Deleted
•
Post by Deleted on Feb 18, 2016 13:33:45 GMT
@lolle @delaine @annabellDet var en overraskende varm forårsdag. Margus havde sat sig for, at han gerne ville tage en tur til Rumænien, for at kigge på drager. Han havde skrevet en ugle til Raysal, vedrørende om hun ville med, men hun takkede pænt nej tak. I stedet fik han lov til at tage hendes datter Delaine med, hun skulle se noget andet end slottet i Peru.
De stod i udkanten af dragereservatet, og kiggede ind imod træerne. Margus kiggede ned på Delaine og tænkte *Hvis jeg kvajer mig, så er jeg død.* Han smilede til Delaine. Der var nogle få folk, som man lige kunne se der fra hvor de stod nu. Margus kiggede lidt rund, fordi han havde aldrig været der før. Han vidste ikke om han var bange for drager eller noget, det var faktisk bare en spontan tur. Margus lagde mærke til en kvinde lidt længere fremme. Han gik hen imod kvinden, og sørgede selvfølgelig for at gemme sit mærke på håndleddet. Han ville ikke have at folk skulle finde ud af at han var fra dødsgarden, ikke lige med det samme. Han havde tilbragt nok tid i Azkaban, nu var det forår og han ville ikke starte endnu et år i Azkaban.
Kvinden var faktisk rimlig køn når man kom tættere på. Margus sørgede for at hans hår havde den rigtige farve. Han tjekkede lige om alt var som det skulle være, og fortsatte så hen imod hende. Margus havde helt glemt Delaine der stod bag ham. Han fortsatte bare mod kvinden. *Hvad kan man sige?* Tænkte Margus imens han gik, *Hej ville nok være en god start, men hvad ellers?* Han stillede sig selv spørgsmål imens han gik. Spørgsmål som *Hvad hvis hun ser mærket? Vil jeg ende i Azkaban efter idag eller vil den lige gå?* Han tænkte alle scenarier igennem. Margus stod pludselig foran kvinden, og vidste stadig ikke hvad han ville sige. "Undskyld." Sagde Margus til kvinden "Er det muligt at du måske kan fortælle lidt om de forskellige drager i har her? Jeg passer en af mine venners datter." Sagde han og kiggede ned ved sin side. Det var der det gik op for Margus at Delaine ikke var kommet med ham. Han vendte sig om og gjorde gæstus til at Delaine skulle komme med. *Fejl nummer et.* Tænkte Margus og så sin forestående død komme nærmere. *Det skal nok gå, Raysal kan godt lide mig. Der er plads til fejl* Tænkte han for at komme på positive tanker.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 18, 2016 15:46:28 GMT
Det var en dejlig varm dag som det jo egentlig ofte var for Lolle. Hun elskede sit arbejde med at vise parken frem, men også at passe alle de fantastiske drager der var på stedet. Det var noget hun netop havde drømt om siden hun havde været helt lille, at hun kunne vær sammen med nogle væsner der var lige så pragtfulde som hende selv. Eller i hvert fald lige så smukke som hendes mor var det. Hendes mor havde forladt familien allerede dengang at Lolle havde bestået sin første eksamen på skolen. Det havde ikke været en rar nyhed at få af vide hendes mor var død på arbejdet. Hendes mor havde selv været dragepasser, dette var jo selvfølgelig også hele grunden til at Lolle var blevet tiltrukket af arbejdet siden hun var lille. Hun havde dog lært at det var lige så vigtig at have styr på sin egen sikkerhed som hendes medmennesker, selvom man ikke skulle tro hun ville have det når hun jo netop havde gået på Sornois, men et kollegium bedømte jo ikke en person for hvordan de taklede problemer.
Lolle stod med ryggen til indgangen og dagdrømte lidt om hvad hun skulle sætte sig for at lave i dag. Dragerne havde det godt da hun allerede havde været rundt og tjekke dem alle, og sørge for at de havde fået mad, dem som selvfølgelig skulle have mad på denne tid. Hun stod med en bunke papirer i hånden hvor der stod hver drage art og navn på de drager der netop var i burene. Hun skulle være klar på at hvad som helst skete, da der ikke var tid at spilde hvis en slap ud, eller en anden havde fået det dårligt. Det var her at hun stod og læste sine papirer. *Norsk Takhale har fået mad, Antipodisk Opaløje, skinder som aldrig før og ..." Tanken strømmen stoppede da der stod en bag hende og prikkede hende på skulderen. Lolle vendte sig blidt rundt med et smil på læben, da det jo var det mest naturlige hun kunne gøre.
