sig rundt igen. Egentlig håbede hun på, at personen bare ville anerkende de var blevet taget i at snige rundt efter sengetid. Men man kunne aldrig være lige heldig.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 16, 2017 7:06:03 GMT
Det eneste ord der løb igennem Philips hoved var damn. Han havde slet ikke tid til at blive busted. Han skulle jo hjælpe sin veninde. Hun havde behov for ham og da især når den bøsserøv til Charles højst sandsynlig var den idiot der havde gjort Skyler gravid. Nogen skulle jo tage sig af hende og siden alle andre i verden lod til at være ligeglad så måtte han jo mande sig op. Han stoppede dog op da hun havde bedt ham om det og sukkede dybt. "Hør jeg har slet ikke tid til en eller anden nævnenyttig vejleder skal stoppe mig" sagde han ganske bestemt og forsætte sine skridt. Philip var en snart 16 årig vred ung herre der kun havde sig selv for øje tit og ofte. Han havde ikke bare sådan uden lige tænkt sig at angive hverken navn eller kollegium og da slet ikke til en person der tydeligvis måtte være vejleder eller en anden elev der havde lidt for travlt med ting som de ikke skulle have travlt med. Han var en York og ligesom sin fætter Seth betød det ofte at de var ude på ballade. Han kunne også godt mærke det gik ham på at hun tydeligt havde lukket vinduet og gik derfor blot imod vinduet igen og forsøgte at balancere hans lille bunke klude der skulle få ham ned i den ene hånd for han kunne komme til vinduet selvom han godt et sted vidste at hun helt sikkert ville stoppe ham på vejen hvilket stadig bare ikke huede ham. Hvis hun var vejleder havde hun trods alt langt større beføjelser til at stoppe ham med magi end en almindelig elev.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 16, 2017 10:36:40 GMT
Emblemet der skulle vise at hun var en vejleder, sad da også ganske fint på hendes kappe og glimtede så snart det blev bragt frem i lyset. Hvorfor var det, at hun konstant skulle rende ind i flabede drenge! Med et surt udtryk, overvejede hun kort at hive staven frem og bruge denne metode på at finde ud af hvem han var. Men hvis de kunne løse det her på en anden måde, ville hun hellere foretrække det. Men hun måtte se sig overrasket, da han bare valgte at gå hen imod vinduet, tydeligvis med tankerne om at hoppe ud af det. Hvem troede han lige han var, der bare kunne få lov til det? Olive snerpede munden sammen og ledte efter ord at udtrykke, omkring hvad hun synes om hvad han havde gang i. Forhåbentlig kunne de siges på en måde, hvor han måske bare ville vende tilbage til hans opholdsstue. Hun trådte ind foran ham, så han ikke kunne få lov til at komme hele vejen hen til vinduet. "Hvis du tror - at jeg lader dig komme forbi så du kan stikke af, så kan du godt tro om igen" stemmen matchede hans bestemte toneleje, dog med et snert af irritation.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 16, 2017 20:22:01 GMT
Philip kunne godt mærke at vreden boblede i ham over at han ikke bare kunne komme til at besøge Skyler idet pigen trådte ind foran ham og lagde godt mærke til hendes vejleder emblem denne gang. Han vidste også godt at han sikkert satte sin drøm om at blive quidditch anføre på spil pga. det her, men det var bare som om han synes det var det hele værd lige nu. Skyler havde behov for nogen der holdte af hende for at være hende hvis man spurgte Philip uden igen at vide om det var sådan tingene hæng sammen. ”Men hun har behov for mig og er ikke på skolen. Har du slet intet hjerte frøken? Det må jeg sige. Det troede jeg var en af de vigtigste ting en vejleder skulle have” sagde han med et ganske let suk og rystede ganske let på hovedet. Han kunne sagtens tales til fornuft. Det var slet ikke det, men han var virkelig egenrådig og da især lige nu da han regnede med at Skyler havde brug for ham. Desuden havde han ikke bare sådan tænkt sig at opgive hverken navn eller kollegium så længe han kunne undgå det. Og han regnede bestemt ikke med at han kunne snøre denne vejleder som han kunne med den stupide latin professor der kun duede til en ting og det var bestemt ikke latin. ”Hvis det er sådan at være vejleder så kan jeg slet ikke se hvorfor vi har dem. Jeg troede ikke de var hjerteløse når folk vil hjælpe deres veninder som er syge” sagde han med et ganske let glimt i øjet
