Deleted
•
Post by Deleted on Mar 26, 2020 8:22:16 GMT
Okay det virkede da til at fik en smule mere ro på hende om så det var via en fornærmelse eller ej. Han skrabede lidt i jorden og kørte så fingrene igennem det halvlange bølgede hår, der eller for få minutter havde siddet helt perfekt. ”For fanden Zoe, jeg skylder dig en kæmpe undskyldning. Jeg ønskede ikke at gøre dig fortræd. Og helt ærlig, så… nej ik noget. Du ville ikke kunne forstå det alligevel. Glem jeg sagde noget.” Han tav igen og satte sig med god afstand fra Zoe. Hun skulle ikke føle han var for tæt på eller bare føle ubehag. Der sad han nu og kiggede rundt. Han havde det elendigt med sig selv og havde mest af alt bare lyst til at springe. ”okay måske ikke helt fair samtaleemne, men det er det eneste jeg ved om dig. Det og så ja.. det her” han trak på skuldrene op så forsigtigt over på hende. Med en lille tøven så han på hende igen.
”Hvis der er nogen trøst for dig, så var min første gang heller ikke noget at skrive hjem om. Men øhm… vær glad for at du har sådan nogen gode venner. Det dem der skal hjælpe når man ikke selv kan… kan se udgangen. Jeg øhm… så hvis jeg skal hente nogen til dig, eller gå eller bare hoppe ud af tårnet, så sig til. Jeg gør det gerne.” han kløede sig lidt i de små skægstubbe han ikke havde fået fjernet samme morgen. ”når du sådan… snakker med ting er det så egentlig din fantasi eller tror du virkelig på det er tingene der take? Hvis altså de snakker til dig? Det er er altså ikke for at lave grin med dig, jeg er bare” Han tav et øjeblik og kiggede så over på hende. ”bare fascinerede af dig tror jeg” sluttede han så af og forventede egentlig ikke et svar. Han forstod godt hvis det for hende virkede kunstigt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 26, 2020 9:34:48 GMT
På en måde var det rart at han faktisk snakkede om noget andet, men Zoe kunne ikke rigtig komme ud af den triset funk hun var i lige nu. Der var ikke så meget raseri at spore i hende mere. Hun var nærmere apatisk omkring sig selv lige nu. Hun følte sig ingenting værd. Dog hjalp det faktisk at Hayden bare snakkede som om ingenting var sket.. "Den betød meget for mig Hayden" sagde hun og bed sig i læben mens hun stadig stirrede ud i natten. Den blide vind legede lidt med hendes hår, det var bestemt ikke lunt.
"Jeg har ikke særlig mange gode venner Hayden. Jeg snakker med ting fordi de altid lytter til mig, og de dømmer mig ikke på forhånd, som resten af eleverne gør." hun trak lidt på skuldrene. Og løftede sin finger ud i luften. "Fordi vi ikke kan se det, betyder det ikke at det ikke eksistere" konstaterede hun og betragtede sin hånd der nærmest så helt magisk ud.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 26, 2020 10:01:07 GMT
Hayden var ikke helt sikker på han vidste hvad Den var, men han havde da en ide om det. Der var da vel ingen der sådan reelt gemte deres første gang til efter ægteskabet? Det krævede jo for det første at man ventede, og for det andet, så krævede det at man blev gift... Tanken var ikke ligefrem en der tiltalte ham. Det at binde sig til en forstod han sig slet ikke på. I medgang og modgang sagde man, men der var sgu da ingen der skulle lukkes så langt ind i hans liv! Den eneste der bare havde en lille mulighed for at få et indblik i hvem han var, det var @penelope, og det kun fordi de havde været venner så længe. Faktisk var hun nok den eneste han var rigtig tryg ved... og dog, den nytårsaften havde haft et rigtig uheldigt udfald. Tanken fik ham til at trække en hånd hen over ansigtet. Shit noget lort han havde gang i. Så skævede han til Zoe igen, hun virkede da til at være faldet lidt tro ro, og heldigvis havde hun ikke krævet at han hoppede ud fra tårnet. Det måtte da være et godt tegn, selvom han stadig selv overvejede det, men hvad nytte gjorde det for Zoe? Han kom til at fnyse lidt, som hun nævnte at hun ingen venner havde, eller hvert fald ikke havde så mange. "Og hvorfor skulle en pige som dig ikke være vellidt? Du kan det der imponerende trick med dit hår og virker da egentlig meget sød. Måske lidt sær jo, men for fanden hellere sær end formærket. En dag i dit selskab må virkelig være en fest. Keder du dig egentlig nogensinde?" Hayden stoppede op et øjeblik og kiggede lidt rundt med forvirring og undren i blikket. Hvad Fanden skete der lige her?! Stille skævede han over på Zoe, og så hende måske nu rigtig for første gang. Hun var en pæn pige, lidt skør jo, men var det ikke lidt af charmen? En tid sad han og kiggede på hende med rolig åndedrag, før han til sidst rejste sig op og begyndte at gå frem og tilbage. Hvad fanden skete der?! Han så igen på Zoe, men så hurtigt væk Så åbnede han munden for at sige noget, men lukkede den igen uden en lyd kom over hans læber. Til sidst endte han med at sætte sig længere væk fra hende, denne gang mere med siden til hende, næsten ryggen. Hun skulle ikke se ham nu ikke sådan.. "Fryser du? Hvis du gør kan du bare sige det, så kan du låne min trøje."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 26, 2020 12:49:11 GMT
