Deleted
•
Post by Deleted on Mar 22, 2020 20:43:05 GMT
Så snart Lily havde hørt rygterne om duellen der var sket mellem Stella og @themadhatterwasher12 , som derefter havde udviklet sig til en gammeldags slåskamp med nævnerne, havde hun styrtet mod hospitalsfløjen. ''Du har lige misset hende med nogle minutter", havde skolesygeplejersken besvaret da den unge løvinde havde kikket fortvivlet rundt og til sidst havde spurgt efter sin veninde. Ikke til megen hjælp derefter, havde Lily drejet en anelse irriteret rundt på hælen og forladt fløjen. Hvad ville Stella gøre, havde hun gentagende spurgt sig selv om, alt imens den unge heks havde forsøgt at tænke som veninden. Overbevisningen om, at det at tænke som sin veninde, virkede, var ikke eksisterende, men det lod til at give pote, da det første Lily så som hun havnede i opholdsstuen var medløvinden der stod ovre ved ilden og varmede sig. ,,!!" Et eller andet ville hun sige, men i stedet ende Lily med at stå og kikke på veninden og holde vejret i nogle lange sekunder. ,,Jeg har en høne at plukke med dig!" Udbrød hun, samtidigt som al luften forlod hendes lunger. Derefter trampede heksen henover gulvet, kravlede knap så elegant over sofaen - for hvorfor skulle hun dog gå uden om den - og havnede til sidst henne foran Stella. Havde der stået andre elever i vejen havde løvinden uden tvivl skubbet dem til siden som en eller anden bulldozer. To hænder blev placeret på Stellas skuldre og i to sekunder stod Lily og stirrede på Stella, hvorefter hun brød kontakten og trak veninden ind i kram. ,,Er du okay?!"
|
|
|
Stella Todd
•
Magiker
Fødselsdag: 12.05.2039
Blodstatus: Halvblod
Magisk niveau: Middel
Seksualitet: Heteroseksuel
Civilstatus: I forhold
Bosat: Godricdalen
Skole: Hogwarts
Kollegium: Gryffindor
C-box navn: Chrille
|
Post by Stella Todd on Mar 23, 2020 9:55:31 GMT
OutfitStella var træt efter de mange hændelser og stod egentlig bare og spacede lidt ud i opholdsstuen. Hun vidste ikke med sig selv om hun burde skrive til Jacob Todd eller om hun skulle gå op og lægge sig først. Lige nu prøvede hun bare at finde ro og så i tankerne gennemgå hvad der var sket for hende. Pludselig var der dog en støjen, som brød hendes boble, og hun så op for der at se veninden i færd med at kravle hen over en sofa, for at komme hen til hende. Synes fik Stella til at trække på smilebåndet og grine lidt. "Lily, lærer du nogensinde Ikke at gå i møblerne?" Spurgte hun med at grin og drejede sig så helt om imod veninden. Selvfølgelig ville hun vide hvad der var sket, der gik sikkert allerede rygter om det på skolen. "Jeg er okay ja. Jeg er lidt træt og sådan men jeg har ikke ondt længere."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 23, 2020 23:46:49 GMT
Spørgsmålet blev ignoreret som den noget mere alvorlige mine var malet henover ansigtet på Lily. I stedet havnede løvinden hurtigere end nogensinde ovre ved Stella og krammede veninden tættere ind til sig end hun følte hun nogensinde havde gjort. Måske var det fordi Lily følte at hun havde svigtet veninden? Der lå så meget mere bag det der var sket, det var Lily sikker på, det lignede nemlig ikke Stella at deltage - eller starte - en duel. Efter svaret Stella gav, forblev Lily i den krammeneposition i nogle yderligere sekunder, hvorefter hun endelig trak sig, dog forsat med hænderne på medløvindens skuldre. De brune øjne flakkede hurtigt op og ned af Stella, som Lily betragtede veninden. ,,Er du okay?" Gentog hun, retorisk, da det absolut ikke var ment som et spørgsmål, nej Lily sagde nok nærmere: hvad sker der? ,,Hvad skete der? Jeg ved at Bea er en troldkælling, men det her er slet ikke dig?"
