Gillian Merole
•
Magiker
Fødselsdag: 20.07.2037
Blodstatus: Mugglerfødt
Magisk niveau: Middel
Skole: Hogwarts
Kollegium: Gryffindor
Arbejdsplads: England
Stilling: Pop idol
|
Post by Gillian Merole on Feb 11, 2021 10:53:30 GMT
Tråd til @ebony
Klokken 22:00
Mørkt, overskyet og koldt udenfor.
Pubben var en smule stille, foruden stamgæsternes hvisken og tisken. For der havde næsten lige været slagsmål og bar-ejeren var i fuld gang med at sætte borde og stole op igen så det kunne blive som før, skønt at blodpletterne på stolperne blev totalt ignoreret. De to fortumlede troldmænd tumlede rundt udenfor pubben, før de endelig kom op og stå og humpede uden et ord hjemad mens de ømmede sig. Et fnis kom fra den nye mand der kom roligt ind gennem døren og så kort rundt før han gik med faste og lange skridt op til baren, for at med det samme få kontakt til pigen der stod bagved og serverede de fulde troldmænd. Hun var klædt så de fulde troldmænd i hvert fald ville købe mere jo mere de fik, så længe de holde samtalen med den unge pige kørende. "En Knotgrass Mjød, mellem størrelse." sagde han blot og sendte bartenderen et af sine ukontrollert charmerende smil, så man kunne direkte se på hende, at hendes hjerte hoppede kort, før hun fik serveret ham hans mjød, og han gik over til en af de afsides borde for at at sætte sig i fred og tog en god stor slurk af sin mjød der var en velsignelse i hans udmattede krop. Lige nu ville det være svært at genkende ham, fordi han sad i en ganske slidt hoodie og mærke-løse slimfit bukser, og et par store runde briller, hvor det hele var afsluttet med en rodet frisyrer som lignede mere morgenhår end noget der var med vilje. Han havde virkelig gjort sit bedste for ikke at stikke ud, og især ikke efter han lige havde gennemgået en stor koncert, hvor han nu havde brug for at frakoble for en aften og nat. Så han havde sneget sig uden om alle paparazzierne, og uden de største problemer, snoet sig forbi dem alle for så at finde den mest snavsede kro med de fuldeste troldmænd som med garanti ikke kunne genkende ham ved først, andet eller tredje øjekast. Han trak en pakke med smøger ud af sin lomme i sin slidte hoodie og skulle til at tænde en, men opdagede at han havde glemt sin lighter derhjemme. "Ah ved Merlins røvskæg" mumlede han og så skuffet ned på sin smøg, mens han kunne mærke abstinenserne presse sig på. Han tog en slurk af sin mjøs og så lidt rundt efter en som måske havde noget ild han kunne låne? For han ville heller ikke bare tage sin stav ud, ikke på sådan et her sted, hvor de med garanti ville tro at han var ude på noget hvis han gjorde det. Det var i hvert fald den første lektion han havde lært, første gang han havde været på pub.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 11, 2021 12:50:45 GMT
Ebony havde siddet lidt i baggrunden af pubben, og havde gjort sig meget lille som optøjerne stod på. hun ønskede ikke at blive indvolveret i nogen former for slagsmål. end ikke om så hun bare var i skudlinjen for andres kamp. Hun ønskede det ikke. Som det hele var stilnet af fik hun øje på en lidt ældre fyr der satte sig tæt på hende. Hun anede ikke hvem han var og var egentlig også lidt ligeglad, men han virkede lige så uinteresseret i slagsmålet som hende, hvilket betød at han virkede som en god person at være i nærheden af. Hun greb en æske tændstikker, der lå på hendes bord, og gik så over til ham, da hun havde set hvordan han klappede på lommerne. Det plejede at være fordi man ikke havde ild. "Her." Hun rakte ham tændstikkerne og smilede. "Må jeg sætte mig? Her virker mere fredeligt end derhenne." Hun pejede mod stedet hvor der før havde været uroligheder.
