Deleted
•
Post by Deleted on Sept 20, 2015 22:17:01 GMT
Sted :: Den Utætte Kedel Dag :: Fredag Tid :: 20.49 Tilegnet :: @dexter
De orange blade dansede ned gennem gaden ført af den minde efterårsvind. Det var ikke voldsomt koldt endnu, men man kunne godt mærke at sommeren var ved at spille på sit absolut sidste værs. Dagene var blevet kortere og solen havde bare ikke den samme magt som den havde haft for blot en måned siden. Eliott spadserede ned gennem Diagonalstræde med faste skridt, hans lange mørke kappe undgik kun lige med nød og næppe ikke at slæbe hen over jorden som når han gik. Det havde været en lang dag med mange klienter i dag og Eli havde virkelig bare brug for at sidde og lade tankerne vandre lidt meningsløst rundt, og hvilken bedre måde var der end at snuppe sig en ildwhisky inden man smuttede hjem i seng. Nu var der jo heller ikke mange dage til at Celina kom hjem fra Hogwarts, første gang han skulle se sin datter siden hun var taget afsted med Hogwartsekspressen. Utroligt at hun allerede var blevet så stor.
På trods af at han og hendes mor Zoella ikke var perlevenner, fik de det dog il at fungerer for datterens skyld. Det fungerede fint med at skiftes til at have hende, og det var en løsning de alle tre kunne leve med. Eliott gik gennem muren ved starten af Diaginalstræde og ind på Den Utætte Kedel, hvor han efter at have bestilt sig en ildwhisky fandt sig en plads ved et tomt bord. Heldigt, stedet var ellers godt booket, men sådan var det jo på denne tid op til en weekend. Han lod blikket glide lidt rundt i rummet og betragtede de mange mennesker. Det var altid sjovt at se hvilke typer der kom herind, London var jo fuld at spøjse mennesker med lige så spøjse ideer.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 21, 2015 8:55:18 GMT
Han var ikke taget hjem, ikke til nogen af de to der var at vælge imellem, fordi han ikke kunne beslutte sig for hvilken der var bedst. Der var for tiden alt for meget snak mellem ham og hans kæreste om at flytte sammen til at han gad det. Han kunne lige så godt blive ude til det var for sent at snakke når han kom hjem. Dexter kørte frustreret en hånd gennem sit hår. Den Utætte Kedel havde ikke været det bedste sted at tage hen, så han nu. Alle og deres mor havde åbenbart valgt at tage på kro. Pokkers! Der var kun et enkelt bord der ikke var totalt overbefolket. ”Venter du på nogen?” spurgte han, men gav ikke manden tid til at svare, inden han fortsatte. ”Jeg vil nødigt være til ubelejlighed, men øh, der er ikke andre pladser med mindre man vil sidde på gulvet. Og, det vil jeg helst ikke. Jeg skal nok lade være med at afbryde dig i at... stirre.” Han rømmede sig. Den salgstale kunne godt have været lidt bedre.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 23, 2015 21:53:10 GMT
Eliott så op da en mand henvendte sig til ham. Det var ikke en person han kunne mindes at have set før, men det var jo heller ikke så underligt det var jo ikke ligefrem fordi Eliott kunne memoriseirer alle Londons indbyggere. "Nej pladsen er ledig, sæt du dig bare." Normalt var han ikke den udadvendte type der snakkede med hvem som helst, men på den anden side så kunne han jo godt være høflig, for man kunne med lethed erfare at der virklig ikke var pladser. Han førte sin drik op til læberne og tog en tår imens han så på den anden med et lidt nysgerrigt blik. Eliott var ret nysgerrig af natur, som hans bror Elijah, det måtte være en familiesvaghed. "Du venter måske heller ikke selv selskab?" Spurgte han ind, bare for at starte en eller anden form for samtale da det ellers hurtigt kunne gå hen og blive en smule akavet.