Om hun kunne give en rundvisning for barnet, well hun elskede børn, og det gjorde det jo kun bedre når han nu egentlig var ret så flot ham selv. Dog kunne Lolle ikke lade være med at fnise lidt da hun så han ikke havde barnet med. Hun holdte mappen op foran munden da hun gjorde dette. "Jeg har intet imod at vise jer rundt her, hr...?" Spurgte hun venligt. Han var nu en meget flot herre og han så da hellere ikke ud til at være så gammel. "Er der nogle specielle drage arter du finder interesante?" Spurgte hun manden mens at de ventede på at den lille yndige pige kom hen til dem. Det var svært at se hvad hun lavede.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 18, 2016 16:32:51 GMT
Delaine var så småt ved at vende sig til at bo på familiens slot i Peru, og det hjalp også, at hun nu havde fået sig sin hel egen kat. Prins Pjuskepels var virkelig den sødeste kat i hele verden! Og hun var så glad for ham, at hun havde også plagede sine forældre om, at få ham med, men havde fået et strengt nej. Hun forstod ikke hvorfor Prins Pjuskepels ikke måtte komme med, og var blevet vred over det. Hun glemte dog alt om Prins Pjuskepels, da hun så manden som hun skulle på tur med. Normalt ville Delaine elske at skulle på tur. Ud og se noget andet end slottet, men der var noget ved ham, som gjorde hende utryg. Hun vidste bare ikke hvad. Var det ham personligt hun var utryg ved, eller var det frygten for at skulle være sammen med en hel fremmede mand, nu efter den sidste fremmede mand som hun havde mødt ude i skoven. Hun skælvede kort af tanken om den gamle mand. Hun var så glad for at mor og far var der til at redde hende fra manden, men de ville jo ikke være der, nu hvor hun skulle på tur med manden. Var det der gjorde hende utryg? Gjorde det hende utryg, at skule væk fra mor og far, med en hel fremmede mand. Tænk nu, hvis hun aldrig så dem igen? Tanken gjorde hende ked af det, men som de nærmede sig Rumænien, kunne hun alligevel ikke helt lade vær med at glæde sig til at se dragerne.
Da de var nåede frem og hun stod og kiggede rundt, følte hun hvor spændt hun var på at se dragerne, men hun var også lidt generet, som hun stod der helt alene med den fremmede mand. Det var også derfor hun ikke havde lyst til at tage ham i hånden, selvom hun godt vidste, at det var vigtigt hun ikke blev væk fra manden, for så ville hun få svært med at komme hjem igen. Manden gjorde hende bare for generet. Havde det været hendes far havde sagen været en hel anden. Så havde hun med glæde taget ham i hånden, og måske plaget om, at komme op og sidde på hans skulder. Hun havde dog ikke lyst til noget af det med denne mand. Ikke endnu i hvert fald.
