Deleted
•
Post by Deleted on Mar 30, 2016 19:47:50 GMT
”Jeg har ikke noget imod at blive råbt af… sig mig, har jeg ikke fortalt dig hvor mange søskende jeg har? Jeg bliver råbt af hele tiden.” svarede hun. Hun kunne godt finde ud af at flyve, faktisk var hun på grænsen til at være super god til det, så hun kunne godt bruge en ny udfordring. Det føltes på en eller anden måde også som om hun var tættere på ham, af at lave noget muggler-agtigt. ”Perfekt.” Hun slog hænderne sammen. Lige som det, der havde været i køkkenet, var kysset kort og hun klappede ham lettere akavet på armen efter at have trukket sig væk, kun fordi hans mor trådte indenfor. ”Hvor vil du have… bøgerne henne? Bare lige her?” spurgte hun, og puffede til kassen med sin fod, for ikke at dvæle i øjeblikket alt for længe.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 30, 2016 20:13:51 GMT
"Eh..jeg tror du har nævnt lidt om det, men jeg troede ikke det betød at man skændtes hele tiden," sagde han og trak på den ene skulder, "men hvad er det 10 eller sådan noget?" Et drilsk smil trak kort i hans ene mundvige, imens hans øjne hvilede på en sammensmeltning af fregner, under hendes ene øje, som havde de rykket sig sammen for at holde varmen. Margos hud var som at se et is landskab højt oppe fra luften, hvor mennesker blot var små prikker. "Nej jeg.." han kløede sig ned ad armen, hvor hu n netop havde klappet ham, sendte et akavet smil til sin mor som sikkert afslørede mere end han ønskede, "Ehm jeg tager dem ind på soveværelset..min roommate dukker vel også snart op eller noget" han tog kassen med bøger op, sørgede for at strejfe hende på vejen og gik ind i det, så godt som, tomme værelse: En seng og en hvid komode stod der allerede, med en falsk kaktus i vindues karmen..man kunne se universitet fra hans vindue.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 31, 2016 8:10:55 GMT
Margo rystede på hovedet. Han var alt for ene-barn til at forstå, men han kunne få lov at komme på besøg og få lov til at se det med egne øjne. ”Det betyder heller ikke at vi skændes hele tiden,” sagde hun. ”-det behøver bare at vi råber hele tiden. Man må snakke højt for at blive hørt, selvom vi ikke helt er 10. Det er dog tæt på.” Men det måtte hun jo ikke rigtig snakke om. ”Roomate?” spurgte hun, da han gik forbi hende med kassen af bøger. Det kunne han da godt lide havde nævnt, inden hun havde planlagt at blive hos ham i en halv evighed. ”Er du glad for endelig at komme af med ham?” spurgte hun Louise, da han ikke længere var til at se. Hans mor kiggede på hende som om hun havde fået lov at være med på en hemmelighed.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 31, 2016 10:41:53 GMT
"Ja, roommate..der er to værelser jo," han gjorde et hovednik, hen mod den dør som han ikke var på vej indad, "Hvad troede du? AT jeg ville have et hjemmekontor?" Han smilede kort og satte kassen ned på sengen. Hvor mon bogreolen overhovedet kunne stå? Hans blik faldt på nogle hylder, og overvejede hvorvidt han behøvede en. Han kunne høre Margos spørgsmål ud i stuen, og stillede sig hen ved dørkarmen; Han kunne se hendes ryg og det røde hår ned af hendes ryg. "Jeg kommer til at savne ham i ferierne...Hogwarts har nærmest været en træning til når han ville flyve fra reden," Sagde Louise, "Men jeg kommer nok til at være her mere end han vil have," en kort hjertelig latter kom fra hende, og Edwin kunne ikke lade være med at smile-og give hende ret.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 31, 2016 11:48:11 GMT
”Noget i den stil.” svarede hun. Hun havde i hvert fald ikke regnet med en bofælle. Han virkede bare ikke som typen der flyttede ind med en person han ikke kendte… men det kunne selvfølgelig også være en person han kendte. Hans mor var den eneste hun kunne komme i tanke over. ”Jeg komemr til at savne at have ham på Hogwarts.” svarede hun og lod sine skuldre synke lidt i et højt suk, inden hun rettede sig op igen. ”Hvor ugle-venligt tror du det her sted er? Ville det undre dig hvis der kom en ugle flyvende?"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 31, 2016 12:52:21 GMT
"Send dem om natten," brød Edwin ind og rykkede sig væk fra dørkarmen, "Altså uglerne..jeg kommer alligevel til at være vågen nok, for det virker nemmere at arbejde om..ja natten" han trak let på den ene skulder og stillede sig hen ved hendes side-under et drilsk blik fra sin mor der kort åbnede munden, for at lukke den igen, og så åbne den, "Jeg tager ud og henter nogle ting. Du mangler nogle gardiner og sådan...vil du med Margo?" Louise kiggede spørgende på Margo, og Edwin kendte blikket fra, når man ikke havde en mulighed.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 31, 2016 16:11:04 GMT
Hun drejede sin overkrop og hovedet mod Edwin, der snakkede igen. ”Jeg vil prøve – men jeg kan ikke love noget, for jeg er ikke en ugle.” sagde hun. Der var altid problemer med tidsberegninger, og så var der også lige det med at man altså havde faste sengetider på Hogwarts og at man ikke bare måtte rende rundt. ”Ja, selvfølgelig,” svarede hun og sendte Louise et blændende smil. ”Jeg kommer lige om lidt.” Hun ventede til hans mor var væk, før hun vendte sig mod ham igen. ”Hvem skal du bo sammen med?”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 31, 2016 17:25:01 GMT
