Sky Wolfgang
•
Magiker
Fødselsdag: 16.08.2039
Blodstatus: Halvblod
Magisk niveau: Middel
Seksualitet: Heteroseksuel
Civilstatus: Single
Skole: Hogwarts
Kollegium: Gryffindor
Stilling: Arbejdsløs
C-box navn: Chrille
|
Post by Sky Wolfgang on Aug 25, 2019 17:56:35 GMT
Tråd til Mason PerezSeptember - 2056
Sky havde klaret ferien hos sin far Theodore Wolfgang, ikke at det havde været nogen sindsoprivende oplevelse, han havde ryddet et værelse til hende og så var hun ellers blevet overladt til sig selv derfra. Dermed blev gensynsglæden med slottet kun større. Det var helt klart hendes hjem nu hun ikke kunne bo hos sin mor. Det var rart nok at være tilbage i rutinen, skøn hun ikke ligefrem havde været heldig i forhold til faglægningen. Mandag morgen stod på Botanik, hendes utimative hade fag. Egentlig var faget vel nok okay, men det var kedeligt og hun forstod det ikke. Det var jo bare planter. Jo der var da nok planter, der gjorde at man kunne trække vejret under vand, men det var jo ikke ligefrem hvad de arbejde med her. Sky så opgivende op på deres Professor som hun forklarede dagens opgave. De skulle angiveligt sortere nogle planter i giftige og ikke-giftige. Det var starten på et længere forløb. Sky nidstirrede planterne der alle mest af alt lignede grønne bregner. Hun førte opgivende fingrene gennem de røde lokker og fik så øje på Mason, hvilket fik hende til at smile. Han var en af de populære fyre på årgangen, måske han kunne gøre timen lidt mere spændende. "Hei Mason?! Skal vi danne par?" De havde fået at vide det kunne være en god ide at arbejde sammen to og to, og Sky havde nu udset sig Mason som sin partner.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 25, 2019 18:03:16 GMT
Mason havde ikke set frem til denne time. Det var alt for tidligt at tænke på planter! Han sukkede og rystede på hovedet men lyttede til hvad professoren sagde. Det var trods alt det sidste år, så der skulle fokuseres det sidste år. bogen var åbnet på den rigtige side, men hans holdning var en smule hængende. Han gabte en smule og kiggede forbavset på Sky da hun kom hen til ham. Sky han havde delt kollegie med i 7 år nu. Hun var skam sød nok, meget normal pige som gik i et med mægden. Han nikkede til hende ”Det kan vi godt, men lad være med at forvente det store af mig. Føler mig slidt som en husalf..” han rykkede sig en smule så der var plads til Sky. Han var også træt efter en hård træning dagen forinden. ”Quidditch var hård ved mig igår. Så er helt kvæstet idag”
|
|
|
Sky Wolfgang
•
Magiker
|
Post by Sky Wolfgang on Aug 25, 2019 18:50:08 GMT
Okay, så det lød ikke helt til det var her hun kunne hente sin manglende viden, men hei han var stadig en formidabel smuk løve og det ville hun noget hellere end bøvle for meget med botanik. Det var virkelig hendes hadefag så alt var kærkommen for at hun kunne slippe. Hun gik over til fyren og smilede til ham før hun så kiggede på deres arbejde. "Helt ærligt, så kan jeg virkelig ikke se forskel. Det er jo bare planter.. Jeg mener de er grønne fedt. waw." Lød det lidt umotiveret fra hende. Det var ikke hendes ting det her og lige nu havde hun bare brug for.. alt andet. Hun kom dog til at grine lidt af han kommentar. "Vi har lige haft ferie i 2 måneder, hvordan kan du allerede være træt?" Det var alligevel voldsomt, medmindre selvfølgelig at det var ligesom mange andre, der havde brig for lige at vende sig til at være tilbage igen. Hun spidsede dog ører, som han nævnte quidditch. Det var noget hun godt kunne lide. "Ja? I har vel tænkt jer at vinde pokalen igen i år ikke?" Det var ofte gryffindor der vandt den så det håbede Sky også de ville gøre i år, nu det var sidste år hun gik på skolen.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 25, 2019 19:28:29 GMT