Igen blev Zoe blot bekræftet i at Hayden var emotionel ustabil. Hvordan kunne han overhovedet tænke sådan efter de ting der var sket. Om det var en voldtægt eller ej, så havde han stadig såret Zoe hvor det gjorde mest ondt, nok noget hun ville huske resten af sit liv. Hun sukkede kort og rystede på hovedet af ham "Du er noget helt andet ved det du godt ikke? Du knuser en piges hjerte, for bagefter at prøve på at hele det. Jeg sætter pris på at du forsøger Hayden." hun bed sig i læben. Ikke over sin usikkerhed, men over hvor lille hun følte sig. Hun havde bestemt ingen rygrad overfor Hayden
"Det er faktisk lidt koldt" sagde hun og sendte ham et skævt smil. Hun havde ikke brug for at være på sit værelse nu, og hun gad bestemt ikke se på andre elever, så hun måtte enten vælge blusen, eller at sidde og fryse.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 26, 2020 13:08:58 GMT
Det føltes godt at kunne hjælpe på en eller anden måde, nok var det ikke meget, men han bildte sig selv lidt ind, at det gjorde en forskel. Derfor lynede han trøjen op, trak den af og kastede den over så den ville lande lige foran hende. Det var nok at mærke han havde haft den på hele dagen og nok også at lugte, jo han havde da været i bad og var da pæn og ren, men tøj lugtede vel altid lidt af deres ejermand. Derefter bøjede han sit ene ben og lod en albue hvile på det for så at sætte sig til at gnave lidt i sin tommelfingernegl mens han sad og kiggede ud i natten. Hans tænker kredsede og de ord hun havde sagt til ham. Det endte med at han rømmede sig og så over på hende. "Ville jeg ikke være en større idiot, hvis jeg bare skred og var ligeglad? Men stadig, hvis jeg skal gå, så siger du bare til, så må jeg finde et andet tårn at sidde på." Det var svært dette her, hun virkede ikke til rigtig at lytte til ham eller deltage i samtalen. Måske skulle han bare opgive og sidde tavst og holde øje med hende i stedet.. ikke nedstirre hende selvfølgelig, men bare være der i tilfælde af hun havde brug for det. Tanken fik ham til at himle med øjnene, selvfølgelig havde hun ikke brug for ham. Det kunne en hver idiot da sige sig selv.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 26, 2020 14:26:52 GMT
Hvis han bare gik og var en idiot, var det alt hvad hun kunne forholde sig til, og det virkede bestemt også meget nemmere lige nu end at skulle sidde der og snakke med ham. For han virkede jo til at være en fyr der havde hjertet på det rette sted, som måske bare ikke været så heldig i sit liv? Hun sukkede endnu engang som hun samlede hans bluse op som hurtigt fik taget på. Den var varm og duftede af Hayden. På en eller anden måde var det faktisk underlig rart at bare sidde der med Haydens trøje på.
Hun kiggede forsigtigt på ham med et mere roligt blik denne gang. Zoe var overbevist, han var slet ikke så slem. "Du behøver ikke at smutte. Vi skal gå på den samme skole lidt endnu... så vi kan lige så godt tage hul på troldebylden?" hun så en smule spørgende ud.
Det var så svært for Zoe at ikke give hende skylden for alt det her selv. Hun huskede det som en ting, og Hayden huskede det som en anden ting. Hvad sandheden så var, kunne Zoe ikke finde ud af selv.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 26, 2020 15:03:22 GMT
"Er de ikke ret klamme og fyldt med klistret grønt slim?" Ordene fløj ud af munden på ham, som var han 8 år igen. Tilbage dengang hvor der ikke var problemer, hvor han var en glad drenge der bare holdt af at bygge huler og og klatre i træer. Ikke den kolde satan der sad det i tårnet og bandede hvert andet ord ud af munden. Han mærkede hvordan kulden krøb op af ryggen på ham, ikke hun fordi han nu sad i t-shirt, men også disse nye tanker hun plantede i hovedet på ham. Det var lidt ligesom når han snakkede med Penelope, det var bare 10 gange mere effektion og blev kastet ind i centrum, som en bombe det var umuligt at flygte fra.
