Deleted
•
Post by Deleted on Jul 5, 2016 1:39:18 GMT
Dette er Brooke Wells' dagbog.
I denne bog skriver hun om sine dybeste hemmeligheder, sine mørkeste tanker, sit liv og ikke mindst - kærligheden. Først og fremmest burde I kende til hendes fortid.
For mange år siden blev en horeunge født i fuldblodsfamilien Wellson. Hun blev døbt Brookelyn. Fuldblodsfamilien foragtede den lille baby og opfostrede hende, som var hun blevet født i en slavefamilie. Hun blev underernæret og holdt skjult for omverdenen. Ingen kendte til hendes eksistens. Årene gik og endnu havde horeungen aldrig været ude fra den kælder, som hørte sammen med familiens herregård. Den kælder som hun blev holdt skjult i. Det eneste tidspunkt horeungen havde kontakt med andre mennesker, var når der blev serveret mad for hende. Det var som regel tjenestepigen, der fik tjansen om at fodre horeungen af. Hun blev ældre og da hun endnu intet brev fra Hogwarts havde fået, så vidste familien Wellson, at horeungen var en fuser. Hele familien væmmede sig ved tanken om hende, der befandt sig i deres kælder. Årerne forsatte med at gå og da horeungen rundede de tretten år, fik hun et psykisk sammenbrud. Hun blev angst, blev ramt af spiseforstyrrelse og fik en depression. Familiens privatlæge - den eneste udefrakommende der kendte til horeungen - fik til opgave at undersøge hende og konstaterede, at det skyldtes, at hun var for meget alene og for meget i mørke. Efter den konklusion købte familien Wellson hende en hund. En rottweiler tæve, der kun lige havde rundet de otte uger. Fra kælderen blev der bygget en trappe op til en lille, hemmelig og indhegnet have. Her kunne horeungen lufte sin hvalp og selv få noget sollys. Noget hun nød i de kommende år, indtil hun fyldte sytten. Hun havde opdaget et hul i hegnet. Hun stak af, sammen med hunden.
Hun vidste at familien Wellson satte alt ind for at finde hende, da de frygtede, at hun ville sladre om deres ubarmhjertelige behandling af hende. Så hun skiftede identitet til Brooke Wells. Her er hendes rejse:
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 5, 2016 1:58:13 GMT
Brooke Wells - 22 år Kære dagbog,
Jeg fik for et par dage siden anbefalet af en fremmed muggler, at jeg burde gå til psykolog. Jeg vidste ikke - og ved stadig ikke hvad en psykolog er, men ordet er specielt og lød spændende, så selvfølgelig smuttede jeg hen til en såkaldt psykolog. Jeg skulle snakke med denne psykolog. Han spurgte mig om alverdens ting, som for eksempel hvordan jeg har det. Jeg kunne ikke lade være med at grine af ham, for hold nu kæft, hvor var det dumt spurgt. Desuden: Hvad kommer det lige ham ved? Efter at have snakket lidt frem og tilbage, anbefalede han mig, at jeg begyndte at skrive dagbog. Han mente, at det ville være en god måde for mig, at få udtrykt nogle indebrændte følelser og aggressioner. Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke forstår hvad han mener. Jeg er overhovedet ikke aggressiv. Faktisk smadrede jeg kun en af hans vaser, men det var også hans egen skyld. Hvem tror han lige, han er, sådan at komme og analysere mig til at være en ulykkelig, aggressiv og ensom kvinde? Det er da klart, at jeg bliver vred så. I hvert fald, så fik jeg anskaffet mig en noteshæfte, som jeg kan bruge til dagbog. Ja - det er dig. Ikke fordi jeg tror det er sjovt at skrive med mig selv, men jeg lovede ham det. Desuden holder jeg, Brooke Wells, altid hvad jeg lover. I modsætning til Brookelyn Wellson, så er denne identitet faktisk til at stole på. Jeg er i hvert fald træt nu, så jeg må hellere få sovet lidt, inden jeg skal lufte Liva i morgen. Hun er min hund. Jeg kan lige klistre et billede fast af hende, inden jeg går i seng. Måske jeg skulle rejse mod Skotland i morgen? Godnat.
