Deleted
•
Post by Deleted on Jun 2, 2019 17:27:24 GMT
Tag: @aidan Outfit: linkEn undervisnings lektion var lige afsluttet og der var stadig noget tid, til at der var aftensmad i storsalen. De fleste befandt sig udenfor i den gode sol, og det samme gjorde Rowan. Han havde mageligt fundet sig en ledig bænk, og sat sin kop te ved siden af sig. Med et knibs med fingere, fik han tændt en cerut, og tog et godt sug. Visse folk mente, at det var at være en dårlig rollemodel, men lige nu sad han mere afsides, og eleverne havde alligevel travlt med deres egen. Teen stod stadig og dampede af, og tankerne var helt væk.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 3, 2019 5:24:39 GMT
Outfit + Partisaner tørklæde i Gryffindorfarver Undervisningen var netop slut og Aidan havde formået at beholde sit elskede tørklæde på, en sejr i sig selv, når det galt om at trodse lærerne. Som han gik uden for fik han dog øje på Den ældre professor Peverell, der sad så fredfyldt med sin teen.. uden at kigge på den. Man skulle da være et skarn, hvis ikke lige man... Aidan listede sig tættere på og forsøgte alt for ikke at blive set. Da han var henne nær professoren svang han sin tryllestav over teen og lydløst kastede han en forbandelse over den, så teen nu ville smage af sure sokker. Derpå listede han væk igen... eller det vil sige lidt væk. Han var simpelthen nød til at se, når professor Peverell smagte på teen.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 3, 2019 8:07:28 GMT
De små røgskyer der forlod Rowan afsplejede kun endnu mere, hvor langt væk han var i sine egne tanker. Lige nu var der ingen møgunger til at besværer ham, ingen lektier der skulle ordnes og så var der ro! Måske var han ved at blive for gammel til det her arbejde... Helt uvidene rakte han ned efter sin te, pustede på den og tog en god slurk. Alt den indtaget væske blev spyttet ud igen, og Rowan farede op, hvilket resulterede i at koppen faldt til jorden og gik itu. "Hva SATAN!" Der blev forsøgt at få smagen væk, og te ud af skægget. Samtidig så Rowan sig rundt. Manden var rasende. Selvfølgelig var det her en elevs værk! Hvem ellers!? Uden brug af staven løftede han blot hånden og udbrød en besværgelse. Denne afslørede hvis der var nogen i en 10 meters radius af ham...
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 3, 2019 8:17:12 GMT
Det var simpelthen et syn for guder, da Professoren drak af sin te og derpå spyttede det hele ud. Åh hvor var det længe siden Aidan havde lavet lidt ballade. det var så befriende at gøre det igen. Han skulle netop til at vende sig og komme væk, da en forbandelse trak ham tilbage mod professoren. Han sank hurtigt og måtte finde på en god løsning. "Godeftermiddag Professor." Lød det fra ham, da han var derhenne og så kløede han sig i nakken. "Dejligt vejr det er i dag. Eller hvad synes de?" Han skævede til den knuste kop, ups. Men den kunne jo let samles igen, så det gjorde virkelig ikke noget. Det var jo bare lidt sjovt, og det havde virkelig været det hele værd! Han glædede sig til at fortælle de andre drenge om det.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 5, 2019 11:47:22 GMT
Det var med et gustent blik, at Rowan to knægten i øjemål. "Mr. O’Sullivan!" Lige nu var der ingen beviser for at han havde været synderen, men det var lige før at der heller ikke behøvede at være... "Hvorfor står du og lurer i busken! Og hvad HULEN er det du har rundt om halsen! Undervisnings dagen er stadig ikke ovre og skolen har et reglement omkring påklædning!" Der blev peget på tørklædet. Det var helt uhørt at gå sådan klædt. At drengen havde været i problemer før, var en kendt sag... "Enten fortæller du mig nu om du puttede noget i min te, eller jeg hælder sandhedseleksir i din græskar juice!" Det måtte han egentlig ikke... meeeen.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 6, 2019 6:25:23 GMT
