Deleted
•
Post by Deleted on Feb 7, 2016 11:16:57 GMT
"Jeg vil bare være sikker på at han ved, at vi ikke er sammen, så han ikke snakker til mig eller prøver at tage min hånd eller sådan noget." sagde hun. Hun havde overhoved ikke lyst til at røre ved ham. Hvad var chancerne for at de kunne undgå hinanden fuldkommen i undervisningen? Forhåbentlig større end hun regnede med. Hun vidste ikke hvor de var på vej hen, men det bekymrede hende ikke. Han havde sikkert en eller anden plan. Hun havde det bedre nu end hun havde haft det for en halv time siden. Det var lidt som om han var en bedre veninde end Sylvia. "Det er den mærkeligste kompliment jeg længe har fået." sagde hun og grinede svagt. Jo, hun var virkelig glad for at det var Edwin hun var endt med at tage hen til. "Du er en fin fyr." tilføjede hun. "Jeg forstår ikke at du ikke er sammen med nogen. Du ved lige hvad du skal sige."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 7, 2016 12:23:03 GMT
"Du kunne være dramatisk og skifte skole," Foreslog han smilende, "Så ville du i hvert fald ikke risikere at han prøvede på at tage din hånd..eller noget i den..retning" Edwin kunne næsten se det for sig, hvordan Margo ville slå ham i ansigtet hvis han prøvede på noget som helst-Han ville lyve hvis han sagde at billedet ikke morede ham. Hvilken fyr valgte at gå med i dødsgarden!? Hvad for en mærkelig type fyre var det hun tændte på? "En fin fyr," gentog han mumlende. Problemet med hans tidligere kærester var, at hun havde syntes deres forhold var mere som et venskab...hun havde endda endt med at være sammen med en anden fyr, fordi hun syntes han var mere 'kæreste materiale'. "Erfaring siger mig at I piger, hellere vil være sammen med drenge som ikke er en 'fin fyr'. Men jeg har jo også sagt til dig, at jeg har min egen tragiske en-sidet, kærligheds historie" Han puffede blidt til hendes arm, før han stoppede op ved vandet. "kom, vi kan bare..sidde her lidt," han tog fat i hendes hånd, imens han satte sig ned, med benene dinglende ud over den betonklods, de nærmest sad på. omkring 1 meter nede, var vandet.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 7, 2016 15:24:13 GMT
Hun nikkede overvejende. ”Hvis jeg snakkede andre sprog end engelsk ville jeg overveje det.” svarede hun. Man kunne ikke skifte skole bare sådan lige uden videre, og at hun ikke ville se sin ekskæreste var en ret dårlig grund. Måske, hvis hun fortalte dem hvorfor de ikke var kærester længere… Hendes hjerte sprang et slag over. Hun havde ikke lyst til at sige det til nogen. Hun kunne også bare begynde på muggler-skole. ”Der er ikke noget galt med at være en fin fyr.” sagde hun med det samme. Faktisk var der brug for mange flere fine fyre. Margo rullede med øjnene og skubbede til ham med sin skulder, ”Du skal nok finde en eller anden der sætter pris på at du er en fin fyr.” sagde hun, hvilket hun selv var fuldkommen overbevist om. ”Du kunne ikke finde på at blive dødsgardist. Det er nogenlunde alt en pige vil have i en dreng.” Hun blev hevet med ned, lidt hurtigere end hun var klar på, men hun væltede heldigvis ikke ned i vandet. Det var ikke så koldt at sidde på som forventet.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 7, 2016 15:43:15 GMT
