Deleted
•
Post by Deleted on Jun 7, 2016 16:33:32 GMT
@tobias Tid _ Formiddagstid, lørdag Sted _ En lille lejlighed på tredje etage i Oslo
Oslo havde virket som det oplagte sted at flytte ind da han først var flyttet til Norge, for det var det eneste sted i Norge han havde kendt til. Der havde altså ikke været meget tvivl, da han havde fundet en lille, ledig lejlighed i midten af Oslo. Han var begyndt at forlade Durmstrang mere ofte i weekenden, blot fordi han kunne. Der var virkelig ingen grund til at han blev på skolen i weekenden, for der var ingen undervisning, og hvis han gjorde, var der altid en elev eller to der bad om ekstraundervisning i mørk magi. Ingen af dem virkede som elever han havde lyst til at give ekstra viden om magi der kunne skade for alvor. Det var en af de mere... irriterende ting ved at undervise i sådan et fag. Måske tog han også lidt oftere hjem, fordi han for nyligt havde givet sin adresse til en fremmed. Patrick låste sig ind i lejligheden. Han var fløjet hjem, eller, så langt som han nu kunne uden at blive set. Han var landet i en gyde han plejede at opbevare sin kost i, den stod der nu, for der var aldrig nogen. Den plejede at ligge svøbt i hans kappe og have det meget godt. Måske fordi der stank langt væk af alkohol og pis i gyden. Det var belejiligt. Gyden lå ikke specielt tæt på hans lejlighed, men det var bedre end ingenting. Han sparkede sine sko af og lukkede efter sig. Indenfor var der køligt og trægulvet var glat, hele lejligheden bestod i virkeligheden kun af tre forskellige rum, men det var hjemme.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 7, 2016 17:28:29 GMT
Tobias havde gået lidt rundt og været lidt svævende efter han havde mødt en fyr som virkelig havde taget en plads i hans hjerte. Det var derfor han nu for en gangs skyld var taget afsted for at besøge fyren, og han havde pakket en lille kuffert med noget tøj, da han inderst inde håbede på at han kunne få lov til at overnatte ved Patrick hvis han da var hjemme. Og det var først da han var dukket op i en gyde ikke ret langt fra fyrens lejlighed at det gik op for ham at han måske skulle have sendt ham en ugle om at han ville komme forbi. Han rettede hurtigt på sit blå jakkesæt som han havde taget på for at ligne en muggler, dog var jakken længere og mindede lidt om en kappe. Han havde en buket røde roser med i hånden og en flaske rødvin til fyren. Han satte kurs imod lejligheden og så sig meget om til han kunne stoppe op og banke på døren. Han mærkede hvordan hans hjerte bankede og han blev nervøs for at fyren ikke ville se ham, eller at han havde en kæreste i hemmelighed.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 8, 2016 9:20:13 GMT
Der var ikke tændt for noget lys, endnu, men det behøvede der måske heller ikke. Lyset skinnede ind ad vinduerne. Det var et fint sted han havde sig, hvis han selv skulle sige det. Han satte sin taske af på køkkenbordet, der banede sig vej ud i stuen og blev til et spisebord, og fortsatte ind til sofaen. Den stod et par meter fra spisebordet, og så mere slidt ud end han huskede den. Det gjorde den hver eneste gang. Han nåede næsten at sætte sig ned, i fuld gang med at smide jakken, da det bankede på døren. Han rejste sig fra den halvsiddende position han havde siddet i, og gik ud mod døren igen. Han hang jakken op på knagen samtidig med at han åbnede døren og trådte et skridt bagud, så der var plads nok. ”Hold da op!” udbrød han. I døren stod ingen ringere end Tobias, med kuffert og vin og roser. Patrick glemte at give slip på døren. ”Hvad er det her?”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 8, 2016 11:57:35 GMT
Tobias mærkede hvor nervøs han efterhånden var for at dette skulle gå helt galt. Han havde tænkt meget på Patrick og på om der virkelig også havde været den gnist som han troede der havde været, og om det var den rigtige adresse som han havde fundet. Han smilede sukker sødt da han så hvor overrasket Patrick blev og rykkede tættere på " et besøg, hvis du har tid og lyst?" Spurgte han kærligt og satte kufferten for at give ham et hurtigt lille kram hvor han kunne dufte ham tydeligt, en dejlig duft. Han rødmede og rakte vin og roser til fyren " de var til dig" hviskede han med et smil
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 8, 2016 15:19:59 GMT
Jo, han havde håbet på at Tobias ville sende en ugle, eller dukke op på et tidspunkt, men han havde ikke regnet med en vild, romantisk gestus. Han blev bare stående, da Tobias krammede ham. ”Sikke en overraskele.” mumlede han. Burde han have gjort rent i lejligheden? Altså, han havde gjort det sidste weekend og havde ikke været hjemme siden, men der kunne sikkert blive meget renere end der var. Han gav slip på døren da det gik op for ham at han skulle tage imod tingene. ”Wauw,” sagde han og tog imod roserne, de skulle lige justeres i hans hånd, før han tog imod vinen også. ”Ja, ja selvfølgelig. Kom indenfor.”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 8, 2016 15:44:35 GMT
Tobias smilede til fyren og kunne godt se at han var overrasket over at han var dukket op ' jah jeg havde weekenden fri og så tænkte jeg på dig, jeg ved godt at jeg måske skulle have sendt dig en ugle om at jeg ville komme og besøge dig. Det beklager jeg" han smilede kærligt og rødmede lidt men tog alligevel sin kuffert og gik ind i lejligheden " sikke da et lækkert sted du har har" indrømmede han og bed sig lidt i læben i det han satte kufferten på gulvet. " jeg vidste ikke om du var til vin, men jeg gættede på at det nok gik an " fortsatte han smilende
