Lillith Malfoy
•
Elev
Fødselsdag: 20.01.2040
Blodstatus: Fuldblod
Magisk niveau: Middel
Seksualitet: Heteroseksuel
Civilstatus: I forhold
Med: Tristan Plainwood
Oprindelse: England
Bosat: England
Skole: Hogwarts
Kollegium: Slytherin
Årgang: 7. årgang
|
Post by Lillith Malfoy on Apr 8, 2019 0:35:56 GMT
Tilegnet den/dem der har lyst April - 2056 Lørdag - 12.30 Påklædning
Det var en af de køligere dage i april måned. Lillith frygtede lidt om der måske ville komme sne senere på ugen som det var blevet spået i hendes tekrus den forrige dag. Ikke at hun havde kunne se noget som helst i den dur i den grumsede masse, men hun havde nok bare ikke "et åbent sind" eller hvad man nu sagde det hed. Spådom interesserede hende nu heller ikke det store. Hun havde ikke brug for at kende sin fremtid eftersom hun alligevel hellere ville leve i nuet. I dag havde hun fået sneget et par boller med fra frokostbordet som hun havde taget med op i ugleriet. Hun var ret glad for dyr og ugler fascinerede hende altid på en eller anden måde. Hun satte sig ned med ryggen mod stenvæggen bag hende og fiskede et stykke blankt metal op fra inderkommen ved siden af tryllestaven. Hendes mundharmonika. Det var måske et ånsvagt instrument i manges øjne, men hun havde altid godt kunne lide lyden af den og hun var god til at spile på den. Det var så også det eneste instrument hun mesterede. Hun gav sig til at spille et par toner før en stor hornugle langede tæt ved hendes fødder. Den havde tydeligvis fået øje for de medbragte stykker brød. Lillith smilede blot og brækkede et mindre styke af som hun kastede imod den inden hun atter satte det lille instrument for sine læber og blæste så de blide toner fyldte det lille åbne rum.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 9, 2019 20:40:31 GMT
En helt almindelig dag i April fandt Blue sig selv på vej op til Ugleriet, uglernes tårn eller hvad folk nu kaldte det nu til dags. Hun var ærlig talt også ret ligeglad, hun skulle bare op og finde sin brors ugle, Puddles.
Det var også et fjollet navn Puddles. Hun fattede ikke, at Lavi havde navngivet den stakkels hornugle det, men det var jo hans ugle, så han kunne kalde den hvad han ville. Det var bare pinligt at skulle kalde 'Puddles' oppe i ugleriet, når man skulle bruge ham - synes Blue i hvert fald.
Så nu var hun altså på vej op i tårnet. Hun var blevet fulgt derhen af sin røde hankat Flakes, men havde lukket døren op til tårnet, så han ikke kunne komme op og flå uglerne. Det ville han ellers gerne, men han fik altså ikke lov. Hun kunne jo godt lide ugler.
Da hun kom længere op i tårnet, hørte hun en underlig lyd. Eller i hvert fald en lyd, som hun ikke kunne placere. Hun anede ikke hvad det var, som lavede sådan en lyd. Hun vidste dog hvor lyden kom fra, så hun bevægede sig længere og længere op af trapperne, og ind til uglerne.
♡
|
|
|
Lillith Malfoy
•
Elev
|
Post by Lillith Malfoy on Jun 10, 2019 23:09:32 GMT
Blondinen havde været så optaget af sit spil at hun ikke havde hørt døren til ugleriet gå op, derfor gik der lige et par lange sekunder før det gik op for hende at hun ikke længere var alene. Hun rettede blikket imod pigen der var trådt ind. Lillith havde godt set hende før. De gik på samme årgang og havde derfor nogle fag sammen og når man havde blåt hår var det ikke ligefrem fordi man faldt i et med de andre elever. Hun fjernede mundharmonikaen fra læberne og smilede venligt. De havde vidst aldrig ført en samtale sammen af hvad hun vidste, men Lillith mødte helst folk med et åbent sind. ”Hejsa.” Hilste hun derfor roligt og havde nær mistet sin bolle da opmærksomheden ikke længere var rettet mod den store ugle der gjorde et forsøg på at få fat i brødet. Hun nåede dog lige at afskære den vejen, hvilket fik den til at komme med en højlydt fornærmet skratten.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 20, 2019 19:41:05 GMT
Da Blue kom ind i tårnet, så hun en blond pige, som sad på jorden og havde et eller andet form for instrument, mente hun da det var, for munden. Men hun blæste ikke længere i det. Og selvom hun ikke gjorde det, så regnede Blue ud, at lyden måtte komme fra det. Hvad det så end var for et instrument. Det så muggleragtigt ud i hvert fald.