Edwin kiggede smilende ned på vandet. Måske det at skifte skole på grund af en kæreste ikke ville være praktisk, men man kunne vel heller ikke kalde det praktisk at have en fra dødsgarden, gående på skolen? "Jeg ville ønske jeg kunne tage tilbage sammen med dig..beskytte dig fra du ved..alt" han trak på skuldrene imens han sagde de sidste par ord, imens gåsehuden på hans arme bredte sig. Begyndte det at blive koldere? "Nice guys finish last..." sagde han hviskende mod hende, og løftede blikket fra vandet. Ikke en gang det, at sidde og holde hende i hånden havde fået hende til at tænke på ham på andre måder..jo hun havde godt nok lige slået op med sin kæreste, men han var jo et svin så, hvorfor kunne hun så ikke se ham i et andet lys? Var han virkelig så meget i vennezonen, at alt var tabt? "Hvis jeg prøvede at blive dødsgardist, var det fordi jeg havde et dødsønske...Margo, jeg er damning mugglerfødt" han kiggede på hende med sit sædvanlige skæve smil og lagde forsigtigt den ene arm rundt om skuldrene på hende. "jeg er ligeglad med hvad alle andre piger vil have," sagde han og rykkede sig helt hen til hende, så deres lår lå op ad hinanden, "Jeg er kun interesseret i hvad én vil have" Hans hjerte bankede som en gal.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 7, 2016 16:13:37 GMT
”Du skal ikke tage tilbage til Hogwarts for min skyld.” sagde hun og rullede med øjnene igen. Hun var i udmærket stand til at tage sig af sig selv. Eller, det ville hun blive hvis hun engang kom sig over Mylon. ”Nu hvor vi er ved emnet-” tilføjede hun, for hun gad ikke at snakke om Mylon mere. I stedet kunne de snakke om ham, indtil de faldt i søvn. ”Er det ikke dejligt endelig at være færdig?” Hun drejede hele overkroppen mod ham. Godt nok var der larm i baggrunden og man kunne også høre vandet, men hun kunne stadig godt høre at han hviskede. ”Stop med at have ondt af dig selv.” sagde hun og fnøs. ”Alt godt kommer til den der venter, er det ikke det man plejer at sige?” Hun vidste godt at han var mugglerfødt, det kunne hun lige som fornemme på måden han boede på og at han havde muggler-venner. ”Det ved jeg da godt! Det var bare et eksempel.” Margo stak hænderne ned i regnjakkens lommer igen, og lagde hovedet tilbage på hans arm. ”Nå, og hvem er denne ene så? For Danielle var min årgang synes at du ser ret sød ud.”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 7, 2016 16:31:16 GMT
"Jo, det er rigtig dejligt..men nu er man bare bekymret over hvad man så skal lave nu du ved.." Edwin kunne ikke gøre andet end, at krummetær ved tankerne om sin fremtid-nogle gange lød det endda fristende bare at gå under jorden. Margos drejede sig fuldkommen mod ham, og han kunne mærke hvordan hans mave slog knuder på sig selv-Han måtte næsten sidde og berolige sig selv. "Okay okay Margo, jeg skal nok mande mig op og...sidde og venter på at alt godt i livet kommer til mig" Han skar kort en grimasse mod hende, med tungen hængende halt ude af munden. Hun var så..tæt på. "Jeg er glad for du ikke er ligesom ham..så.." han gav kort hendes arm et klem, da hun lagde hovedet op ad ham, "Og jeg har ingen anelse om hvem Danielle er...har du et billede? For måske jeg kan vente på alt det gode, sammen med hende-og dét er en joke"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 7, 2016 16:39:30 GMT
Det var selvfølgelig rigtigt. Det burde hun også have vidst, så meget de havde snakket om det. ”Du kan også bare bruge et år på at sove, hvis det er.” foreslog hun. Det kunne hun godt selv blive fristet til. ”Hey,” protesterede hun. ”Du kan også lade være med at tage mit råd og smutte ud og finde hvem end det er du er vild med lige nu. Jeg lover ikke at drukne mig selv i havnen.” Hun var ikke én man burde tage kærligheds-råd fra, hvis man så på hendes fortid med dating, ”Jeg har ikke nogen billeder på mig lige nu, siden det er din regnjakke jeg har på. Tak for den, for resten.” svarede hun. Hun sad stille et øjeblik, mens hun tænkte. ”Er det en muggler du kan lide?” spurgte hun så. ”For jeg har længe undret mig over hvordan det må være at skulle gemme sin magi hele tiden. Men det skal du vel alligevel.”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 7, 2016 16:54:57 GMT
