Deleted
•
Post by Deleted on Jan 19, 2016 19:25:29 GMT
T | Dagens sidste lektion S | FMMK-klasselokalet @3millefisk3
Forsvar Mod Mørkets Kræfter plejede at drive hende til vanvid. Hun havde aldrig kunnet finde ud af det, for de mørke væsner og skabninger, de utilgivelige besværgelser og læren om mørk magi generelt havde aldrig interesseret hende. Før i tiden havde det irriteret hende, for hun ville gerne kompensere for at være kommet på Slytherin som den eneste i hendes familie ved at være super klog, men det var bare ikke sådan det var endt. Det gjorde hende ikke så meget længere. Nu havde hun sin bog slået op på sidste side, den blanke, hvor hun tegnede detaljerede skitser af Drivhus 5. Hun kunne og hun burde høre efter, men hendes fingre sitrede efter at tegne i stedet for. Hun ville sikkert aldrig komme til at rende ind i noget mørkt magi alligevel, så hvad var pointen? Margo havde sit tykke, røde hår hængende ned om hoved (inklusiv ansigt), og på den måde gemte hun sig fra resten af eleverne og den undervisning der foregik rundt omkring hende. Hendes slips hang løst og hun havde lagt sin kappe bag sig, for der var varmt i klasselokalet. Selv hvis nogen havde snakket direkte i hendes øre, havde hun nok ikke hørt det.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 19, 2016 21:33:39 GMT
Nercissa stod foran klassen, mens hun tegnede og fortalte. Hun var i dagens anledning klædt i sort kappe, til forskel for den smaragdgrønne hun ellers altid bar, en hvid upbotton skjorte og et par sorte cowboybukser. Det var mere eller mindre hendes everyday-påklædning. Det lyse hår, var sat op i en kunstfærdig knold, med magi selvfølgelig, og på fødderne havde hun et par sorte, skinnende støvler.
Professoren så tilfreds ud over klassen, men hendes stengrå øjne fangede noget som irriterede hende. En rådhåret ung kvinde på sit sjette år. Miss Jones. Den rødhårede pestilens, som hun plejede at kalde hende, når ingen hørte det. Pigen havde formået at dumpe nærmest alle prøvelser hun havde stillet hende. Hun var et sandt kvaj med en tryllestav, i hvert fald i hendes timer, og synes aldrig rigtig at være fokuseret på det de arbejdede med.
Og nu sad pigen igen bøjet over et stykke pergament, og hørte overhoved ikke efter. Hun sad sikkert og tegnede, som hun plejede. Nercissa skævede op til uret, og besluttede sig for, ikke at blande sig i pigens sager denne gang. Timen var alligevel slut om fem minutter.
Da timen så sluttede henvendte hun sig til klassen: "Husk at læse kapitel 7 plus side 89 og 90 til næste gang!" sagde hun og gav dem efter tur et strengt og vidende blik, så vendte hun sig mod Miss Jones med kolde, stengrå øjne "Og Miss Jones. Du skal lige blive her efter timen, for jeg skal tale med dig."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 20, 2016 9:06:39 GMT
Hendes blik fløj op mod professoren, da hendes navn blev sagt. Det tjente hende et blik fra et par af de andre elever, og hendes kinder blev røde. Hun fejede håret ud til begge sider, om bag ørerne, og nikkede. Pokkers!, hun burde have ladet som om hun ikke havde hørt hende. Margo vidste da godt hvad den samtale ville komme til at være om – hun havde jo ikke tænkt sig at læse kapitel noget som helst. Hun sænkede blikket til sine tegninger, og slog bogen sammen. Hvis hun skulle være helt ærlig virkede det mere tiltrækkende at følge med strømmen ud ad døren inden professoren bemærkede det. Hun skævede bagud, hvor et par enkelte elever forlod klassen. Dem kunne hun ikke gemme sig bag med det store, røde hår hun gik rundt med. Margo rejste sig modvilligt op. Hun var ikke blevet snakket med før. Hun skubbede bogen ned i tasken, svang den over skuldren, og gik de skamfulde skridt op til katederet. Hun stod tavs og stille indtil den sidste elev havde forladt klasselokalet. ”Du vil snakke med mig?”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 20, 2016 10:39:27 GMT
Nercissa begyndte at rydde op sammen med eleverne. Hun lagde sin tryllestav af kirsebærtræ og samlede pergamenterne sammen i en bunke. Hun kunne godt lide at gøre det på den gammeldags måde i stedet for at svinge med tryllestaven, og så lå alt på plads. Da alting var stoppet ned i tasken, vendte hun sig mod Ms Jones og hendes spørgsmål.