Der lå intet i Eliotts henvendelser. Jovist var han både til mænd og kvinder, dog mest kvinder, men nogle mænd havde en hvis charme over sig og den del af sig selv havde Eliott affundet sig med for nogle år tilbage. Han tog en ny tår af sin drik og overvejede om han skulle lægge op til en samtale, men det blev også hurtigt lidt påtrængende hvilket jo ikke var tanken med det. Han fugtede let sine læber og betragtede fyren lidt, han så en smule frustreret ud, ikke at Eli ville spørge ind, det kom jo ikke ham ved kunne man sige.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 24, 2015 6:09:12 GMT
"Gudskelov." sukkede han og lod sig dumpe ned ved bordet. "Jeg havde frygtet at jeg skulle stå op hele aftenen." Han grinede for sig selv og satte albuerne i bordet for ikke særligt diskret at kunne betragte manden. Han lignede ikke umiddelbart en der ville sidde alene, så enten måtte han være blevet brændt af eller også var det personligheden den var gal med. Han turde ikke gætte på hvilken en af dem det var endnu, for det var der ikke nok informationer til at bedømme. Dexter rystede på hovedet og havde slet ikke noget imod lidt samtale. Han levede for at snakke. "Jeg er her nok nærmere for at få selskab." svarede han og hævede et øjenbryn mens han prøvede sig på sit mest indbydende ansigt. Det kunne være han havde sat sig ved det helt rigtige bord. "Så." sagde han, da han nu havde besluttet sig for at det skulle være denne mand han skulle snakke med. "Du har ikke ligefrem dårlig ånde, så hvorfor sidder du alene?" Han måtte vel havde siddet der i lidt tid, siden han havde været heldig nok til at få det sidste ledige bord.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 30, 2015 21:16:56 GMT
Det var nu altid rart at møde nye mennekser, hvilket man – efter Elis mening – altid gjorde bedst når man var alene afsted. Så var der ingen samvittighedskvaler ved at lade vennerne I stikken til fordel for en man mødte. ”Ja her er også ret booket til aften,” kommenterede han og nikkede I enighed til den andens ord. Da manden sagde at han blot søgte selskab, gled mundvigen op I et venligt smil. ”Jamen I så fald har du sat dig ved rette bord.” Lige så hård og kontant han kunne være på jobbet lige så varm og blid kunne han være udenfor jobbet, især når det kom til hans datter. ”Mit navn er Eliott McCloud.” Præsentrede han sig høfligt og rakte hånden frem mod den anden. Spørgesmålet fik Eli til at trække let på skuldrene. ”Tja.. jeg kommer fra arbejdet, så dette her var en lidt spontan ide.” Forklarede han roligt, ”hvad med dig selv?” Havde han skulle mødes med nogen her til aften havde han jo nok sat sig sammen med dem måtte man gå ud fra.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 1, 2015 19:13:37 GMT
Manden virkede ikke fuldkommen komfortabel ved Dexters selskab, det var altid lidt akavet til at starte med, men det skulle han nok få ændret på. Om ikke andet kunne han spille på sin naturlige charme. Eller lade som om han havde en. Dexter skævede ned mod hånden, inden han rakte frem og trykkede den på god gammeldags manér. Det kunne han godt lide. ”Dexter Dubbles.” præsenterede han selv. ”Hyggeligt at møde dig. ”En spontan idé er nok det bedste udtryk for det.” medgav han og nikkede kort. Han havde jo ikke nogen reel grund til at være der, andet end at han ikke gad hjem… og det var ikke en grund han kunne sige højt. Han ville ikke virke som den der type der tog på barer og hang ud mens hans kæreste trippede rundt derhjemme – det var jo ikke fordi han gjorde det hele tiden. ”Jeg ved ikke helt hvorfor jeg er her, hvis jeg skal være helt ærlig.” rettede han sig selv.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 4, 2015 18:54:33 GMT
Han trykkede Dexters hånd nu med viden om mandens navn. "Jamen hyggeligt at møde dig Dexter Dubbles" sagde han blot og tog en tår af sin øl. "De spontane ideer ender jo oftest også ud i god underholdning." Sagde han blot med et let morende smil på læben. Dette her kunne da sagtens blive hyggeligt, det var altid rart at have nogen at sidde og snakke med. Måske flirte med -man kunne jo aldrig vide. Eliott måtte le lidt da han så gjorde opmærksom på at han måske ikke havde nogen reel grund til at befinde sig her, nysgerrig som han nu engang var, tog han en ny tår af øllen og betragtede ham lidt. "Måske du bare søgte godt selskab?" Forslog han uden at ligge andet i det end en venlig tone. Indrømmet havde Eliott intet imod engangsfornøjelser skønt de som oftest var med kvinder. "Du bor eller arbejder måske i nærheden?" Spurgte han videre ind bare for at spore sig lidt ind på hvem han var og hvad han lavede til dagligt. Nu lå Grey Lawfirm ikke så langt herfra så hans undskyldning var vel at det var hyggeligt at kigge forbi efter arbejde inden man smuttede videre hjem.
|
|
|