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 8, 2016 16:05:22 GMT
”Nej, nej, det er okay. Men det er heldigt du ikke kom tidligere, for jeg er lige kommet hjem.” sagde han. Hvis Tobias nu var dukket op bare ti minutter før, så havde de ikke set hinanden. Det var hvad man kunne kalde timing. ”Synes du ikke her er lidt småt?” spurgte han og lukkede døren efter dem. Han vendte vinflasken i sin hånd så godt som han kunne. ”Det går an.” medgav han. Vin var ikke hans yndlings, for det mindede ham lidt om gamle familie-fester, men han kunne godt leve med det. Han havde ikke selv noget der var værd at drikke i lejligheden fordi han ikke var hjemme i hverdagene.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 8, 2016 16:21:23 GMT
" ja så var set da meget godt at jeg kom netop nu, det havde været trist hvis jeg skulle rejse hele vejen hjem igen" han betragtede fyren lidt og bed sig i underlæben " nej jeg syntes det er hyggeligt, så er man også tvunget til at være tæt på hinanden " medgav han og gik ind i stuen " jeg vidste ikke hvad du ellers drikker, eller jeg ved at du er vild med ting du ikke ved hvad er og som du ikke kan lide" drillede han tydeligt og gik lidt rundt i stuen for at se det hele
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 8, 2016 16:46:35 GMT
”Det havde det.” sagde han. Han var også lidt glad for at Tobias ikke havde ventet til hans rejse-år til at komme på besøg. Der var det bare blevet akavet. Han skævede ned mod kufferten. Det så ikke ud som om han havde tænkt sig at tage hjem igen lige forløbigt. Patrick nikkede og satte vinflasken ned på bordet mens han slugte en klump. Han smilede for sig selv. Han lagde roserne på bordet og rodede rundt i et af køkkenskabene for at finde noget der var stort nok til at kunne holde dem. ”Ha, ha, du er sjov. Er du kommer hele vejen herhen for at drille mig?”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 8, 2016 17:08:19 GMT
Tobias smilede og betragtede ham imens han gik rundt for at finde noget til roserne " skal jeg ikke hjælpe dig ?" Han gik hen bag fyren og lagde en hånd på hans ryg og strøg den let. Han havde på en eller anden måde savnet den her fyr også selv om han ikke kendte ham så frygteligt meget endnu. Men han regnede med at de nok skulle falde godt i hak med hinanden igen " jah selvfølgelig, kun for at kunne drille dig" smilede han sødt til fyren og så på roserne dom han havde givet ham. Han rødmede lidt " jeg tog en kuffert med i tilfælde af at du ikke ville have at jeg tog hjem" drillede han kækt
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 10, 2016 6:07:42 GMT
Patrick endte med et stort glas i hånden, der stadig formentlig ikke var stor nok til roserne. Han satte det under vandhanen alligevel, til det var fyldt. Han vendte sig halvt mod Tobias, og smilede, "Du kan finde glas frem. Altså, til vinen. De står i skabet deroppe." Han nikkede op mod skabet til højre bag ham. Tobias var ret direkte, havde han allerede regnet ud. Det kunne han godt lide. Ellers ville det bare gå hen og blive irriterende og akavet, specielt nu de kun lige havde mødt hinanden. "Du bliver nødt til at gøre dig fortjent til at overnatte," sagde han. Sådan var reglerne bare! Han havde ikke haft nogen sovende før, hvis han skulle være helt ærlig. "Sofaen er super behagelig."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 10, 2016 10:08:49 GMT
Tobias smilede lidt og så på glasset i fyrens hånd. Han rystede lidt på hovedet men sagde ikke noget" glas" gentog han og vendte dig for at åbne skabet og tage to glas ud som han satte på køkkenbordet, han rødmede lidt og smilede sødt til Patrick " gøre mig fortjent" drillede han og trådte helt hen til fyren og gled sine fingre op over fyrens bryst " er jeg da ikke så sød at du bare gerne vil have at jeg bliver" drillede han tydeligt og så op i fyrens ret så kønne øjne. Han ville ikke spilde chancen for at lærer ham at kende endnu bedre, og selv om de kun havde set hinanden en gang før føltes det så rigtigt
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 13, 2016 9:28:32 GMT
Han satte glasset af på bordet, og fik sat buketten derned med let besvær. Han havde ikke fået blomster før, så han havde bare tænkt sig at efterlade dem sådan indtil Tobias var gået hjem, og han kunne give dem videre til nogen de ikke ville dø hos med det samme. Han kunne ikke tage dem med til Durmstrang. Så ville han da blive fyret. Patrick blev stående hvor han var, og skævede ned mod Tobias fingre. De gled op over hans bryst. Han så tilbage op på ham. "Der er i hvert fald ikke noget galt med din selvsikkerhed." svarede han og fnes.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 13, 2016 9:53:54 GMT
Tobias så lidt til til imens han fik blomsterne ned i glasset der tydeligt var alt for lille. Han smilede sødt og bed sig lidt i læben og trak på sine skuldre " tja, jeg prøver da" smilede han sødt og gik et skridt til siden for at komme vand i glasset så blomsterne ikke ville dø lige med det samme. " jeg tænkte at det var bedre du fik en buket der alligevel ikke holder så længe og ikke en potteplante som du ikke kan komme hjem og vande" smilede han sødt til fyren og lænede sig op af køkkenbordet " har du arbejde eller andre planer for denne weekend? " spurgte han og bed sig lidt i underlæben. Han ville ikke presse sig på eller virke desperat overfor ham
|
|
|