"Jeg kunne finde en anden løsning. Du kunne sladre til rektor, så skulle han nok sørge for jeg ikke var her mere." Han trak på skuldrene. Det ville ikke engang rigtig være et tab for ham, hvis han skulle forlade skolen. Det ville være en god mulighed for at starte på en frisk, hvor ikke han sårede folk. Problemet var bare at hans dæmoner intet havde med skolen at gøre, så at stoppe der ville ingen forskel gøre.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 26, 2020 15:14:05 GMT
Det bed lidt i Zoe som Hayden gerne vil have at han skulle straffes for det han havde gjort. Men den opfattelse havde Zoe ikke. Nok gjorde det noget så ondt lige, ikke så meget fysisk, men psykisk. Men det betød jo ikke at Hayden også behøves at have det skidt? På det punkt var Zoe måske alt for sympatisk. Han havde jo oplevet situationen på en helt anden måde. Zoe troede bestemt ikke på at Hayden havde gjort det hvis han havde fået et nej.
Hun sukkede og rystede på hovedet, mens hun gemte sig lidt i Haydens bluse for at holde varmen. Mens hun sad der og viftede med benene udover kanten, virkede hun mest af alt som et lille barn.
"Og hvad skulle jeg få ud af det Hayden? Skal jeg ødelægge din fremtid for at få hævn? En hævn fjerner ikke den følelse jeg har indeni. Det kommer til at tage tid..”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 26, 2020 15:22:37 GMT
Han så på hende i stilhed og smilede lidt ved synes af hende. Det var utroligt hvordan hun kunne virke så bekymringsfri og samtidig snakke om smerten inden i sig. Hun var en mærkelig pige. Mærkelig, men ikke skør eller sæt.. Hun virkede faktisk.. hmm.... Oplyst! Måske fungerede altså det der uynligheds gøgl faktisk for hende. "Jeg ved det ikke Zoe, menjeg har ikke lyst til at slippe for billigt." prøvede han så. Måske det hele var en form for straf over hvor meget han hadede sin bror og hvor ofte han havde bandet Valentine Clairmont ud af sine tanker. Han gik hen og lænede sig op af hegnet der omkredsede tårnet, Stadig på behørig afstand fra Zoe selvfølgelig, har lagde han hovedet ind imod en søjle og lukkede øjnene. hold kæft hvor han hadede sig selv. "Så hvad ville du med den der byld? Noget du vil sige eller spørge om?"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 26, 2020 15:36:19 GMT
Lige i dette øjeblik nød Zoe faktisk det stille øjeblik der var. Natten var så smuk, og selv vejret var smukt selvom det ikke var spor varmt. Hun kunne ikke lade være med at smile over de magiske natugler hun kunne høre tude i det fjerne. Eller det troede hun det var. For alle andre var det nok bare de normale ugler.
”Det gør ondt indeni Hayden. Det skal du ikke være i tvivl om...” hun drejede sig og satte sig i skrædderstilling mens hun kiggede på ham. ”Men det er din samvittighed, og den vil jeg ikke pille ved. At du ved du har gjort mig ondt. Og at du har givet mig en undskyldning er alt hvad der kan gøres nu. Jeg må bare... acceptere det..” sagde hun og bed sig i læben mens hun kiggede væk. Selvom hun virkede ret fattet, så var det ikke helt glemt.
”det var en metafor Hayden...”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 26, 2020 17:44:13 GMT
Hayden skævede til hende uden at vide, hvad han skulle sige. Det hele var bare noget rod og han vidste ikke hvad han skulle gøre. Han drejede hovedet og så ud imod kanten, måske ville det slet ikke være så slemt at tage det ene lille spring. Så ville han hvert fald ikke mærke nogen smerte længere eller gøre nogen ondt igen. "Hmm.. ja du har vel ret Zoe.." Der var ikke så mange ord i ham lige nu. Han havde det forfærdeligt. måske endda være end han havde haft hidtil. Det hele var bare noget damning lort og at håb om en lys fremtid virkede slukket. Han rystede lidt på hovedet, sukkede og så gjorde han en ting der kun skete meget sjældent. Han knyttede hånden hårdt og begyndte så at hamre den ned i jorden. Det gjorde ondt og efter de første slag gik der da også hul på hans knoer, men han var ligeglad, han fortsatte bare. Han kunne ikke være i sine tanker længere, havde bare ikke plads nok, og det at han nu var blevet det han selv frygtede aller mest, kunne han slet ikke rumme.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 26, 2020 21:32:38 GMT
Selvom Hayden gav hende ret, så var hun ikke klar til at bare bede ham om at smutte. Hun klappede derfor forsigtigt ved siden af sig selv og gjorde tegn til han gerne måtte komme hen. De blev nød til at snakke om alt hvad der var sket, Zoe havde brug for en slags afklaring fra Hayden af, selvom det nok var meget at forvente fra ham lige nu. Han måtte vel også have lidt tømmermænd fra dagen før?
