Deleted
•
Post by Deleted on Jun 23, 2015 23:44:45 GMT
@jayden og @bodin, åben for @lucky, den formiddag Bodin flytter ind Jayden og Belle havde brugt det meste af dagen på at gøre rent i huset - det vil sige, Belle havde tørret køkkenbordet af og var dernæst kommet i tanke om, at hun skulle nå i skole, så Jayden havde gjort det meste af arbejdet. Han var ikke videre dygtig til husholdningsmagi, hvilket var grunden til, at han stadig stod med en gulvmoppe i hænderne og forsøgte at skrubbe en plet et-eller-andet - indtørret eliksir? - af køkkengulvet, da klokken blev elleve. Det var tidspunktet, hvor den nye bofælle, en mand ved navn Bodin, skulle flytte ind. Det var også på tide, at de fik spædet lidt til huslejen. Jayden var allerede ved at være nervøs for, hvor længe der ville gå, før han ikke havde råd til at betale sin del af huslejen. At Jayden var desperat efter at få et normalt liv igen, og at huset her føltes som et skridt i den rigtige retning, var den eneste grund til, at han kunne forsvare at lade endnu en person komme så tæt på sig. Det hjalp selvfølgelig en stor del, at huslejen blev mere overkommelig, men han havde det skidt med sig selv over at skulle gøre det hele op i tal. Med en frustreret brummen gav han moppen et hårdt vrid henover pletten, men den så stadig ikke ud til at give sig. Måske skulle han bare lade den være og stille et eller andet henover. Her skulle jo gerne se endnu mere præsentabelt ud, end da Bodin var på besøg for at se på stedet første gang - og så kunne Belle jo bare fikse det, når hun kom tilbage.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 23, 2015 23:57:28 GMT
Det var endelig blevet tid til at Bodin kunne flytte ind i det nye hus, han havde længe kigget efter noget nyt da den gamle lejlighed havde været i meget dårlig stand og alt for lille til den lidt for forvandle Franske knægt. Han havde en kuffert med hvor han havde alle sine ting, den var selvfølgelig magisk og derfor meget mere rummelig. Roligt satte han kufferten ved sin side da han ankom til huset, her fandt han et lommeur frem for at se om klokken nu også var 11 som de havde aftalt. Han rettede lidt på sit røde hår og sin blåstribede charmeklud bag kraven på den hvide skjorte. Før han let og elegant pressede fingeren imod dørklokken. Han var lidt nervøs og spændt på hvordan de ville modtage ham. Han gned kort sit ansigt og frembredte et perlehvidt smil, imens han ventede.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 24, 2015 0:30:16 GMT
Dørklokken ringede i samme øjeblik, Jayden havde stillet en træskammel ovenpå den mærkelige plet. Han havde det egentlig ikke godt med at skjule den for den nye indflytter - Bodin, han hedder Bodin - men der var så mange ting, der blev holdt hemmeligt her i huset. Hvad skulle en plet gøre fra eller til? Det var ikke engang, fordi den var særlig stor! Jayden greb moppen og stillede den op ad skabet ned til kælderen på vej ud mod døren. Han måtte sætte den helt på plads, når han havde sagt hej til Bodin. Han trak en hånd igennem sit hår, pustede tungt ud en enkelt gang og plastrede så et smil på ansigtet, før han åbnede døren. Synet, der mødte ham, fik ham næsten til at smile endnu mere oprigtigt. Fyren var ung, smart og frisk. Han havde en enkelt kuffert med, og Jayden skulle netop til undrende at hæve øjenbrynene og spørge, om alting kunne være deri, før han kom i tanke om, at den nok var magisk udviddet. Han havde befundet sig i magisamfundet i over 15 år, og han var stadig ikke helt vant til det endnu. "Hej!" hilste han så. Ordet kom ud en smule anstrengt, som om han ikke var vant til at snakke så entusiastisk. "Kom indenfor." Han åbnede døren helt og trådte til side, så der var plads til både den unge mand og hans kuffert. "Vi har vist hilst på hinanden før, men mit navn er Jayden Goodwin. Belle, den anden bofælle, kunne desværre ikke være her nu - hun er healerstuderende og havde glemt, at hun havde timer i dag," fortsatte han i et mere naturligt, men stadig formelt, toneleje, imens han førte Bodin gennem entréen, der var afskåret af en trappe på den ene side og en knagerække på den anden, og ind i stuen.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 24, 2015 0:45:40 GMT