Allerede Sky som gik amok med at snakke fik Mason til at gabe en smule. Det var alt for tidligt at have så meget gåpåmod, og så endda i botanik. Han trak på skuldrene og smilede til hende som hun gjorde nar af planterne. Det virkede mest af alt som om hun prøvede at passe ind... at være en af 'the cool kids' Men det var da sødt. "Det lyder dybt betryggende at vi så skal arbejde sammen..." sagde han sarkastisk og smilede til hende. "Hård træning igår." rettede han hende da hun fik det til at lyde som om han ikke havde lavet andet end at træne. Selvom Mason fandt botanik kedeligt var han stadig i toppen af klassen, han gad bare ikke hovere med det. "Nu må vi se hvordan det går. Jeg er sikker på vi får kamp til stregen"
|
|
|
Sky Wolfgang
•
Magiker
|
Post by Sky Wolfgang on Aug 25, 2019 20:15:42 GMT
Sky mærkede varmen stige op i sine kinder, som Mason kommenterede på samarbejdet og muligvis hentydede til hvor farligt det kunne være at hun ikke kunne se forskel. Det var ikke fordi Sky var dum, hun var blandt de bedste i mange andre fag, men botanik var bare ikke hendes ting. Det var faktisk ærgerligt, for hun skulle gerne bruge det for at komme videre med sin drømmeuddannelse. Eller det ville hvert fald være godt at have med i bagagen. Blikket faldt imod bogen og hun læste igen forskellene, men hun forstod det bare ikke. Nogen havde det svært med tal og nogen med opskrifter, men hendes største problem var altså planter. Hun lod en let læsefinger løbe over teksten, der tydelig afslørede hvornår det blev svært eftersom fingeren der stoppede i lidt tid. "Jeg gør mit bedst. Jeg forstår det bare ikke." forklarede hun så ærligt uden at det lød som ynk, for det var det bestemt ikke, det var blot til info.
Hun så overrastet på ham, da han fortalte om træningen. Var de virkelig allerede begyndt at træne? "Ja så forstår jeg bedre. Jeg vidste ikke I allerede var begyndt at træne." Det gav selvfølgelig god mening de var skolens bedste hold, hvis de startede træningen så tidligt, men så igen hvis man ville vinde skulle man sikkert igang. "Men jo, jeg kender godt til det med hård træning." Når hun selv trænede i skoven med sin bue, så kunne hun også være noget øm i armene bagefter, det var dog ikke helt det samme, men mon ikke godt man kunne sammenligne det lidt. Der var dog ingen på skolen, som vidste hun skød med bue og pil, det var hendes hemmelighed, mest fordi det var en mugglerting, men altså folk behøvede jo ikke vide alt. Hun smilede igen til Mason, "I Plejer at være rimelig seje. Og du lukker da sjældent bolde ind, hvad jeg har set." FLirtede hun så lidt, mest bare for at skabe lidt hyggestemning at arbejde i.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 25, 2019 21:29:48 GMT
Og dog fortsatte hun med at snakke på trods af at der ingen interesse var vist fra Masons side af. Han rystede på hovedet af hendes snakken med et lille smil på læben. ”Du snakker ret meget..” sagde han meget direkte til Sky og kiggede ned i de planter hun pegede på. ”Ved ikke lige hvordan du kan tage fejl af dem. De ligner jo slet ikke hinanden. Men hver sin styrke…” sagde han kort og begyndte at skrible i sin notesbog som om han slet ikke var interesseret
|
|
|
Sky Wolfgang
•
Magiker
|
Post by Sky Wolfgang on Aug 26, 2019 3:47:51 GMT
Det overraskede hende lidt, at blive beskyldt for at snakke meget, så meget sagde hun da heller ikke. Hun kunne nemt sige mere, men det måtte hun da så hellere lade være værre med. Hun skævede lidt til ham og begyndte så at læse igen. Han kunne sige nok så meget at de ikke lignede hinanden, men for hende gjorde de det altså. "Godt så, hvis du siger de ikke ligner hinanden, vil du så vise mig forskellen, for jeg forstår det ikke." Hun fortrød næsten at hun havde valgt at være i gruppe med Mason. Det var ligefør hun stod og overvejede at selv @nohr var sødere, men han havde måske også bare ramt hende en dag hvor hun var lidt nede.