Aidan smilede skævt for sig selv. En ting var lidt godmodigt dril imod lærerne, noget helt andet var balancedansen for hvor tæt man kunne komme på uden at bliver taget i at være skyldig. Hele den debat der lå i det elskede han. Derfor var det heller ikke noget problem for ham at blive kaldt hen til professor Peverell. "Ja professor?" Lød det fra ham, som om han intet anede om hvad manden ville tale med ham om. Han var uskyldigheden selv lige nu. Han havde også et hurtigt svar klar til hvorfor han havde luret i busken. "Åh Professor, det var såmen bare et rygtyg jeg hørte tidligere i dag. Angiveligt ville du have nogle fantastiske farvestrålende sokker på i dag, og jeg måtte bare se dem, men.. Jeg var ikke sikker på om jeg turde spørge min professor, om jeg måtte se hans strømper." Det hele var selvfølgelig løgn og opfundet på stedet. Indvendigt grinede Aidan af det men han viste intet af det til Professor Peverell. Det ville være dumt at stå og grine ham åbenlyst op i hovedet. Aidan kiggede ned på sit tørklæde som der blev kommenteret på det. Der voksede et lille smil frem på hans læber før han igen kiggede på den gamle professor. "Dette her?" Han løftede lidt i tørklædet. "Det er mit Gryffindor tørklæde, det skal jo passe til resten af min skoleuniform. Netop dagen er ikke slut endnu, så selvfølgelig går jeg med kollegiets farver." smilede han stolt til professoren og måtte koncentrere sig om ikke at nå helt op i et tandsmil. Da professoren så spurgte ind til sin te, bed Aidan tydelig mærke i hans ordvalg, åh det var næsten det bedste af det. "Jeg kan med hånden på hjerte sig, at jeg ikke har puttet noget i din te Professor." Han løftede højre hånd, som var han ved at sværge en ed. "Jeg, Aidan O'Sullivan, giver hermed mit ord på at jeg ikke har hældt noget i min professors te" Derpå lod han hånden falde og bed sig i kinden for ikke at grine.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 12, 2019 12:41:31 GMT
Det var så typisk lømlerene at spille høj hellige! Deres gode undskyldninger og falske uskyldighed. Rowan var da også på nippet til at synes at knægten talte for sig, hvis han ikke lige præcist nævnte det som teen havde lugtet af. Sure sokker. Sådan havde det smagt, og en ballademager er ikke hurtig tænkene. Havde han nu bare fundet på en undskylding som ikke bandt ham til ulykken, så havde det været perfekt! "10 points fra Gryffindor for flabethed og en eftersidning for at lyve! Hvis du ikke tager det tørklæde af, så bliver du nok minde populær hos dine små kammerater! næsten råbte han og pegede truende på drengen. "Tror du ikke at jeg har hørt på jeres dumme undskyldinger i mine 40 år på den her skole? En anden gang skulle du tage og blive mere kreativ! Sokker! Hah! Og hvis de absolut vil vide det Mr. O’Sullivan, så har mine sokker samme farve som min butterfly!" Den omtalte tøjbeklædning var babylyserød... Farver var ikke noget der skæmte den ældre professor.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 13, 2019 4:22:51 GMT
Indvendigt smilede Aidan lidt. Der var noget godt i lige at blive sat på plads og kunne diskutere med en professor inden tiden på Hogwarts var hel forbi. Han var da nødt til lige at sætte et sidste præg på skolen. Han måtte dog ryste lidt på hovedet og så trække næsten uskyldigt på skuldrene. "Beklager professor, men hvori mener du at jeg har løjet? Der er snak om deres fantastiske strømper. Vidste du godt, at der er nogen, der har lavet et hel spil omkring dem. Jep, det gælder om at gætte hvilken farve strømperne har." Den del var utrolig nok ikke helt løgn. De var nogle stykker på sovesalen, der af og til spilled på hvad farve strømper Professor Peverell havde på den følgende dag. Aidan havde vundet to gange. Aidan kiggede igen mod tørklædet. "Jeg synes nu ellers det er lidt en opgradering til det kedelige slips. Der får mig til at se så voksen ud og så er det langt fra så behageligt som et blødt tørklæde. Du skulle overveje at prøve det. Måske nogen lyserødt?" For en sikkerheds skyld trådte han dog et skridt bagud. Nok kunne han lide en god konflikt med en professor og særligt en som Peverell, men der skulle ikke sås nogen tvivl om at Aidan i sidste ende havde stor respekt for alle lærere på skolen.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 18, 2019 12:46:03 GMT
"Nu er det heldigt at det er mig der er underviser OG vicerektor og du Mr. O’Sullivan er en elev og derfor er det mit ord der gælder." Rowan pustede sig lidt op og rettede så sin stav mod knægten. Han var dog begyndt at falde lidt til ro igen, selvom han stadig kunne smage de sure sokker... puha.. Roen fik dog ikke lov at blive længe, da Aidan gravede mere i det med slipset. "Vores dresscode har været den samme i over 100 år, og du skal ikke tro at du kan ændre på den. Tag det af øjeblikkeligt eller jeg tager det af!" sagde han hidsigt og var klar til at svinge med staven. Rowan kunne ikke drømme om at ligge hånden på en elev, men en lille besværgelse for at fjerne halstørklædet... det kunne han ikke selv komme i problemer for...