”Hayden jeg ...” hun sukkede og bed sig i læben ”Jeg kan ikke understrege nok hvor ked af det jeg er. Men...” hun kiggede væk fra Hayden. ”Vi er begge i problemer. Vi var fulde, vi festede, vi var ude efter sengetid. Vi kan blive smidt ud hvis nogen finder ud af det her... Så vi bliver nød til at finde ud af hvad vi gør..” hun virkede en smule bedrøvet over at overhovedet skulle have denne samtale. ”Og så er der et spørgsmål som jeg gerne vil have svar på..” hun kiggede op mod stjernerne som funklede så pænt. ”Var det bare … samleje?”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 26, 2020 21:50:16 GMT
Hayden fortsatte med at smadre sin hånd, så den snart var smurt helt ind i blod, men så op da Zoe pludselig "inviterede" ham over til sig. Med den sårede hånd skjult på ryggen gik han over og satte sig ved siden af hende. Hun behøvede ikke vide, hvad han netop havde lavet. Hvis ikke hun havde lagt mærke til det før, så var der ingen grund til at gøre opmærksom på det nu. Hun ville sikkert bare italesætte det, og det gad han egentlig ikke. Igen snakkede hun om hvor ked af det hun var, som om han ikke allerede forstod det, men hver gang hun sagde det var som et hårdt slag i ansigtet, et slag han selv mente hen fortjente. Hendes efterfølgende logiske snak blev lidt for meget for ham og han spacede også lidt ud, han var da ligeglad med skolen på den måde. Hvad nytte gjorde det egentlig? han prøvede dog at samle tankerne for Zoes skyld. "Hvad vi gør? Tjo vi snakker vel bare ikke om det igen. ALtså det jo ikke første gang to elever har samleje her på skolen. Ja undskyld, men.. det jo ikke fordi der er så mange der ved det, og skulle der komme et rygte, så forsvinder det igen om en uges tid eller noget." hendes næste spørgsmål stak lidt hårdere i ham.. for bare samleje.. hvad var "bare samleje". Det var noget han måtte vurdere grundigt før han gav hende et svar. Han ville gerne det blev ærligt, men et han også kunne stå inde for. "Tja.. helt ærligt Zoe, Jeg ville aldrig have samleje med hvem som helst, men det var nok heller ikke fordi jeg forventede det skulle være mere end samleje. Det har ikke noget med dig at gøre, efter at have set dig heroppe, er det gået op for mig, hvor cool du egentlig er. "
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 26, 2020 22:04:37 GMT
Zoe var alt for forgabt i sine egne tanker til at forstå hvad der foregik omkring hende, og det var derfor hun ikke havde lagt mærke til at Hayden netop var gået i gang med at slå sin hånd til blods. Der var et eller andet sørgeligt over den måde som Zoe sad på, hun virkede så stille og afklaret med alting, og sådan var Zoe aldrig. Hun var altid højtråbende og meget impulsiv. Det var en side af sig selv hun aldrig havde set før, men faktisk satte pris på at Hayden fik frem i hende.
”Snakker aldrig om det igen? Som om det ikke er sket? Hvordan gør du det Hayden... Det er mig en gåde hvordan du kan være så kold om hjertet det ene øjeblik, men det andet står du nærmest og spørger om vi skal være et par. Jeg kan ikke finde ud af dig.” hun bed sig i læben for ikke at begynde at græde igen. Hun ville ikke være svag, og bestemt ikke når han var sådan.
”Hvorfor var du sammen med mig så?”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 26, 2020 23:16:08 GMT
Hayden var nok svær at finde ud af, hvis ikke man kendte ham, og lige nu dansede Zoe som en anden linedanser på grænsen mellem at møde den ægte Hayden og se den hårde Hayden som verden fik at se. Det var ikke mærkeligt hvis hun var forvirret, men hvad kunne han gøre, hvad ville han gøre? ingenting rigtig. "Zoe Det er bare samleje. Det vel ikke noget man snakker om, ikke på den måde hvert fald." Derpå trak han på skuldrene og så ud imod horrisonten, mest for ikke at se på hende, hvis hun bare havde lyttet ville hun måske forstå ham. "Tja en gåde måske, sandheden er nok at jeg holder mine kort tætte." Forklarede han bare og så ud i natten. Han havde ikke rigtig lyst til at snakke det begyndte at blive for alvorligt, for personligt. Det afsluttende spørgsmål var undfair, hvordan skulle han på nogen måde kunne besvare det ordentligt. "Jeg var fuld. Zoe, og du sagde du gerne ville.Jeg tænkte mig ikke om, nød bare aftenen med en smuk pige for at glemme livet.. glemme tankerne"
|
|
|