Deleted
•
Post by Deleted on Mar 5, 2020 18:35:00 GMT
Tråd til @simon Tid; Marts - Eftermiddag
Zoe kunne til tider godt have brug for at trække sig lidt for at samle sine tanker. Det var dog ikke derfor hun havde bevæget sig ned til søen på denne blæsende dag. Det var bestemt ikke varmt, så der var ingen andre elever af hvad Zoe kunne spejde i landskabet. Hun fik placeret sig på en stor sten og betragtede søen i sin almægtighed. Selvom der levede nogle ret så skrækindjagende væsner i den, så var den stadig så smuk. Ikke mindst landskabet som omringede den.
"Husalfens kost blev svinget rundt i stuen. Den havde tabt huen tralala..." nynnede hun for sig selv, mens hun kastede små sten ud i vandet som fik vandet til at danne små riller der spredte sig længere og længere ud.
"Ejeren blev sur, for han havde tabt sit ur" fortsatte hun og kastede endnu en sten. "Han gav husalfen en tur, efter den var røget i BUUUUUUUR!" og med den sidste udtalelse gled hun ned fra stenen og landede i vandet som gik hende til knæene. Hun sukkede og grinte for sig selv. Hun fik dog hurtig rejst sig op, selvom man var magiker, så var en blærebetændelse ikke særlig rar.
"Hr. Sten hvorfor skubber du mig?!" skældte hun ud, mens hun satte armene over kors og stirrede på stenen.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 5, 2020 19:29:49 GMT
outfit Simon gik rundt på det store græsareal og prøvede at finde andre fuldblodstroldmænd, som han kunne overtale til at komme med i klubben. Hvis han nu fik virkelig mange med, kunne det være det gav ham mere status og større chance for at tage pladsen som næstformand, en plads som selv Warren havde udtalt nok skulle tilgå Simon. Mens han gik rundt hørtes pludselig en virkelig sær snag og hans kedsommelige hjerne fik straks lyst til at se, hvad dette kunne bringe ud i. Sangen ledte ham til en pige som hoppede omkring i vandkanten og kastede med sten og sand om husalfer. Latterligt! Han nærmede sig, og så til mens hun pludselig gled af stenen, det var måske nu gentlemanen i ham burde slå til? Han skyndte sig derhen og rakte en hånd ned til hende, for at hjælpe hende op. "For pokker, du behøver ikke ligefrem falde for mig." lød det kækt fra ham før han blinkede charmerende til hende.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 5, 2020 21:38:53 GMT
Zoe vidste ikke at der ville være andre elever nede ved søen på denne årstid, de fleste ville helst holde sig indenfor i varmen, eller i skolegården hvor de ikke var langt fra den, så hun blev overrasket da hun så Simon. En dreng fra hendes kollegie og samme årgang, så han var ikke helt ukendt. Zoe smilte og vinkede til ham med store arm bevægelser der gjorde at hun var lige ved at snuble ned i vandet igen. "Hej Simon! Er du ude og nyde at vejrguderne har påvirket jordens omdrejning så vi får bedre vejr? Eller er det kun mig?" hun lød meget begejstret og glad for at se Simon, som om han var en virkelig god ven, det var dog slet ikke sagen.
Hun rødmede dog en smule over at hun havde stået og sunget og han måske havde hørt det. Zoe var langt fra særlig god til at synge, men hendes humør kom til tider frem som sang, dans eller andet. Hun var det man kaldte en energibombe, af sin helt egen kaliber.
