Deleted
•
Post by Deleted on Sept 21, 2015 13:57:09 GMT
Victoria vågnede i sin seng på Hogwarts og følte en stor trang til at få noget at spise. hun vidste godt man ikke måtte gå ud på dette tidspunkt af natten, men hun var virkelig sulten og kunne næsten ikke holde ud og skulle vente helt til morgen maden i stor salen. Så hun tænkte hun kunne gå ned i køkkenet og bede om en bid brød.
Klokken havde lige slået midnat og hun havde lige passeret den fede dame uden for Gryffindors opholdstue. '' Kodeord '' sagde en træt stemme inde fra maleriet. Victoria kunne se den fede dame stadig sov så hun gik videre. Da hun var nået til trapperne gik hun forsigtigt og stille ned af dem, hun skulle nødig lave en lyd. For vis lærende eller pedellen opdaget hende nu ville hun få en masse ballade.
Victoria var nået til enden af trappen da hun Pludselig kunne høre noget. det var to lære der stod og snakkede på den anden side af væggen. Victoria vendte sig og gik hurtigt men stadig stille ned af gangen hun var kommet fra. da hun var nået til et sted hvor gangen drejede igen stoppede hun op. '' hvad skal jeg nu gøre '' sagde Victoria til sig selv. hun kendte ikke andre veje ned til køkkenet. hun trippede lidt og prøvede at finde en måde hun kunne komme forbi lærende på.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 21, 2015 14:22:55 GMT
Det var ikke fordi at Cadence som sådan var en pige der lavede ulykker, men hun var en pige der havde krudt i røven og som altid var glad for at komme rundt omkring for at opleve verden. Hun havde en drøm om at blive auror, men for et halvt år siden ville hun være dyrlæge og det kunne jo nå at skifte mange gange endnu. Cadence havde siddet ude ved søen en halv times tid og tegnet, hun elskede at tegne og gjorde det ofte, og hun havde nu taget tegnebrættet under armen og ville gå tilbage til skolen for at se om hun kunne få en smule søvn.
Som Cadence fik listet sig ind på skolen og gik hen i mod trappen for at komme op til opholdsstuen, udbrød hun pludseligt et højt gisp som hun fik øje på en pige der stod foran hende: "Shit!" udbrød Cadence og tog sig til munden, både fordi hun jo ikke måtte bande, men også fordi hun ikke ønskede at nogen af professerne skulle høre hende. "Hvad laver du ude?" spurgte hun, hun vidste ikke hvem det var, hun havde set pigen før, hun var da også en Gryffindor var hun ikke? Men hun havde godt nok ikke forventet at se en første års elev ude på dette tidspunkt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 21, 2015 15:05:41 GMT
Victoria hørte nu nogen komme ned af gangen hun vidste der ikke var nogle steder at gemme sig. hun kunne prøve at gemme sig bag en af statuerne men hun vidste personen der kom ville se hende alligevel. personen kom nærmere og nærmere Victoria blev mere og mere nervøs og vendte ryggen til i håb om hun blev usynlig. Victoria hoppede af forskrækkelse i det at der blev råbt ''Shit'' hun hørte det ikke var nogen lære og tyssede og sagde lavt '' stille der er lære lige rundt om de næste hjørne'' hun kikkede på pigen og sagde '' jeg var på vej ned for at få noget mad i køkkenet da der var to lære der blokerede vejen. Jeg kender ikke en anden vej. gør du ? '' hun stod lidt og ventede på svar mens hun kørte fingene gennem håret på en nervøs måde.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 21, 2015 16:06:08 GMT
Cadence var ikke ond eller typen der brød reglerne bare for at bryde dem. Men Cadence havde krudt i røven, hun havde to storebrødre og hun havde altid en masse ting hun gerne ville og en helt masse ting hun skulle: "Sorry..." sagde Cadence i en lav hvisken og stod i et langt øjeblik helt stille for at lytte. Hun ville virkeligt ikke opdages, hendes bror var ikke længere overhoved på skolen, men Isadora var stadig skolesygeplejeske go hun havde jo været i Cadence's liv i mange år, hvilket Cadence var meget glad for, selvom det ikke var en hun snakkede med så meget mere.
