Matthew J. Darklighter
•
Magiker
Fødselsdag: 08.01.2018
Blodstatus: Fuldblod
Magisk niveau: Høj
Status: Legilimens
Seksualitet: Andet
Civilstatus: I forhold
Med: Lucilla Locket
Oprindelse: England
Bosat: London, England
Skole: Hogwarts
Kollegium: Slytherin
Arbejdsplads: Northern Light Industries
Stilling: Ejer
C-box navn: Darklighter
|
Post by Matthew J. Darklighter on Mar 8, 2021 20:11:01 GMT
Angelique DarklighterAf en eller anden årsag var Angelique blevet mere i palæet på det seneste. Hun var hjemme fra Hogwarts i weekenderne nu, mere end hun havde været før. Det var som sådan ikke fordi det var noget der ikke huede Matthew, men han vidste også at den tavshed der havde stået stille imellem dem som en tyk ismur, havde bygget sig tykkere dag for dag siden hans overgreb mod hende hvor hun ikke havde fået lov til at slippe for den efterfølgende ydmygelse. At hun så ikke var så meget hjemme i weekenderne men tilbragte tid med Blackwood-drengen var en anden side af sagen. Derfor havde Matthew denne lørdag beordret hende til at være hjemme på palæet og passe sine lektier. Han kunne jo ikke have hun kom bagud bare fordi hun var begyndt at være skødesløs med sin omgang med sin trolovede. Brevet var ankommet om eftermiddagen, sirligt underskrevet og forseglet og han havde næsten genkendt den fine, slyngne skrift allerede inden han læste dets indhold. Hans mine fortrak sig med det samme i en smal, bitter mine. Hans fingre greb strammere om pergamentet inden han lod uglen flyve igen og vendte sig for at forlade kontoret og gå igennem de lange korridorer, de tomme sale hvor der stadig blev ryddet op efter gårsdagens fest. Han gik ned ad den lange korridor der førte til de private gemakker og fandt den store dør der ledte ind til hendes værelse. Han bankede myndigt på. “Angelique? Er du anstændig?” Spurgte han men trådte ind inden hun kunne nå at svare.
|
|
|
Angelique Darklighter
•
Elev
Fødselsdag: 17.07.2041
Magisk niveau: Middel
Seksualitet: Biseksuel
Årgang: 6. årgang
Fritidsjob: Basker for Slytherin Quidditch hold
|
Post by Angelique Darklighter on Mar 8, 2021 20:19:28 GMT
Foruden lektierne, var hele formiddagen gået med at træne Quidditch med Vladimir. Han havde pisket hende stødt, råbt af hende og kaldt hende 'soldat'. Hele hendes krop gjorde ondt fra træningen, og hun havde knapt orket at tage sit udstyr af, men blot lagt sig i den store himmelseng med en bog. Banket fik hende til at se op fra bogen, selvom hun blev liggende. Hun havde stadig hjelmen på også, og ved siden af sengen lå battet på gulvet. Hun så op på sin fader og undertrykte et smil som hun sagde: ''Jeg er døøøød, Vladimir er en slavepisker'', brokkede hun sig som hun lod som om at hun knapt kunne komme op og sidde, men det var kun indtil at hun opdagede hans ansigtsudtryk. Konfus, satte hun sig op selvom smerten jog gennem hendes krop ubarmhjertigt. ''Far?'', spurgte hun overrasket, hvad var der nu galt?
|
|
|
Matthew J. Darklighter
•
Magiker
|
Post by Matthew J. Darklighter on Mar 8, 2021 20:24:51 GMT
Den skuffelse der stod malet i hans ansigt var som en skygge der kunne lyse igennem rummet, en selvmodsigelse der stred så meget imod hans kærlighed til hende. Det var sjældent han følte, men lige nu følte han alt på én gang og endnu mere til. Han gik tavs hen til hendes sengekant og smed brevet på sengen som var det en erklæring på at hun skulle flytte ud inden måneden var omme. “Hvad er det her?” Spurgte han og hans stemme dryppede af foragt. Han havde opdraget hende bedre end at lave sådan noget gøjl. Hans blik gled over hendes udstyr og han greb battet der lå ved siden af sengen mens han betragtede det inden han så tilbage på hende. “Fortjener du overhovedet det her udstyr jeg har købt i dyre domme når du gør,” han pegede på brevet, “sådan noget??!” Hans stemme var ikke hævet, den var ikke høj, den var rolig, farlig, klar i mælet og fordømmende allerede inden hun havde sagt noget.