"Din indsats i mine timer," sagde hun spidst, og rettede på sin spidse hat "Du kommer altid for sent, dine karakterer styrtdykker og du er aldrig koncentreret." Hun holdt en kort pause, inden hun åbnede munden igen "Og jeg er begyndt at spekulere på hvorfor? Er min undervisning ikke interessant nok til frøkenen?"
Professoren forlod lokalet og gjorde tegn til Ms Jones om, at hun skulle følge efter hende.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 20, 2016 12:49:38 GMT
Det kunne hun ikke sige andet til, end et lavmælt "Øv," - og det var nok mest fordi professoren havde lagt mærke til at hun ikke lavede noget. I magiens historie fik hun lov til at sidde og lave ingenting i fred. "Tjah..." sagde hun også, og skar ansigt. Margo greb fast om taskeremmen med begge hænder, og knugede så hårdt om den at hendes knoer blev hvide, mens hun fulgte i hælene på professoren ud ad klassen. "Jeg ved ikke om det er din undervisning jeg vil bebrejde, professor Cinderfort," begyndte hun. Denne professor underviste lige så fint som alle de andre, og Margo ville ikke kunne sove ordentligt om natten hvis hun troede at det var hendes måde at undervise på den var gal med. Hun sukkede af sig selv. "Det er nok nærmere faget i sig selv. Materialet vi arbejder med."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 20, 2016 13:19:03 GMT
Nercissa blev ikke vred over, at den anden ikke brød sig om hendes fag. Alligevel kunne hun ikke lade vær med at føle sig bare en smule fornærmet. Det kunne man også se på hendes ansigt, som nu var mere stramt og munden formet som en lige streg. Hun kneb øjnene sammen og løftede det ene øjenbryn.
"Hvad skulle undervisningen da handle om, hvis det stod til dig, Ms Jones?" spurgte hun imødekommende, men stadigvæk meget stramtantet i ansigtet. Hun rettede lidt på sin spidse hat, og gik ned af trappen, som bevægede sig under dem.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 20, 2016 13:42:05 GMT
Det lød ikke som om professoren var tilfreds med hendes svar, men der måtte så sandelig være andre elever der heller ikke brød sig om faget. Ikke? Margo sørgede for at blive et skridt bag professoren og gik lidt højre fra hende, for at kunne høre hvad hun sagde. Hun måtte koncentrere sig om at tage lange skridt for at følge med, og fik et halvt chok da hun pludselig trådte ned på et trappetrin. "Hvis det stod til mig?" gentog hun, og havde slet ikke brug for at overveje det. "Planter. Men ja, ja, jeg ved det godt: planter har ikke noget med mørkets kræfter at gøre." Det havde hun fået at vide før.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 20, 2016 14:02:36 GMT
Nercissa smilede giftigt. Planter... det havde jo ikke noget at gøre med Forsvar mod Mørkest Kræfter. Der var ikke engang onde planter, ud over djævleslynge. Måske hun kunne få pigen til at interessere sig lidt for faget, hvis hun underviste lidt i den? Nej det duede ikke. Hun vidste ikke tilstrækkeligt om planter til at kunne undervise i dem, og desuden var det ikke hendes job, det var botaniklærerens.