Hun kiggede undrende og lidt nervøs efter manden da han gik hen til en dame. Hun undrede sig over hvorfor han gik der hen uden hende, og blev nervøs for om grunden var, at hun var farlig, og han bare prøvede på at holde hende væk fra Delaine. Det var først da han vinkede hende hen, at hun med forsigtige skridt gik der hen. Hun stoppede op lidt bag ved ham, da hun ikke var hel tryg ved situationen. Den fremmede mand var hun så småt ved at vende sig til, men det betød ikke, at hun med det samme kunne vende sig til endnu en fremmede. Hun mærkede sit lille hjerte slå hurtigt og nervøs over tankerne om, hvis der nu skete hende noget. Mor og far var der jo ikke til at passe på hende. Hun falde dog lidt til ro imens hun stod og kiggede på damen. Hun var virkelig pæn, og så sød ud, syntes Delaine. Hun var overbevist om, at hvis der var en af dem der var mest farlig, så var den fremmede mand, hvilket gjorde hende mere tryg og rolig. For damen virkede til at være sød, og hvis det skulle vise sig anderledes, var manden der til, forhåbentligt, at passe på hende. Hun håbede og regnede med at han ville gøre det, for hun vidste godt, at hendes forældre ikke bare overlod hende til nogen, som de ikke stolede på kunne passe på hende.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 18, 2016 20:45:08 GMT
Det var en dejlig varm forårsdag og AnnaBell var på ferie i Rumænien og havde planlagt at se på et dragereservatet AnnaBell havde snakket med en fra resavatet og hun skulle finde en der hedder Lolle, hun tænkte at det var et mærkeligt navn, men andre ville måske synes hendes var mærkeligt, da hun kom til resavatet kiggede hun rundt for at finde ud af om hun kigge se nogen som hun kunne spørge men hun så en mand gik hen til en fra resavatet så hun gik der hen og gik forbi en lille pige som hun gættede var sammen med manden, da hun kom hen til dem kunne hun høre ham spørge om en rundvisning og at han skulle passe en pige og hun havde jo kigget på pigen og kunne godt se at pigen var generet eller ikke hel tilpas ved denne situation. ”Hej med jer, kan jeg få lov til at komme med rundt og kigge på de forskellige drager I har?” Spurgte AnnaBel og smilede til dem.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 18, 2016 20:59:05 GMT
Margus rødmede lidt da han så at han ikke havde fået Delaine med. Han lyste dog lidt mere op da han hørte at hun var åben over for at fortælle lidt om dragerne. "Mit navn er Margus Dragowska." Sagde Margus og gjorde så en gæstus imod Delaine "Og det her er Delaine." Margus rettede lidt på sit hår, i håb om at hun ikke ville lægge mærke til det, da en anden kvinde og kom hen til dem og spurgte om hun måtte komme med rundt. "Jeg har ikke noget problem med at du kommer med rundt." Sagde Margus og smilte til den anden kvinde der lige var kommet hen til dem. "Hvis du ikke skulle have hørt det, så er mit navn Margus Dragowska, og det her er Delaine." Sagde Margus.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 18, 2016 21:46:39 GMT
Endnu en person kom hen til den lille gruppe af mennesker, hvilket ikke gjorde Lolle noget overhovedet da det jo bare gjorde det bedre for dem alle. Hendes smil fortsatte med at være på hendes læber da hun snakkede til den nyankomne. "Du er helt klart velkommen til at deltage i rundvisningen. Jeg har allerede kort planlagt en lille rundvisning bare for at vise nogle af de flotteste drager vi har her inde" Sagde hun og kiggede igen på den flotte herre. "Jeg hedder Charlotte Moon, men er ellers bare kendt under navnet Lolle" sluttede hun af. Hun kiggede ned på den lille pige. Lolle ville gerne sætte sig på hug ned til hende, men det var lidt svært eftersom at hun havde en stram kjole på der sandsynligvis ville revne hvis hun forsøgte. "Er du klar til at se nogle smukke drager Delaine?" Spurgte Lolle med et venligt smil på læbe. Lolle var helt sikkert klar på det, og ventede vel egentlig bare på at tilskuerne var. Det var ikke sikkert det var interesserende for dem alle. Lolle ville vise dem de drager hun selv fandt smukke, men også dem hun havde fået af vide fra hendes kollegaer var flotte. Der var i blandt dem den Antipodiske Opaløje som var netop den Lolle tik fik af vide var den smukkeste af dem alle.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 18, 2016 22:16:14 GMT
