Deleted
•
Post by Deleted on Mar 14, 2020 18:50:04 GMT
Tid: 14. Marts kl. 19.45 Vejr: Regn og blæst
Ethan havde for længst opgivet at få lavet lektier i storsalen, der var alt for mange mennesker som larmede, de fleste elever havde jo netop pga. Vejret valgt at opholde sig indefor. Vinduet på en af gangene var det oplagte valg, eftersom det ikke ligefrem var særligt varmt på disse gange, mørket havde sænket sig over Hogwarts og det gjorde at gangene var svagt oplyst af de enkelte fakler der svævede så fint i luften.
Ethan var selv iklædt et par lange jeans, samt en sweatshirt, der var ikke meget formelt over det, det var meget afslappende. Ethan havde placeret sig i vinduet med sin taske under armen, der var et eller andet melankosk over at sidde der og bare kigge ud af vinduet, mens regnen piskede imod den. Det var et eller andet sted utrolig afslappende. Lektierne der skulle laves var flere kapitler der skulle læses over weekenden, ikke alles ønske weekend!
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 14, 2020 19:09:07 GMT
Der var travlt denne weekend. Lektierne havde hobet sig op og siden det var det sidste år, var det vigtigt at få styr på det hele. Samtidig skulle hun også sørge for at holde sin træning ved lige, for selvom hun havde travlt med at læse, skulle det ikke gå udover Quidditch. Det ville ikke være fair over hendes holdkammerater. Til tider kunne det dog godt være for meget, når hun både havde skole og Quidditch at holde styr på, men indtil videre var det gået okay. Når det blev for meget, måtte hun bare håndtere det bedst muligt.
Olive var iført en hættetrøje og jeans, så ikke noget helt vildt, men det var jo også weekend. Hun havde sin skuldertaske med sig, der var en anelse tung på grund af alle bøgerne, hun havde med sig. Målet lige nu var at finde et roligt sted, hvor hun kunne koncentrere sig om sin læsning, men det så ikke umiddelbart ud til at være særlig let. Som hun gik ned af gangen, fik hun øje på Ethan - De spillede begge to Quidditch, så de kendte da hinanden. Hun stoppede op ved vinduet, hvor han sad og smilede venligt til ham. "Hej Ethan." Hendes blik søgte ned mod hans taske. "Prøver du også at få læst lektier?"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 14, 2020 19:12:50 GMT
Ethan sendte Olive et stort smil da han endelig fik øje på hende. Hun var en super sød pige fra samme kollegie, som han i øvrigt var så heldig at spille Quidditch med. Han havde egentlig aldrig havde kontroverser med hende, og de havde bare været venner i den tid de havde haft på Hogwarts.
Da hun hoppede op i karmen med ham, trak han hurtigt sine ben til sig så der også var plads til at hun kunne sidde der og nyde regnens klang mod vinduet. "Prøver og prøver. Det er måske meget voldsomt sagt. Hele 9 kapitaler skal læses over weekenden." han rystede opgivende på hovedet og kiggede på hende. "Hvad med dig? Drukner du også?"
Ethan kunne godt huske sin tid på 6 årgang. Den var skam super stressende, men det var virkelig svært at dyrke Quidditch og følge med i alle lektierne på 7 årgang. Specielt når man gik med en drøm om at blive Auror.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 14, 2020 19:18:22 GMT
Da han trak benene til sig, satte hun sig også op på vindueskarmen. Tasken stillede hun ned på gulvet, da den var lidt for tung til at hun gad at bære på den mere. Hun lænede hovedet mod vinduet og fik en anelse kuldegysninger over hvor koldt ruden var. Gid det snart blev godt vejr, så at flere af eleverne gik udenfor for at læse, i stedet for at samle sig i store flokke indenfor.