|
|
|
Stella Todd
•
Magiker
|
Post by Stella Todd on Mar 26, 2020 8:24:33 GMT
Stella gengældte det lange kram og lige nu nød hun at det var Lily hun snakkede med og ikke med. Ikke at hun ikke elskede de to fyre, for det gjorde hun bestemt - på hver sin måde selvfølgelig, men det her var en anden slags omsorg. En som hun følte sig mødt i på en helt anden måde. Hun nikkede igen, men trak denne gang vejret tungt. ”Altså… Jeg har ikke ondt mere, hvis det er det du spørger om. Stella smilede lidt uskyldig og prøvede at trække veninden hen i en af sofaerne. Her overvejede hun lidt, før hun så fortalte. Skulle sandheden frem, så var hun lidt stolt af hvad hun havde præsteret. ”Hmm Beatrix kom gående imod mig, og krævede så at jeg skulle flytte mig. Men jeg sagde at hun gik uden om. Det var hun ikke glad for at at høre, og da jeg så nævnte at det kunne være fordi der ikke var plads til hendes ego i gangen, så var det hun blev vred og træk syn tryllestav. Stella trak let på skuldrene og afventede venindens reaktion.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 30, 2020 22:47:59 GMT
Det uskyldige smil fik næsten helt automatisk Lily til at slappe mere af; skuldrene blev sænket og til sidst dukkede det lille skæve smil frem på læberne. Udtrykket der dukkede op i den unge heks ansigt kunne vel let beskrives som: hvad skal jeg stille op med dig? Stella løj ikke, hun havde i hvert fald aldrig løjet overfor Lily - af hvad Lily selvfølgeliv vidste, og det var nok også derfor at ordene og dertil det uskyldige smil havde sådan en effekt på løvinden. Ikke spor protesterende lod Lily sig trække med hen i sofaen og tøvede der ikke med at sætte sig tilbage og give et lille højlydt suk for sig, som var det hende der lige havde duelleret mod skolens største kælling. ,,Hvad? Hun er simpelthen for meget", småmumlede Lily som en sidekommentar midt i det hele. Irritationen blev dog hurtigt udskiftet med et lettere frisk fnys hvorefter Lily stak Stella et tydeligt tilfreds smil. Stoltheden var tydelig at spotte. ,,Seriøst? Sagde du det? HA! Hvor er det godt!", lød det en kende for hurtigt, da brynene så fløj i vejret som det hele eskalerede. ,,…Hvem tror hun at hun er? Kongen og Dronningen af ost? Den lille gås… Hvad gjorde du? Trak du din stav? Tacklede du hende? Du kan ikke bare stoppe der", prablede Lily løs, tydeligvis ikke klar på den lille pause.
|
|
|
Stella Todd
•
Magiker
|
Post by Stella Todd on Apr 2, 2020 5:55:05 GMT
Stella syntes tydeligvis ikke helt det var lige så sjovt, som Lily foregav det, men omvendt var det virkeligt rart at have veninden var der til at lytte og bakke hende op. Stella sukkede dog endnu en gang og så på veninden. ”Jeg ville jo bare vise hende, at jeg ikke finder mig i alt. At hun ikke længere kan trække rundt med mig, men… det kan hun så tydeligvis” Hun så frem for sig med et fjernt blik. Hun havde virkelig trukket den lagt denne gang, men heldigvis havde Timmy hjulpet hende derfra. Det var så meget ved hele situationen, som Stella havde svært ved at snakke om, men hun ville også godt at Lily ville finde ud af det hele og ikke stoppe gør hun var til stede som hjælp og til at støtte sig op ad. ”Jeg prøvede at få fugle til at angribe hende, og fik forstørret hendes tænder så de gik hende ned på brystet” Forklarede hun så næsten stolt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Apr 18, 2020 21:49:50 GMT
Let tippede Lily hovedet på skrå som hun igen betragtede veninden der åbnede sig en smule mere op. Udtrykket der hvilede i heksens ansigt afslørede tydeligt at Lily følte med Stella, man samtidigt afslørede de rynkede bryn også en forvirring og dertil fulgte en tanke hende; hvor længe havde det stået på, dét der nu end foregik mellem Stella og Bea? Uden at afbryde, lyttede Lily videre, hvortil et nyt smil hurtigt voksede sig større som Stella stolt delte hvad hun gjorde ved Bea. ,,Det ville jeg gerne havde set", grinede hun kort. ,,Men… Stella.." Forsat med blikket rettet mod veninden, tippede løvinden hovedet en kende på skrå. ,,Det lyder ikke som om at det er første gang at... at Bea er efter dig? Hvorfor har du ikke sagt noget?"
