Deleted
•
Post by Deleted on Jun 23, 2015 11:55:00 GMT
@joey - @audrey
Klokken var halv otte om aftenen, og Haymitch sad i Joey's stue sammen med Audrey. Hun sad i sofaen imens han sad på en stol, og de havde siddet en lille halv time efterhånden. Mitch havde skrevet en SMS til Joey om at han ville mødes med ham halv otte hjemme ved ham, det smarte ved muggler verdenen var jo mobil telefoner og Mitch kunne slet ikke leve uden. For nu sad de begge bare og ventede, det var ikke mange ord der blev sagt imellem de to, og Audrey så langt fra glad ud, hun sad blot med armene over kors i sofaen, og Mitch kiggede en smule ud i luften og kiggede i mod døren. Joey var sjældent for sent på den, og tourneén var kun en uge væk, så nu skulle der til at være styr på tingene hvis alt skulle gå op og Mitch håbede virkeligt på at Joey ville opfører sig pænt, så dette her kunne komme til at fungerer, nu havde han jo endeligt fået Audrey med på vågnen igen, så fik Joey ikke lov at have nogen mening. Han lænede sig tilbage i stolen, den sorte læderjakke hang løst over hans skuldre. Audrey havde blot cowboy bukser og en stor trøje på, det var alligevel ikke helt værd at gøre sig pæn for nogen.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 23, 2015 19:04:56 GMT
Joey stoppede op for foden af bygningen. Han pustede en del og hans hjerte hamrede hårdt i brystet på ham efter den løbetur han lige havde været på. At motionerer var noget af det der havde holdt hans tanker væk fra Audrey. Han savnede hende helt forfærdeligt meget, som han havde gjort dengang med Isadora forskellen var bare at Isadora kunne han stadigvæk snakke med, Audrey havde cuttet ham fuldstændig ud af sit liv, hun tog ikke telefonen når han ringede og svarede ikke når han skrev til hende, så for et par uger siden havde han ganske simpelt opgivet kampen. Skønt det var den rene pinsel.
Han tørrede sit svedige ansigt af i ærmet på tshirten inden han gik ind i opgangen og tog elevatoren op. Som alle andre der havde været ude og løbe lidt over 5 km, var han svedig og ikke særlig charmerende i sine grå jogginbukser og mørke tshirt. Han fiskede mobilen frem fra lommen, den var kun 5 minutter over halv 8. Han låste sig ind i lejligheden og satte omgående kursen mod køkkenet for at tage et glas vand. "Hey," kaldte han uden at kigge. Først da glasset var fyldt vendte han sig mod stuen hvor han gik ud fra at Mitch sad, og den mundfuld vand han lige havde taget indenbors var han lige ved at spytte ud igen af overraskelse. "Audrey?" Han trak høretelefonerne ud af ørerne, med gad ikke bekymre sig om at slukke musikken der højlydt spillede i dem. Pludselig fortrød han bittert at være kommet hjem i så frastødende en tilstand.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 23, 2015 20:29:24 GMT
Mitch sad blot afventende, nu var det jo trods alt ikke fordi at ham og Audrey havde ret meget at snakke om, man kunne jo roligt sige at de var som nat og dag: "Endeligt, det tog godt nok tid..." sagde Haymitch lettet som Joey ankom til lejligheden, og det betød han ikke skulle sidde med den dødsyge blondine længere. Audrey var da ganske køn at kigge på, men hun var slet ikke den samme samlejeede og frembrusende kvinde som Isadora var, og det var nu engang kvinder som Isadora, som Mitch alle dage havde haft svært ved at modstå, der var jo trods alt også en grund til at han stadig blinkede sødt til Isadora når de så hinanden, selvom han ikke længere prøvede på noget, han ville jo helst ikke nede ud i problemer.
