Yulansquin Faa
•
Magiker
Fødselsdag: 12.09.2029
Blodstatus: Fuldblod
Magisk niveau: Over middel
Status: Animagus
Seksualitet: Heteroseksuel
Civilstatus: Single
Oprindelse: Japansk/engelsk
Bosat: Scotland
Skole: Hogwarts
Kollegium: Hufflepuff
Arbejdsplads: Montrose
Stilling: Søger
C-box navn: Fnuggie
|
Post by Yulansquin Faa on Oct 3, 2019 16:57:43 GMT
Tiltænkt: @aimi Tid/sted: Yules lejlighed Lørdag kl 13 Vejr: Regnen slår mod ruderne Lørdag tid til at slappe af, eller faktisk ikke helt, men det var da en start. Yules tante havde sanket om at komme forbi til te, og hvad var bedre end det? Det var den bedste tante hun havde, og hun holdte virkelig meget af hende. Det eneste hun skammede sig over var at hun ikke havde inviteret sin tante med ud for at finde en brudekjole. Dog havde Haru Faa gjort et rigtig godt stykke arbejde, og kjolen var fundet. @themadhatterwasher28 havde været imod den, men hun var lige glad. Dette var hendes bryllup og noget til dette bryllup ville hun faktisk gerne selv bestemme. Det havde ikke været hendes valg at gifte sig med Matthew, det havde været hendes far Jukumo Faa og han havde valgt familien. Til alt held havde Yules og Matthew kommet godt ud af det med hinanden selv da hun var taget på den hemmelige rejse til Norge for at besøge ham. De havde endda kysset, og det havde overrasket hende totalt. Men så igen det var også hende der havde kysset ham og ikke omvendt. Lejligheden duftede af nybagt kage, og teen stod allerede inde på stue bordet. Der var dækket pænt op på stuebordet og kopperne stod allerede klar på stuebordet. Det var et stykke tid siden hun havde set sin tante, men det var nu meget rart at snakke lidt med familien en gang i mellem. Måske hun kunne få sagt at hun havde været på rejse for at besøg Matthew, måske hun også kunne få sagt at de havde haft kysset. Hun stod i køkkenet og puttede det sidste i en opvaske maskine da det ringede på døren. Det måtte være hendes tante, så hun skyndte sig at blive færdig. Håret sad løst på hende og hun bevægede sig ud imod døren, lige inden døren kiggede hun sig i et spejl. Håret var fint, makeuppen sad som den skulle, alt var bare perfekt lige nu. Hun tog fat i håndtaget og åbnede døren og der stod hendes tante. "Tante, hvor er det godt at se dig! Kom ind kom ind." kom det fra hende og krammede sin tante i døråbningen for at træde til side så hun kunne komme helt ind. Hun bevægede sig ind imod stuen og svang sin stav så pejsen tændte. Der kunne godt være lidt hygge stemning nu hvor hendes tante var kommet.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 3, 2019 21:01:10 GMT
Vejret var hæsligt, bare hæsligt udenfor. Regnen stod ned og vinden havde nær revet paraplyen ud af hænderne på Aimi - to gange. Regnen havde virkelig gjort sit bedste for at rive hendes udseende fra hinanden, men det var intet hun ikke ville være i stand til at ordne, når hun kom indenfor i varmen hos sin niece. Aimi havde ikke nået at vente længe efter at have ringet på dørklokken, før hun var blevet lukket ind og havde modtaget et kram, som hun glædeligt og varmt gengældte. ”Yules, åh det er alt for lang tid siden...” nærmest sukkede hun, fordi hun ved synet af sin niece ikke kunne blive andet end varm om hjertet - hendes kære niece skulle snart giftes... det var så dejligt.
Hun stillede paraplyen fra sig og trak sin jakke af. Stadigvæk våd fra regnen, trak Aimi sin stav frem og kastede en varmlufts besværgelse mod sig selv, så hun kunne tørre sit tøj og sig selv i en fart. Heldigvis havde jakken taget det værste.
