Deleted
•
Post by Deleted on Jun 30, 2019 17:55:44 GMT
De to brødre var aldrig enige med hinanden om noget som helst. Det havde de virkelig aldrig været, men da de var yngre, så dominerede far husholdningen, og var han ikke hjemme, så var det Ibrahim Jr., som styrede det hele.
"Hey! Jeg prøver da! Jeg har i synagogen her den anden dag! Til messe og det hele!" forsvarede han sig med, selvom han i virkeligheden aldrig havde været der.
Ikke fornylig under alle omstændigheder. Det var i hvert fald et år siden. Det kunne han ikke løbe fra, skulle det være sandheden. Men det skulle det ikke, og han havde intet problem med at lyve overfor Ibrahim med lige den her ting. Overhoved ikke.
"Tjekke op på hende, noteret," sagde han opgivende.
Han gjorde et svirp med håndleddet og et stykke papir dukkede op i hans hånd. Et svirp med det andet håndled, og en kuglepen dukkede op. Så skrev han det ned, for at huske det, ellers ville han HELT SIKKERT glemme det. Det var i hvert fald garanteret.
"Er der andet jeg skal gøre eller huske? Nu vi er igang?" spurgte han så, og rullede diskret øjne af Ibrahim. ♡
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 11, 2019 17:10:24 GMT
Så Solomon havde været i synagogen den var ny. Det have han ikke lige frem forudset på nogen måder. "Så det var du. Hvorfor så jeg dig så ikke? Eller ville du ikke belæmre dig med at sidde sammen med resten af familien?" spurgte han og løftede det ene øjenbryn. Han var ikke sikker på at Solomon rent faktisk havde været der, men løg han ja så var der ikke noget himmerige til ham alligevel. Han kiggede lidt ned i bordet og rystede så på hovedet af Solomon. Den knægt kunne man ikke blive klog på, han passede sig selv så at sige. Ham og Sapphira ville aldrig vende tilbage til troen om end Ibrahim prøvede at overtale dem til at gå den vej. "Ja nu du siger det, så kunne du gå lidt mere i synagogen og tilbede den tro du kommer fra." kom det fra ham og løftede det ene øjenbryn. Han tvivlede nu stærkt på at Solomon ville gøre det bare fordi han sagde det. Den knægt havde aldrig været den bedste til at lytte særlig meget efter, ikke af hvad han havde erfaret.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 17, 2019 13:35:01 GMT
Solomon rullede for guderne må vide hvilken gang øjne af Ibrahim. For helvede da også, var han ved at blive fanget i en løgn der? Hans hjerne kom i hvert fald på overarbejde nu, for han måtte hurtigt optænke en undskyldning.
"Jeg var i en anden synagoge end jer, regner jeg med? Jeg så i hvert fald heller ikke jer?" svarede han, og forsøgte at skyde en skyldfølelse over på Ibrahim.
Hvor tit mon hans bror gik i synagoge? Hver dag måske? Flere gange om ugen? Eller bare hver søndag? Han satsede nok mest på, at han gik derhen næsten hver dag. Sådan da.
"Mere i synagoge, okay så," sukkede han irritabelt. "Er der andet du vil? Udover at belære mig om min tro og mit forhold til eller indblanding i Sapphiras liv?" fortsatte han. ♡
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 20, 2019 15:42:21 GMT
Solomon kunne gøre hvad han ville, sådan mere eller mindre. Han havde ikke planer om at skulle ændre sig. Han håbede da på at Solomon ville ændre sig på det ene eller det andet tidspunkt. "En anden synagoge virkelig? Og hvad har vores synagoge gjort dig siden du ikke var der?" han var ikke sikker på at Solomon fortalte sandheden, men det kunne også være lige meget, så længe han havde været i en eller anden synagoge. "Hvad blev der sagt?" spurgte han for at få af vide om Solo fortalte sandheden eller han ikke gjorde. Selvfølgelig gik Ibrahim meget i synagoge og han lagde heller ikke skjule på det. Troen var en del af hans liv, og han elskede det. Det at være tæt på gud gjorde det kun hele meget bedre. Han tænkte sig lidt om og kiggede på ham. Han kløede sig lidt på hagen og vidste ikke hvad han skulle sige lige med det samme. "Hmm... Nu du spørg så ja. Du har vel holdt dig lidt væk for damerne ikke?" han vidste udemærket godt at Solo ikke havde gjort det, men så var der da en heldig måde at belære Solomon på.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 20, 2019 15:48:10 GMT
Solomon så først lidt overrasket ud, men smilede så overlegent: "Jeg havde vel bare brug for at prøve noget nyt?"
"Øøøh. Det sædvanlige? Du ved?" sagde han med et lidt forvirret ansigtsudtryk, og pillede ved bunden af sin bluse. Han vidste ikke, hvad der var blevet sagt, for han vidste jo ikke, hvad der var blevet sagt. For... han havde jo ikke været der.