|
|
|
Angelique Darklighter
•
Elev
|
Post by Angelique Darklighter on Mar 8, 2021 20:41:27 GMT
Et øjenbryn strøg i vejret da papiret blev smidt på hendes seng. Hun rakte ud efter det og læste det hurtigt imens hans ord regnede over hende som syreregn. Hendes læber formede sig til et lille 'o', og hendes blå øjne spærrede sig op som hun kiggede fra brevet til Matthew og tilbage igen. ''Det har jeg altså ikke gjort! Det må være en fejl'', udbrød hun, uretfærdigheden dryppede fra hendes stemme som hun lagde brevet på sin seng. Hun kunne aldrig finde på at bruge magi udenfor skolen, hun havde ikke engang haft tryllestaven på sig imens hun havde spillet Quidditch? Hvordan skulle hun. kunne udføre en sådan besværgelse? ''Hvornår skulle jeg overhovedet have tid med det?'', hun havde rettet sig op, og havde rettet sine forvirrede mælkehvide øjne med det lille strejf af blå mod sin fader. Stolede han virkelig så lidt på hende?
|
|
|
Matthew J. Darklighter
•
Magiker
|
Post by Matthew J. Darklighter on Mar 8, 2021 20:48:54 GMT
Han holdt battet i hånden mens han stod overfor hende ved sengen. Det var som et splitsekund hvor han var tæt på at sende et slag imod hende, det første af en regn der ville skade hendes krop for stedse og gøre hende ukampdygtig så hun aldrig ville spille det tåbelige spil igen, så hun aldrig ville forlade palæet igen, så hun ville blive her forevigt i hans varetægt hvor han kunne tage vare på hende som den guldfugl hun altid havde været. Men han sænkede battet langsomt og lagde det fra sig på sengebordet hvor det balancerede en smule faretruende på toppen af et par bøget inden han satte sig på sengekanten med hænderne i skødet mens han så direkte på hende. Hendes ord var jo sandhed, det lyste ud af hende, forundringen, den sårede tristesse hun lagde for dagen. I samme sekunder gik et stød gennem hans hjerte. Hvornår havde han nogensinde mistænkt hende for noget? Dette var første gang. Den første gang der blev sået et frø af mistillid mellem dem så stærkt at han rent faktisk vaklede i sin tro på hende. “Man får ikke et brev ministeriet uden grund, min pige,” svarede han med myndig stemme og gjorde mine til at hun skulle fjerne sin hjelm. “Hvorfor får jeg så det her?” Han tog papiret og foldede det i små firkanter mellem fingrene til det næsten ikke kunne blive mindre.
|
|
|
Angelique Darklighter
•
Elev
|
Post by Angelique Darklighter on Mar 8, 2021 21:07:56 GMT
Angelique vidste næsten ikke hvad som var værst, at han spurgte hende om dette kontinuerligt eller nægtede at stole på hende. Det var første gang, at hun havde følt hans mistillid på livet. ''Men... Jeg har ikke gjort noget, jeg har knapt rørt min stav idag'', forsøgte hun med en overrasket tone, imens hun hævede sine hænder for at åbne hjelmen. ''Du kan læse mine tanker, jeg kan vise dig min dag'', foreslog hun, selvom at hun havde lukket sig betydeligt efter hans overgreb og ydmygelsen. Hun havde sågar tiltalt ham med stemme istedet for tankerne de sidste par uger. Men at han ligefrem ikke skulle stole på hende, var absurd. Hjelmen klikkede idet hun lagde den ved sin side. Det lange lyse hår var trykket flat på toppen, og hun gled fingrene gennem det for at få det til at blive friskt. ''Jeg er ikke dum, det ved du vel'', sagde hun imens hun lænede sig mod hans skulder og lagde sin hånd på hans som hun plejede, hun vidste jo hvordan hun skulle smelte hans hjerte.