Tog hun virkelig med? Han kiggede undrende på Margo-i hvert fald lige indtil hun drejede sig rundt. "Hvorfor..?" Godt nok havde hun lige kysset ham men, "okay ehm...to sekunder," han gik ind på soveværelset, åbnede leksikonet han havde slået i hende i hovedet med, og trak et pergament frem, "Her står det. Caleb Hale, 20 år..halvblods og studerende" læste han op før han rakte pergamentet hen mod hende, "er det et problem?"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 31, 2016 17:34:10 GMT
Louise ville nok ikke give hende meget valg om at blive, ved mindre Margo gav hende en super god grund. Det kunne hun ikke helt endnu. Hun rystede på hovedet. Hun vidste det ikke endnu, for hun havde ikke mødt Caleb Hale og bedømt om han var irriterende eller acceptabel. ”Jeg var bare nysgerrig. Nu skal jeg nok lade dig være i fred, så du kan pakke ud og hvad end man gør i en ny lejlighed.” sagde hun og rakte ud for at strejfe hans håndled.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 31, 2016 17:47:44 GMT
"Det er fint jeg..undrede mig bare," forsikrede han hende om, og kiggede ned på sine sko i nogle sekunder; De havde flere jordpletter end en quidditchplayers kappe, efter et fald. Måske han burde droppe at gå med sin mor i skoven. "Jeg lover, at der se fantastisk ud her, til den tid du kommer tilbage, okay?" Det var som om et stød af elektricitet gik igennem hans krop, ved hendes berøring. Og han følte pludseligt at hun var alt for langt væk, blot ved at være ved døren. "Margo, du ehm ved..." han trådte et skridt hen mod hende, "Vil du overnatte her den første nat? Hvis du ikke vil hjem til dine forældre endnu?"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 31, 2016 17:58:26 GMT
”Det glæder jeg mig til at se.” sagde hun. Hun ville helt sikkert komme med en velkomstplante til ham. Hun kunne bare ikke beslutte sig for om det skulle være en kaktus, eller om hun turde give ham noget der krævede mere pasning og pleje. Så måtte hun selv komme og passe den. Hun nåede lige at begynde at nikke, inden hun stoppede sig selv. Hun smilede og vippede op og ned på tæerne. ”Det vil jeg godt… så behøver jeg ikke at sove hjemme hos din mor. Vent, hvad ville din mor sige til det?” spurgte hun.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 31, 2016 18:42:05 GMT
"Jeg gætter på at hun vil sige..." han snedte hendes sit bedste 'bedre-vidende'-Louise Baxter blik og vædede sine sprunke læber-Utroligt hun ikke havde væmmedes ved at kysse ham, det var jo som en ørken! "Men ehm ja jeg må hellere komme igang" sagde han hastigt, da hans mor endnu en gang stak hovedet ind ad døren og vinkede Margo med sig. "Rolig nu mor," sagde Edwin med et grin og vinkede til dem begge, før han tog en kasse op i favnen og gik ind på værelset med den. 'tøj' stod der på den. Var der overhovedet plads i kommoden, til det?
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 31, 2016 18:51:40 GMT
”Måske fortæller jeg hende ikke at jeg bliver hele natten.” svarede hun tænksomt. Louise kunne sige alt for meget med et enkelt blik, det var skræmmende. Det mindede hende om sin egen mor, der ville rive hovedet af hende hvis hun vidste hvad hendes sin lavede. ”Og du må hellere skynde dig også,” sagde Margo højt, mens hun gik ud af lejligheden med Louises hånd begravet i sit hår endnu engang. Denne gang kunne hun næsten åbne bilen.
*tids spring i like 1½ time*
De havde hentet to kasser mere, som om dem der var i forvejen ikke var nok, og Margos ben rystede af irritation over at sidde fanget i bilen. Hun havde brug for at hoppe et par gange, da Louise parkerede igen.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 31, 2016 19:50:42 GMT
"Det kan være en god idé" Gjorde Edwin sig enig og nikkede stille, "Men på den anden side har vi sovet sammen i snart en hel ferie, Margo" pointerede han med øjenbrynene hævet i få sekunder, som skulle det hjælpe på hans ord. "Jeg lover!"
*efter tidsspringet* Det var lykkedes ham at få lagt det sorte sengetøj på halvandemands-sengen, lagt bøgerne oven på komodden, hvor et strømpe eller to, stak ud fra en af de, skufferne. Han lå på ryggen i sengen og kiggede op på det bare loft imens Caleb Hale sad på gulvet. "Har du været til koncert med de sære søstre før Edwin?" "Nej aldrig" svarede han og lagde hovedet til siden for at kigge på ham: Caleb var slank med skulder langt brunt hår og bleg hud, "Men..høre du også en bil?" Edwin rejste sig op på albuerne. "Eh..måske?"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Apr 1, 2016 6:56:04 GMT
Louise gav hende en kasse i favnen. Den var ikke det mindste tung, så enten var hun stærk eller også var der næsten ikke noget i. Hun kunne derfor sagtens tage den under den ene arm, og åbne døren til hans lejlighed igen efter Louise havde bekræftet at det var den rigtige. Hun havde ikke set ordentligt efter første gang. ”Heeej,” kaldte hun, og lod døren stå åben så hans mor også kunne komme indenfor. Der var ikke blevet sat noget op i stuen endnu. Hun fortsatte længere ind. ”Hvor vil du have denne her henne? Åh.” hun stoppede op i døren. ”Hej. Bofælle?”
|
|
|