"Ja jeg har Little Miss Sunshine med... Jeg har skam fikset alle problemerne for dig" sagde Mitch med en næsten arrogant stemme, bare fordi at han havde det godt med sig selv lige nu, når han fiksede ting for Joey var han jo ikke bange for at ligge skjul på at han havde været den gode. Et suk brød endnu engang hans læber, han var glad for at han havde fået styr på situationen: "Når tingene damner op, så må jeg jo fikse dem... Det er jo mit job" sagde han en smule arrogant.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 23, 2015 20:30:07 GMT
Som døren gik op, kiggede Audrey stadig ned i jorden. Hun havde haft det virkeligt dårligt de sidste par uger, det havde været mange ting at tage ind på en gang. Ikke blot at hun havde været i seng med Lucas, hvilket hun stadig fik kvalme af at tænke på, så havde hun også fået at vide at Joey faktisk bare havde udnyttet hende, og det gjorde så forfærdeligt ondt at tænke på, at hun knap nok kunne sætte ord på det. Faktisk havde hun bare lyst til at begrave sig langt ned under jorden og bare glemme hele verden, langt væk fra alle andre.
Som Joey kom ind i rummet, kiggede hun kun ganske kort i mod ham: "Hey... mumlede hun og lod så Mitch fører øret, hun havde jo alligevel ikke så meget at sige. Mitch havde som sådan ikke afpresset hende, men hendes økonomiske situation havde alligevel gjort at de penge han tilbød hende var noget hun godt kunne bruge, og på samme tid så ønskede hun ikke at være "den pige"... og eftersom Mitch havde truet med at gå til medierne så havde hun valgt bare at spille efter hans pibe for nu.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 23, 2015 22:21:08 GMT
Joey fortrød pludselig bittert at han ikke havde nået at være her før Mitch og havde gjort sig klar for lige nu var han da nok ca lige så charmerende som en død gnu. Han så uforstående fra Micht til Audrey. Hvordan pokker havde det lykkedes Mitch at få hende til at komme herhjem. Inderst inde jublede han, i den tro at hun var her for at give ham en ny chance og at tingene ville løse sig. Hjertet slog hårdere i brystet og han stillede glasset fra sig for at gå hen til dem. Han valgte dog at blive stående på behørig afstand eftersom han nok ikke ligefrem duftede af roser lige nu.
Hans mod sank dog en smule som han kiggede på hende, hun så ikke videre begejstret ud. Blikket blev atter rettet mod Mitch. "Sååh..nogen der vil fortælle mig hvad der forgår?" Spurgte han med et lille opløftet smil og kiggede så tilbage på Audrey. At Mitch skulle have leget Kirsten giftekniv kom virkelig bag på ham, han havde da aldrig virkedet videre interesseret i Joeys kærlighedsliv og Joey havde nok lidt svært ved at tro at han gjorde det ud af godheden i sit hjerte.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 24, 2015 10:22:38 GMT
Mitch kiggede roligt i mod Audrey som hun alligevel valgte at hilse på Joey, ja de to kunne jo lige så godt begynde at blive venner igen: "Sæt dig ned, Joey" sagde Mitch, de var jo nødt til at snakke og dette her var jo trods alt ganske alvorligt. Mitch var ikke kun interesseret i penge, men skam også i Joey's karrierer, de to havde jo trods alt været venner siden at de var ganske små, og på trods af alt det lort de begge havde været igennem, så ændrede det jo ikke på at de var venner, forskellighederne var ikke svære at se, men Mitch havde altid været mest knyttet til Joey, også selvom de nogengange lavede lort for hinanden.
"Jeg har fikset problemerne Joey, Audrey tager med på tourné" sagde han i en rolig stemme og lænede sig tilbage på stolen, han kunne jo lige så godt komme frem til pointen. "Hun er din kæreste overfor medierne, vi køre det hele som vi gjorde før... Audrey får penge og undgår at blive ydmyget i pressen, og du får dine fans til fortsat at forgudede det faktum at du er faldet for en fan, ganske simpelt" sagde han i et roligt smil og kiggede i mod Audrey som ønskede han at hun skulle bekræfte det var sandt: "Har jeg glemt noget?" spurgte han i retning af Audrey.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 24, 2015 10:23:04 GMT
Audrey sukkede kort, hun havde virkeligt savnet Joey og det stak hende lidt i hjertet at se ham igen, men hun kunne ikke se på ham på samme måde nogensinde igen, slet ikke efter Mitch havde fortalt detaljerne om aftalen. Ligegyldigt hvor meget Joey sagde at han faktisk holde af hende, så kunne hun ikke tro på ham, hvem ville dog gøre det her i mod et andet menneske? Hun lod fortsat Mitch føre ordet, mest fordi at hun ikke følte hun havde så meget at sige, hun var bare træt af det hele og ville ønske at hun kunne grave sig ned og bare komme langt væk fra hele verden.
