Deleted
•
Post by Deleted on Oct 21, 2019 16:40:07 GMT
Marietta syntes ikke at kunne meget andet end at smile af Kiaras kommentar. Hun nikkede anerkendende og stille og roligt, sad hun ellers bare og nød sin drikkelse, alt imens hun lagde hovedet lidt på skrå. ”Går det godt i skolen?” Spurgte hun så.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 21, 2019 17:04:37 GMT
Skolen!?! Helt ærligt! Kunne man snakke om noget mere kedeligt end skole!? Kiara vidste godt at skolen var vigtig, men det gjorde den altså ikke mere spændende! Det var røvkedelig og hun havde svært ved at sidde stille igennem en hel skoledag. Dog var der nok en ting, ved det spørgsmål hun ikke helt kunne undgå at nævne. Lidt pinlig kløede hun sig ved den ene tinding og drak så lidt af sin kop før hun rømmede sig. "jo altså faktisk så... Ser du... jeg øhm... Har muligvis fået en enkelt eftersidning." Hun smilede uskyldigt til sin storesøster og skammede sig samtidig over at være nødt til at fortælle det. Hun pillede lidt ved en serviet og sørgede for ikke at have øjenkontakt med sin ældre søster. "Jeg øhm... Faldt.. sådan lidt i.. søvn, i Magiens historie..." Inden hun overhovedet nåede at se eller bemærke Mariettas reaktion slog hun allerede over i de første undskyldninger. "Det er altså ikke min skyld Mari! Det fag er SÅ kedeligt! Jeg forstår ikke hvorfor det skal være sådan. Desuden så havde jeg brugt den foregående aften på at træne quidditch og kom måske lidt for sent i seng." Klokken havde hvert fald været over midnat, før hun havde lagt sig til at sove, men hun måtte jo sikre sig at planen var klar til holdet, så de kunne vinde quidditchturneringen. "i quidditch går det meget godt"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 13, 2019 11:24:13 GMT
Et lille opgivende suk lød fra Marietta som Kiara forklarede at hun havde fået en eftersidning. Hun rettede lidt på en af de mørke lokker og hun rankede sig så ellers en smule i sit sæde, som søsteren begyndte at undskylde sig med, hvor kedelig skolen var. Selv havde Marietta da i sin tid også fundet en del skolearbejde kedeligt, men hun vidste også, at det var vigtigt at gøre sig umage og minen blev således en smule fast, som hun rystede stille på hovedet. ”Kiara…Hør…Din skolegang er altså vigtig…Selv de dygtigste Quidditchspillere kommer altså ikke langt, uden bare en smule mellem ørene.” Forsøgte hun venligt, som hun rakte ind over bordet for at give søsterens hånd et klem.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 14, 2019 6:53:59 GMT
“Jeg har noget mellem ørerne! Men det fag er så kedeligt.” Lød det strengt fra Kiara før hun kortlagde armene over brystet og så surt på sin søster. “I de andre fag går det da meget godt. Men det klart dyrs pasning og pleje der er nemmest. Eller Forsvar mod mørkets kræfter.” Det var samtidig også begge fag hvor man var mere aktiv og ikke bare sad stille hele timen. Hun kløede sig lidt i håret og kiggede så på sin søster igen. Desuden så ved du godt at jeg skal være quidditchspiller!” Det var hvert fald hvad hun håbede på.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 18, 2019 10:35:08 GMT
Marietta trak sin hånd til sig, som Kiara stædigt afslog hende. Et suk gled over hendes læber og lidt opgivende, lænede hun sig så ellers tilbage i stolen, alt imens hun eftertænksomt bed sig selv en smule i underlæben. Minen forblev dog alvorlig og roligt, men også bestemt, svarede hun så; ”Det er meget muligt. Men nu er det nu engang sådan, at live ikke altid føjer os, som vi ønsker det, Kiara. – Og realistisk set, så ved du også godt at sådan en karriere kan have udfordringer med sig.” Hun holdt en lille pause og selv, lagde Marietta nu armene over kors. ”Og…Og hvis dit qudditchspil distraherer dig fra skolen i forvejen, hvad godt vil det så bringe dig, at jeg snakker med nogen for dig?” Spurgte hun nu, lidt mere kontant.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 18, 2019 19:09:54 GMT