Edwin tog sine briller af og lagde dem på cementen bag ham. "jeg kan godt lide at sove, men jeg er bange for at hvis jeg venter et år på, at begynde igen, så tror jeg ikke jeg kommer igang igen" Han lagde sit hoved mod hendes hår og mærkede endnu en gang trangen til at kysse hende, krybe frem i ham. Hvordan skulle han kunne modstå det, når hun sov hos ham? Det betød uden tvivl, at han var nødt til at finde noget tøj at sove i. "Tro mig Margo, jeg ville give alt for det, men som sagt før, så kan hun lide en anden," også selvom han er et svin åbenbart, "Ville du turde gøre det? Fortælle en, at du kunne lide personen, hvis det kunne betyde at I ikke ville snakke sammen bagefter?" Hvis han så meget som nævnte det for margo nu, var han sikker på at hun ville drukne HAM i havnen. "nårh ja..så lidt ehm..ja," han kiggede ud på en båd der sejlede forbi-den lyste næsten lige så meget op som månen over dem, "Nej det er ikke en muggler..men hende før, min tidligere og eneste kæreste, hun var muggler...hun bor omkring..2 meter her fra. Men ja det er rimlig svært at skjule den verden jeg lever i til hverdag, for mine venner...derfor er jeg glad for at jeg har dig Margo"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 7, 2016 17:54:44 GMT
Hun sad stille op ad ham og lyttede til hans vejrtrækninger. Han var omtrent på størrelse med Nina. Det var beroligende, og hendes øjenlåg blev tunge. De mange lyder der kom fra overalt omkring dem holdt hende vågen. Måske var der slet ikke noget galt i at sove resten af livet. Hun kunne i hvert fald godt sove i et par timer. Eller et par dage. ”Hvem er det der har besluttet at vi skal have videregående uddannelser?” spurgte hun og sukkede. Det kunne hun godt huske. Det var en af de mange grunde til, at han var en god fyr: at han satte andre foran sig selv. Den eneste anden så betænksomme hun kunne komme i tanke om var sin mor. ”Formentlig ikke.” endte hun med at svare. Det ville nok ødelægge mere end det ville gavne, specielt hvis personen kunne lide en anden. ”I det mindste kan du se hende, bare som venner, ikke?” Hun kunne ikke vente med at blive færdig med skolen, hvor hun kunne komme ud og møde en masse mugglere. Mugglerplanter også. ”2 meter herfra? Nede i vandet?” jokede hun. ”Sig mig, datede du en havfrue?”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 7, 2016 18:03:15 GMT
"Mit bud, er at det er djævelen selv" Sagde Edwin stille og rettede blikket op mod den mørke nattehimmel, da båden var kommet så langt væk, at lysene på den, kun var til at skimte. Man kunne knapt nok se nogle stjerne. "Jo," han måtte kæmpe for ikke at sukke, "jeg kan se hende som en ven" Han følte sig som en hund i kort snor, og det eneste positive ved det hele var, at han ikke havde fortalt en levende sjæl om sine følelser-Ikke en gang Cate, og hun plejede ellers at vide alt om ham! Eller..han plejede at plapre alt ud til hende i hvert fald, men præcis denne ting, følte han var hans egen personlige byrde at bære rundt på. Hvorfor dele det med andre, hvis det ikke kunne ske? "Åh ja, gæller og skæl er lige mig..rauwr" Han himlede med øjne imens et smil spillede på hans læber, "..Skal vi gå tilbage igen? Personligt er jeg ved at være ret død.." Hvis han kunne slippe for at snakke om hende, ville han være mere en lykkelig.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 7, 2016 19:06:00 GMT
Hvis man virkelig kunne lide nogen, hvis man rigtig elskede dem, så tænke man på hvordan de havde det. Man sørgede for at de havde det godt, selv hvis de var sammen med en anden, og man blev så sandeligt ikke bare medlem af dødsgarden uden at tænke på nogen andre end sig selv. Margo nikkede. ”Ja. Jeg vil nødigt have at din mor skal blive bekymret.” svarede hun, og rakte ud for at tage sin hånd i hans mens hun rejste sig op. På den måde ville hun ikke blive kørt over.