"Ni kapitler? Det er godt nok meget at skulle komme igennem." Hun skar ansigt ved tanken. "Ja, det er jeg godt nok. Professorene har ikke holdt sig tilbage denne gang." Men gid de havde. "Men man skal vel bare komme igennem det. I sidste ende belønner det sig jo."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 14, 2020 19:23:41 GMT
Olive havde skam helt i det hun sagde, der var ikke andet for end at starte fra en ende af. "Jeg har ikke hørt om nogen som er døde af for mange lektier endnu!"sagde han med et lille grin mens han kløede sig i nakken. De blå øjne hvilede ud af vinduet, hvor det var lidt svært at se noget pga. Vandet som løb ned over glasset. Det ville bestemt være rart når det blev lidt varmere, specielt pga. Quidditch.
"Jeg glæder mig til at mærke den varme sommerluft gennem mit hår må jeg indrømme. Vinteren har virket så lang og kold, som om den aldrig vil ende." han fangede dog sig selv i at blive en smule filosofisk et kort øjeblik, så han stoppede sig selv og smilede til Olive. "Hvordan synes du sæsonen går?"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 14, 2020 19:34:12 GMT
Olive's smil blev en anelse bredere ved hans grin. Selvom de ikke havde snakket så meget sammen, havde hun alligevel i et længere stykke tid ment, at han var en flink fyr. Han var god at have på holdet. Ved hans snak om sommervejr, kunne hun ikke lade være med at nikke. Hun trængte virkelig også til at vejret blev varmere og solen begyndte at skinne. Det var ulideligt at det var så gråt og kedeligt det meste af tiden. "Der går nok ikke så længe før sommeren kommer.. og når den gør, så skal jeg virkelig træne ude på Quidditch banen." Hun glædede sig allerede.
"Hmmm..." Ved hans spørgsmål måtte hun lige tænke sig om. "Det kunne gå bedre. Vi skal helt klart vinde vores næste kamp." Det var ikke gået dårligt men heller ikke godt. "Så jeg håber du er klar til den tid." Det sidste blev sagt med et stort smil.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 14, 2020 19:41:32 GMT
Ethan så frem til at endelig komme ud og spille de kampe igen. Selvom det ikke var hans drøm at blive Quidditch spiller, men det var en god distraktion fra lektierne og undervisningen. "Ja det skal vi, det bliver jo også svært næste år når vi ikke er her til at redde deres damnups!" han grinte og pufftede lidt til hende mens han sagde det. Han vidste jo godt det hele var en holdindsats.
Olive var bestemt ikke en dårlig basker, det havde hun vist adskillige gange. "Hey Olive må jeg spørge dig om noget?" kom det meget pludseligt fra ham.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 14, 2020 19:46:42 GMT
Olive havde ikke noget imod hans drilleri. Hun vidste jo godt at det bare var for sjov. Normalt brød hun sig ikke om det, men hun var meget mere tolerant overfor sine holdkammerater. Hun grinede derfor bare lidt over det og rystede på hovedet, stadig med et smil om læberne. "De skal nok klare sig - men, det bliver nok betydeligt sværere uden os." Hun blinkede drillende til ham.
Det lød så alvorligt, når han spurgte sådan. Hendes smil forsvandt derfor også. "Ja? Hvad så?"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 14, 2020 19:53:43 GMT
Ethan vidste ikke rigtig hvem han kunne vende det med. "Jo ser du.." han kiggede kort ned i sit skød hvor han nuldrede sine fingre, før han tog en dyb indånding og kiggede på Olive. Han vidste at han kunne stole på hende. Hun havde haft et bat i hænderne og havde rig mulighed for at smide en smasher direkte i hovedet på ham, men hun havde holdt ham forholdvis sikker gennem sin tid på holdet.
"Der er den her pige. Og jeg ret sikker på hun er vild med mig, men... Jeg er virkelig også glad for hende, men jeg vil bare ikke ødelægge vores venskab, hvis du kan følge mig? Hun betyder virkelig meget for mig"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 14, 2020 20:08:54 GMT
Olive hævede et øjenbryn over hans spørgsmål. Spurgte han hende om råd angående en pige? Var hun virkelig den helt rette at spørge den slags om? Hun kløede sig ved hagen og lod til at tænke over, hvad hun skulle svare ham. Det lød egentlig som en ret simpel situation, hvis de begge to virkelig var vilde med hinanden, men hun kunne godt forstå, at han var bange for om venskabet ville tage skade det. Især det hvis det ikke gik.