|
|
|
Gillian Merole
•
Magiker
|
Post by Gillian Merole on Feb 11, 2021 13:55:36 GMT
Gillian gav et lille sæt fra sig da han ikke havde lagt mærke til at der sad en ung kvinde i pubben også, da mændene var overvældende højlydt og synlige. Han så på tændstikkerne og tog glædeligt imod dem med et nik. "Bare slå dig ned" svarede han og pegede på stolen hun alligevel stod ved siden af, før han strøg en af tændstikkerne og tændte sin smøg, og tog et veltilfredst dybt sug fra den, så 1/4 del blev med det samme til aske. "Nøj det var tiltrængt" sagde han med et smil over læberne, mens røgen undslap både hans mund og næse og et ganske tilfredst udtryk dannede sig over hans lidt gemte ansigt. Han vendte så sin opmærksomhed til pigen, og skubbede en smøg halvt ud af æsken og rakte hende den tilbydende. "Hvis du trænger" sagde han før de falske briller blev skubbet tilbage op på næseryggen og hans nøddebrune øjne så lidt undrende på hende. Han var ikke helt sikker på pigen, for som det plejede, var der altid nogen som ledte efter ham og ville afsløre hans 'urene gerninger' så som at ryge eller drikke eller andre ting der kunne krakkelere hans ellers perfekte billede som rollemodel og popstjerne. Men måden hun havde tilnærmet ham, virkede hun ikke som en af journalisterne, hvilket gjorde ham mere rolig, også fordi hun heller ikke virkede som en fan som sådan. "Må jeg byde dig noget? Hvad er din gift?" spurgte han hende så og vinkede bartenderen hen, som ellers havde stirret noget på ham i løbet af den tid han havde trådt ind. Hvilket også var lidt forståeligt siden han var den eneste af han-kønnene som i hvert fald var under 25, og den eneste som var kommet i lang tid. Men som Gillian også snakkede havde han ændret sin stemme lidt, bare for ikke at lyde alt for meget som sig selv, fra når han lavede interviews, hvor man så sikkert sagtens kunne høre at det var ham. Han gjorde sig mere ru og en lille grad mørkere end hans normale stemme.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 11, 2021 22:15:47 GMT
Ebony røg ikke selv, men havde dog alligevel ikke problemer med folk der gjorde det. Så da han rakte hende en smøg tøvede hun lidt. Hun havde aldrig rigtig prøvet at ryge, måske hun skulle prøve, nu det blev tilbudt det. Tøvende rakte hun ud efter en smøg, tog den i munden og fik kort efter tændt den. Hun hostede da hun fik røg ned i lungerne og derfor kom hun til at hoste en hel del. “Åh nej puha, undskyld. Jeg. Jeg har ikke rigtig røget før. Jeg ville bare gerne lige prøve det. Hvad er forresten dit navn, jeg mindes ikke jeg fik det.” Hun kunne da godt se at han så lidt bekendt ud, men hvorfor vidste hun ikke og det var også ligegyldigt for hende om han var kendt. Hun ville gerne bare tale med en og vide hvem så han ikke. Egentlig har hans navn heller ikke vigtigt, ikke andet end at det var rart når man skulle tale sammen. Hun så dog undrende på ham “gifte”
|
|
|
Gillian Merole
•
Magiker
|
Post by Gillian Merole on Feb 12, 2021 8:36:40 GMT
Gillians øjne blev overrasket efter at pigen havde taget en smøg og tændt den, men så begyndt at hoste over det. Han skubbede askebæret over til hende, mens han selv tog et sug og skød røgen ud væk fra hende. "Prøvet og nu uønsket, gætter jeg i hvert fald på" sagde han og lo lidt af hende før han smagte lidt på hendes ret direkte spørgsmål om hans navn, hvor han åbnede munden, men tøvede en smule. "Mit navn er Gillian" sagde han så og smilede lidt skævt, mens han håbede lidt at hun ikke kendte til ham på hans pop-ikon arbejde. Han så bartender pigen var på vej, hvor Gillian pegede på sin kop, og viste hende to finger, som i at hun godt måtte bringe ham to af dem så pigen han sad med ikke skulle sidde og være tørstig. Bartenderen pigen kom igen med to glas Knotglass Mjød, før hun smuttede igen da andre råbte efter hende for at få deres glas fyldte. Gillian skubbede et af glassene over til pigen og løftede et øjenbryn. "Men, mysteri pige, jeg tror heller ikke jeg fik dit navn" sagde han og sendte hende et selvsikkert smil, før han tog sit eget glas og tog en slurk af sin mjød og nød virkelig den dejlige smag det bragte i munden, det var super godt i halsen efter et par lange timer på scenen.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 14, 2021 18:12:29 GMT