"Eller vent. Måske det er trolde som står bag ved vejrskiftet? Jeg læste noget i en muggleravis engang om prutter fra en ko var med til at opvarme jorden! Og vi alle ved at trolde prutter meget mere end køer... Det må jeg lige undersøge" Hun var fanget i sin helt egen tankestrøm
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 9, 2020 21:05:26 GMT
et undrende bryn skød op i panden på Simon, som han så på hende og helt ærligt ikke forstod hvad fanden hun snakkede om. Det var som om de slet ikke var på samme frekvens. Han rystede lidt på hovedet af hende og smilede igen. "wauw Zoe, hvad har du røget? og hvor får jeg fat i noget af det?" spurgte han så med et kækt smil. Det var ikke nyt for ham at Zoe kunne være lidt sær, men dette her var måske lige til ekstremerne. Planerne om at flirte med hende, faldt lidt til jorden, det var han ikke engang sikker på han kunne med den hjerne hun rendte rundt med. Ikke at han nogensinde ville indrømme den del af det.
Hendes næste gisninger fik ham dog til at stoppe op næsten i chok. "Hvorfor damn læser du i en muggleravis? Er du ude på at svine hele vores verden til? Jeg havde fanme troet bedre om dig Zoe!"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 9, 2020 21:10:59 GMT
Zoe mærkede hvordan samtalen hurtigt blev meget ubehagelig, hun blev helt usikker på sig selv og hun vidste ikke hvad hun skulle gøre af sig selv. "Jeg..." hun stoppede sig selv og kiggede ned på sine fødder mens hun skammede sig over det hun havde sagt. Måske var hun bare forkert på den og passede bare slet ikke ind her.
Hun rystede på hovedet og hendes hår skiftede til en mere trist blå en den var før.. "Hvad har jeg gjort dig Simon?" hendes stemme og udstrålingen var helt anderledes end før, den var sårbar og skrøbelig. Hun brød sig bestemt ikke om konfrontationer, og slet ikke dem som angreb hendes personlighed.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 12, 2020 14:30:24 GMT
Simon så på Zoe med et hævet bryn og følte sig meget uforstående omkring det hele. "Gjort mig?hvem siger du har gjort mig noget? Jeg prøver bare at finde ud af hvad der er skyld i.. Det der." Med "det der" pegede han på hende med en finger i cirklende bevægelser. For ham at se måtte det være det med stofferne hun hentydede til. Det kunne da umuligt være reaktionen på at hun havde læst i en muggleravis, der generede hende. Det var jo en muggleravis, det var affald.. skammel.. ikke noget man burde omgås. "Tag det nu roligt Zoe, Jeg undrede mig jo bare." glattede han så alligevel ud, med et charmerende smil for at smigre sig ind.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 13, 2020 19:20:36 GMT
Selvom Simon prøvede at glatte den ud, så hjalp det ikke ligefrem særlig meget. Han havde allerede sat tankerne igang i Zoes hoved. Hun kunne ikke forstå hans reaktion, hvor kom den dog fra? Zoe havde altid været god ved Simon i de 6 år de havde kendt hinanden. Måske de ikke lige havde snakket så meget sammen, men de havde trodsalt et lille bånd til hinanden.
"Har du ikke lært det er uhøfligt at pege?" sagde hun en smule kækt og pufftede til hans hånd som han stod der. "Jeg er helt rolig, jeg er bare uforstående overfor din aggressive adfærd. Du er jo værre end en Ungarsk Takhale..." sagde hun lettere henkastet, mens hendes hår skiftede farve til en lettere orange. Hun kiggede udover søen. "Hvorfor er du sådan overfor andre mennesker?"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 14, 2020 20:07:26 GMT
Simon var mildest talt overrasket over pigen han snakkede med. Hun var jo slet ikke til at blive klog på. Hun var som en hamster på stoffer eller noget. løb rundt i ring uden stop og var slet ikke til at blive klog på. Simon fik lysten til langsomt at bakke væk fra hende, men blev også irriteret som hun påstod alt muligt omkring ham. Hvad bildte hun sig egentlig ind at snakke sådan til ham? "Hør her tøs, jeg ved ikke hvilket damned op virkelighed du lever i, men du antager ting omkring mig som langt fra er sande. Hvis det er sådan du er så fortryder jeg med det samme jeg gik ned til dig. Jeg kom for at skabe en venskab, men jeg kan godt fornemme at jeg ikke er velkommen!" Med de ord vendte han om på hælende og var klar til at marchere tilbage til skolen.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 14, 2020 20:10:28 GMT
Zoe var helt paf over Simon. Han opførte sig som om det var første gang de nogensinde havde mødt hinanden. "Vi har gået på samme skole i 6 år.. vi har delt den samme opholdsstue i 6 år... Jeg troede da vi var venner?" spurgte hun og tog sig til hagen og så en smule spørgende ud. Det var i hvertfald hendes opfattelse, måske hun havde været for naiv lige i den her situation.