Som Mitch kiggede i mod hende og spurgte om han havde glemt noget, rystede hun på hovedet: "Det tror jeg ikke" sagde hun en smule koldt, og prøvede at undgå at kigge for meget på Joey, men endte dog alligevel med at hæve blikket i hans retning. "Men du holder fingrene fra mig, vi snakker ikke sammen udover offenligt og vi sover ikke på samme værelse!" sagde hun surt, han skulle ikke tro at han kunne prøve på noget igen, nu skulle hun bare holde en masse afstand til ham og glemme at hun nogensinde havde haft følelser for ham, selvom det var svært.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 24, 2015 17:39:22 GMT
På Mitchs opfordring satte han sig i den bløde lænestol ved siden af sofaen, han ville helst ikke sidde for tæt på hende, igen fordi han bestemt ikke duftede særlig godt. Han lyttede til hvad Mitch havde at sige og lod blikket glide mod Audrey med en smule forhåbning bag. Havde Mitch få hende til at tilgive ham? For det så bestemt ikke sådan ud, som han forsatte gik det også hurtigt op for Joey at det nok ikke helt var tilfældet. Han slog blikket lidt ned og sukkede. Han havde ikke lyst til at betale hende for at være hans kæreste, han ville bare virkelig gerne have at hun havde lyst til at være det, men det var nok lige lovlig meget at forlange.
"Audrey.." sagde han stille som hun kom med sin tilføjelse. "Er der slet ikke noget jeg kan gøre for at overbevise dig om at mine følelser for dig er ægte?" Spurgte han lidt trist uden at det helt gik op for ham at han vidst ikke havde fået nævnt overfor Mitch at han rent faktisk var faldet for den blonde heks. Dette her gjorde bare ondt, han havde ikke lyst til at gå op og ned af hende hvis ikke han måtte holde om hende eller kysse hende. På den anden side var dette her måske hans mulighed for at bevise overfor hende at han ikke havde løjet om sine følelser for hende.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 24, 2015 18:37:39 GMT
Som Joey ikke kommenterede på aftalen sukkede Mitch bare opgivende og rystede så på hovedet: "Joey, det her er business" forsøgte Mitch i en venlig tone, det var vigtigt at han ville komme til at forstå at dette her altså ikke handlede om alle de pusse-nusse følelser han ellers rendte rundt med. Mitch lænede sig tilbage for at give dem plads til at snakke, men ville dog ikke gå, mest fordi han ikke ville have Joey sagde et eller andet dumt der damnede planen op igen: "I know Audrey... Det er fikset, der er to værelser, og det hele er diskret så pressen intet ved" forsikrede Mitch.
Han havde nok bare aldrig forstået alle de kærlige følelser som Joey fik, han havde haft dem med Isadora og han genkendte dem igen ved Audrey. Mitch havde aldrig haft følelser for nogen, sådan var han slet ikke og han brød sig heller ikke om sådan at rende rundt og lege forelsket. "Men altså, er du med på aftalen?" spurgte Haymitch og kiggede i mod Joey, han var jo nødt til at sikre sig at alt var okay og han var nødt til at sikre sig at Joey selv ikke ville ende med at damne aftalen op fordi hans alt for bløde hjerte ville komme i vejen for hvad Mitch mente var ganske gode planer.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 24, 2015 18:38:10 GMT
Audrey kiggede let ned i jorden, hun havde slet ikke lyst til at sige noget lige nu, men som Joey spurgte om han kunne gøre noget, kiggede Audrey blot på ham og kunne mærke tåre komme frem i hendes øjne så de blev blanke, dog holde hun dem inde. Hele denne her periode havde været sværer for hende end noget andet hun nogensinde havde prøvet. Hun havde oprigtigt troet at han kunne lide hende, og hun havde virkeligt troet at hun havde mødt den store kærlighed, lige indtil hun nu havde fundet ud af at han bare havde holdt hende for nar, og det gjorde helt utroligt ondt.