Hun gemte sin stav væk igen og rettede kort på sit hår i spejlet, før hun bevægede sig dybere ind i den åbne og lyse lejlighed, som virkede til at være en del større end hvad hende og hendes mand boede i lige nu, sammen med deres barn. ”Hvor bor du smukt, Yules... har du boet her længe?” det var første gang Aimi havde sat sine ben i sin nieces lejlighed - normalt mødtes de altid på en café eller lignende. Langsomt, mens hun fortsat kiggede rundt i lejligheden, begyndte hun at bevæge sig hen til stuebordet, hvor teen stod klar. Noget varm at drikke ville være fantastisk lige nu.
|
|
|
Yulansquin Faa
•
Magiker
|
Post by Yulansquin Faa on Oct 5, 2019 11:50:44 GMT
Selvom det regnede skænkede hun det faktisk ikke en tanke til at starte med. Det var ikke før hun selv mærkede hvor våd Aimi egentlig var. Så var det vidst meget godt at hun havde tændt op i pejsen også. Hun ville nødig have at hendes tante blev syg, det ville virkelig være skidt. Især når hun håbede på at Aimi ville dukke op til brylluppet. Det ville hun i hvert fald sætte stor pris på hvis hun gjorde. Men hun regnede da ikke med noget andet. Alle var jo inviteret til dette her bryllup, i hvert fald af Fuldblods familier. "Ja undskyld, der sker jo bare så meget lige i øjeblikket." kom det fra hende, det var tydeligvis henvist til brylluppet. Det bryllup der snart skulle stå, men som hun egentlig ikke helt ville til. Måske var det bare nerver måske havde hun fået kolde fødder. Tanken om at hun skulle sige ja til en mand hun dårligt nok kendte, og en mand hendes forældre havde valgt var skræmmende.
Hun satte sig i sofaen og begyndte at hælde te op i begge kopper, hendes tante måtte trænge til noget varmt over på den omgang udenfor. "Tak, jeg har boet her i nogle år det må vel være 5 års tid nu." kom det fra hende og satte te kanden på bordet. "Jeg er så glad for at vi kunne mødes. Der er noget jeg brænder for at fortælle men ikke kan fortælle til nogen." det var egentlig lidt pinligt at snakke om, og hun havde aldrig i sit liv ville snakke med hendes forældre om det. Det ville bare være endnu mere pinligt, og de skulle heller ikke vide at hun havde været i Norge for at se Matthew, det var noget hun gerne ville holde lidt hemmeligt, i hvert fald for hendes forældre. For hendes tante var noget helt andet.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 5, 2019 17:14:07 GMT
”Åh det skal du ikke undskylde for, Yules. Det er et stort bryllup, så selvfølgelig tager det al din tid.” Selv havde Aimi aldrig haft udsigten til så stort et bryllup, siden hun valgte at gifte sig med sin mand. Nej, det havde været yderst diskret og hemmelighedsfuldt, og det havde altid ærgret Aimi at hun ikke kunne have haft hele familien med sig og haft en fest. Bare en lille fest.
Hun var kommet hen til stuebordet og satte sig på en stol der, så de kunne sidde sammen og drikke lidt beroligende og varmende te sammen. Det var altid kuren på alt, en varm kop te. ”5 år… Nu skammer jeg mig næsten over at jeg ikke har været her før.” Men tiden fløj bare afsted til tider, og det var jo ikke fordi hun konstant besøgte sine familiemedlemmer – især de ugifte, som ikke rigtig havde en ordentlig husholdning endnu. Da Yules havde hældt noget te op til dem begge, tog Aimi imod den ene kop og gav sig til at puste en smule, før hun nysgerrigt kiggede mod Yules, som havde noget hun ville annoncere. Det fik hende til at række ud efter sin nieces hånd, fordi hun med det samme frygtede det værste – var hun gravid med en anden mands barn? ”Er det noget alvorligt?” spurgte hun hende i en forholdsvis rolig stemme, men med lidt store og bekymrede øjne.
|
|
|
Yulansquin Faa
•
Magiker
|
Post by Yulansquin Faa on Oct 5, 2019 21:03:45 GMT
Stort bryllup ja det kunne hun virkelig ikke løbe fra. Så ville hun faktisk hellere bare have et lille bryllup, bare sådan uden for mange mennesker. Men nej det ville der ikke komme, der ville komme en masse mennesker til et eller andet bryllup hun slet ikke vidste hvad hun skulle mene om. "Det bliver for stort efter min mening..." kom det fra hende, egentlig ville hun bare gerne slippe ud af det her, men hun ville jo vanære familien på nogen måde. Det lå bare ikke til hende.
