Deleted
•
Post by Deleted on Oct 4, 2015 17:00:31 GMT
@stacie Tid - Eftermiddag Sted - Wokingham
Hun vimsede rundt i sit fine hus. Hun havde sørget for at få det gammeldags møbleret, og den halvstore stue var pænt dekoreret med nipsting. Sofaen var i lyseblåt mønster, med et hvidt blomsterprint og et par blondepuder slynget hen over. Lænestolene matchede og hun havde støvet af over det hele. De hvide gardiner hang pænt og afslørede den mørkerøde rose i vindueskarmen. Hoveddøren førte direkte derind. Der var sagtens stort nok til at der kunne bo to, og det ærgrede hende sådan at skulle bo alene. Hun kunne selvfølgelig godt lide sit privatliv og hun nød at kunne gøre hvad hun havde lyst til, men som en person der snakkede meget var det så ensomt, så ensomt. Hun svang sin stav og den dampende tepotte fløj ind på det hvide sofabord. To lyserøde kopper fulgte med, og hun vimsede ud til spejlet der hang ved siden af hoveddøren for at rette på sit hår. Cherry havde taget sin yndlingskjole på, den var flot og mintgrøn og gik pænt ind ved livet, så forhåbentlig ville hun gøre et godt førstehåndsindtryk. Det var ikke hver dag man fik denne slags gæster!
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 4, 2015 17:18:28 GMT
Stacie gik rundt på gaden med et stykke papir i hånden, hun skulle besøge en ang. et værelse, Stacie var ved at blive træt af at bo hos hendes adoptivforældre, hun elskede dem, men der var for mange børn der larmede, og hun skulle dele værelse med sin adoptivsøster så hun var aldrig alene, hun fandt endelig huset, hun lå papiret i sin lamme og gik op til døren, hun rettede kort på sit tøj, et par tætsidende jeans i mørkeblå, sorte støvler, en sort nedringet tætsiddende top og hendes læderjakke, hendes lange sorte hår sad som altid løst ned langs ryggen, hun så på døren og tjekkede lidt adressen en sidste gang inden hun bankede på og afventede.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 4, 2015 17:33:18 GMT
Hun svang sin stav igen, for det var så meget lettere at begå sig i et køkken sådan, og de småkager hun havde brugt sin dag på at lave svævede op på køkkenbordet. Hun placerede dem på et fad mens hun brokkede sig til sig selv over hvor irriterende varme de var, og skubbede ovnen lukket med sin fod imens. Fadet blev sat på sofabordet også, og endnu engang smuttede hun hen til hoveddøren for at tjekke sit hår, og det gav et lille sæt i hende da det bankede på. Hun skævede mod sit gamle vægur, skruede sit pæneste smil på og hev døren åben i en hurtig bevægelse. Kvinden der stod udenfor lignede på ingen måde det hun havde forestillet sig. "Frøken Killer? Kom indenfor!"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 4, 2015 17:45:02 GMT
Stacie så på kvinden som åbnede døren, hun så ud til og være et par år ældre end hende selv "bare kald mig Stacie" sagde hun roligt og gik ind som hun var blevet tilbudt, hun så sig roligt om, ikke lige hendes stil men det gik an, hun var vand til det der lidt tøsset udseend der hjemme, hun så sig omkring inden hun vendte sig mod kvinden og rakte sin hånd frem for at hilse rigtig "og du må være Charlotte?" sagde hun lidt tøvende da hun ikke var helt sikker, hun kendte hende jo ikke så hvordan skulle hun kunne vide det. Stacie kunne godt være sød og velopdragen, men hun kunne også være en bad-girl til tider, hun elskede fester og høj rock musik, men hun kunne godt gå på kompomiere med Charlotte hvis det skulle være.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 4, 2015 17:54:11 GMT
Kvinden så ret lille ud, og slet ikke lige som hende selv. Hun lignede egentlig Charlottes modsætning, med sig mørke hår og lettere... afslørende beklædning. Kvinder gik da ikke i læder. "Det er jeg," svarede hun og smilede skævt mens hun rakte ud og tog imod kvindens hånd. Hun lagde begge hænder om den og rystede den. "Men du kan kalde mig Cherry." Hun slap hendes hånd igen, og slog ud med armen mod stuen. "Vil du have nogle forfriskninger, eller vil du lige til sagen og se værelset?" spurgte hun.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 4, 2015 18:00:38 GMT
Stacie nikkede roligt da cherry sagde sit navn, hun træk roligt hånden til sig "øhm... forfriskninger lyder rart, jeg har gået langt så" sagde stacie roligt, hun så på Cherry lidt for og bedømme hende, hun virkede meget modsat Stacie, hun virkede lidt for... sød og uskyldig, Stacie gik roligt ind i stuen hvor hun så alle de der nipsting, det var ikke lige hende, men hun kunne leve med det "du har mange... ting" sagde Stacie overrasket, hun havde ikke forventet så mange nipsting.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 4, 2015 18:33:18 GMT
Kvinden så ung ud, det kunne være at hun var en pige i stedet for en kvinde, og Charlotte havde ikke rigtig lyst til at gætte hendes alder i frygt for at pigen ville være mange år yngre end hende selv. For Charlotte var jo 26 år og endnu ugift, og det var ikke noget man forventede af en ellers pæn pige. Charlotte nikkede. ”Mine forældre gav mig ting i stedet for penge da jeg flyttede hjemmefra, så jeg havde ikke andet valg end at bruge det de gav mig.” svarede hun og satte sig ned i lænestolen. Hun nikkede hen mod sofaen. ”Drikker du te?”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 4, 2015 18:40:22 GMT