|
|
|
Stella Todd
•
Magiker
|
Post by Stella Todd on Apr 20, 2020 10:23:36 GMT
Det var altid lidt flovt at snakke om hvordan @themadhatterwasher12 behandlede hende. Det havde stået på længe og Stella havde forsøgt at skjule det så godt som muligt. Meget af det var da også lykkedes, men nogen ting havde været så officielle at det umuligt kunne gemmes væk. Men samtalen nu med Lily, fortalte Stella er det nok var tid til at forklare sig. Hun sukkede og dumpede ned i en sofa. "Jeg ved det ikke rigtig, måske har det altid været der. Men..." Hun bed sig i læben og trak benene op til sig. "Det var nemmere da Jacob Todd gik her. Så måske efter han stoppede.... Den øhm.. Det første sådan rigtige der skete, var for 3 år siden. Det.. det var ikke med vilje, men... du ved hvor bange jeg er for koste.. og for quidditch... Jeg... Det var ikke min mening, men jeg var endt i et af tilskuertårnene ved banen" Hun holdt en pause og det var tydeligt at se på hende at netop den historie hun skulle til at fortælle var svært for hende og berørte hende voldsomt. Armende blev lagt omkring benene og hun trak vejret dybt før hun fortsatte. "De fløj meget tæt over os, og jeg blev forskrækket. Derfor så mistede jeg balancen og.. og greb ud efter noget så jeg øhm....jeg kom til at træde hende over foden og trække i hendes arm. Det var ikke med vilje! men hun blev virkelig sur. Det.. det næ-næste jeg oplevede var..." Så tav hun. Stella var blevet fjerne i øjnene og sad bare og stirrede frem for sig. Der blev ikke sagt mere omkring hvad det var hen oplevede, hun var nærmest som gået i baglås.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Apr 21, 2020 22:55:56 GMT
Lily betragtede veninden som satte sig til rette. Et eller andet sagde den unge løvinde at hun ville få den helt store tur nu, hvilket gav hende nogle knuder i maven. Det var ikke gået direkte ubemærket hen, at de to hekse havde haft deres uenigheder, men Lily vidste slet ikke helt hvad hun spurgt ind til og der havde åbnet op for. Let rynkede hun brynene som Stella langsomt begyndte at fortælle. Veninden startede vel mildt ud. Flere gange nikkede Lily, som et tegn til at hun lyttede, og dertil også at hun bekræftede det Stella sagde om hendes frygt for koste og Quidditch. Lily havde været der, og set det, og det var ikke et kønt syn. Heldigvis havde hun, som den gode veninde hun var, forsøgt at opmuntre Stella ved at tilbyde privat træning, og ellers så nævnt at der så var andre ting som Stella var langt bedre til, som andre måske endda frygtede eller slet ikke kunne finde ud af. Brynene fløj dog til sidst op. Lily troede ikke helt sine egne ører: handlede alt det her om at Beatrix følte sig (bogstaveligt talt) trådt over tæerne? Hvor små sko gik hun i? ,,..Det var hvad, Stella?" Spurgte hun, måske lidt krævende til at starte med. ,,Du kan fortælle mig det. Bare rolig… Du ved at jeg ikke siger noget til nogen.."