Hun hostede yderligere lidt før hun opgav og lagde smøgen fra sig i askebægeret. "Jeg undskylder. Det var ikke pænt at misbruge din smøg på den måde." Hun så undskyldende på ham og rettede lidt på håret. Navnet fik hende til at kigge på ham og lægge hovedet let på skrå. "Gillian?" Gentog hun og så på ham, før hun fik øje på pigen i baren der opførte sig helt mærkeligt. Som om der var noget Ebony endnu ikke havde fanget. Hun så igen på Gillian og rynkede brynene. "Da ikke dén Gillian?" Ebony så flovt ned i bordet. Var hun lige gået hen til et pop-idol uden at vide det og samtidig havde været ved at kvæle sig selv i en smøg og end ikke genkendt ham? Hun åbnede munden for at ville sige noget, men stoppede så, for i stedet at tænke. Gillian? Virkelig. "Ebony, Er det til mig?" Hun pegede imod kruset som blev skubbet hen foran hende.
|
|
|
Gillian Merole
•
Magiker
|
Post by Gillian Merole on Feb 14, 2021 22:47:27 GMT
Gillian så undrende på pigen da hun undskyldte for at... misbruge?.. hans smøg??? Han løftede et højt øjenbryn og var ganske usikker på pigen efter sådan en sætning, hvad mente hun dog med det? Han lod den dog ligge da han var ved at få mjøden galt i halsen da hun så sagde 'da ikke dén Gillian', hvor han ikke kunne holde tilbage et lille grin, før han tog sine briller kort af og smilede varmt til hende. "I egen høje person, frøken Ebony" sagde han med sit charmerende smil og varme øjne, før han hurtigt snuppede brillerne på næseryggen igen og skubbede dem godt op før han nikkede til hende. "Yeps, du kan eventuelt se det som et tiggende offer om ikke at afsløre mig, for jeg prøver ikke at blive genkendt her" sagde han, før Gillian lænede sig lidt hen over bordet, mod Ebony. "Jeg har nemlig undviget en masse paparazier og journalister, så jeg kunne få lov til at slappe en smule af" sagde han med et stort selvtilfredst smil. "Der er både gode og dårlige sider af mit arbejde, og det her er et fri rum for mig" sagde han og blinkede til Ebony før han lagde hovedet lidt på skrå undrende. "Men fortæl lidt om dig selv, for du virker ikke panisk eller noget.. hvilket de fleste gør når de opdager mig, som om jeg er et eller andet specielt" sagde han og trak på skuldrene. "Hvem er frøken Ebony" sagde han så og så på hende med et par meget nysgerrige øjne og forventningsfuldt smil, det var tydeligt at han fandt hende interesant eftersom hun ikke fan-girlede over ham som de fleste tøser ville havde gjort, hvilket han fandt fascinerende.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 15, 2021 5:31:38 GMT
Måske sagde han ikke noget om sin undren, men det var tydeligt på hans ansigt at den var der. Hun skævede lidt til smøgen og så til ham. “Hvis vi skal have mere at drikke, så giver jeg næste omgang, og ellers må du have det til gode” der var hun rimeligt at det ville blive sådan. Hun vidste ikke hvad en enkelt smøg kostede, men hun vidste det var spild af penge, når bare den blev kastet i et askebæger. Det havde virkelig ikke været hendes intention. Det blev bekræftet hvem han var og Ebony så indgående på ham. Hun havde aldrig rigtig hørt hans musik, generelt hørte hun ikke meget musik og det med at stalke en person blot pga deres arbejde virkede også bare forkert i hendes hoved. Sådan var hun