"Måske... Det kommer an på hvordan trapperne vender" sagde Cadence, og smilede til den fremmede pige, det var altid hyggeligt at møde nogen man ikke kendte, og Cadence var så afslappet i selskab med nye mennesker. "Jeg hedder Cadence forresten, jeg er 3. års" præsenterede hun sig og viftede med hånden som en hentydning til at den unge pige skulle følge med, så kunne de da gøre et forsøg på at finde en god vej ned i mod køkkenet.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 22, 2015 7:52:25 GMT
Victoria kikkede stadig på Cadence men hun lyttede om lærende var på vej hen mod hvor de stod. '' kan du vise mig der hen '' spurte hun Cadence. '' Victoria, Victoria Williams jeg er 1 års elev '' svarede hun Cadence og stak hånden frem for at give et venligt håndtryk. hun begyndte at gå mod trapperne men kunne så høre noget det var endnu en lære der var på natterand. Victoria tog fat i Cadences ærme og fik hende skubbet ind i et klasselokale hun stillede sig op ad døren for at lytte og kunne nu høre læren gå forbi klasselokalet de var inde i '' undskyld det var ikke for at skubbe men det var lige lidt for tæt på end hvad jeg bryder mig om. der kom en lære mere'' da hun kom ind så hun at de var inde i klasse lokalet for forsvar mod mørkets kræfter.
da der var gået lidt tid gik hun ud på gangen igen og stillede sig og ventede på Cadence.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 22, 2015 9:18:26 GMT
Cadence kunne godt se at hun ikke var så gammel, og hun så da heller ikke så Gryffindor agtig ud. Men nu havde Cadence også altid været en drengepige, hun gik altid sammen med drengene og elskede at klatre i træer og pev ikke over at få blå mærker eller komme lidt til skade, det fulgte jo bare med. "Ja... Hvis trapperne står rigitgt burde vi godt kunne kommer derned" sagde Cadence og placerede hendes tegnemappe under armen som hun roligt bevægede sig ned af den første trappe for at tjekke om den næste trappe mon havde tænkt sig at være placeret rigtigt.
Som de kom ind i klasselokalet kiggede Cadence roligt i mod hende: "Rolig nu... Følg mig, jeg har styr på det" sagde Cadence en smule irriteret over at Victoria forsøgte at vise vej når hun nu havde spurgt om hjælp. Cadence gik ind foran hende og løb ned af den næste trappe, som hun hørte en professer tale fra en af de øverste trapper hvilket fik hende til at løbe hurtigere og ind af den store port til storsalen, som jo lå på vejen til køkkenet, usikker på om de mon ville nå det sidste stykke uden at blive opdaget.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 23, 2015 11:05:18 GMT
'' okay '' sagde Victoria og fulgte Cadence hen til trapperne, '' hvad laver du ude på denne tid af natten '' spurte Victoria. hun ventede på svar, men Pludselig kunne Victoria høre en professor snakke længere op af trappen. Cadence begyndte at løbe og det gjorde Victoria også. da de nåede ind i storsalen begyndte hun at gå normalt for at få vejret '' det var tæt på '' sagde Victoria med et let smil og ventede på Cadence reaktion. mens de stod det kikkede Victoria op i loftet. '' mærkeligt loftet er slet ikke fortryllet lige nu '' sagde Victoria men en trist mine. loftet var bare et helt almindelig loft. vis der var noget hun godt kunne lide på skolen var det at kikke op i loftet når de spiste det var de smukkeste stjerner hun nogen sinde havde set og så var det også sjovt ved højtider f.eks. Halloween hvor der svævede græsker rundt i loftet.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 23, 2015 13:35:56 GMT
Som Cadence begyndte at gå, stoppede hun et par gange op for at sikre sig at der ikke var noget på færre. Som de kom ned til storsalen, var det dog først der at Cadence havde overskud til at svare og til at trække vejret. De kunne vel bare bilde professerne ind at de var stået meget tidligt op? Der var jo ingen der sagde at man ikke måtte stå tidligt op, var der? "Jeg sad og tegnede ude ved søen, jeg tegner altid bedst om natten" sagde Cadence i et smil og havde stadig sin tegnemappe under armen, hun kunne bare bedst lide at sidde oppe når der ikke var nogen der endte med at forstyrre hende.