"Jeg kan godt forstå at du er nervøs for jeres venskab, hvis nu I skulle gå hen og prøve på at komme sammen.. Men, i sidste ende, hvis I ikke prøver på noget, kan I måske også risikere at misse ud på et virkelig godt forhold med hinanden? Umiddelbart vil jeg foreslå, at du tager en snak med hende omkring det og forklarer hende det."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 14, 2020 20:14:33 GMT
Det Olive sagde gav nu ret god mening. Men han var bestemt ikke klar til noget forhold lige nu. Og det var bestemt ikke pga. Pigen, men mere fordi han ville fokusere på sine lektier, samt Quidditch, der var heller ikke lang tid til han skulle ud og uddanne sig som Auror. "Tja det kan du da have ret i.." han virkede bestemt ikke tilfreds med det svar han havde fået.
"Jeg må vel bare vente og se hvad der kommer til at ske i fremtiden." sagde han en smule forsikrende overfor Olive. De havde trodsalt brugt 7 år sammen, så man kom hinanden ved som en lille familie efterhånden.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 14, 2020 20:20:33 GMT
Ethan virkede ikke helt glad for hendes svar og det undrede hende ærlig talt. Havde han ikke lige sagt, at han gerne ville være sammen med hvem end den pige var? Var han mon usikker? Hun rynkede lidt på panden og overvejede om hun skulle spørge ind til det. Han virkede rimelig meget i konflikt med sig selv. Hun rettede lidt på sin siddestilling og blev med ét ret alvorlig.
"Ethan, hvad forhindrer dig i at være sammen med hende, hvis du gerne vil? Udover din frygt for at venskabet bliver ødelagt? Det virker som om du holder dig tilbage af flere årsager."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 14, 2020 20:24:11 GMT
Ethan vidste godt at hans undskyldning virkelig var dårlig, men den var nu sand. "Jeg er bange for at jeg ikke kan gengælde den opmærksomhed som jeg vil få. Jeg har lektier, jeg har Quidditch, jeg har uddannelse efter Hogwarts at tænke på. Hvordan skal der dog også være plads til en pige der?" han trak på skuldrene og sukkede mens han kiggede ud af vinduet.
"Det er vores sidste år her og alligevel føler jeg at eventyret blot er startet. Det er så forvirrende alt det her" han smilede til Olive for at forsikre hende at han var okay. Han var jo hverken ked af det eller lignende.
"Nok om mig Olive. Hvad skal du efter Hogwarts?"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 14, 2020 20:36:20 GMT
Olive kunne virkelig godt forstå ham. Hun havde selv meget om ørerne og mente ikke at der var plads til meget andet end det. Det var allerede svært nok at balancere alt det hun havde gang i lige nu. "Jeg ved hvad du mener. Jeg har også meget at skulle holde styr på." Hun sendte ham et lille smil, men kiggede så ud af vinduet. Det var en svær situation at stå, det kunne hun godt forstå.
"Tiden er gået alt for hurtig." Hun var slet ikke klar til at stoppe på Hogwarts. Slet, slet ikke. "Efter Hogwarts? Jeg har overvejet at søge om en plads ved et Quidditch hold. Var det ikke noget med at du gerne ville være auror?"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 14, 2020 20:40:37 GMT
Ethan kunne ikke lade være med at grine lidt som Olive konstaterede at han skulle være auror. "Ved ærligt ikke længere om det er min drøm. Jeg er vokset op med 2 forældre som Auror, og så er det nærmest forventet at jeg gør det samme. Men... Jeg ved ikke hvad jeg ellers skulle lave" forvirring var virkelig nem at spore i hans stemme.
"Professionel Quidditch spiller. Du er også dygtig Olive, er sikker på at du komme langt" han slog blidt til hendes skulder "Du skal bare øve dig på dit temperement..." sagde han en smule drillende, selvom han faktisk mente hvad han sagde. Hun kunne godt hidse sig op og det var da sket til både træning og i kampe.
|
|
|