"Hvad er det for noget muggler-noget du spiller på?" spurgte hun da. Ikke fjendtligt eller noget, bare nysgerrigt.
Kortvarigt vendte hun sig mod Puddles, den ugle som hun ledte efter, og kaldte ham til sig, ved lavt at sige: "Puddles. Kom her." ♡
|
|
|
Lillith Malfoy
•
Elev
|
Post by Lillith Malfoy on Jun 21, 2019 15:27:56 GMT
Lillith kiggede på sin munharmonika og så tilbage på pigen med det blå hår. "Det er en mundharmonika." Svarede hun roligt og holdt den lidt frem så den anden kunne tage den mere i øjesyn. "Jeg ved dog ikke om det er et decideret muggler instrument." Det havde hun egentlig aldrig tænkt over. Hun vidste at hendes familie ikke kendte specielt meget til muggernes samfund. Eller de var ikke komplet uvidende, men altså de gjorde sig bare ikke så meget i viden om mugglere. Den blonde heks så til som uglen ved navn Puddles kom hen til Lev. Selv havde hun en stor Hornugle ved navn Fenris, han var dog ikke inde lige nu. "Det er en smuk ugle." Kommenterede hun og trak benene lidt op til sig og opgav kampen med den stædige ugle der stadigvæk forsøget at snuppe hendes brød. Hun lod den og slog så armene omkring sine knæ.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 21, 2019 21:25:34 GMT
Blue så på store øjne på instrumentet, og havde nær rakt ud efter det, men tog sig selv i det. Hun kunne ikke bare begynde at rage på andres ting, særligt ikke hvis de skulle op til munden for at blive brugt.
"Ikke? Ja, hvad ved jeg. Jeg ved nærmest ingenting om mugglere," lo hun og lod fingrene løbe igennem sit hår, for så at se på pigen igen.
"Ja, det er min brors. Han hedder, desværre, Puddles," sagde hun med et opgivende suk, som tydeligt gav til kende, at hun ikke kunne lide uglens navn.
Den var helt sølvgrå, og lignede faktisk lidt den farve en vandpyt havde, så måske det var derfor den havde fået det navn? Ja, hun vidste det i hvert fald ikke, så meget var sikkert!
"Jeg hedder forresten Blue-" Hun rakte hånden frem imod den anden pige: "-eller jeg hedder faktisk Lev, men alle kalder mig Blue."
Igen lod hun fingrene løbe gennem det blå hår, med den frie hånd, for ligesom at understrege sin pointe. Ja, hendes kælenavn var Blue, og ja, det var fordi hun havde blåt hår. ♡
|
|
|
Lillith Malfoy
•
Elev
|
Post by Lillith Malfoy on Jun 22, 2019 17:12:36 GMT
Lillith smilede til pigen, "med chance for at det lyder lidt kliché agtigt kommende fra en Malfoy, så ved jeg faktisk heller ikke så meget om mugglereting." Indrømmede hun med et let skuldertræk. Som pigen førte en hånd gennem det blå hår, tog Lillith sig selv i at blive lidt fascineret af det. Det så ret fedt ud. Ikke at hun selv ville turde farve sit hår i så drastiske farver, meget ville hendes familie finde sig i, men hun var ikke helt sikker på at dét var en af tingene. Hun tog sig selv i at fnise let ved Levs beklagelse. "Puddles, det er da et....fint navn.." Hun måtte bide sig i læben for ikke at le. Det var ikke for at være tarvelig, men hun måtte indrømme at det da ver lidt sjovt til en stor smuk han-ugle. "Art på grund af håret." Kommenterede hun som hun trykkede den andens hånd. "Jeg hedder Lillith," Et nyt smil gled over hendes læber. Hun betragtede igen den andens hår. "Det ser ret fedt ud. Dit hår." Roste hun så.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 23, 2019 13:51:51 GMT
Blue blottede tænderne i et grin, som pigen sagde, at hun heller ikke vidste ret meget om mugglerting. Og så at hun var en Malfoy. Hun havde alligevel ikke forventet en Malfoy var så... let? Venlig? Hun var faktisk ikke helt sikker på, hvad hun havde tænkt om familien før hun mødte en derfra.
"Det er virkelig et håbløst navn," sagde hun ligefremt om uglens navn, for det var virkelig et forfærdeligt navn, like... virkelig!
"Ja... jeg har haft blåt hår så længe jeg kan huske. Eller nok ikke, men jeg fandt noget hårfarve hjemme hos en mugglerfødt ven som 10 årig, og gik ellers bare igang. Og siden da har mit hår været blåt. Til min fars store fortrydelse," grinede hun, og trykkede den andens hånd, som hun præsenterede sig som Lilith.