"Du skal ikke skamme dig Tante, det er mig der ikke har inviteret. Det er mig der burde beklage ikke dig." hun kiggede lidt skamfuldt på Aimi og håbede egentlig bare på at det hele ville være okey imellem dem. Hun ville ikke skubbe sin tante væk fra hende, det var noget af det sidste hun ønskede skulle ske. Hvis det nu bare var lidt mere familie tam tam som Aimi blev inviteret til så havde det været meget bedre ikke? Hun mærkede Aimi's hånd på hendes og hun lagde sin anden hånd oven på. "Nej det er ikke alvorligt... Eller det tror jeg da ikke. Jeg ved det faktisk ikke.." hun anede slet ikke om det var forkert at sige eller hvad det var. Måske hun bare skulle åbne munden og spørge hende om hvordan sådan noget forgik. Bare så hun var lidt forberedt. "Jo altså... Ser du.. Ehm... Bryllupsnatten.... Hvordan fungere den?" hun havde aldrig været sammen med en fyr, og hun hadet at skulle spørge om sådan et pinligt emne. Det var ikke lige frem noget man spurgte alle og en hver. Godt nok havde Matthew sagt de kunne sove i hvert deres værelse til den rigtige tid kom hvor de havde lært hinanden bedre at kende. Men det kunne hun ikke.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 6, 2019 9:09:52 GMT
Aimi nikkede til det der blev sagt, for hun kunne udmærket forstå sin niece - det blev et meget stort bryllup, og der ville sikkert komme mange mennesker Yules ikke anede hvem var. Det var for stort. Men sådan var det, når man kom fra en velhavende familie, der ønskede at vise en frem og vise hvad de var stolte af. ”Jeg forstår dig godt… svarede hun sin kære niece meget kort. Der var ikke meget at gøre ved det, og selvom Aimi hjertens gerne ville tale om det med hende, så ville hun heller ikke åbne op for en samtale der blot ville gøre Yules mere trist.
“Du skylder mig ingen undskyldning. Måske burde vi bare huske at ses lidt oftere i fremtiden.” så blev der lagt låg på den. Der var ingen grund til at de begge skulle sidde og skamme sig over noget de alligevel ikke kunne lave om på. Kort kiggede hun på sin nieces hånd, indtil hun begyndte at tale. Det gjorde tanten meget nysgerrig, for hun havde ikke den fjerneste idé om hvad det kunne handle om - og det kom bag på hende at høre hvad der blev spurgt om. ”Ah!” sagde hun med et smil og klappede sin nieces hånd, før hun tog sig en tår af sin te. ”Du har ikke været sammen med din forlovede endnu, antager jeg? Det vil dine forældre ikke gå med til?” hvis hun kendte hendes forældre ret, så var det konservative. Meget konservative. Selv havde Aimi haft en bryllupsnat med sin mand, før bryllupsnatten - det havde været en skandale, havde folk kendt til de detaljer. Men i dag var der mange unge der var ligeglade med sådan nogle gamle forældede regler. Et underholdt smil havde lagt sig over Aimis læber, mens hun drak sin te og ventede på at høre hvad hendes niece havde at fortælle.
|
|
|
Yulansquin Faa
•
Magiker
|
Post by Yulansquin Faa on Oct 8, 2019 12:00:42 GMT
Hun havde ingen ide om hvem der ville dukke op til det bryllup, og hvem der blev inviteret. Det var jo ikke fordi hendes familie og Price familien gik i de samme kredse. Så der ville helt klart dukke folk op hun ikke kendte til. Det ville virkelig være en skidt ting at der kom så mange mennesker og hun kun vidste hvem hendes egen familie var, og så lige noget af familien Price. Det var vel også bare sådan det måtte være, det var jo ikke fordi hun havde måtte bestemme hvem der skulle komme med til det bryllup, eller bestemme hvem der skulle dukke op. Det eneste hun havde fået noget at sige var kjolen. Den kjole hendes mor slet ikke så at hun havde på. Hun var lige glad, hun havde valgt kjolen og så måtte hendes mor bare finde sig i det. Bare for at være lidt mere provokerende ville hun slet ikke have pels på om skuldrende. Så kunne den også bare være lige meget.