"Selvfølgelig. Hende i dag var øh, en som jeg ser fast. Du ved et fast forhold og alt det?" svarede han og kløede sig usikkert i nakken. ♡
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 20, 2019 18:19:13 GMT
Solomon var så meget fuld af lort, og det strålede ud af ham. Der var ikke nogen grund til at han skule lyve, og slet ikke over for sin egen bror! "Virkelig?" kom det fra ham og trak lidt på smilebåndet. Da Solomon lige frem pralede med hvad det var blevet snakket om rystede han lidt på hovedet. "Det mener du jo ikke seriøst. Det sædvanlige?! Nu bliver der jo snakket om så meget, og der bliver snakket om noget nyt hver gang, så hvad blev der snakket om?" spurgte han endnu en gang og kiggede på ham. Han vidste at han løj, han skulle bare tage sin bror i at lyve på den ene eller den anden måde. Så der havde været en anden, det var derfor han var startet med at komme ud i boxsers og havde troet det var en anden. "Du bliver virkelig aldrig bedre gør du vel?" han kendte allerede svaret og han rystede lidt på hovedet. "Hvorfor gifter du dig ikke med en af de damer du går og... Ja det der med..." han ville ikke engang nævne samleje. Det var ikke noget han havde haft før, men han vidste at han hellere snart måtte blive gift og få børn, det var ved at være sidste udkald.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 21, 2019 9:24:54 GMT
Solomon rullede øjne af Ibrahim igen-igen. For helvede da også, kunne han ikke slippe udenom, bare engang imellem? Ibrahim var da også virkelig på mærkerne, virkelig meget.
"Det sædvanlige. Der blev ikk rigtig sagt noget nyt," sagde han med en let stammen, og kløede sig i nakken.
"Det kunne jeg velsagtens godt? Men jeg skal vel også finde den rette? Jeg mener øhh, den rette stand og alt det? Det har du vel også en holdning til?" sagde han med et løftet øjenbryn. ♡
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 25, 2019 14:06:32 GMT
Det var ikke noget nyt at Ibrahim gik lidt for meget op i deres tro, og at han gik tit i synagogen. Det var ingen hemmelighed at han ikke havde haft samleje endnu. Det skulle bruges den dag han blev gift. Det var noget specielt at man gjorde sådan noget, og det skulle ikke være med alle og en hver lige som Solomon gjorde. Han rystede dog lidt på hovedet over Solomons ord. "Hvad har vi dog gjort for at du skulle vælge en anden synagoge?" spurgte han og rystede på hovedet igen. Det var virkelig ikke det værd at skulle afsløre Solomon i en løgn, det ville heller ikke blive kønt i længden. Så han himlede lidt med øjnene hvilket han normalt aldrig ville gøre. Han lyttede lidt til hvad Solomon sagde og sukkede så. "Du har snart været sammen med så mange at en da må passe inden for de standarter der er...." han kiggede lidt alvorligt på ham og sendte et svagt smil.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 11, 2019 17:52:17 GMT
Solomon rullede øjne af sin storebror, og klappede ham på skulderen, mens han forsikrede ham: "Ingenting. Den her lå bare tættere på hvor jeg var på det tidspunkt. Det var ikke ligefrem planlagt."
Det var en lodret løgn på flere måder, for der lå ingen synagoer i nærheden af hvor Solomon havde været den søndag, men det behøvede han jo ikke fortælle til Ibrahim. Det var for ham at vide, og for ingen at finde ud af.
"Både ja og nej. Der har da været nogle øh, gode kvinder imellem, men de fleste har været ret løse på tråden og sådan. Ikke den passende type. Men hvis du finder en passende kvinde på din vej, så smid hende gerne i min retning." Han smilede drenget og næsten uskyldigt. ♡
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 18, 2019 1:12:37 GMT
Han anede virkelig ikke hvad han skulle stille op med en bror som Solomon. Han var alt for pigeglad til overhovedet at kunne slå sig ned. Ak ja han havde endda forladt troen for at finde noget andet. Han havde sikkert fundet en anden tro at følge, det samme med Sapph det skulle da ikke undre nogen i hvert fald. Endnu engang måtte han ryste på hovedet og kiggede lidt ned i bordet der var foran ham. "Aha... Og den ligger hvor?" spurgte han stadig udspørgende. Han troede stadig ikke på sin bror over en dørtærskel, men det skulle man vel heller ikke altid. Hvis bare han havde kunne tage sig lidt sammen og forblive i den tro han var opvokset i. "Løse på tråden? Og hvad kalder du så dig selv?" han var ikke engang sikker på hvad man kaldte en mand som Solomon. Han var alt for ivrig når det kom til kvinder. Nu var det heller ikke fordi han selv kendte som mange kvinder der var passende, i hvert fald ikke efter hans standarter.
|
|
|