"Hyggeligt at møde dig, Lilith, og tak!" ♡
|
|
|
Lillith Malfoy
•
Elev
|
Post by Lillith Malfoy on Jun 23, 2019 20:09:29 GMT
Lillith vidste at der kørte mange fordomme rundt omkring Malfoyfamilien. Det var ikke let når den folk på den ene side var tossede over "forrædderiet" mod Volcemort, og den anden side var tossede over at de havde hjulpet Voldemort in the first place. Heldigvis var det mange år siden, men de lå stadigvæk og ulmede under overfladen og der blev stadigvæk snakket i krogene omkring det. Lillith kunne for det meste lukke af og ignorerer det, men så var der folk som @izzy der bestemt ikke gjorde det let for hende at komme ud af fortidens skygger. "Ja lidt," erkendte hun med en grimasse, "men det kunne være værre." Hun bed sig let i den bløde underlæbe. Hun lyste op på nu, "Ej hvor spændende...holder mugglerhårfave i så mange år?" Hvad vidste hun. Hun havde godt set andre elever med sjove hårfarver, en fyr med grønt hår, en anden pige med blåt og en pige med lyserødt. Så var der ham fyren sidste år som var dækket fra top til tå med blå pels...og en hale...det var nok det vildeste hun havde set til dato. Hun rev sig selv løs af tankestømmen. "Jamen i lige måde," svarede hun i sin blide stemme.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 5, 2019 12:38:50 GMT
Blue vippede med øjenbrynene, og grinede lidt. Hun vidste snart ikke, om hun skulle grine eller græde, når det handlede om hendes brors ugles navn. Det var seriøst virkelig håbløst.
"Hvordan kunne det være værre end Puddles?" fnes hun og rullede øjnene af uglen, mens hun rullede det lille stykke pergament sammen, og satte det fat i uglens ben.
"Naah. Det holder en måneds tid, og så skal det farves igen," sagde hun med et skævt smil, og skævede til uglen igen.
"Af sted med dig, dit fjollede kræ," sagde hun til den, som den lukkede kløerne om hendes arm.
Den havde bestemt ikke tænkt sig at flyve, og det var ikke første gang, den opførte sig sådan. Hun rystede derfor sin arm, for at få den til at slippe. Der skete ingenting selvfølgelig. Så forsøgte hun at løsne dens klør fra hendes arm. Den holdt bedre fast.
"Kunne du ikke lige øh, hjælpe mig her? Få ham af min arm?" spurgte hun og baskede igen med den arm, som uglen sad på. Den holdt dælme godt fast! ♡
|
|
|
Lillith Malfoy
•
Elev
|
Post by Lillith Malfoy on Aug 8, 2019 20:10:17 GMT
”Øhm...” Hun tænkte lidt over spørgsmålet. Den blåhåret med-studerende havde en pokkers god pointe. Puddles var faktisk virkelig svært at slå. ”Den kunne hedde Kong Knud?” Forslog hun med et lille skuldertræk og et bredt smil på læberne. Egentlig var hun ikke sikker på om det var værre. Puddles var virkelig slemt. Blondinen så til som pergamentet blev fastmonteret på uglen og pillede i samme forbindelse lidt fraværende ved en lok af det blonde hår. ”Hvis det kun holder en måneds tid af gangen er det lige før jeg skulle prøve det en dag.” Tanken om hvordan hendes forældre og farfar ville se ud i hovedet hvis hun kom hjem med blåt hår fik hende næste til at le. ”Det skal nok bare være i en skoleperiode hvor jeg ikke er hjemme på ferie.” Hun blinkede lidt til den anden pige og tyggede kort på sin underlæbe. Hun blev trukket en smule ud af sine tanker som Lev spurgte om hendes hjælp med den genstridige ugle. Hun lo let og rejste sig ”han orker vidst ikke at blive sendt på arbejde i dag,” jokede hun letsindigt og børstede kort sine bukser af før hun kom hen og gav sig til at forsøge at løsne kløerne fra pigens arm. Den holdt virkelig godt fast den lille bølle.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 11, 2019 17:22:54 GMT
Blue kunne ikke lade vær med at grine lidt. Kong Knud var virkelig også et dårligt navn, men Puddles slog det, synes hun i hvert fald selv.
"Ja, det er selvfølgelig heller ikke et godt navn, men ejg synes nu, at Puddles er værre," grinede hun og tog sig til maven: Hun havde fået sidestik.