Zoe vidste godt at hun havde det med at leve for meget i sin fantasi, men var det så forkert som Simon fik det til at lyde? Hvorfor var det så forkert. Hvis menneskerne omkring hende ikke gad hende, så måtte hun jo bare lave sin egne venner. "Du har ikke engang hilst på Hr. Sten" endnu konkluderede hun og pegede mod en stor sten der lå i vandet. Helt stille. Helt død.. Som en sten nu var.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 14, 2020 21:13:58 GMT
Simon to en dyb vejrtrækning mens han blidt pressede tommel og pegefinger imod næseryggen. Det her var simpelthen bare for meget. Havde hun slået hovedet som lille eller sådan noget. Det var ikke engang til at flirte med hende, så mærkelig var hun. "Zoe du kan ikke kalde os venner bare fordi vi er samme årgang! Ved du overhovedet noget som helst om hvem jeg er?" Det tvivlede han ærligt talt på. Okay selvfølgelig vidste hun hvem han var.. han var SIMON BLACKBURN, men udover det, så vidste hun sikkert ikke meget. ergo var de ikke venner. Hun var simpelthen for mærkeligt! "Desuden lille Zoe så opføre venner sig slet ikke sådan overfor hinanden, så du gør over for mig." lidt manipulation kunne vel nok puttes ind hid og her. "Du tror det værste om mig. Beskylder mig for en masse, mens jeg blot kom for at hyggesnakke lidt." Han forsøgte virkelig at gøre det synd for ham selv, også selvom han ikke havde meget at have det i. Derfor blev det også holdt oppe at et såret og meget trist blik som nu søgte hende. "Og nej jeg har ikke hilst på nogen sten, men føler mig ikke ligefrem velkommen her, må jeg være ærlig at sige."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 14, 2020 21:18:08 GMT
Zoe var bestemt ikke dum. Hun havde dog set hvordan den her situation havde udspillet sig og hun følte sig virkelig ikke behagelig i den. Hun havde ingenting gjort forkert og alligevel valgte han at spille på det. Hendes hår blev lettere orange før hun kiggede vredt på ham. "Så bare lad mig og Hr. Sten være i fred, din.... din store... din Drageaids inficeret mide!" hvæste hun af ham og satte sig med ryggen til Simon mens hun nussede stenen.
"Han forstår os slet ikke. Vi gider ikke spille tid på ham Hr Sten." hun vidste udemærket godt at han kunne høre hende, det var hun ligeglad med. Zoe var måske usikker, men hun accepterede ikke at blive manipuleret.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 14, 2020 22:50:37 GMT
Hun var jo fuldstændig gak-gak og stod det til Simon, så hørte pigen inde på den lukkede. Hun var jo til skade for sig selv og sine omgivelser! Sådansom hun opførte sig. Hun havde et helt forkert billede af hvem han var, hvilket generede ham og han endte da også med at ryste opgivende på hovedet. "Vi snakkes Zoe, jeg håber på en invitation til dig bryllup med stenen der." Så skulede han olm til hende og begyndte at gå, han vendte sig dog om. "Og jeg sagde på intet tidspunk, at jeg ikke ville hjælpe." DErefter forlod han hende ved søen og gik selv op imod skolen igen.
- Out
|
|
|