Selvom Kiara var noget utilfreds med sin søster lige nu, så lyttede hun alligevel efter. Hun måbede dog og løsnede armene, som Marietta var ved at fratage hende mødet med en quidditchspiller, bare fordi hun havde sovet i en time. "HVAD!! Det mener du ikke vel? Du lovede! Jeg havde lige glædet med til at kunne fortælle @kyle om det." Lød det utilfreds fra hende. Hun var bestemt ikke tilfreds med søsterens udspil. Generelt var hun så utilfreds at hun ikke engang helt bed mærke i den snert ærgelse over ikke at kunne snakke med Kyle om det, som begyndte at røre på sig. Hun ville gerne snakke mere med Kyle, der var bare så lang tid til deres kamp, og egentlig var de jo rivaler på skolen, så det var ikke helt nemt sådan bare at gå hen og snakke med ham. "Jeg lover jeg ikke falder i søvn igen, hvis du arrangere det møde" Tiggede hun så. Quidditch var super vigtigt det var helt sikkert.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 18, 2019 20:07:25 GMT
Hvis der var noget Marietta altid havde været god til, så havde det været at få sin vilje. Ikke nok med at hun var umådeligt stædig, så var hun trods alt også lidt af en kontrolfreak. Hun holdte af at vide, at hun havde overhånden – hvilket måske også var grunden til at hun på nuværende tidspunkt ikke trivedes i sit forhold med Shawn. Blikket forblev således fast på Kiara, som hun brokkede sig. ”Det handler ikke bare om at du ikke falder i søvn Kiara. Det handler om at jeg vil have at du yder dit bedste…Over hele linjen.” Svarede hun roligt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 18, 2019 20:30:02 GMT
Uanset hvor irriterende Marietta var, så vidste Kiara jo godt at hun havde ret. Det var bare ikke rimelig at det kun var hende hun var efter. Finn, deres mellemste bror, var mindst lige så useriøs som hun var, og han var endda på 7. årgang! Hvis der var nogen der skulle til at tage sig sammen, så var det ham! Bare fordi han var en dreng og Marietta sikkert ikke havde de samme forventninger til ham. Hun regnede vel med at Kiara blev en karrierekvinde som Marietta var det, men så nemt var det bare ikke. Desuden ville Kiara aldrig drømme om at få et job i ministeriet. Så næsten hellere spise snegle! "Jeg yder mit bedste. Det gør jeg virkelig! Bare fordi jeg har et fag jeg har svært ved. Var du måske den bedste elev i alle fag dengang du gik i skole?" Spurgte hun provokerende, skønt hun alligevel lidt frygtede svaret. Marietta var en helt anden støbning end hvad hun selv var. Somme tider spekulerede Kiara på om de virkelig kunne være i familie sammen eller om der måske var sket en fejl under fødslen, men de lignede hinanden for meget til at det kunne være et tilfælde. Kiara sukkede dybt og så på sin ældre søster, der havde alt! "Kunne du ikke bare lade mig få den ene ting? ét møde helt ærligt.. Du lovede..."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 18, 2019 20:40:57 GMT
Marietta rynkede lidt på næsen, som Kiara begyndte på sit karakteristiske brok. – Klassisk, om end det undrede den unge kvinde, at lillesøsteren endnu ikke var vokset fra den slags pladder og plageri. Ligegyldigt hvad, forblev minen dog fast og hun betragtede blot Kiara med samme sigende mine. – Urokkelig, som var hendes vilje malet i sten. ”Jeg lovede absolut ikke noget Kiara. – Og hvis du skulle være i tvivl, så vil jeg dig faktisk bare det bedste.” Svarede hun køligt, før hun så lænede sig ind over bordet, for igen at søge søsterens blik, med sit eget stålfaste. ”Såhh…Er det en aftale, eller ej?”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 21, 2019 19:50:35 GMT
