Deleted
•
Post by Deleted on Mar 14, 2020 20:53:01 GMT
Olive kunne godt forstå hans dilemma. Selv stod hun ikke i sådan en situation, men hun kunne godt forstå det. "Du skal i hvert fald overveje om det er det du vil. Det er træls at sidde fast i et job, som man ikke vil have." Det var i hvert fald hendes værste mareridt. Hun ville være helt sikker på, hvad hun ville med resten af livet og det var aldeles svært at skulle finde ud af.
"Tak, tak." Hun vidste godt at hun var dygtig til Quidditch, men komplimenter var alligevel dejlige at få. Ved det sidste han sagde, kneb hun øjnene lidt sammen. "Det ved jeg godt, men det er ikke let. Jeg har prøvet at være mere rolig." Det var faktisk rigtigt nok - problemet var bare at det ikke gik så godt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 14, 2020 20:55:53 GMT
Han puffede til hende igen og grinte for at løfte stemningen lidt. Det var jo ikke fordi han ville være efter hende på nogen måder, det var bestemt kun ment som konstruktiv kritik. "Tag det ikke så tungt Olive. Det er altid lettere at spotte andres fejl, end ens egne" forsikrede han hende. Men ja han måtte jo selv vælge når han var færdig, men ville det skuffe forældrene hvis han valgte en anden rute end den de så? De ønskede at han skulle få familiens navn til at være vigtig.
"Hvorfor bliver du egentlig så rasende til tider? Jeg forstår det ikke.."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 14, 2020 21:07:56 GMT
Det var et farligt spørgsmål at stille hende, men heldigvis kendte hun svaret. "Jeg kan godt se mine egne fejl og jeg vil også prøve på at rette op på dem, men det er ikke altid lige let." Hun trak på skulderen. Hvorfor var samtaleemnet med hende i fokus nu? Hun brød sig ikke rigtigt om det.
"Og hvis folk ikke gav mig så mange gode grund til at blive rasende, ville jeg heller ikke være det." Det blev sagt ret neutralt, men hun begyndte at blive irriteret. Hun bed sig kort i underlæben. "..Nej, jeg ved ikke hvorfor. Jeg finder mig bare ikke i så meget."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 14, 2020 21:10:22 GMT
Det kunne allerede mærkes på stemningen at hun var irriteret så Ethan kløede sig forsigtigt i nakken og sendte hende et akavet smil. "Det var altså ikke fordi jeg ville sidde og pointere dine fejl Olive. Jeg har bare undret mig. Samtidig med at du har temperement, så kan man virkelig også se hvor meget du nyder spillet og konkurrencen" han viftede med armene foran ansigtet for at beskytte sig, men måske også for at lidt gøre en joke ud af det hele.
"Det var ikke ment sådan Olive, sorry.."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 14, 2020 21:27:32 GMT
Olive sukkede lidt ud og havde det lidt dårligt med at hun havde vrisset lidt af ham, men det føltes ikke rart, at få smidt sine fejl i ansigtet. Det lod det også til at han forstod. "Jeg siger også undskyld. Jeg ved godt at jeg har problemet med mit temperament, og jeg prøver skam også at gøre noget ved det, men det er nærmest som et instinkt, at jeg bare bliver vred."
Hun kørte en hånd ned langs den ene side af hendes ansigt. "Jeg må nok også gå... Vi har jo de lektier." Hun smilede opmuntrende til ham.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 14, 2020 21:29:48 GMT
Ethan vidste ikke helt hvad han skulle sige, han var ikke sikker på at hun forlod stedet i godt humør, og hvis det var fordi hun var blevet såret over noget, så var det jo et eller andet sted hans skyld, og det vil han ikke have på sine skuldre. "True.. Vi kunne også hjælpe hinanden?" han nød hendes selskab og ville gerne bruge mere tid med hende. "Men hvis du vil være lidt selv forstår jeg også godt det.." sagde han og nikkede til hende med et smil. Han kunne i det mindste give hende valget, så måtte hun jo selv beslutte om det var noget hun gad eller ej. 2 hovedet var jo altid bedre end 1
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 14, 2020 21:45:08 GMT
Det var pænt af ham at foreslå, at de kunne læse sammen, men hun ville helst være alene. Hun følte pludselig at hun havde ret meget at tænke over, især omkring sit temperament. Var det virkelig en stor plage for hendes holdkammerater, at hun var sådan? "Det må blive en anden gang." Hun sendte ham et lidt større smil, inden hun kom ned fra vindueskarmen og tog sin taske.
"Jeg er forresten ikke sur på dig, hvis du tror det. Jeg har bare..brug for at tænke lidt." Hun mente det. Hun var ikke sur på ham. Han havde jo bare fortalt hende sandheden.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 14, 2020 21:46:03 GMT
Ethan kunne ikke gøre andet end at smile af hende. "Vi ses Olive!" sagde han og vinkede til hende
// Out
|
|
|