"Ja indtil jeg flytter..." det lå fast at hun skulle flytte til Norge. Matthew ville ikke flytte til England eller Scotland, så hun måtte jo trække læsset og gøre sin mand glad, der var intet andet at gøre. Desuden skulle hun vel også gøre Matthew glad ikke? Hun måtte bide sig i læben til sin tantes ord. Det var alligevel lidt pinligt det her, og de skulle nok aldrig være kommet ind på emnet, men nu var de her altså. "Nej altså.. Jeg har aldrig været sammen med nogen. Det er ehm.. Altså vi har da kysset. Eller jeg har kysset ham..." hun stirrede lidt ned på sine hænder. Hun havde aldrig fortalt det til nogen før, hverken at hun aldrig havde været sammen med en fyr før, eller at hun rent faktisk havde kysset Matthew. Hun var lidt hemmeligheds fuldt når det kom til hvad der var sket i Norge. Faktisk var der ingen der vidste at hun havde været i Norge, ikke før nu. "Det skete da jeg var i Norge i alt hemmelighed. Jeg skulle jo lære Matthew at kende og så snakkede vi om..." Hun kunne ikke nævne Hailey's navn nu. Det ville bare skabe problemer for hende selv, og hun havde virkelig ikke lyst til at begynde og græde nu. Hun havde grædt nok over tabet af Hailey.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 10, 2019 16:56:14 GMT
Det underholdte smil forsvandt ikke, tværtimod. Hun var meget nysgerrig over hvad hendes niece havde at fortælle hende om hendes forhold til den kommende mand, Matthew Price. Øjenbrynene blev skudt i vejret, da hun fortalte at hun havde kysset med manden, noget hun slet ikke havde set komme... alligevel burde hun måske have forudset det? De var trods alt begge unge og fra en lidt anden generation end både hende og Jukumo. ”Du kyssede ham? Turde manden ikke at kysse dig først?” hun sippede til sin te og holdte sit blik på Yules. Det var det eneste hun var skuffet over - en mand burde tage det første skridt og kysse kvinden... en mand burde ikke lade en kvinde føle sig desperat. Det var næsten gået hendes næse forbi at Yules nævnte at hun havde været i Norge, men da hun først fangede det, stillede hun sin kop fra sig og kiggede en smule forvirret på sin niece, ”Vent... jeg vidste ikke du havde været i Norge?” hun ville gerne have alle detaljerne med, og for hver en ting Yules fortalte, havde Aimi næsten et nyt spørgsmål, der poppede op i hovedet på hende. Hvad havde de snakket om? Hvordan var de begyndt at kysse? Aimi sagde ikke så meget, men hendes ansigt var et stort nysgerrigt spørgsmålstegn.
|
|
|
Yulansquin Faa
•
Magiker
|
Post by Yulansquin Faa on Oct 13, 2019 14:34:41 GMT
Det var faktisk en anelse pinligt at sidde og snakke om dette her. Men så igen hun ville hellere snakke med Aimi om det end hun ville snakke med sine forældre. Det ville virkelig være skidt hvis hun begyndte at snakke om sådan noget. For hvad ville de ikke sige til at hun var taget på en hemmelig tur til Norge for at se sin kommende mand uden opsyn! Nej så hellere snakke med Aimi der kunne holde tæt, og så var det også bare lidt nemmere at snakke med hende frem for noget andet. "Altså... Vi snakkede om... Hailey... Og så søgte jeg bare lidt tryghed. Du ved jeg hader at snakke om hende.. Jeg bliver så følelsesladt.." hun kiggede væk og kunne mærke at hun allerede var ved at blive ked af det. Hun kunne ikke lide at snakke om Hailey, og det var langt fra den sikre vej lige nu. Hailey var død i følge hende, og det skulle resten af familien bare lige indse også.
Hun tog fat i sin te kop og tog en tår af den efter at have pustet lidt på teen. Hun havde været i Norge, og det havde faktisk været rart. Hun havde lært Matthew bedre at kende, og det var det der havde været hele formålet med turen. Hun var blevet nød til at lærer Matthew at kende, de skulle bo sammen, og så ville det bare være forkert når de ikke kendte hinanden. For hvad med børn, og de skulle dele værelse sammen. Der var så mange ting hun ikke forstod og alligevel var der ting som hun gerne ville vide. "Ja altså... Ja.. Ingen ved det, ikke før nu. Du må virkelig ikke fortælle det til mor eller far" hun ville ikke have ballade over at hun havde taget væk og ikke koncenteret sig om Haru som hun havde lovet at gøre. Hun havde primært lagt vægt på at lære Matthew bedre at kende. Det var det der var vigtigt for hende. Ikke at Haru ikke var vigtig for hende, for det var han da! Der var bare det her bryllup der kom lidt mere i vejen end noget andet.
|
|
|