Stacie nikkede roligt "det forklare en ting eller to" sagde hun roligt og så på cherry "øhm... ja" sagde hun roligt og satte sig roligt over til Cherry "jeg håber ikke du forventer for meget hvis jeg ender med at bo her, min uddannelse kræver en del så jeg er nok ikke så meget hjemme nogen gange" sagde Stacie roligt, med den karriere hun havde var det sjældent hun var hjemme udover om aften hvor hun jo skulle sove, så det var nok ikke helt vildt meget hun ville se til Stacie, med mindre hun tog med rundt selvfølgelig.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 4, 2015 18:50:36 GMT
Charlotte smilede, lidt anstrengt, for hun var med tiden blevet meget glad for sine små nipsting. Det gav hende ro at betragte dem. ”Jeg forventer at du betaler din husleje og rydder op efter dig selv, Stacie.” sagde hun. Det var sådan noget hendes far kunne finde på at sige, og det var ikke engang sandt. Hvis der var beskidt ville Charlotte med sikkerhed rydde op. Det var ikke alverden hun bad om, hvis hun selv skulle sige det, for Charlotte skulle nok stå for maden. ”Hvad uddanner du dig som?” spurgte hun. Det var vel sådan noget man skulle vide om hinanden hvis man skulle bo sammen.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 4, 2015 18:58:49 GMT
Stacie så på hende "ja selvfølgelig, det er klart men jeg tænkte udover det" sagde hun roligt. hun så på Cherry "jeg er Qudditchspiller... jeg er søger" sagde hun roligt, men alligevel lidt stolt, hun så på Cherry "hvad med dig" spurgte hun roligt, hun tænkte at Cherry måske var sekreter eller advokat eller sådan noget i den stil, men man skulle aldrig dømme en bog på omslaget, det havde hendes adoptivmor altid sagt til hende, men Stacie var heller ikke typen der dømte folk før hun kendte dem rigtigt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 4, 2015 19:10:44 GMT
”Quidditchspiller?” gentog hun, med et imponeret tonefald mens hun hældte teen op i den ene kop. ”Tager du mælk eller sukker?” fik hun hurtigt indskudt og rejste sig op, inden hun vendte tilbage til det tidligere emne. ”Hvem spiller du som søger for?” Hun vimsede ud i køkkenet og gav sig til at lede efter både mælk og sukker. Hun vendte tilbage fra køkkenet og satte tingene på bordet, inden hun satte sig ned igen. ”Jeg arbejder ved Azkaban, så det er heller ikke sikkert at jeg altid er hjemme.” svarede hun. ”Dementorere er min ekspertise."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 4, 2015 19:15:10 GMT
Stacie nikkede roligt, hun så på Cherry "jeg spiller for Wimboune Wasps" sagde hun roligt, hun hælde lidt mælk i sin te og lidt sukker, hun så på Cherry og nikkede "det lyd cool... dementorere har altid skræmt mig, men det er nok fordi min adoptivbror altid fortalte mig historier om dem da jeg var lille" sagde hun roligt og tog en tår af sin te, hun så på Cherry og smilede roligt, hun virkede til og være sød, så Stacie skulle bare lige se værelset og stille et enkelt spørgsmål eller to og så havde hun vist fundet et sted og bo.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 4, 2015 19:27:37 GMT
Igen nikkede hun imponeret. ”Min far er stor fan af Quidditch.” kommenterede hun. Ikke lige af kvindens hold, men det var der ikke nogen der behøvede at vide. Hun skænkede te til sig selv også og hældte lidt mælk i. Hun kørte sin teske rundt i koppen, som hun havde løftet hen til sig. ”Der er småkager også, så du skal endelig bare tage for dig.” Hun smilede til kvinden. ”De er ikke deciderede skræmmende væsner, det er tanken om dem der er skræmmende.” sagde hun og tog en tår af sin te inden hun skiftede emne. ”Er der noget om mig du gerne vil vide?”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 4, 2015 19:35:15 GMT
Stacie nikkede "okay fedt" sagde hun roligt, hun grinede lidt "nej... det ved jeg nu, men den gang sagde han til mig at hvis man ikke gjorde som der blev sagt ville dementorene komme og tag en til azkaban og så ville man lide en smertefuld død" sagde stacie men kunne ikke lade vær med og smile alligevel. Hun tog en småkage og tænkte lidt "bare det basale tror jeg... hvor gammel er du enlig" spurgte hun roligt og lidt forsigtigt, det var jo rart og vide lidt om hvor gammel den man boede med var, ikke fordi Stacie havde nogen intentioner om at lægge an på Cherry, hun virkede lidt for sukkersød til Stacie.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 4, 2015 19:43:27 GMT
”Du dør ikke.” svarede hun. ”Ikke som sådan. Du… forsvinder bare. Mange jeg har arbejdet med mener at sjælen forsvinder, at man bliver efterladt som en tom skal, men jeg mener at man er en sjæl i en skal. Så når man forsvinder, efterlader man bare sin skal bag sig. Jeg ved endnu ikke hvad der sker efter man har fået det berygtede kys, for jeg har ikke oplevet det selv.” Hun trak på skuldrene, det kunne hun skam snakke om i mange timer. ”Jeg er 26 år gammel.” svarede hun, og nu hvor hun allerede var i gang med at fortælle de basale informationer om sig selv kunne hun lige så godt fortsætte. ”Jeg er single, så på det punkt kommer jeg ikke til at irritere dig, men jeg er til genfæld vild med at male og jeg elsker at synge.”
|
|
|