|
|
|
Matthew J. Darklighter
•
Magiker
|
Post by Matthew J. Darklighter on Mar 8, 2021 21:14:59 GMT
Det gjorde ondt indeni. Det var som om deres adskillelse gjorde denne bratte sammenførelse endnu mere smertefuld. Som om savnet havde savet dem midt over i en ondskabsfuld troldmandsakt, der var endt fatalt, og de nu prøvede at samle stykkerne igen. Alligevel sneg han en arm om hende som hun satte sig ind mod ham og han tog hende mere om livet for at trykke hende ind til sig i et faderligt kram mens hans sind rakte ud til hendes og så hendes dag igennem. Der var intet at se ud over det normale. Det var lige før han nød at se hendes tilværelse som billeder der gled igennem hans sind, en billedbog han bladrede i mentalt. Så hende stå op, den hvide bølgende kjole om hendes slanke krop, hendes forberedelser og anstrengelser til sin træning som Vladimir piskede hende igennem og nu hendes udmattelse, den gode, sunde udmattelse efter fysisk hård aktivitet. Han sank en klump og nikkede langsomt inden han drejede hovedet og pressede et ømt kys imod hendes hjelmpressede hårpragt. “Tilgiv mig, min prinsesse, jeg tror dig,” sagde han gennem sindet for første gang i evigheder næsten, som en skrattende radiostation der endelig bryder igennem lang tids kommunikationstavshed. “Jeg skriver tilbage og siger der må være sket en fejl.”
|
|
|
Angelique Darklighter
•
Elev
|
Post by Angelique Darklighter on Mar 8, 2021 21:20:38 GMT
Så snart, at han begyndte at snakke til hende lukkede hun sit sind af med nye billeder af blomster, Quidditch, Vladimir, og Gabriel. ''Tak, fordi du stoler på mig'', svarede hun, selvom at hun nægtede at lade ham gå igennem hendes sind på ny. Hun ville have sin privatsfære, også selvom at det var nyt. Det havde Warren lært hende, at hun havde ret til den. Alligevel nød hun hans nærhed og følte sig tryg, selvom hun afviste hans forsøg på at snakke til hende i tankerne. ''Hvorfor skulle jeg overhovedet kaste sådan en besværgelse? Jeg er ikke Thereza'', fnøs hun utilfredst.
|
|
|
Matthew J. Darklighter
•
Magiker
|
Post by Matthew J. Darklighter on Mar 8, 2021 21:30:45 GMT
Han mærkede hendes bratte afvisning. Han kendte de små tricks hun havde øvet igennem tiderne for at modstå ham men nu var de alligevel tydeligere at hun ikke ville have ham til at gennemgå hendes tanker. Han valgte at lade hende have det i fred for nu. Til den dag hun kom kravlende tilbage på sine blødende knæ, tiggende og bedende om at blive ét med hans sind igen. Den tryghed, deres enhed, havde hun nu fravalgt, og han mærkede det som et stik i hjertet der fik det til at bløde men uden at vise det. Lyden af hendes ord i rummet var ligeledes et tegn på at hun afviste deres intimitet. Der var grænser, og hun havde tilbragt for længe med den Blackwood dreng, vidste han. Hun var tabt, men han vidste at hun ville være tro mod ham. Han lod hende være sin egen, for nu. Han vidste han havde Lucilla Locket nu, hans lille, smukke engel. Måske var hun ikke hans datter, men hun var noget helt specielt. “Jeg har ikke set dig i lang tid, min pige, og jeg frygtede du kunne have ladt dine følelser løbe af med dig, efter, du ved, din kusine angreb dig,” forklarede han. Det var en værdig forklaring tænkte han mens han sendte Thereza nogle strøtanker. Pigen var mere Darklighter end Beaumont, og han hadede at hun var endt med at være sådan en rebel fordi Desmond var en del af hendes opdragelse. Han smilede ned til hende og strøg hende over kinden der stadig blussede svagt af dagens træning. “Jeg er glad for at jeg kan stole på dig,” sagde han med et slankt hævet øjenbryn til hende inden han klappede kinden og løsnede sit greb en smule. Alt i ham havde lyst til at give sig hen til hende som han havde før i tiden, men han ville lade hende opleve savnet selv. Hun måtte vel savne det, deres omfavnelser, ikke sandt?! Det var ikke kun ham, var det?? Nej da, hun havde altid været med til det, på nær den ene gang.