Bodin kunne tydeligt høre trin inde på den anden side af døren og mærkede at han faktisk blev en lille smule nervøs nu, men det ville sikkert gå hurtigt over igen. Han så døren svinge op og fik øje på Herren i huset fra sidste gang, kan huskede skam fyrens navn da det havde stået i uglerne imellem ham og huset. Han sank en lille klump " Hei" hilste han med en fin fransk accent og en rolig stemme som om han havde været telefondame i hundrede år. Han trådte tættere på og gik ind i gangen, hvor han hurtigt hang sin kappe, og vendte fronten imod Jayden og rakte ham hånden for at kunne præsentere sig selv " det er en fornøjelse at møde dig endnu engang, jeg må sige at jeg er glad for at i, øhh valgte mig som jeres bofælle" han sendte ham et stort charmerende smil og satte kufferten ind til siden " det var da trist at Belle ikke ikke kunne være her på nuværende tidspunkt, men så kan du vel vise hvordan i ønsker at tingende skal være?" Han smilede roligt og kiggede på mobben der stod op af kælderdøren og tænkte at de nok havde haft travlt med at gøre rent. Han lod sine brune øjne glide tilbage på fyren.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 24, 2015 1:07:15 GMT
Det gibbede i Jayden, da han hørte drengens accent. Han burde have vidst det, været forberedt på det. Han havde jo hørt Bodin tale før, men det var.... før Mireille havde været på besøg. Det tog ham lige et øjeblik at få fokus tilbage. Så greb han Bodins hånd og rystede den. Han gav et fast og varmt håndtryk, men det var lidt ligesom, at det tabte pusten, indtil Jayden til sidst trak hånden tilbage. "Vi er bare glade for, at der kommer endnu en til at fylde huset ud. Her er så meget plads for kun to personer," svarede han. Det var ikke hele sandheden om, hvorfor de havde valgt ham, men Jayden følte ikke, at det var helt passende at bringe sin egen økonomi på banen. Og så var det jo heller ikke strengt taget på grund af økonomien, at de netop havde valgt ham. Jayden sendte ham et forsigtet smil tilbage, før han klappede i hænderne. "Ja! Vi har jo de fire værelser i alt. Jeg bor på værelset i kælderen, og Belle har et af de tre, der er ovenpå. Har du nogle ting med til fælleseje i stuen? Ellers kan vi gå direkte op og vælge dit værelse." Hans stemme var afmålt og ordene gled ud af munden på ham, som om han havde øvet dem igennem. Det havde han også. Jayden havde en hel mental tjekliste for, hvad han skulle huske at fortælle - eller genfortælle, for noget af det havde han uden tvivl nævnt, da han var her sidst - Bodin.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 24, 2015 1:21:41 GMT
Bodin smilede roligt og charmerende til fyren inden han nikkede lidt "jo jeg har skam lidt til fælles stuen, men jeg vil meget gerne starte oppe ovenpå for at kunne pakke ud" smilede han sødt og gled elegant en hånd igennem sit hår inden han atter greb ud efter kufferten og ventede på at Jayden valgte at gå op af trapperne. Han stoppede dog op " årh øjeblik" han satte sig ned på knæ og bandt sine sko op og tog dem af, inden han rakte ud efter sin kuffert og åbnede den får at kaste hånden ned og trak et par hjemmesko op, han satte dem hurtigt på fødderne og lukkede sin kuffert inden han rejste sig igen med ret røde kinder, da han var lidt genert. Han smilede til fyren og tog kufferten i den hånd hvor han ikke havde de blanke sko " jeg vil jo ikke slæbe skidt rundt i huset, når du lige har gjort rent" det sidste var sagt let drillende og med et glimt i øjet "skulle vi gå op ovenpå?" Spurgte han stille