Professor Cinderfort lukkede kortvarigt øjnene og sukkede, mens hun bare stod på trappen og ventede på, at den ville finde den rigtige etage. Så gik hun frem af igen, mens hun sagde: "Men det kan du jo godt se, at jeg ikke kan undervise i. Jeg er jo ikke din botaniklærer." Hun så overbærende på pigen, men blev så stram i ansigtet igen "Og du bliver nødt til at koncentrere dig i klassen ellers kan jeg ikk have dig i min klasse."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 20, 2016 14:11:22 GMT
Hvor mon de var på vej hen? Margo skulle nedad for at komme til krypten. Meget nedad. Det kunne faktisk godt være at hun ville besøge storsalen først, for at fange et par venner at slæbe med tilbage. Langt, langt væk fra professor Cinderfort. "Det ved jeg godt." svarede hun. Det var netop derfor at hun ikke klarede sig godt i faget. Der var ikke nogen af de andre fag hun havde lige så svært ved som hun havde ved forsvar mod mørkets kræfter, og selv i det fag hun brød sig næstmindst om lå hun på et solidt 'Flot'. Hun tyggede sig i læben. "Det er bare det der... mørke-ting, som jeg ikke er vild med." Hun rystede langsomt på hovedet. "Hvad skal der til for at jeg kommer op på et acceptabelt-niveau?" spurgte hun.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 20, 2016 15:22:17 GMT
Nercissa var på vej mod storsalen, dog med en lille omvej, fordi hun skulle tale med Ms Jones først. Hun vandrede trappe op, trappe ned, indtil de næsten havde nået storsalen. Så vendte hun sig mod den rødhårede pige foran sig.
"Der er ærlig talt ingen, som er vild med mørk magi. I hvert fald ikke af dem som er rigtige oveni hovedet." forklarede hun overbærende, og smilede let, da den anden spurgte, hvad hun kunne gøre, for det var lidt sjovt. Svaret var indlysende, men alligevel så Nercissa lidt vranten ud.
"Well, du kunne prøve at følge med i timerne." Hun placerede hænderne i siderne, og stoppede lige udenfor storsalen "Du kunne prøve rent faktisk at deltage og rent faktisk prøve at blive bedre."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 20, 2016 16:12:21 GMT
Hun kunne ikke finde ud af om professoren så venligere, eller mere skræmmende ud end normalt, når hun smilede. Det kunne være at hun skulle til at spekulere over dette i FMMK-timerne, så det ikke ville se ud som om hun sad og lavede noget andet. I det mindste var hun ikke den eneste der ikke brød sig om det mørke. Men, det var nu mere en principsag hos hende, eller i hvert fald et håb om at hvis hun ignorerede det ville det stoppe med at eksistere. ”Det havde jeg frygtet at du ville sige.” mumlede Margo som svar. Hun havde sagt til sig selv i begyndelsen af året at hun virkelig ville gøre en indsats, men så var det gået i vasken indenfor meget får uger. ”Jeg kan da prøve, professor.”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 20, 2016 16:28:18 GMT
" Det er lidt den eneste måde at blive bedre: at øve sig," sagde Professor Cinderfort med endnu et lille smil. " Det er godt, at du i det mindste vil prøve. Det er fremgang," forsatte hun og skubbede døren ind til storsalen op. Den gik let op, på trods af at den var ret tung. Inde i storsalen var der ret stille på trods af de mange elver og lærer derinde. Der ville blive serveret mad snart og rektoren ville holde sin sædvanlige aftentale. //OOG: Ved ikke hvor meget længere vi kan få det her emne til at køre?
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 22, 2016 19:59:29 GMT
Det var ikke så slem en skideballe som hun havde regnet med. Så hun skulle bare øve sig, prøve? Hun kunne godt love at hun ville forsøge, men ikke hvor godt det forsøg ville blive. Hun vidste egentlig godt at hun burde tage sig sammen, men der var noget dybt i hende der sagte ’ellers tak’. ”Du må have mig undskyld, professor,” sagde hun og stoppede op mens professor Cinderfort åbnede døren til storsalen. ”Jeg har åbenbart nogle FMMK-lektier der skal laves før aftensmaden.” Hun vendte professoren ryggen med et lille smil, og forsvandt ned ad gangen.
//out
|
|
|