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 5, 2016 11:21:12 GMT
Brooke Wells - 22 år Kære dagbog, I dag gik jeg hen til en mugglerfrisør. Ja, desværre lever jeg mest i mugglerverdenen for tiden, men det er kun fordi jeg frygter familien Wellson. Af og til ser jeg dem, men heldigvis når jeg at forsvinde, før de opdager mig. Tænk hvor forfærdeligt det ville være, hvis jeg endte tilbage i det hul af en kælder, hvor det eneste selskab jeg havde, var Liva. No offence Liva, jeg elsker dig. Der er bare noget over menneskeligt selskab. Selskab der kan svare en, når man damning spørger dem om noget. Anyways - jeg tog til denne frisør, der brugt nogle mugglertricks. Jeg fik permanente krøller. Ikke at det gør noget, jeg bad selv om det. Jeg synes faktisk det blev ret pænt, men jeg kan lige klistre et billede fast til sidst. Du kan også lige få et billede af mig med flat hår. Faktisk ved jeg ikke, hvad jeg foretrækker. Jeg kan virkelig godt lide mit udseende, både med krøllerne og uden krøllerne. Jeg har altid haft flat hår, så jeg regner med at når jeg flader mit hår og alt sådan noget fis, så er jeg Brookelyn Wellson. Magter jeg ikke flade det, så er jeg Brooke Wells. Så kan jeg også selv finde rundt i alle mine mange løgn-identitets-historier. Jeg skal bare kigge på mit hår. Jeg er ved at pakke mine ting, for Liva og jeg begynder at rejse mod Skotland. Eller London, jeg har endnu ikke besluttet mig. Jeg har været i Diagonalstrædet før, men det er efterhånden et stykke tid siden, fordi jeg altid frygter at støde på the damning Wellsons. - men nu hvor jeg har mine krøller, så skal jeg nok klare den. Så kommer de ikke til at genkende mig. Jeg overvejer lidt, om jeg burde leje et værelse på Den Utætte Kedel, blot så jeg kan tilbringe aftenen nede i baren, hvor jeg kan drikke mig pløre stiv. Kunne virkelig godt trænge til det, men det kan jeg jo altid. No surprise. Cya; Brooke Wells Brooke Well Well Broken - fik du den?
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 5, 2016 14:50:06 GMT
Brooke Wells - 22 år Kære dagbog, Jeg så hende i dag. Hende der gav mig livet, hende der låste mig inde i kælderen hos sine forældre. For ja, hun boede hjemme, da hun blev gravid med mig. Hun var 16 år gammel. Det var nemt nok at genkende hende. Jeg sad ved et af bordene på Den Utætte Kedel, mens Liva lagde under bordet. Jeg tror at det var mine krøller, der sørgede for at hun ikke genkendte mig. Hun gik i hvert fald direkte forbi mig, så tæt på mig, at jeg ærligt talt kunne mærke varmen fra hendes arm. Og jeg kunne lugte hende. Ja lugte, hun damning stank langt væk af forræderi. Føj. Jeg gad virkelig godt vide, hvad der foregår inde i hovedet på hende lige for tiden. Om hun er bange for at jeg render rundt og sladrer, så hende og resten af familien Wellson rigtig kan få fingrene i klemme? Jeg må indrømme, at jeg virkelig har lyst. Blot som hævn for at have været lukket inde i en kælder hele min barndom. Måske gør jeg det senere hen, når de mindst venter det, men alligevel overvejer jeg bare at lade være. Jeg er Brooke Wells nu, ikke Brookelyn Wellson. Jeg har intet at hævne mig over. Jeg vil bare glemme dem og komme videre med mit liv.
I morgen tidlig smutter jeg ind i Diagonalstrædet. Forhåbentlig kan jeg stjæle nogle tasker fra de ældre magikere, så jeg kan skaffe mig pengene til hotelregningen. Ellers stikker jeg bare af fra regningen, you name it.
Cya, Brooke
|
|