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 16, 2017 20:30:04 GMT
Hun havde behov for ham, var ikke på skolen, intet hjerte? Næsvise unge, hun kunne godt mærke at hendes tålmodighed blev sat på prøve. Han havde ikke engang prøvet at forklare hende situationen, forventede bare hun forstod hvorfor han havde prøvet at stikke af. Men hun stod fast i sin sag, med fødderne plantet solidt på jorden og armene over kors. Hun lod det ene øjenbryn løfte sig op, da han igen begyndte at snakke om at vejleder var hjerteløse og en eller anden veninde han skulle hjælpe. "Det er meget vel muligt, at du ikke synes jeg har et hjerte" startede hun tørt ud og lod sig ikke kure af hans glimt i øjet. "Men der er relegationer der skal følges. Disse ting kan tages op med rektor eller dit overhoved, som kan skrive en godtgørelse for at du kan forlade skoles område" hun tog en dyb indånding og rystede let på hoved. "At forlade skolens område kan koste dig og dit hus helt op til 50 points, at du ikke har din uniform på kan koste dig 15 points, vi er allerede oppe på 65. Der ud over er du ude af din seng efter udgangsforbud det er typisk 10 points oven i - 75 points i det hele. Desuden er du næsvis over for en vejleder - 5 points.. synes du jeg skal blive ved? Eller vil du gerne fortælle mig en gang til hvor hjerteløs jeg er" hun trådte et skridt tættere på "Og nu synes jeg du skal fortælle mig hvilket hus du høre til, også kan vi tage denne snak med dit overhoved." det var tydeligt i hendes stemme, at der bestemt ikke var noget at diskuterer her.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 17, 2017 12:34:25 GMT
”Regler er til for at blive brudt” sagde han med et ganske let suk og rystede en anelse på hovedet af hende. Han synes virkelig ikke det var fedt det her og han vidste godt hun ikke kunne få et hjerte hvis hun ikke vidste hvad der skete så derfor kunne hun ikke have et hjerte i sagen, men han ville helst ikke stikke Skyler. ”Jeg skal godt nok ikke op til mit overhoved. Mit overhoved kan ikke fordrage hverken mig eller min bedsteven” sagde han med et dybt suk og vidste godt han var nød til at opgive sit kollegium snart. Philip var ligeglad med alle hendes minus point. Fuldstændig. ”Min veninde er gravid og har brug for mig. Det er derfor jeg er nød til at tage mig af hende. Jeg stoler ikke på hun er alene hjemme med husalfer og de ikke vil tage sig af hende på den her skole” sagde han med en skæv grimasse. Han ville gerne hjælpe hende og nok var han ganske egenrådig, men han havde virkelig lyst til at hjælpe Skyler. Hun skulle ikke stå alene med det og det var han ganske sikker på at hun gjorde. Det mente han bare at man ikke kunne. ”Og som sagt vil jeg ikke snakke med mit overhoved. Jeg ved ikke hvad jeg pludselig har gjort, men lige pludselig vendte den” forklarede han sig og tog sig endelig sammen til at ligge sine klude fra sig. Han valgte også med vilje ikke at sige køn da Orin faktisk var den eneste mandelige overhoved tilbage.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 18, 2017 17:39:43 GMT