"Hvad var det at du skulle hernede?" spurgte hun og gik roligt hen i mod køkkenet, som Cadence stirrede i mod loftet da Victoria sagde det ikke var fortryllet: "HEr er jo inden til at se det alligevel" forsøgte hun sig en smule fornuftigt og smilede så til den fremmede pige. "Er du glad for at gå på skolen?" spurgte hun i en rolig stemme, som hun nåede til enden af storsalen og roligt åbnede døren ud til køkkenet.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 23, 2015 17:31:31 GMT
Celine havde siddet og arbejde helt til nu. Hun sad stadig og svarret på vrede og utilfredse forældres ugler, som kun beklagede sig over den nye regel om ingen tryllestave om mandagen. Og det gik hende lidt på, at hun ikke kunne svare andet, end hun kunne ikke gøre noget ved det, da det ikke var hendes beslutning, men skolebestyrelsens. Hun havde bevæget sig fra sit kontor og ned mod indgangs hallen, da hun gerne ville ud og gå en tur nede ved søen. Hogwarts virkede dejlig rolig og stille om natten, på trods af de få lærer som også stadig var oppe. De havde sikker også meget at se til med den nye regel. Hun hilste på dem på sin vej med et smil. Da hun stod ud foran storsalen, kunne hun hører stemmer der inde fra. Elever? På denne tid af natten? Hun vendte rundt, og gik der ind. Hun rømmede sig kort, da hun fik øje på de to piger, som hun var ret sikker på var fra Gryffindor, da hun havde styr på alle der befandt sig på Hogwarts. Elever som lærer, og dyrene havde hun også nogenlunde styr på. "Hvad laver I to her på denne tid af natten?" Spurgte hun dem skarpt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 24, 2015 11:32:15 GMT
Victoria stod lidt og kikkede op på loftet og så på Cadence '' okay, jeg var sulten og kunne ikke sove. så tænkte at gå ned og få lidt mad men så kom de to Professorer i vejen '' svarede Victoria. hun gik med Cadence ned mod Køkkenet '' det rigtigt '' svarede Victoria idet Cadence sagde '' der er ikke nogen der ser loftet '' .
'' ja jeg elsker at bruge magi det er fedt der er lavet en hel skole med det. dog er det lidt trist vi ikke må være oppe om natten, har det med ikke at kunne sove. '' svarede Victoria igen og så rundt i spise salen.
''hvad med ....'' hun nåede ikke at sige mere, da pludselig døren til storsalen gik op og ind kom rektor Celine * åh nej* tænkte Victoria og kikkede på Celine. '' em '' svarede Victoria hun vidste ikke helt hvad hun skulle sige. men hun vidste bare at nu var de kommet i alvorlige problemer.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 24, 2015 19:16:12 GMT
Cadence prøvede ikke at lave alt for meget ballade. Ikke fordi at hun var bange for at hendes familie ville blive sure, heldigvis kom hun jo fra en rimeligt afslappet familie og hendes brødre var også ret cool, men hun ville helst ikke ende med at gøre nogen sure eller kede af det. Desværre kunne Cadence ikke altid sove, og det var som oftest de tidspunkter hvor hun søgte til søen for at sidde og tegne lidt, det gav hende bare ro i sjælen på en eller anden måde, og det gjorde at hun bedre kunne overskue at forsøge at sove igen.