slet ikke opdraget. Hun grinede derfor også lidt af hans bøn om ikke at sige hvem han var. “Bare rolig, din hemmelighed er sikker hos mig. Afslørede jeg den, ville der jo stå en kødrand af mennesker lige om lidt. Det er ikke lige hvad jeg har brug for.” Hun sukkede kort smilede til han og smagte så på sin mjød. Den var virkelig lækker, hvilket gjorde at hun drak lidt mere af den før hun igen så på ham. fortælle om sig selv? Ebony så på ham og overvejede hvad hun skulle sige. “Altså jeg læser Healing på DMU. Øhm jeg har to ældre søstre. Den ene er vild med quidditch, den anden... ville nok slå mig ihjel for at sidde her sammen med dig. Hun er mega fan. Og så...Altså hvad vil du vide?” Det var rimelig svært at fortælle om sig selv, når man var ret ordinær.
|
|
|
Gillian Merole
•
Magiker
|
Post by Gillian Merole on Feb 16, 2021 13:54:05 GMT
Gillian lo varmt over hendes afslørings joke og syntes nu den var ret godt ramt. "Det er jeg glad for, så har vi da noget tilfælles der" sagde han, før han løftede et øjenbryn over at den ene af hendes søster ville dræbe hende hvis hun vidste at Ebony sad og snakkede lige nu med selve Gillian Merole. "Jah hvis hun vil poppe dit hoved for at snakke med mig, så må vi holde det meget hemmeligt" sagde han og blinkede til hende før han lod en finger gnubbe ham selv på hagen. "Tjo der er faktisk en ting" sagde han tænkende før han lænede sig lidt tilbage og krydsede sine arme med sit tænkende blik. "Et spørgsmål knager sig på" sagde han før et drillende smil gled over hans læber. "Som student på Uni under healing, er din grund til at være her så, til at få direkte erfaring med healing når de fulde mænd der over dejser om at for meget Fire Whiskey?" spurgte han og lagde sin hage roligt over sin ene hånd og så på hende med et stort smil. "Men så igen, Uni er jo også kendt for at feste lidt for meget og drikke mere end hele Hogwarts" sagde han og grinede lidt. "Men du må gerne gi næste omgang for det bliver nødvendigt for min hals" sagde han og tog en god slurk af sin mjød som var virkelig dejlig for halsen. "Egentlig, hvad laver en Uni student som dig så i sin fritid, ud over at drikke med de gamle dranker her?" spurgte han hende undrende.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 18, 2021 5:37:36 GMT
“Til fælles?” Hun var ikke helt sikker på om hun forstod ham der, måske ville han bare gerne have lidt og ligesom hende ikke magtede en hel masse folk. Hun så indgående på han som for bedre at forstå, men det hjalp ikke rigtigt. I stedet endte hun med at drikke af sin mjød og derefter læne sig tilbage. “Min søster er kæmpe fan ja. Hvis hun vidste jeg sad her med dig, ville hun blive så kamp jaloux, plus hun sikkert vil vide om du har en kæreste, hvad din yndlings farve er? Hvad din livret er? Om du er til blondiner eller brunetter. Alt muligt pis, der ikke er spor relevant.” Ebony forstod ikke rigtig hvorfor nogen ville været så hyped på et andet menneske og så samtidig med, at det var en man aldrig havde mødt. Det var creepy. Desuden var musikere altid tital selvcentrerede og ofte egotrippere som mente de selv var Guds gave til verden. Det var hvert fald Ebonys teori om emnet, og hun ville ikke sidde der og gøde hans selvværd på den måde! Det endte da også med at blive ham som spurgte hende om ting. Det var desværre bare ikke et ret nemt spørgsmål, men hun trak blot på skuldrene og svarede. “Nææh jeg tog bare et valg om at gå herinde. Se andet end bare Diagonalstrædet du ved” der var intet dybere i det end det. Det kunne da have været cool, hvis hun kunne have svaret noget bedre, men det ville have været en løgn. Hun forstod ikke helt hvor han ville hen med sine ord og hun så derfor spørgende på ham “Du vil gerne drikke dig fuld, er det sådan det skal forståes?”