Hun lod ham tale færdig. Undervejs i hans fortælling, kunne hun mere forstå hvorfor han ville afsted for at hjælpe hende. Men hun kunne ikke se bort fra, at den måde han havde grebet det an ikke var i orden. Og lige meget hvor meget hun gerne ville hjælpe ham, så kunne hun ikke, ville ikke. Havde hun været en almindelig elev, der havde set ham tage afsted og vidst hvorfor, havde hun bestemt bare set igennem fingrene med det. Men det var ikke bare hendes titel som vejleder der stod for spil, det var også points fra det hus hun repræsenteret. Hvilket var noget hun aldrig ville gøre frivilligt, også igen havde dette sket for halvanden år tilbage. Så havde hun måske opført sig anderledes. Et par fingre gned sig hen over panden, mens øjnene blev lukket i. Dette var bestemt ikke hendes aften, eller uge for den sags skyld. "Jeg er selvfølgelig ked af at høre din veninde har brug for hjælp" startede hun ud, og tog en dyb indånding igennem næsen. "Men under ingen omstændigheder kan jeg lade dig stikke af. Og hvis du ikke vil snakke med dit overhoved, bliver jeg nød til at følge dig tilbage til din opholdsstue og selv informerer personen." det var det venligst hun kunne gøre for ham.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 19, 2017 16:58:23 GMT
”Men ikke nok til du vil lade mig gå. Du må trække alle de point du vil fra mig, men hun har behov for mig. Sygefløjen ville ikke engang hjælpe hende og så siger du til mig at jeg ikke må?” spurgte han med et ganske dybt suk da han virkelig havde brug for at hjælpe Skyler. Det var jo ikke kun hendes titel som vejleder der stod på spil. Det gjorde hans karrierer som quidditch spiller sådan set også for han kunne risikere at blive taget af holdet hvis han skred. ”Det kræver lidt du ved hvilket kollegium jeg kommer fra og det eneste du kan udelukke er dit eget” sagde han med et ganske let grin og nikkede let for sig selv. Han havde ikke tænkt sig bare sådan lige at opgive hverken navn eller kollegium. Mest af alt fordi hvis hun virkelig ville have at han skulle snakke med Orin så vidste han godt hvad svaret blev og det havde han ikke lyst til. Orin var virkelig streng til tider og så kunne Orin i øvrigt bare heller ikke li hverken ham eller Charlie. Det virkede nogle gange som om han gjorde det fordi han havde en beef med dem som han ikke selv kendte grunden til.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 20, 2017 13:28:34 GMT
"Nej" sagde hun køligt og rokkede sig ikke ud af stedet. Det kunne simpelthen ikke være til diskussion og hun måtte indrømme, at det han skulle være så stædig var ved at være ganske irriterende. Hvorfor skulle det også være så besværligt, desuden virkede det utrolig mærkeligt at de bare havde valgt at sende en elev hjem uden nogen former for hjælp. Var deres rektor virkelig så følelses kold? Hun fugtede læberne, og tog en dyb indånding, der pressede på ved brystkassen. Da han begyndte igen at være flabet, trådte hun et skridt tættere på og prøvede at fange hans øjne. "Jeg har ikke tænkt mig, at lade dig ødelægge mine muligheder for hvad jeg kan opnå her på skolen - bare fordi du mener at du skal tage din venindes problemer på skuldrene" arrigheden begyndte at prikke voldsomt i hendes nakke, i et kort øjeblik overvejede hun at kaste en besværgelse imod ham. Også trække ham tilbage til hendes eget overhoved som kunne hjælpe hende ud af situationen. Der var jo også altid mulighede, at gå direkte til rektoren han burde i hvert fald vide hvilke hus han hørte til. "har du overvejet, at gå igennem de rigtige kanaler, inden du begyndte at ty til at stikke af?" prøvede hun en sidste gang.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 29, 2017 0:17:48 GMT
”Køn vejleder. Det må jeg sige” sagde han med et dybt suk og rystede ganske let på hovedet. Philip anede ikke hvorfor Skyler ikke havde fået hjælp. Faktisk vidste hverken Skyler eller Philip at det var fordi hun var ganske gravid og det var derfor de ikke kunne hjælpe hende. Hun var trods alt virkelig dårlig pga. det og det kunne man nok ikke gøre det vilde ved. Desuden var det forhåbentlig bare nogle dage og så ville hun komme igen, men det ændrede ikke på det gjorde Philip ganske bekymret. Han havde trods alt ikke oplevet en veninde blive gravid.