"Nej, intet..." kommenterede hun kortfattet, hun havde faktisk slet ikke lyst til at tale med ham, men pengene var gode og desuden så ville hun ikke ende på forsiden af alle aviser som pigen der havde været utro med tvillingebroderen. "Jeg kan vel ikke engang være sikker på du er Joey" mumlede hun i en snærrende tone, lige den del havde måske ikke været Joey's skyld, men han havde jo gjort så meget andet at hun ikke kunne finde en positiv mine frem.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 25, 2015 15:19:49 GMT
Mitchs kommentar om at det var buisness fik Joey til at rulle med øjnene. Hvor var det dog typisk Mitch at komme med den slags lort! Det kunne godt være at det "bare" var buisness for ham, men for Joey lå der meget mere i det, han var virkelig begyndt at falde for Audrey og han ville gerne have hende som en del af hans liv igen. Det her gjorde så ondt og han kunne slet ikke overskue tanken om ikke at have hende. Tænk hvis hun fandt en anden. Han bed sig hårdt i læben ved den tanke. "To værelser." Sukkede han "og det tror I ikke pressen finder ud af?" For en gangs skyld ville han næsten ønske at en fotograf ville følge ham i røven. Måske han kunne "komme til" at afsløre hvilket værelse han boede på, så ville hun være nødt til at dele.
Tanketrømmen blev stoppet og han nikkede svagt til Mitch. "Ja ja.." sukkede han uden at ligge skjul på at han langt fra var tilfreds med det. Det var dog ikke vigtigt lige nu, han ville bare så gerne have Audrey til at snakke med ham. Rigtigt. Overbevise hende om at det havde været en dum fejl, han anede bare ikke hvordan. "Men..." han sukkede dybt og så hjælpeløst på hende. Kommentaren hun kom med derefter fik ham dog til at sende hende et lidt surt blik. Det var trods alt ikke hans skyld af hun havde knaldet med Lucas og den ville han simpelthen ikke tage skylden for. "Den der var ikke fair Audrey." Sagde han en smule sammenbidt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 25, 2015 19:43:17 GMT
Mitch kiggede roligt i mod Joey og rystede så på hovedet: "Jeg har booket det ind som et ekstra værelse til crewet og jeg har bedt om at i får værelser vendt i mod hotellernes haver eller helt uden vinduer, så pressen ikke kan kigge ind, jeg har skam tænkt mig om" sagde Haymitch alvorligt og kunne ikke forstå hvorfor at Joey var så pessimistisk. "Kan vi ikke bare være glade for at tingene endte godt for alle?" spurgte han i et roligt smil og håbede at Joey ville holde op med at være sådan en tudeprins, det skulle jo nok ende med at gå alt sammen, det var Mitch ganske sikker på og tournéen skulle nu nok blive et hit alligevel, Joey's fans elskede ham jo.
"Godt... Så vil jeg smutte videre... Du ved.. Presse der skal tales med, piger der skal knaldes... Jeg har et travlt program" sagde Mitch og rejste sig roligt op for at gå hen og kort klappe Joey på skulderen. "Vi rejser på Søndag klokken elleve, husk at pakke... Vi ses i bussen" sagde han i et smil, den første måned ville de rejse rundt i storbritannien efterfulgt af en 6 måneder lang verdenstourné og som altid glædede Mitch sig helt utroligt meget.