|
|
|
Stella Todd
•
Magiker
|
Post by Stella Todd on Apr 23, 2020 13:34:19 GMT
Stella tøvede og så på veninden med øjne der var ved at drukne i vand. Hvis man havde sket noget, der netop havde stået ansigt til ansigt med sin værste frygt, så vidste man præcis, hvordan Stella så ud lige nu. "Hun fik.. fik mig til at.. at svæ..svæve i luften u..ud for tårnet." tårerne løb ned over kinderne på hende, og man kunne se på hende, hvordan hun rystede af skræk. Det var ikke bare sådan lidt for sjov, uuh nu er jeg bange for noget. Det var en helt reel og dyb frygt der boede i Stella og det bare sine tydelige præg, som hun fortalte. "Der var så langt ned Lily. Jeg... jeg var virkelig bange og hun.. hun grine bare. " Stella sukkede og tørrede tårerne væk, ikke at det var til megen nytte, for så snart de var væk dukkede der nye op. Det var så svært for Stella at fortælle den historie, fordi hver gang hun gjorde det var det som om hun gennemlevede den endnu en gang.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on May 17, 2020 22:36:06 GMT
Hurtigt bed Lily mærke til det skiftende udtryk der tog til i venindens ansigt. Dertil mildnede brunettens udtryk selv, lige indtil Stella afslørede hvad Bea havde gjort og en utilfreds og vred mine overtog. ,,Hvad!?" Ord kunne ikke beskrive hvilken følelse der gled igennem Lily, og det var nok ikke helt forkert at det næsten var ulovligt at sige højt det heksen fik lyst til at gøre ved Bea. Lily lod Stella tale ud, med den tanke om at veninden uden tvivl havde brug for det, ikke at det ikke fjernede oplevelsen - desværre. Så godt det nu kunne lade sig gøre, rykkede Lily tættere på og lagde en trøstende arm om veninden. ,,Stella… søde, hvorfor har du ikke fortalt mig noget? Og endnu mere, hvorfor har du ikke fortalt en Professor om det? Hun burde blive smidt ud af Hogwarts!"
|
|
|
Stella Todd
•
Magiker
|
Post by Stella Todd on May 18, 2020 4:04:07 GMT
Stella puttede sig lidt ind til Lily, som hun trøstende lagde armen om hende. Det var faktisk meget rart lige at mærke lidt omsorg på den måde. Altså selvfølgelig havde hun både Timorthy Lavoie og Jacob Todd, men det der var med Lily, var ofte at hun blev mere vred. Vreden frem for at pussenusse, hvilket selvfølgelig også kunne være meget rart, men ikke lige nu. Lige nu var det næsten bedre med Lilys vrede, som man kunne mærke vågnede op i hende. "Der var en lærerpraktikant, der så det ske dengang, hun fik da også Beatrix stoppet... Troede hun." Stella tav lidt og så ned i gulvet. Hun burde nok have sagt noget, særligt til Lily, men hun havde bare ikke turdet. så meget passede hun altså ind på Gryffindor. Hun sukkede nu og så op på veninden med våde øjne, dog virkede det til at hun ikke græd helt så meget mere. "Hver gang jeg har prøvet at sige noget, er det enten blevet fejet af af professorene eller også så har Bea fundet ud af at jeg har sladret, og så er det kun blevet værre efterfølgende." Med andre ord havde det altså primært været for hendes egen sikkerhed at hun intet sagde videre om hvad der foregik. Men nu var ballet åbent, derfor rømmede Stella sig også for at fortælle yderligere. "Jeg fandt en fin løsning med hende. Eller... altså... Men i en lang periode lavede jeg hendes lektier. når lektierne var gode nok, så holdt hun sig fra mig." Stella bed lidt ned i underlæben og fnøs kort. Det lød ikke rigtig som en god løsning længere.
|
|
|