Da den nye dame gik over til dem, stillede Delaine sig sådan, at hun var sikker på at Margus stod imellem dem. Hun var stadig ikke hel tryg ved ham, men hun var dog mere tryg ved ham, end hun var med de andre. Hun tænkte ved sig selv, at hvis han bare var lige så god som ham den anden mand, der havde givet hende Prins Pjuskepels, så var han god nok. Og igen, hvis mor stolede på ham, så måtte han jo være god nok. Hun kiggede på den første dame, Lolle? Så hun hed Lolle? Hun lignede også en Lolle. Hun vidste ikke hvorfor hun lignede en Lolle, det gjorde hun bare. Men at manden hed Margus var mærkeligt. Han lignede ikke en Margus. Han lignede mere en, der hed Matt eller noget i den stil. Hun nikkede forsigtigt til svar, da Lolle spurgte, om hun var klar til at se nogle smukke drager. Det var hun. "Ja, men jeg vil også se de seje drager," sagde hun så stille, at hun ikke var helt sikker på, om hun hørte det. Hvis hun gjorde var det fint, og det var også helt fint hvis hun ikke gjorde, for hun var stadig ikke hel tryg ved det. Selvom hun mærkede hvor meget hun glædet sig til at se dragerne. Det var som om der var noget dybt inden i hende, der fortalte hende, at drager var en del af hende. Hun vidste ikke hvorfor, for hun havde aldrig set en drage, hverken i virkeligheden eller på billeder, hun kunne bare mærke, at drager var en del af hende.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 19, 2016 17:08:59 GMT
AnnaBell så kort på pigen, manden og kvinden. Da hun hørte hvad han sagde hvad de hed smilede hun ”Det lyder godt at jeg må være med.” Da kvinden sagde hendes navn vidste hun nu hvem hun skulle føle og snakke lidt sammen med. AnnaBell sagde ”Mit navn er AnnaBell og bliver kaldt for Anna eller Bell.” hun smilede for at være venlig og kiggede på den lille pige og så på de andre to, hun kunne godt lide dyr og børn men hun kunne virke sur selvom hun ikke var det. ”Jeg er også klar til at se nogle drager.” Sagde AnnaBell.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 19, 2016 18:34:35 GMT
Margus nikkede da han havde hørt hvad begge parter hed. "Jeg har aldrig set en drage i virkeligheden, så du kan vise mig hvad som helst." Sagde Margus og smilede til Lolle med et katte agtigt smil. "Jeg er med på at se de seje drager." Sagde han "Men hvad er de seje drager for nogle?" Spurgte han forundret. Margus syntes at AnnaBell virkede lidt mobset, men det var nok bare ham der var forkert på den. Hun smilede jo. Han følte sig lidt på bar bund når det handlede om Delaine, fordi hun gik mere ind bag ham end hun var før. Han kiggede kort ned på hende "Bare rolig jeg skal nok blive her." Sagde han utrykt. Han havde jo lige glemt hende, så han var lidt nervøs. Han kiggede igen op. "Hvilke drager er ikke så slemme?" Spurgte han. "Jeg har aldrig været tæt på drager, så jeg ved ærlig talt ikke om jeg er bange for dem eller hvad jeg er.". Margus blev lidt nervøs, ved tanken om at skulle komme på nært hold med dragerne. Han havde jo hørt historier om at det var nogle farlige væsner, som kun kom med død og ødelæggelse med sig hvor de kom. "Nå, skal vi starte turen?" Spurgte Margus, bare for at få tiden til at gå.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 19, 2016 21:15:45 GMT
"Selvfølgelig har vi også seje drager, men det kommer helt an på hvordan man ser på dem" Sagde hun med et smil på læben. "Skal vi så ikke bare begynde rundvisningen". Hun viste vej til hvor de skulle gå hen, mens at hun selv begyndte at gå så hun lige som kunne være klar. "I må hjertes gerne stille spørgsmål undervejs" Tankerne om hvad Lolle skulle sige om de forskellige fløj gennem hendes hoved. Hun havde selvfølgelig også seje drager med i hendes rundvisning, men som hun havde sagt var det jo forskelligt hvad folk syntes om de forskellige. Hun selv havde jo netop en Norsk takhale som yndlings, mens andre kunne finde på at tage den ungarske takhale som deres yndlings. "Vi starter med den som indtil videre de fleste jeg har vist rundt, mente var og stadig er den smukkeste. Altså den Antipodisk Opaløje." De var nu nået til buret hvor der nu var en drage med skinnende skæl og multifarvede øjne. Det ville sige når den selvfølgelig kiggede ud på dem. "Denne drage vejer kun omkring de 2-3 ton, hvilket ikke gør det til den største drage, men heller ikke den mindste." Sagde hun med et smil. Hun elskede alle sine drager, men dette var måske ikke lige den hun bedst kunne lide da alle netop foretrak den. "Den kan være farlig ligesom alle andre drager, men den er alligevel en af de drager der netop har et mildt temperament"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 19, 2016 22:39:07 GMT