|
|
|
Angelique Darklighter
•
Elev
|
Post by Angelique Darklighter on Mar 8, 2021 22:24:59 GMT
''Naeh... Thereza er bare dum, det ser jeg nu'', svarede hun køligt imens hun lod sig omfavne af ham. Hun burde nok havde skiftet ud af sit Quidditch-tøj, gået i bad eller ihvertfald redt håret. Et sted skammede hun sig over sin redelighed, det var ikke sådan hun var opdraget, men Vladimir havde pisket hende ubarmhjertigt til hendes krop var så tilsyret at det var svært at løfte armen. Måske havde det været lettere at bruge magi nu, bare til at få tøjet af så hun kunne ligge sig i det dybe badekar? Da Matthews lange slanke fingre strøg hende over kinden, bed hun drillende ud efter dem. Det var en leg som hun havde leget siden barnsben. Hun hævede sit blik og sendte ham et bredt brillierende smil, inden hun rejste sig fra sengen, stiv i kroppen som en gammel kone. ''Selvfølgelig kan du det, jeg ved du har ret'', svarede hun samtidig som at hun gav sig til at fumle med den tykke Quidditchtrøje som skulle beskytte hende oppe under de tyndere iltlag. Hvorfor gjorde det så forbandet ondt? Hun fik den halvt op så hendes ansigt var dækket inden hun stønnede af irritation. ''Det er sidste gang, Vladimir får lov til at træne med mig, var han også så hård mod dig?'', brummede hun fra bag trøjens tykke stof.
|
|
|
Matthew J. Darklighter
•
Magiker
|
Post by Matthew J. Darklighter on Mar 9, 2021 9:56:58 GMT
Han sad roligt på sengekanten og betragtede hendes yndige kamp med trøjen. Måske var hun alligevel villig til at give sig hen nu men ville ikke sige det? Var det derfor hun prøvede at fjerne sit tøj? Men han ville ikke opildne noget, ikke nu, ikke når han stadig var ved at etablere en ny tillid til hende. "Det var nok nærmere mig der var hård mod ham," svarede han med et skævt smil. Han havde altid udfordret Vladimir på psyken frem for fysikken. Det kunne godt være manden var hård og han slog et godt slag med sin stok efter han var kommet hjem fra Rusland med sin skade, men Matthew havde siden han var ung snoet sig udenom sin storebrors udfordringer. Han smilede smalt ved minderne. "Jeg tænker at det nok er smartest at din tryllestav er hos mig i fremtiden når du er hjemme, min pige," sagde han uden videre omsvøb. "Så kan ministeriet sende alle de ugler de vil, men vi ved bedre," han smilede inden han overgav sig og rejste sig for at hjælpe med blidt at hive trøjen over hendes dækkede ansigt så hans hænder kunne røre ganske blidt ved hende.
|
|
|
Angelique Darklighter
•
Elev
|
Post by Angelique Darklighter on Mar 9, 2021 10:06:30 GMT
Håret faldt som et spildt glas vand over hendes ansigt og skuldre idet hendes fader hjalp med den tykke trøje. De lyse øjne missede ved det pludselige lys men stirrede på ham i en form a vantro og uro. “Jamen?! Stoler du ikke på mig?”, spurgte hun med en stemme som klang af alverdens uretfærdighed. Hendes mave slog knuder ved tanken om at skulle overrække sit kæreste eje, det var hendes, og en genstand hun bar en nær forbindelse med. Bare tanken om ikke at skulle sove med den ved sin side fik det til at dunke i kroppen. Med hårde bevægelser gav hun sig til at flytte på sit lange lyse hår og rettede undertrøjen til imens hun så fortvivlet på ham. “Jeg har jo ikke gjort noget så hvorfor skal jeg straffes?”, spurgte hun uden at gøre den mindste antrækning til at finde sin stav frem.