//Out
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 25, 2015 19:43:45 GMT
Audrey kiggede i mod Joey, hun var så såret at hun måske ikke tænkte eller handlede fair lige nu, men alt havde gjort så ondt de sidste par måneder og hun kunne stadig ikke stå alt det her var sket for hende: "Nej Joey, men det var heller ikke fair at du valgte at udnytte mig..." snærrede hun som han sagde at det ikke var fair. Der var intet der var fair lige nu i følge hende, hun var bare så ked af det og vred og hun havde stadig bare lyst til at græde og slå ham: "Og når vi kommer tilbage gør vi det offenligt at vi har slået op... Vi kan bare sige du har været utro" sagde hun koldt, hun var så sur og ked af det at hun slet ikke kunne skjule det i hendes toneleje.
Som Mitch valgte at gå, sagde hun ikke engang farvel. Hun hadede virkeligt den fyr, men på den anden side så var aftalen hun havde fået da fin nok. Det var jo ikke så meget pengene hun var interesseret i, mere det faktum at hun ikke ville se dum ud i pressen. "Ja jeg må nok også hellere gå hjem og pakke" sukkede hun og fik roligt rejst sig op fra sofaen. Hun kunne slet ikke forstå at alt dette her var sket for hende, det lignede heller ikke hende at være så sur, men hun havde aldrig før prøvet noget som dette her.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 26, 2015 6:47:56 GMT
Joey nikkede og forsøgte ikke at se alt for skuffet ud over Mitchs forsigtighed. Typisk at den ene gang han havde brug for at Mitch kvajede sig havde han faktisk styr på tingene. "Ih jo hugs and puppies all around." Mumlede han lidt surt og fumlede lidt med sine hænder. Dette her var på ingen måde godt, han hadede tanken om at skulle gå op og ned af Audrey hvis hun hadede ham, det var næsten værre end ikke at se hende. Men igen vidste han også godt at 3 måneder i Storbritannien og 6 måneder på verdensturne var meget lang tid. Måske han ville få chancen for at gøre det godt igen på turen.
Joey nikkede blot og viftede lidt afværgende med hånden efter Mitch som han gik. Endelig var de alene, han så på Audrey med et lidt usikkert blik. "Det var ikke for at udnytte dig," sagde han forsigtigt. "Jeg ved godt at jeg var en idiot, men...." Som hun kom med sin løsning stoppede han brat op og gloede vantro på hende. "Undskyld hvad?" Han blinkede et par gange, "jeg har bestemt ikke tænkt mig at lade som om at jeg har været dig utro!" Slog han fast i en lidt irriteret tone. Havde det ikke været fordi han var bange for at hun droppede den nye aftale ville han nok have tilføjet at det jo bare kunne spille på hun havde været sammen med Lucas, eftersom det trods alt var sandheden. -delvist. "Okay..vi ses på fredag." Sukkede han og ville bare ønske at hun ville give ham en ekstra chance, for han havde det helt forfærdeligt uden hende.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 26, 2015 12:33:36 GMT
Audrey rullede med øjnene over hans kommentar, han ville virkeligt bare være irriterende lige nu, ville han ikke? "Hør! Jeg rodede mig ikke ud i det her, DU rodede mig ud i det... Derfor kommer det her til at være DIN skyld når pressen skal vide vi slog op! Jeg gider ikke det her ødelægger mit liv" sagde hun hidsigt. Det her havde allerede ødelagt en del af hendes liv, fordi at hun hele tiden tænkte på ham, hun tænkte hele tiden på det faktum at de ikke var sammen og hun tænkte hele tiden på hvor meget hun ville ønske at der var styr på det hele, hun ville bare så gerne være sammen med ham, men det her havde gjort alt for ondt. Hun havde bare været alt for forelsket i ham.
"Ja det gør vi.. Farvel Joey" sagde hun blot og rejste sig så stille op for at gå direkte forbi ham, hun havde ikke så meget andet at sige til ham lige nu, hun var bare så ked af det og skuffet. Hun ville bare gerne have det hele overstået så hun kunne glemme alt om Joey og Mitch og komme videre med sit liv.
//Out
|
|
|