|
|
|
Gillian Merole
•
Magiker
|
Post by Gillian Merole on Feb 19, 2021 16:51:33 GMT
Gillian lo let da hun nævnte alt det som hendes søster ville spørge ham om og han kunne ikke lade være med at være lidt charmeret over at hun alligevel kunne komme op med så mange ting. "ja så vil det være nemmere at holde det hemmeligt, skønt hun nok kan finde de fleste ting på de der magesiner for unge" sagde han og lavede et tænkende udtryk. Der havde trods alt været mange som ville interviewe ham omkring hans civilstatus. Han var så også god til at ikke give direkte svar, men mere svar der skulle funderes over. Hvilket havde virkelig irriteret mange interviewer. Dog hendes spørgsmål om han var ude på at gøre hende fuld fik ham til at fnise lidt. "Ah dog ikke, det ville være synd når stemningen er så hyggelig" sagde han og blinkede til hende. "Men hvis du ikke går op i sådan nogle som mig, hvad går du så op i?" spurgte han hende undrende før han sippede lidt af sin mjød. "Hvad får den spændende Ebony til at hoppe og danse?" spurgte han hende med en drillende undertone, mens han lagde sin ene hånd under sin hage og gav hende et meget forventningsfuldt blik og et varmt uskyldigt smil.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 19, 2021 18:17:23 GMT
Ebony lagde hovedet lidt på skrå, som han virkede til at le af hendes søster, men så smilede hun blot og lænede sig lidt tilbage. "Hvad skal jeg sige? Hun er sikker på at hun bliver gift med en kendis. Lige for tiden er det så dig hun forventer som kommende mand. Giv hende et halvt år så er hun sikkert videre. Ja undskyld, det er ikke for at fornærme dig, men hun ridder ret meget på bølgen af hvem de skriver om i bladene." Hun så lidt skyldbetynget ud og fik lyst til at undskylde. Hun gjorde det dog ikke. I stedet drak hun lidt af sin mjød og slikkede diskret væsken af sine læber. Derefter så hun overrasket på ham. "Hvad jeg går op i? Det ved jeg ikke rigtig... Cafe besøg og veninder tror jeg? Skole vel? Familie? Altså jeg kan godt lide at læse, men jeg kan også lide at høre musik. Jeg er bare ikke total overgearet ligesom mine søstre."Hun måtte overveje hans sidste spørgsmål lidt længere, før hun så trak lidt på skuldrene og ville gerne give et mere imponerende svar, men hun ville heller ikke lyve. "Tja jeg danser til fester, hvis der er musik." svarede hun så med et glimt i øjet.