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 24, 2019 8:58:04 GMT
Pranken og morskabet gik af det hele i samme øjeblik, som han trak sin stav frem. Godt nok måtte professorer ikke som sådan kaste forbandelser over eleverne, men der var noget i øjnene på Peverell, der fortalte Aiden at han ikke spøgte. Med andre ord var han nok lidt i knibe, det var da også bare typisk! "Måske var det på tide at udvikle lidt på dresscoden så sir." Foreslog han med et skævt smil, men han gad virkelig ikke det stramme kedelige slips.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 26, 2019 11:02:33 GMT
Rowan svang med staven i retning af Aidan. "Accio tørklæde" lød det hæst fra ham. Tørklædet snorede sig frit om knægtens hals og blev derefter grebet af professoren. Ja, han måtte ikke kaste forbandelser på elevser, men det her var blot en simpelt lille fortryllelse af noget accessories... "Du kan få den igen efter din eftersidning... Men hvis jeg ser dig med den igen!" han hævede staven og gav ham et faretruende blik. "Smut så med dig... og gener nogle andre. Intet bliver ændret"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 1, 2019 5:54:29 GMT
Nogen folk var simpelthen så gammeldags og slet ikke åben for forandringer. Aidan rystede diskret på hovedet, men stoppede straks, da han mærkede sit tørklæde vikle sig af halsen. Det gjorde han bare ikke! Kunne professor Peverell da ikke bare for en gang skyld forsøge at se lidt praktisk på tingene fra et andet syn? Nej, nok ikke. MEn Aidan var måske heller ikke den der gav mest anledning til at være venlig, han havde trods alt lige ødelagt mandens kaffe. "Argh helt ærligt! Det har endda de rigtige farver!" Forsøgte han som professoren greb fat i tørklædet, men det var en tabt kamp det vidste han. Aidan sukkede opgivende. "Og hvornår er min eftersidning så?"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 3, 2019 18:03:08 GMT
"Det er meget muligt at du er stolt af dit hus Mr. O'Sullivan, men jeg tror næppe dine kollegianere er glade for at miste point af den grund" Rowan foldede tørklædet sammen og lagde det i en gemt lomme under sin blazer. Derefter lagde han dog armene over kors og så overvejende på knægten. "Det er ved at være eksamens tid... Så... glem eftersidning, men pas din skole og drop alt det der pjat og... hvad kalder i unge det... hmmm nå! Men du slipper for den her gang, men de 10 hus points ryger stadig!" Eftersidning havde alligevel aldrig hjulpet nogen. Måske ville den kollektive afstraffelse være nok...
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 4, 2019 10:14:32 GMT
"Som om de.. og jeg ikke har gjort værre ting for at miste point." Mumlede han kun kap hørligt. Han havde alligevel en del respekt for professorer der havde taget ham i noget forkert. Blikket droppede ned på mands strømper, før han igen kiggede manden i øjnene. Gad vide hvordan han havde været som ung? Tanken fik Aidan til at trække lidt på smilebåndet. Han skjulte det dog hurtigt, så det ikke blev misforstået, og blev istedet opmærksom på hvilken straf han modtog. Egentlig kom det lidt bag på Aidan hvad resultatet blev og han endte med at stå og se måbende på ham. "Du vil ikke give mig eftersidning pga eksamenerne?" Hvis det var sådan det fungere, så skulle Aidan da helt sikkert udnytte det her til sidst!
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 8, 2019 8:39:51 GMT
Ja, Rowan havde oplevet elever gøre meget værre, end en simpelt ballademager som Aidan. Han fornemmede godt at knægten så muligheder i friheden. Øjnene afslørede så ofte det hele, men Rowan lod det nu ligge. Der var ingen grund til at være den strenge professor... eller strengeste. Måske havde han brugt for meget tid med Ethan, Rektor, som så meget lettere på tingene... "Du skal have tid til at terpe. Men jeg forventer også at du bruger den tid... Du skal bestå dine fag, for at få lov til at afslutte. Jeg har set elever dumpe før... Så hedder det et år mere eller ud i verden uden uddannelse. Der håber jeg at du har bedre fornuft end det"
|
|
|