Hun havde fundet ud af to ting mens hun havde været der: Hun var fuldkommen vild med Louise Baxter, og Edwin var det bedste selskab hun havde haft i lang tid. Hun sov i en seng der ikke var hende og gik i tøj, der tilhørte Edwins mor, men det var underligt nok ikke underligt. Hun havde været der i et par dage nu, og efterhånden lugtede lejligheden ikke engang fremmet længere.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 7, 2016 19:13:58 GMT
Edwin havde parkeret sine dovne krop, ved det lille spise bor der stod i køkkenet; det var hvidt, firkantet og havde præcis fire klapstole stående ved hver ende med sorte hynder på. At falde i søvn havde ikke som sådan været et problem, for han og Margo havde ligget og snakket til langt ud på natten hver eneste aften. Nej, problemet var at tvinge sig selv til at stå op før hende af frygt for hvad hun skulle se eller høre; Efter at Margo nærmest var flyttet ind på hans værelse, var drømmende om hende blevet mere livagtige, og han havde en frygt for at ende med at snakke i søvne om hende. "Jeg tager afsted James" Sagde Louise med et smil og pressede sine læber mod Edwins kind, så et rødt læbestifts mærke, blev efterladt. "Mmhm, god arbejdes dag....mor" sagde han i et gab og klemte kort øjne sammen før han gned søvnen ud af dem.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 7, 2016 19:58:00 GMT
Hun vågnede op alene på hans værelse. Hun havde ikke regnet med at han var en til at stå tidligt op, for han snakkede altid om hvor meget han kunne lide at sove, men her lå hun altså – alene. Hun satte sig op og rettede på den blomstrede kjole hun sov i, hvorefter hun hev elastikken ud af sit hår mens hun skubbede dynen af sig og rejste sig. Hun kunne ikke lide at være derinde alene, for så mindede det for meget om at hun havde fået sit eget værelse. Det var jo ikke hendes. ”Godmorgen!” sagde hun, mens hun halvløb ned ad trapperne, lige glad med hvem det var hun muligvis snakkede til. Edwin sad ved bordet, og Louise var på vej ud af døren. ”God dag, frøken Baxter,” sagde hun og hævede en hånd mod hende mens hun forlod huset. ”Sovet godt?” spurgte hun lige efter, rettet mod Edwin.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 7, 2016 20:10:28 GMT
hans soveværelse var lige ovenover køkkenet, og han kunne nærmeste høre madras fjedrene, da hun rejste sig op, men det var først ved lyden af hendes hastige fodtrin på trappen, at han løftede blikket. "Jeg har sovet flimrende," Sagde Edwin med et skævt smil, "Du?" han kunne mærke sine mave krølle sig sammen af sult, og besluttede sig for at det måske var på tide at finde et eller andet i køleskabet som han gad spise-Desværre var det ikke ligefrem overfyldt. "Vi har brød, ost og marmelade.." konkluderede han højlydt, med hovedet stukket næsten helt ind i køleskabet, "Og der er ikke én eneste af tingene jeg gider at spise...så" han lukkede lågen og vendte sig mod Margo, "..hvis jeg finder noget tøj som jeg ikke har sovet i, er du så med på at spise morgenmad på en café et eller andet sted?"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 7, 2016 20:35:20 GMT
Hun smilede til ham. ”Også mig.” svarede hun. Hun sov bedre her end hun gjorde i sin egen seng, og endda bedre end hun sov i sengen på Hogwarts. Det måtte være fordi hun trængte til det. ”Til mig eller til dig?” spurgte hun og satte sig ned ved bordet. Hun kunne også godt bruge noget tøj, som ikke var det hun havde haft på de første to dage eller de to dage efter det. Sit eget tøj og maden var det eneste hun savnede derhjemme. Hun glædede sig ikke til den skideballe hendes mor ville komme med når hun kom hjem. Hendes far ville nok ikke skælde hende ud når han lærte at hun ikke længere var sammen med Mylon. ”Og ja, lige meget hvad.”
|
|
|