"Jeg hjælper dig gerne!" lød det ivrigt fra hende, som hun slog hænderne begejstret sammen: "Jeg har noget farve liggende et eller andet i sted på sovesalen." Hun så tænksom ud.
Hun rystede igen armen, men kunne stadigvæk ikke få uglen til at slippe. Derfor smilede hun taknemligt da Lilith kom hende til undsætning, også selvom hun heller ikke kunne få Puddles til at slippe. For fanden da også!
"Sådan er han altid. Helt umulig. Jeg ved ikke hvorfor min bror beholder ham. Jeg kan meget bedre lide Flakes, min kat, men han kan jo ikke flyve." Hun trak beklagende på skuldrene. ♡
|
|
|
Lillith Malfoy
•
Elev
|
Post by Lillith Malfoy on Aug 27, 2019 18:06:39 GMT
Lillith var også godt underholdt af deres samtale. Det føltes godt at sidde og snakke med en og dermed slippe tankerne lidt omkring alt andet. Hun trak let på skuldrene. "Vi kan i hvert fald hurtigt blive enige om at begge dele er virkelig skidt." Erkendte hun med matchende morskab i stemmen. Blondinene tav dog omgående ved Levs engagement. "Åh..øhm...jeg er ikke sikker på min far vil synes om det," sagde hun så. Det var nok nærmere hendes farfar der nok ville se lidt mærkelig på hende hvis hun kom hjem med blåt eller lyserødt hår. Det betød ikke at hun ikke kunne finde på at afprøve det, hun ville måske bare lige tænke lidt over det. Det platinblonde hår var jo nærmest kendemærket ved hendes familie. Måske var det dumt at gøre det til så stor en beslutning, men hun var bare ikke helt sikker på om hun kunne bære så farverigt et look. "Nej en kat får nok lidt svært ved at leverer morgenpost," bemærkede blondinen med et smil. "Men jeg synes nu han virker sød, Puddels altså. Sikkert også Flake, men ham har jeg bare ikke mødt." Hun smilede bredt og rystede lidt på hovedet af sig selv og sit vrøvleri.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 15, 2019 14:54:31 GMT
Blue viftede videre med armen. Uglen slap ikke. Hun rystede på hovedet, og var begyndt at blive lidt rød i hovedet af anstrengelsen. Hun rullede øjne af uglen, meget tydeligt ikke af Lillith.
"Ja, det er de," grinede hun med et skævt smil, mens hun forsøgte at fjerne Puddles klør fra sin arm.
"Nå," lød det lidt slukøret fra Blue, men hun livede hurtigt op igen "Men du må sige til, hvis du vil prøve. Dit hår vil være nemt at farve, når det er så lyst. Så behøver man ikke afblege først!"
Hun kunne da godt forstå, at Lillith ikke ville have sit hår farvet. Det var sikkert ikke særlig velset i hendes familie at gøre sådan en 'mugglerting'. Det var det for den sags skyld heller ikke i Blues egen familie, men hun havde været ligeglad og gjort det alligevel, også på Red aka. Lavi.
"Det er jo nemlig det. Så skal jeg i hvert fald forvandle ham til en ugle, og det ville jeg være ked af at gøre. Nej, så hellere bruge Puddles." Hun rystede igen på hovedet af uglen, og fik den endelig fri af sin arm, for så at smide den ud af vinduet. Så måtte den jo flyve eller falde. ♡
|
|
|
Lillith Malfoy
•
Elev
|
Post by Lillith Malfoy on Sept 24, 2019 10:20:32 GMT
Lillith forstillede sig igen hvordan hun mon ville tage sig ud med en eller anden vild hårfarve. "Så vil der sikkert også gå lang tid før det er ude af håret igen." Bemærkede hun lidt tænksomt imens hun forsøgte at hjælpe Lev af med den stædige ugle. Et lille grin undslap hende og hun nikkede, "ja, det ville jo ende med at katten slet ikke ville komme i nærheden af dig." Svarede hun og rystede let på hovedet. Sommetider var det lidt utroligt hvad de stakkels dyr skulle finde sig i. Tænk at blive forvandlet til forskellige ting, og andre dyr så de som magikere kunne lære besværgelserne. Et smil brød frem på hendes læber som hun kom til at tænke på at hendes farfar havde fortalt om dengang han blev forvandlet til en fritte. Hun så til som uglen forlod dem via vinduet efter en ret så overbevisende hentydning fra Lev. Slangen børstede et par halmstrå af sine bukser og stak så hænderne i baglommerne. "Så lykkedes det." Kommenterede hun med et smil, og hentydede naturligvis til at Lev havde fået uglen af sig.
|
|
|