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 24, 2015 19:42:59 GMT
Jayden nikkede og gjorde mine til at ville gå op ad trappen, da Bodin stoppede ham. Imens drengen tog sine sko af, gav Jayden sig selv tid til at kigge på ham igen. Han var spinkel, havde rødt hår, og det var tydeligt at se, at han gjorde meget ud af sig selv. Han havde nævnt, at han havde et eller andet vigtigt job i Ministeriet for Magi, men Jayden kunne for alt i verden ikke huske præcis, hvad det var. Men én ting var sikkert, og det var, at Bodin havde hele livet foran sig. Alle døre var åbne - han kunne bare vælge. Jayden sukkede - og smilede så, da Bodin atter rettede sig op, nu med et par hjemmesko på. "Ha-ha, er det så tydeligt?" lo Jayden. Han var ikke helt sikker på, hvad det betød, at Bodin så let havde bemærket det. "Vi vil jo gerne have, at du føler dig velkommen." Så gik han et par skridt op ad trappen, kastede hovedet tilbage for at tjekke, at Bodin nu også var med, før han fortsatte. "Ja, vi vil jo gerne være så åbne som muligt overfor hinanden. Det er vigtigt, når nu vi skal bo sammen, men Belle og jeg er blevet enige om, at værelserne er vores private sted. Vi går altså ikke ind på hinandens værelser uden tilladelse. Det er god kutyme lige at banke på først. Det er du forhåbentlig okay med..?" Han talte langsomt, alvorligt, imens de besteg trappen, og timingen af spørgsmålet passede perfekt med, at Jayden var nået helt op på første sal og kunne vende sig om mod Bodin med et smil, før han fortsatte i en ikke helt så seriøs tone: "Du vil vel heller ikke have, at vi går og roder i din garderobe, når du ikke er her."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 24, 2015 20:23:08 GMT
Bodin smilede charmerende til fyren og nikkede sødt " jeg kan dufte rengøringsmidler" svarede han og pegede på sin næse for at understrege hvad han mente " men jeg er da glad for at i ville have mig ind" han gik efter fyren op af trappen imens Jayden snakkede om værelserne og hvad deres regler var, han svarede ved at nikke og brumme lidt til fyren. Der gik ikke længe før han stod oppe ved siden af Jayden og endnu engang satte han kufferten fra sig og så sig omkring "jeg tror ikke at du stjæler noget af mit tøj " drillede han hjerteligt med sin franske accent og klappede fyren let på maven med baghånden. Bevægelsen var hurtig og meget blød " nå men hvilket værelse er til mig? " spurgte han og bed sig svagt i læben og rettede sine brune øjne imod ham.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 25, 2015 12:41:12 GMT
Jayden stod ved toppen af trappen og ventede på den franske dreng. Han lænede sig mod gelænderet og var ikke helt forberedt på det venskabelige klap, da Bodin gik forbi. Det fik ham til at udstøde en mærkelig blanding af en oompf-lyd og et halvkvalt grin. Han krummede en lille smule forover; ikke fordi klappet var hårdt eller gjorde ondt - det havde bare lige ramt kanten af det stadig nye ar efter varulvebiddet. Det voldede ikke rigtigt Jayden problemer længere, rent fysisk, men han blev mindet om den skæbnesvangre nat, hver gang han blev mindet om arret. I det mindste sad det ikke et synligt sted. "Der er tre værelser heroppe. Belle har det med prinsessekronen, og så er der de to tilbage. Det ene er lidt større end det andet, men det andet har til gengæld en større garderobe." Han pegede på dørene, når han fortalte om dem. Det største værelse lå længst væk fra trappen og tættest på den sidste dør, som Jayden ikke havde fortalt hvad var endnu. "Badeværelset er for enden af gangen." Han pegede på den sidste dør. Så gik han hen og åbnede dørene til de to værelser, der ikke var Belles, og trådte tilbage, så Bodin kunne se på dem. "Så du kan sådan set selv vælge," afsluttede han med et smil.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 25, 2015 23:01:41 GMT