"Jeg kan heller ikke altid sove" sagde hun i et smil. Dog falmede smilet med det samme som hun så den voksne skikkelse et stykke fremme og hun følte et øjeblik at hun blev lige så bleg som Victoria's hår. Det var jo selveste rektoren. Heldigvis havde de jo en ganske sød og venlig rektor, men derfor var det jo ikke sikkert at hun var vild med natterend. "Jeg... Jeg kunne ikke sove, og Victoria her spurgte om jeg ikke ville vise hende vej til køkkenet" spurgte Cadence og mærkede hendes hjerte slå en smule hurtigere i nervøsitet, hun hadede de ting.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 25, 2015 7:00:14 GMT
Victoria vidste ikke helt hvad hun skulle gøre, eller sige. Men fik så endelig nogle ord frem '' jeg kunne heller ikke sove og jeg var sulten. så jeg ville bare gå ned i køkkenet og få noget mad og så ville jeg gå i seng igen'' sagde hun fortvivlet. og kikkede på rektoren. hun vat lidt irriteret over Cadence gav hende skylden men tænkte hun nok bare var nervøs. Victoria var ikke en pige der var sur en bar nag. hun stod lidt og kikkede frem og tilbage fra Cadence og rektoren. hun ville ikke i problemer og håbede inderligt at rektoren ikke ville trække point fra Gryffindor. det ville være pinligt at alle vågnede i morgen og fandt ud af der var trukket point fra kollegiet. Victoria var en pige der tit kom i problemer men ikke med vilje hun havde det bare med at være de forkerte steder på det forkerte tidspunkt. '' jeg er virkelig ked af jeg stod op. jeg var bare så sulten '' prøvede hun at sige til rektoren. Victoria vidste stadig ikke helt hvad hun skulle gøre for de kom ud af balladen og den pinlige tavshed gjorde det ikke lige frem nemmere at få den store klumb der havde sat sig i Victorias hals væk.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 4, 2015 14:54:09 GMT
Celine kiggede skiftevis på dem som de forklarede sig. Hun forstod udmærket hvordan de måtte have det, men det ændrede ikke på det faktum, at de havde overtrådt skolens regler. Hun kiggede stadig alvorligt på dem. "Så I besluttede jer lige for, at bryde skolens regler på grund af lidt mad? Kan I selv høre hvilken dum grund det er?" Spurgte hun og blev faktisk lidt skuffet over, at de ikke havde en bedre grund til at bryde skolens regler. "Tænk på hvor mange der går sultne i seng hver dag, og slet ikke får mad en hel dag." Hun rystede kort på hovedet af dem. Nu tidens unge havde det for let. "Hvis I har det med at blive sultne i løbet af natten, må I spise mere til aftensmad, eller vente til morgenmaden står på bordet." Lød det strengt fra Celine. "Og hvis det ikke er godt nok, må I bede jeres forældre at sende jer noget mad I kan have på jeres værelse." Celine huskede selv fra den gang hun var elev, at hun altid have nogle kiks og lidt brød på sit værelse, fordi det var godt at have til diverse situationer.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 4, 2015 20:42:26 GMT
Cadence kiggede i mod Victoria, det var da ganske tydeligt at hun ikke havde været på natterend ret mange gange, og Cadence syntes ikke hun kunne gøre så meget andet end bare følge flowet, hun ville helst ikke have noget ballade, for godt nok så var Cadence en pige med krudt i røven, men det betød ikke at hun kunne lide at rode sig ud i ballade. "Ja... Please lad være med at indberette mig" sagde Cadence i en rolig stemme, hun ville så gerne være vejleder når hun blev 15 år, men hun vidste godt chancen var mindre hvis hun før havde været indberettet.
"Jeg er virkeligt ked af det, jeg kunne bare ikke sove og ville ned og hente min bog jeg glemte i klassen i går" sagde hun og hentydede til bogen hun havde under den ene arm: "Også spurgte Victoria om jeg ikke ville følge hende" saagde hun roligt. Cadence var ikke ligefrem typen der løj, men en lille hvis løgn var der vel ikke noget galt i. Lige nu havde hun jo godt nok siddet ved søen og tegnet, men hun kunne jo i teorien godt have haft den glemt i klasselokalet, det ville jo ikke være første gang alligevel.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 8, 2015 13:03:58 GMT
Victoria blev helt stiv i ansigtet da Cadence sagde noget om at indberette dem. det sidste Victoria ønskede var at få en anmærkning og for den sags skyld ville hun heller ikke have hendes forældre vidste noget. '' du må ikke skrive til mine forældre '' sagde Victoria der nu næsten var ved at få tåre i øjnene.
Victoria blev en smule irriteret på Cadence da hun sagde det var hende der havde bedt om hun skulle gå med. selv om det var rigtig nok var det ikke rart at det hele nu lå på Victorias skuldre. Victoria sendte Cadence et blik der sagde tak på en ironisk måde.
Victoria kikkede igen på Rektor med et sørgmodigst blik og sagde '' undskyld, det var ikke meningen jeg ville bryde reglerne ''.
selv om Victoria tit kom i problemer fordi hun havde næsen for langt fremme. det her var noget andet. Victoria havde aldrig mærket en så stor klump i hendes mave og den gjorde ondt. uvisheden om hvad der nu skulle ske var nervepirrende.
|
|
|