|
|
|
Gillian Merole
•
Magiker
|
Post by Gillian Merole on Feb 19, 2021 21:44:52 GMT
Gillian kunne ikke lade være med at le over hendes fortælling om hendes søster. "Åh det håber jeg da, for ellers har hun mange at slås imod" sagde han og tørrede kort sine øjne på grund at han havde grint så meget at det havde givet ham tåre i øjnene. "På den anden side finder jeg det også lidt charmerende, må jeg indrømme, men nok mest fordi jeg altid har drømt om at have søskende der kunne se op til mig" sagde han med en varm og klar tone, og kunne mærke at han blev ret varm om hjertet over sit svar, for det var nu ganske sandt. Han elskede virkelig at performe også høre og se deres response, og han værdsatte hver og en af dem. Lige indtil hun nævnte det med at danse, hvor hans øjne blev store som the-kopper. "Du danser!? Hvad plejer du at danse?? Tango? GoGo? Eller snakker vi old-school body moving western cowboy and girl agtig dans?" spurgte han med et meget tydeligt glimt i øjet, og man kunne næsten se på ham at han var klar til at give et nummer med hende hvis hun var frisk. For skønt han plejede at danse alene på scenen til hans koncerter så var han en absolut fern par-danser og dansede tit med sin instruktør der havde undervist ham siden han var helt lille og skulle lærer at danse som hr. Jackson fra muggler-verden. Det var også der han lærte at elske dans, som var hans helt store sælger på scenen ud over hans rå talent med stemmen og den ret så slanke men muskelfylde krop der bestemt blev bevæget til musikken.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 19, 2021 21:55:30 GMT
Ebony så over på ham som han grinede. Nok var han populær og en eller anden verdensstjerne eller hvor kendt han nu var, men det han gjorde var ikke okay. Han sad jo nærmest og gjorde grin med hendes søster. Med andre ord, så var han ligeså dum og selvhøjtidelig som alle andre kendte. Forventede de kunne tillade sig alt uden at komme i problemer. Hun sagde dog ikke noget. Hun skulle bestemt ikke være den der skabte en scene, som fik dem på forsiden af et eller andet blad. I stedet lukkede hun bare samtalen ned. "Ja måske, men hun er stadig min søster og jeg holder af hende, så vær venlig at stoppe med at gøre nar." Hun var ligeglad med om han var popstjerne eller andet vigtigt, men hun fandt sig ikke i at folk ikke behandlede hendes familie med den respekt som de fortjente. Hun så skeptisk på ham og hævede et bryn. "Du har ønsket dig en søster, for at hun kunne se op til dig?" Spurgte hun mistroisk og det var tydeligt at se, at hun var en anelse skuffet over ham. Hvis det var sådan han var ønskede hun ikke snakke med med ham. En overfladisk dum nar. "Jeg danser fingerdansen." Forklarede hun kort og drak så af sin mjød, hun ville gerne havde tømt sit krus, så hun kunne gå derfra med god samvittighed.
|
|
|
Gillian Merole
•
Magiker
|
Post by Gillian Merole on Feb 20, 2021 1:14:48 GMT
Gillian sendte Ebony et meget undrende blik da hun begyndte at forsvare sin søster.. mod hans ros? Han kløede sig lidt undrende på kinden og syntes det havde taget en mærkelig drejning, for hun virkede helt fornærmet at han måske ikke var i overflod af taknemmelighed? Han løftede et undrende øjenbryn. "søster eller bror, spiller det nogen rolle? men når jeg har set andre familier som har mere end et barn, ser det altid så fantastisk ud med rigtig meget familie kærlighed" sagde han og smilede lidt for sig selv. "Og jeg kan sige, kommende fra en et barns familie, man savner en mere i huset som ikke er voksen og smider en igennem helvedes træning" sagde han og roligt lænede sig tilbage. Han sad lidt og tænkte før han så over på Ebony. "Jeg ved ikke med dig, men jeg vil ud her fra" sagde han og rejste sig op og roligt vinkede til bartenderen før han gik ud af døren og med det samme tændte en smøg for at tage et ordentligt sug, før han stillede sig op af væggen ved siden af døren, og havde et roligt men lidt irriteret blik i øjnene.
|
|
|