Hun skævede til Mason igen og hævede et øjenbryn af ham. "Hvorfor er du egentlig sådan der? Så ligeglad?" ordene var hårdere end det havde været hendes mening, men hun undrede sig over det. Han virkede jo klog, så hvorfor ikke stå ved det?
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 26, 2019 21:29:02 GMT
Han kiggede på hende som hun åbnede munden og rystede på hovedet af hende. " Den ene plante er grøn, den anden er gul... det burde være ret åbelyst.." sagde han henkastet og sukkede over at skulle arbejde sammen med en som var komplet inkompetent i forhold til planter "Jeg er ikke ligeglad, men folk skal bære deres egen vægt, du havde vel ikke forventet at jeg skulle lave hele opgaven og du så skrev dit navn på? Du valgte jo mig bevidst fordi du ved jeg ligger i toppen af klassen" sagde han irriteret
|
|
|
Sky Wolfgang
•
Magiker
|
Post by Sky Wolfgang on Aug 29, 2019 6:58:27 GMT
Det lød så simpelt, når han bare sagde, at man skulle kigge på farven af planten, hun kneb da også øjnene let sammen og kiggede igen på planterne. Der var faktisk forskel. "Arh! så.. den der -" Hun peger på en gullig plante. "Den er giftig?" Forsøgte hun. Jo længere tid hun kiggede, jo mere forskellige blev planterne faktisk, det lyste lidt op for hende og hun virkede lidt gladere for timen.
Hun så overrasket over på ham over hans konklusion af hende. Var det virkelig hvad han troede? "Hvad!? Du tror ikke helt alvorligt, jeg kun valgte at være sammen med dig for at du skulle lave det hele og jeg så bare skriver mit navn på opgaven?" Hun var overrasket, det kunne hun alligevel aldrig finde på - ikke gratis hvert fald. Så ville hun som det første forhandle omkring det først eller hvert fald være sikker på Mason var indforstået med det. "Det var faktisk ikke derfor jeg valgte dig. Jeg valgte dig mere fordi jeg gerne ville snakke med dig."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 2, 2019 17:53:13 GMT
Mason hævede et øjenbryn og foldede sin bog sammen og lagde en hånd på den, samtidig drejede hans sig mod Sky. "Okay Sky. Hvad vil du gerne snakke med mig om?" spurgte han koldt og kiggede hende direkte i øjnene med et spydigt blik. Hans indtryk af Sky var bestemt ikke særlig godt lige nu. Specielt eftersom en 7 års elev ikke kunne kende forskel på grøn og gul. Han sukkede og lod en finger glide langs kanten af bogen
"Det er fair nok du ikke vil indrømme det Sky. Enten er du her fordi du vil have gode karakter, eller fordi du synes jeg er pæn og havde håbet på at vi kunne snakke lidt og vi vil falde for hinanden, blive kærester... osv osv osv.." sagde han henkastet og igen irriteret. Det var bestemt ikke første gang en pige havde opsøgt ham.