Delaine kiggede på den ny til kommen, der sagde hun hed AnnaBell. Hun virkede okay fredelig, men det var ikke nok til, at hun stolede på hende. Hun blev dog mere rolig, da Margus sagde, at han nok skulle blive der. Det havde han også bare at være, ellers ville hun helt sikker blive så bange, at hun ville begynde at græde, og hun havde virkelig ikke lyst til at græde. Det var pinligt at græde. Hun holde sig tæt til Margus imens de fulgte med den pæne dame. Delaine undrede sig kort over, hvordan man blev så pæn. Var det noget man blev af at være sammen med drager? Hun vidste det ikke, og hun turde hellere ikke spørger, for tænkt nu hvis hun ville gøre hende noget. Hun kiggede på dragen med store øjne, da de kom hen til den. I sær dens øjne blev Delaine hurtig optaget af, og hun prøvede på at se dem, selv når dragen ikke kiggede imod dem. "Hvor meget er 2-3 ton?" Spurgte hun nysgerrig, fordi hun vidste 2 og 3 ikke var ret meget, og sådan en stor skabning kunne umulig veje lidt. Det var først da hun sagde, at dragen kunne være farlig, at Delaine gemte sig helt bag ved Margus. For han var jo den eneste, der var der som hun bare var en lille smule tryg ved. Det var selvfølgelig ikke i nærheden af at være lige så tryg som mor eller far, eller en anden fra hendes familie, men det var helt klart bedre, end at være helt alene. "Hvor farligt, er farligt?" Spurgte hun med en stemme, der tydelig fortalte, at hun slet ikke var tryg ved idéen om en drage der gik til angreb på dem.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 20, 2016 13:29:54 GMT
AnnaBell havde set drager før og hun vidste hvad for nogle hun ville se, men om de skulle dem her vidste hun ikke, hun kunne ikke lade hver med at sige ”Det kommer helt an på hvad man selv synes er sejt.” Hun sagde hvad hun tænkte og det kunne godt bide hende til sidst men det var hun ligeglad med. Hvis der var noget hun ville vide spurgte hun eller hvis hun vidste noget om de drager ville hun også sige det. ”Antipodisk Opaløje er da smuk men ikke min favorit.” Sagde AnnaBell ”Det er en mellem drage race kan man sige, men hvorfor har den multifarvede øjne?” Og det var for at prøve Lolle af, om hvor meget hun vidste om drager, AnnaBell kiggede på Delanie og smilede hun virkede sød og bange på en gang, AnnaBell rodede lidt rundt i hendes taske og tog så noget slik op og spiste af det ”Vil I andre have noget?” Spurgte hun så men hun kunne godt se at Delanie ikke kunne lide at høre at drager var farlige ”Jeg kan godt forsvare hvis der sker noget, men er sikker på at dem der arbejder her ved hvad de gør.” Sagde AnnaBell for hun ville ikke have der skete pigen noget og hvis Margus ikke kunne passe på hende og forsvare så var det bare noget som AnnaBell gjorde.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 21, 2016 0:03:18 GMT
Margus kiggede hen på AnnaBell. Troede hun ikke at han vidste hvad han gjorde? Var det fordi han var ret klodset på nogle punkter? Ja han havde næsten glemt et barn, men det skete jo ikke igen. "Ja tak." Sagde Margus kort, og tog imod noget slik. Han spiste det dog ikke, han lagde det bare i lommen. Han skulle jo kunne give Delaine et eller andet hvis der skete noget. "Den der antipodiske øje drage ting. Har den nogle andre egenskaber?" Spurgte han lidt forvirret. Han vidste godt at han kludrede i navnet. *Hvem har givet den drage sit navn?* Tænkte Margus *Det kan normale folk da ikke udtale.* Han rynkede lidt på panden, eftersom han ikke vidste noget om drager overhovedet. Han kiggede ned på Delaine. "Jeg er sikker på at dragerne her ikke er farlige. Der er jo folk til at tage sig godt af dem." Sagde han og smilede ned til den lille pige. Han frygtede stadig hvad der ville ske, hvis hun kom hjem til sin mor, og fortalte at hun havde haft en dårlig dag. Så Margus ville sørge for, at hun fik den bedste dag hun kunne få, i fremmede hænder. Han var virkelig dårlig til det. Følte han selv. Han vidste dog ikke hvad de andre synes om hans måde at passe børn på.
|
|
|