Han lagde godt mærke til at hun gik et skridt tilbage og kunne ikke lade være med at smile let for sig selv da han følte lidt han havde vundet. ”Men det gør jeg altså. Det kan ikke være meningen at en 16 årig pige kan blive gravid og der ikke er nogen der hjælper hende” sagde han med et dyb suk og priste sig også en anelse lykkelig over at hun faktisk ik bare havde kastet en besværgelse over ham. ”Hvilken del af mit overhoved ik kan li mig er det præcis du ik forstår?” spurgte han med et ganske let hævet øjenbryn. Han følte virkelig at det som Orin havde gang i var ganske personligt, men desværre kunne han ikke rigtigt bevise det. ”Jeg har ik engang gjort hans lille lorte fætter noget” sagde han med et dybt suk og vidste godt han havde afsløret sit eget kollegium da der kun var en mand som overhoved, men det gjorde nu heller ikke så meget lige nu.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 29, 2017 22:41:12 GMT
Nu begyndte han virkelig at pisse hende af, hvilket var tydeligt malet i hendes ansigt. Det eneste hun gjorde, var det som arbejdsopgaverne inkluderede. Og det var at sikre sig, at ingen gjorde noget de ikke måtte. Det kunne da ikke være hendes skyld, at han havde valgt at træde på alle regler og ville stikke af! Hvis dette havde været under alle andre omstændigheder, og han bare havde fortalt hende det under dagtimerne. Ville hun have gjort alt for at hjælpe ham, hun havde da selv prøvet at være i en situation hvor hun havde ønsket, at venner havde kommet og hjulpet hende. Men lige nu, var hendes hænder ret bundet af et meget striks regelsæt, som der var på Hogwarts.
"Det er da fuldstændig ligemeget! Hvis han ikke kan lide dig, så må du gå til vicerektoren, eller rektoren selv. Der er altid en bedre vej, end bare at stikke af" sagde hun surt og gik hen imod ham. Så hans overhoved? Hurtigt faldt brikkerne på plads, så han var gryffindor. Nu kunne hun selvfølgelig bare havde valgt at slæbe ham hen til Professor Fitzgerald, men for alt hvad der var værd. Havde hun stadig ondt af knægten og det mindste hun kunne gøre som hjælp var at sende ham tilbage til hans opholdsstue. "Og nu har du to valgmuligheder, enden så slæber jeg dig tilbage til gryffindors opholdsstue eller du går frivilligt med."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 13, 2017 16:07:06 GMT
Han kunne godt se at han virkelig havde trykket på de rigtige knapper hos hende hvilket fik ham til at bide sig selv ganske let i læben. Han ville jo kun stikke af fordi han var bekymret for Skyler. Det kunne simpelthen ikke være meningen at folk ikke tog sig en smule mere af en elev og han som en anden elev måtte tage sig af hende. At han så ikke vidste hvorfor han var så bekymret for hende eller han ikke havde den fjerneste idé om at han crushede på hende var så noget andet, men det ændrede ikke på at han var enormt bekymret for hende og ville være der for hende. Han vidste jo også godt hun bare gjorde sit arbejde. ”Jamen jeg stikker jo kun af for at hjælpe min veninde. Jeg er godt klar over du bare gør dit job. Jeg forstår bare ikke at den her skole ikke kan rumme at jeg vil være der for min veninde” sagde han med et ganske dybt suk og rystede let på hovedet. ”Jamen jeg vil ikke tilbage før jeg har sikret mig at Skyler har det ok. Så skal jeg nok gå tilbage ganske frivilligt. Jeg har ikke lyst til at få mine øre i klemme hos Fitzgerald. Jeg ved ikke hvad jeg gjort ham. Han kan ikke li mig og C. Brown og jeg aner ik hvad jeg har gjort” sagde han med en skæv grimasse da han virkelig slet ikke kunne følge hvorfor han pludselig var så upopulær hos ham.
|
|
|