"Tvivler på du er min type. Du er for.... normal" sagde han og åbnede bogen igen og begyndte at læse
|
|
|
Sky Wolfgang
•
Magiker
|
Post by Sky Wolfgang on Sept 2, 2019 18:19:08 GMT
Det gik hurtigt op for Sky at fyren foran hende slet ikke var som rygterne tilskrev ham. Ikke at hun direkte var forelsket eller noget, men jo han var da en af de fyre der blev snakket om på sovesalen. Det var utroligt som hun skulle tage fejl af folk hele tiden først havde det været Nohr og nu Mason. Han var da noget af det mest arrogante egoistiske hun længe havde mødt. Han ville sikkert passe perfekt overfor hendes far. Tanken gjorde hende vred, men hun prøvede at holde sig selv tilbage. "Det vedjeg da virkelig ikke.. Jeg ville gerne bare lære dig at kende. Det er vel ingen forbrydelse?" Han var mærkelig eller også havde han bare en dårlig dag. Et eller andet måtte det være og oven i det, så tværrede han det ned i hovedet på hende at hun havde svært ved faget, bare fordi hun havde svært ved at skelne farverne fra hinanden. Det gjorde det bestemt ikke bedre at han begyndte med forslag til hvorfor hun havde spurgt om at være i gruppe. Mente han virkelig det der alvorligt. Hun mærkede vreden boble i sig og bed tænderne hårdt sammen. "Ih ja Mason. Jeg ville EEElske at være din kæreste. Det er da kun det jeg drømmer om. Hvad tror du selv?!" Hun hævede et skeptisk øjenbryn og fortråd nu at hun var gået i gruppe med ham, hvordan var han lige blevet så populær? Hans kommentar om at hun var normalt fik hende til at se endnu mere overrasket på ham. "Tja, jeg er jo nok kun hvad du ser mig for at være."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 2, 2019 19:40:04 GMT
Mason ville knap nok anerkende hende som hun stod der og snakkede, på et tidspunkt havde han fået nok og sendte hende derfor et skarpt blik. "Er du færdig nu Sky? Det tror jeg nok du er." sagde han koldt, men med et skræmmende blik. Han havde ikke intentioner om at gøre hende noget, han magtede bare ikke diskussionen foran en masse elever. Dramaet var der nok af med pigerne på hans kollegie. Der skulle ikke starte flere rygter.
|
|
|
Sky Wolfgang
•
Magiker
|
Post by Sky Wolfgang on Sept 2, 2019 19:51:01 GMT
Sky var fuld af irritation lige nu. Irritation der havde hobet sig op over sommeren over det hus hun skulle flytte i, over den far hun pludselig havde, og Mason bragte kun mere brænde til bålet. “Du er et arrogant opblæst fjols og jeg kan slet ikke forstå hvorfor du er som du er!” Hun blev stille lidt. Ordene var ligesom bare eksploderet ud af munden på hende, men utroligt nok føltes det virkelig rart. Det var som en forløsning af en knude der havde været spændt i hendes bryst hele sommeren og nu... nu var den væk. Hun kiggede på Mason igen. “Nu er jeg færdig... undskyld... og tak” selvom hun mente ordene var hun alligevel flov over hvad hun havde kaldt ham.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 2, 2019 19:54:21 GMT
Mason kiggede ned i sin bog indtil hun var færdig med at snakke for at kigge på hende og se at de havde hele klassens opmærksomhed. Mason rejste sig op og kiggede hende stålfast i øjnene. "Ja det er du nu" hviskede han til hende for at gå ud af lokalet. Han ville bruge mere tid på en opblæst bimbo der ikke havde nok viden til at indse at hun lige havde skabt en scene. Og derved en masse drama, som han virkelig ikke kunne overskue lige nu. Der var så meget skolearbejde for tiden. Han kom udenfor klassen og satte sig ud på græsset og kiggede op mod himlen. "Jeg magter ikke de børn her" sagde han for sig selv
|
|
|
Sky Wolfgang
•
Magiker
|
Post by Sky Wolfgang on Sept 5, 2019 6:09:29 GMT
Det løb hende koldt ned ad ryggen, som Mason hviskede til hende. Noget i hans stemme fik hende alligevel til at frygte for, hvad han kunne finde på, men hun var samtidig godt klar over, at hun havde trukket det her for langt. Hun havde dog sagt undskyld, men hun var ret sikker på det var for sent. Klassen vendte da også øjnene imod hende, som Mason forlad undervisningen. Wauw troede de nu alle det var hendes skyld? Okay ja, hun havde også lige være den af dem der havde råbt og kaldt ham ting. Det var bare frustrerende at han troede at han kendte hende.
Botanik var svært for hende, fordi det også var meget med farver og former på planterne og for en der var farveblind, så hun ikke kunne skelne nuancer fra hinanden, så gjorde det det kun værre. Hun sukkede og kiggede op på professoren. "Undskyld professor, min makker er gået, må jeg gå ud og finde ham?" Hun fik et nik fra læreren, hvor efter hun gik ud og kiggede. Hun fandt ham lidt efter siddende på græsset. "Mason?" Lød det roligt men alligevel sikkert.
|
|
|