Kiara vidste godt at hendes søster kun ville hende det bedste, hun var bare så pokkers træls nogen gange. Det var som om hun slet ikke forstod Kiara på nogen områder. Men Marietta var selvfølgelig også noget mere piget og virkede ikke til at gå så meget op i Quidditch som Kiara gjorde det. "Ja, vi har en aftale. Jeg har jo lige sagt at jeg lovede..." Hun gad ikke snakke mere om det.. Hun vidste hun ville fejle igen uanset hvor meget hun prøvede, men det ville hun ikke fortælle sin søster, hvert fald ikke før efter hun havde mødt denne quidditchstjerne.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 21, 2019 20:45:34 GMT
Marietta nikkede kort. Hun rakte ud efter sin drikkelse, nippede lidt til den og sukkede så ellers svagt, som hun lænede sig tilbage i sædet. ”Godt…” Svarede hun kort, før hun så ellers rettede lidt på sin bluse. ”Har du så andet på programmet i dag? Nogle venner du skal mødes med hernede i byen, nu hvor det er Hogsmeade weekend?” Spurgte hun prøvende, i et forsøg på at skifte emne.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 25, 2019 16:08:37 GMT
Marietta havde fået sin vilje, som hun altid endte med at få. Men sådan var det, hun var jo også den ældste og sikkert klogere end Kiara, selvom hun aldrig ville indrømme det. spørgsmålet fik hende til at rødme lidt og kigge ned i bordet.. "Faktisk så.. så var der en dreng der inviterede med med i går.. Vi.. jeg ved ikke det var rigtig hyggeligt. Han er virkelig... cool." Kiara forstod sig ikke på forelskelse og hun så derfor ikke den kriblende fornemmelse i maven som værrende forelskelse. Det var jo bare fordi han var lige så glad for quidditch som hun var. Det havde været fedt at kunne dele det.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 26, 2019 13:52:29 GMT
”Uha..En fyr?” Mariettas øjne blev en smule større, som lillesøsteren begyndte at fortælle om den her ’seje gut’ og nysgerrigt lænede hun sig atter lidt frem i et forsøg på at muntre Kiara en smule op igen og vise lidt entusiasme. ”Hvad er han så for en fisk? – Fortæl.” Beordrede hun, som hun atter nippede til sin drikkelse.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 28, 2019 15:30:03 GMT
Der gik en trækning over Kiaras ansigt som hendes søster kaldte Kyle for en fyr. Okay det var også hvad han var i princippet, men det var ikke et term Kiara brugte og at hun skulle være vild med en fyr, var slet ikke på tale hos hende. Det vidste hun da intet om. ".. Ja altså han hedder @kyle, og går på min årgang." Hun sad og pillede lidt ved sin kop mens hun overvejede hvad hun egentlig skulle sige, men det var også ret spændende faktisk at få denne form for opmærksomhed af sin søster, der ellers altid virkede til at være så fjern fra hende rent personlighedsmæssigt. Hun måtte dog tænke lidt før hun åbnede munden. "Altså han spiller quidditch og han håber på at blive professionel efter Hogwarts. Det helt vildt. Han er virkelig dygtig og kan nogle ret fede tricks. Vi blev ret enige om at det bedste job er professionelspiller og hvis ikke så vil han designe koste. Det faktisk ret sejt, det havde jeg slet ikke overvejet. Men han er virkelig dygtig både til holdspil og til at score mål. Han er angriber for Gryffindor. OG.. altså, han ser da meget sød ud."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 30, 2019 15:29:23 GMT
Marietta sad og varmede hænderne lidt på sit krus, alt imens hun lyttede nysgerrigt til, hvad Kiara havde at fortælle. Hun nikkede af og til anerkendende og ganske let, lagde hun hovedet på skrå, som hun spekulerede for sig selv. Det var typisk de unge at tænke over alle drømmescenarierne istedet for egentlig at overveje, hvad der måske kunne være realistisk. I håb om at holde Kiaras humør en smule oppe og samtidig vise lidt entusiasme, så hun ikke altid bare var ‘hende den domme bedrevidende storesøster’. “Det var da dejligt, Kiara.” Svarede hun roligt, som hun sendte søsteren et smil. “Er han sød?” Spurgte hun så nysgerrigt.
|
|
|