|
|
|
Matthew J. Darklighter
•
Magiker
|
Post by Matthew J. Darklighter on Mar 9, 2021 10:13:29 GMT
Det smertede ham at se hende oprørt og det tog al viljestyrke i ham ikke bare at kaste sine arme om hende og trække hende ind i en blid omfavnelse af varme og nærvær for at vise hende at hun kunne stole på ham, men spillets regler havde ændret sig, det måtte han sande. Måden hun rettede sin undertrøje an på gav antydning af en afvisning af ham, og han mærkede atter et stik i sig, denne gang en smule mere hult men dog et stik. Elskede hun ham da ikke længere? "Sødeste," han slog nærmest automatisk over til at række ud til hendes sind med ord som de havde gjort siden hun var ganske lille. "Jeg forsøger at hjælpe dig så du ikke kan blive smidt ud af Hogwarts og miste din mulighed for uddannelse og en god fremtid. Hvis ministeriet mistænker dig for noget du ikke har gjort er det meget nemmere at føje dem, lad os sige en måneds tid," han trådte et lille skridt nærmere hende og lod en hånd stryge op og ned beroligende af hendes arm mens han skjulte hvordan følelsen gav ham gåsehud under hans skjorteærmer. "Kan du gøre det for mig, så får du lige det du vil have når der er gået en måned," lovede han hende med et kærligt blik på hende og et hjerte der var ved at hoppe lidt ovenud ved følelsen af at være så tæt på hende for første gang i hvad der virkede som evigheder, men i virkeligheden blot var en måneds tid.
|
|
|
Angelique Darklighter
•
Elev
|
Post by Angelique Darklighter on Mar 9, 2021 10:35:30 GMT
Angelique havde mest af alt lyst til at hive sin arm til sig da hun mærkede hans slanke fingres forsøg på at berolige hende. Lige nu, som hun stod ret op og ned og surmulede med en lille nedadvendt trutmund, var der noget barsk og bestikkende nuttet ved hende. Hendes hvidelige øjne var store og afventende som hun hørte hans ord gjalde i hendes sind. ''Lige det jeg vil have?'', spurgte hun imens hun ventede på et anerkendende nik. I baggrunden kunne hun høre tonerne fra en violin et eller andet sted i palæet, og kort overvejede hun at bede ham om at kværke den. Men istedet indfriede der sig et blidt smil på hendes læber, trods hendes øjne stadig lynede. ''Så vier du Warren og jeg til sommer''. Ordet føltes saftigt i hendes mund, det var sødt for fremtiden men hårdt nok til at overraske ham, vidste hun. Det var epitomet der skulle udfordre deres forhold. Samtidig gjorde hun ingen tanker om tryllestavens mulige placering.
|
|
|
Matthew J. Darklighter
•
Magiker
|
Post by Matthew J. Darklighter on Mar 9, 2021 10:43:50 GMT
Hendes ord kom både bag på ham men samtidig, så snart de rungede ud i rummet, vidste han at der ikke var nogen måde at bøje og strække hans ord på. Hun havde gjort præcis hvad han ville have gjort selv hvis han var i hendes sted, trodsig, stædig og modstandsdygtig overfor hans stride behandling af hende på det sidste. Et tungt suk gled igennem ham så hans brystkasse hævede og sænkede sig som vandet i en dæmnings sluse, og han trak hånden til sig for at holde den foran sig, håndfladen op og åben. "Din tryllestav," hans ord var mørke men bestemte. Han accepterede hendes handelsbetingelser. Det gjorde ondt i ham, alt var i oprør, men hun skulle nok se at det gifte liv ville drive hende til vanvid, og hun ville finde ham en sen aften måske, på besøg for at komme væk fra hendes mands ulidelige jerngreb. Han ville vise hende billederne men holdt dem for sig selv og begravede dem, så han istedet fik sin yndige nye kursist at se, som om Lucillas ansigt vaskede hen over Angeliques, og en ro indfandt sig i ham.
|
|
|