Bodin studerede fyren lidt og den måde som han bevægede sig på men sagde intet eller spurgte om det var noget galt. Han fulgte efter fyren over gulvet med lette trin og så ind i de to værelser " hmm stor garderobe eller stort værelse" han lavede et tænkende ansigt og sendte så fyren et smil " jeg tror jeg tager det lille værelse, ikke på grund af garderoben men fordi jeg ikke behøver et så stort værelse er alligevel aldrig hjemme" smilede han charmerende og gik ind i værelset og så sig om inden han satte sin kuffert fra sig på gulvet. Han gik hurtigt ud igen og vandrede hen for at kigge ud på badeværelset " jah det går an" smilede han og gled en hånd igennem sit røde hår. Han kiggede over på Jayden igen og lukkede døren " nåh, har du andre planer? Eller skal vi gå ned og se resten? Eller måske drikke en lille kop te?" Han havde selv taget fri hele dagen for at kunne flytte ind, hvilket måske var lidt dumt da han kunne pakke ud ved hjælp af magi så ville det jo kun tage et par minutter.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 22, 2015 18:50:30 GMT
Jayden blev stående i gangen, da Bodin så de to værelser og badeværelset an. Han sagde ikke noget - stod bare lænet op mod det gamle, hvide tapet og nikkede lidt engang i mellem. Han var ikke helt sikker på, hvor glad han var for det nye selskab. Det var ikke, fordi han ikke kunne lide den friske franskmand - tværtimod synes han allerede, at Bodin virkede som en flink person. En, han for nogle måneder siden, sagtens kunne forestille sig at bo sammen med. Nu var Jayden bare ikke så sikker længere. Siden den skæbnessvangre fuldmånenat.. Hvad hvis Bodin fandt ud af det? Hvad ville han så tænke?
"Hmmm.. hva'?" spruttede Jayden. Han havde stået i sine egne tanker og ikke lagt mærke til, at Bodin havde valgt værelset og nu spurgt ham om et eller andet. Havde det været noget med en kop te? Jayden satsede: "Te har vi allerede masser af! Jeg kan vise dig skabet i køkkenet, og så kan vi tage en kop." Han stak i et smil og begyndte at gå ned ad trapperne igen. Han kiggede sig over skulderen, da han var nået ned til trappereposen for at tjekke, at Bodin nu også var med.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 22, 2015 20:49:41 GMT
Bodil havde stået og kigget lidt på fyren, det var tydeligt at han var i sin egen lille verden, og han ville ikke vide hvor han havde været. Så han smilede blot da Jayden pludselig reagerede på hans ord, han kunne ikke holde en lille latter tilbage, og gled en hånd nænsomt igennem sit røde hår og så på fyren " det var netop det jeg spurgte dig om, om vi ikke skulle ha os en lille kop te, og så vil jeg da gerne se resten af huset" tilføjede han med sin fine franske accent, og bed sig lidt i underlæben. Han håbede da at de ville blive fine venner, Jayden virkede som en utroligt flink fyr, selv om han også virkede lidt nervøs. Måske endog en smule anspændt, det undrede Bodil lidt, for han syntes da ikke at han havde gjort noget som ikke var almindeligt eller normalt.
Roligt fulgte han med fyren ned af trappen, og holdt roligt fat i gelænderet på vejen ned, han betragtede Jayden lidt bagfra, studerede ham, hvis man kunne sige det på den måde. Han var jo naturligt nysgerrig på hvilke folk han skulle bo sammen med, og om det ville gå godt. Han syntes ikke at han magtede at skulle til at finde ny bolig igen, og så regnede han heller ikke med at det ville blive et problem, han var jo meget renlig og perfektionistisk omkring orden og rengøring, hvilket de sikkert ville få glæde af med tiden. Da han kom ned for enden af trappen sendte han Jayden et stort charmerende smil " jeg er skam med" lo han lidt og så ind i hans øjne.
|
|
|